مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

۴ نکته تاکتیکی برای بهبود عملکرد تیم روابط عمومی

مخابرات ما – روابط عمومی مهارت ایجاد رابطه مثبت بین یک تجارت یا سازمان با مشتری و چشم انداز آن است. 

مخابرات ما ( محمد – پی.آر فارسی) – روابط عمومی برای بهبود ارتباطات با رسانه ها، اطلاع یابی و انتشار اطلاعات هم برنامه ریزی و فعالیت می کند. به نظر می رسد تیم روابط عمومی شما بهینه عمل می کند، اما بخش ها و مناطقی وجود دارد که نیاز به پیشرفت دارد.

عناوین شغلی را با هم ادغام کنید
عناوین شغلی زیادی در روابط‌عمومی وجود دارد که تفسیر همه آن ها برای اکثر مردم گیج کننده است. برخی از مشاغل بسیار شبیه به دیگران است. در حالت ایده آل، به جای استخدام ده ها نفر از متخصصانی که از وظیفه آنها اطلاع ندارید و یا بسیار نزدیک به هم هستند، فقط چند حرفه ای روابط عمومی را استخدام کنید.

یک مدیر رسانه اجتماعی استخدام کنید
رسانه های اجتماعی مکان مناسبی برای ارائه دهندگان روابط عمومی است. میلیون ها بازدید کننده در سایت های رسانه های اجتماعی وجود دارند و بسیاری به دنبال کسب و کارهایی هستند که بتوانند به آنها متصل شوند. برای بسیاری از کارآفرینان و افراد مشهور، رسانه های اجتماعی بهترین مکان برای ارائه اطلاعات سریع و مختصر به عموم مردم است. یک تجارت عالی باید بتواند هزاران نفر از پیروان را در هر زمان جمع و مدیریت کند.

جلسات تیم را بهبود ببخشید
هر تیم حرفه ای جلساتی دارد که به صورت هفتگی، ماهانه یا سالانه برگزار می شود. در بیشتر مشاغل، جلسات آنها نتایج فاجعه آمیز با وقایع طولانی، بسیار تکراری یا خسته کننده دارد. همیشه روش هایی برای بهبود کارایی جلسات وجود دارد.

از زمان شروع جلسه، مدت زمان برگزاری آن و زمان پایان آن را مشخص کنید. شروع خیلی دیر یک مشکل بسیار رایج است. مهم است که به موقع شروع کنید.

نکته دیگر، افزایش مشارکت تیم در بین همه اعضاست. معمول است که رهبران تیم تنها کسانی باشند که مجاز به صحبت هستند. اما برای همه افراد حاضر در جلسه مهم است که اطلاعات شخصی خود را ارائه دهند.

نقش اعضای تیم را روشن کنید
بیشتر تیم هایی که سالها با هم کار می کنند نقش های مختلفی را طراحی کرده اند. یک سرپرست ممکن است در آغاز شروع به کار به عنوان کارمند ورود پیدا کند، در حالی که یک دستیار ممکن است وظایف مدیر را بر عهده بگیرد. این اختلاط باعث سردرگمی با بی ثباتی و عدم بهره وری می شود.

برخی افراد وظایفی را انجام می دهند که واجد شرایط انجام آنها نیستند، در حالی که افراد باتجربه تر مسئولیت های خود را فراموش می کنند. تیم روابط عمومی خود با شفاف سازی و تعیین تکلیف نقشها و بر اساس تخصص و تجارب در اختیار هر شخص قرار دهید و بازده جلسات را بهبود دهید.

روابط عمومی در مواجهه با پیشرفت فناوری در حال تحول است. از آنجا که مردم شیوه ارتباط برقرار کردن را تغییر می دهند، مشاغل باید تاکتیک ها و ابزارهای فروش را که متخصصان روابط عمومی خود از آنها استفاده می کنند، تغییر دهند. افراد و کارآفرینان برای حفظ اعتبار خود برای دیدار با مردم به صورت آنلاین باید سخت تر تلاش کنند. همیشه نیاز به ارتقاء روابط عمومی تیم از خوب به بهتر است.

***

1162660cookie-check۴ نکته تاکتیکی برای بهبود عملکرد تیم روابط عمومی

Please rate this

0 1 2 3 4 5
1 نظر
  1. حبیب الشعراء می گوید

    شعر طنز
    اندرحکایات روابط عمومی ها….

    احتمالا به چشمهای رییس
    شاغلام و غلومی آمده ایم!
    پست خالی نبوده، پس ناچار-
    به روابط عمومی آمده ایم!

    گیجمان کرده اند! اما باز –
    دل همواره واقفی داریم!
    هیچکس تا کنون نفهمیده ست
    ما چه شرح وظایفی داریم؟!

    ما همه گوش سازمان هستیم
    -سازمانی که سخت ناشنواست-
    چشمهای اداره ای شده ایم –
    که اصولا همیشه سر به هواست!

    ما به این سرنوشت دردآور
    از بد حادثه دچار شدیم!
    توی شهری که شهر بی خبری ست
    از قضا ما “خبرنگار” شدیم!

    گاه عکاس و فیلمبرداریم،
    گاه هم “آبدارچی” هستیم
    در پراکندگی مهمانان
    طبق دستور “جارچی” هستیم!

    در نبود بلندگو، گاهی-
    بین برنامه ها خروس شدیم
    توی آیین افتتاحیه ها
    خواهر کوچک عروس شدیم!

    سایش قند بر سر مافوق!
    کار حساس “بستن روبان”
    فندک و نفت و منقل و اسپند
    قیچی و تور و سینی و قرآن!

    اخم با ما کنند در جلسات
    نیست لب سوز و داغ اگر چایی
    نسبتی مستقیم با ما داشت
    سطح کیفیت پذیرایی!

    گاه تاخیرمیکند “قاری”
    گاه “مداح” دیر می آید
    میشود روزگارمان تیره
    هر زمان که وزیر می آید

    غمزه های خبرگزاری ها،
    ناز بی انتهای مطبوعات،
    عشوه های رسانه ی ملی
    در بزنگاه پوشش جلسات!

    هرکجا بی گناه هم بودیم،
    باز “مجرم” به هر بهانه شدیم
    خیرمقدم به دیگران گفتند،
    “ما” بدهکار چاپخانه شدیم!

    این تناقض هنوز حل نشده ست:
    “خرج بسیار” و “کیسه ی خالی”!
    دم به ساعت همیشه درگیریم
    با “مدیر اداری و مالی”!

    گر که “فوری” ست نامه ات، فورا-
    برو با دست خویش پستش کن!
    هرکسی گند میزند هرجا،
    تو برو زودتر درستش کن!

    گر شود هرکجای کار ، خراب
    مشکل کار سطح هوش من است
    پول در دست دیگری، اما-
    همه ی خرج روی دوش من است!

    زوزه ی میکروفن، سقوط بنر،
    بیکران است “بدبیاری” ما!
    حربه ای بوده توی دست مدیر
    قلع و قمع اضافه کاری ما !

    بودجه وقتی که میشود تقسیم
    مبلغ اعتبار ما “صفر” است
    در تدابیر حوزه ی کاری
    درصد اختیار ما “صفر” است!

    اختیاری نداشتیم از خویش!
    “چون زبان ریز آن پری روییم”
    هرچه او گفت پاسخش “چشم” است
    “هرچه دلخواه اوست میگوییم”!

    لال و ساکت شدیم تا که کند
    فخر با رتبه ی نیاورده!
    مجری “کنفرانس بیخبری”
    شرحی از کارهای ناکرده!

    ما فقط مجریان دستوریم
    دست بردیم اگر که در آمار!
    تا به آخر دروغ کتبی بود
    هرچه گفتیم در “گزارش کار”!

    ای خدا گر نبود اینترنت
    این مدیران چه کار میکردند؟
    همه بی مینوت سخنرانی
    از تریبون فرار میکردند!

    منتها از تصدق google
    خوش بیان و سخنورند همه!
    در تریبون رقیب هم هستند!
    گرچه باهم برادرند همه!

    هرکس از “سازمان” ما رنجید
    رفت و از دست “ما” شکایت کرد!
    هرکس انداخت سمت هرکس تیر
    در نهایت به ما اصابت کرد!!!!

    هرکه غفلت نمود و فنی خورد،
    جای او “ما” به خاک افتادیم!
    در زمان “بخور بخواب” همه
    ما ز خواب و خوراک افتادیم!

    طرح “آماده باش ساعت ده”!
    وقت پخش خبر ز تلویزیون!
    نشود پخش اگر جمال رییس
    خود به خود زنگ میزند تلفن!

    هرچه من داد میزنم اما
    او صدای مرا نمیفهمد!
    مو درآورده این زبان اما
    حرفهای مرا نمیفهمد!

    همه رفتیم رو به فرسایش!
    کسی اما نکرد تدبیری!
    متن تقدیرنامه از ما بود
    کسی از ما نکرد تقدیری!

    حرفهای مرا نمیفهمد!
    خاصه وقتی مدیر، بومی نیست!
    این “روابط” که حاکم است اینجا
    هرچه باشد یقین “عمومی” نیست!

    هر چه گشتم شاعر این طنز را پیدا نکردم

نظرات بسته شده است.