مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مردم برای مقابله با کرونا ویروس در خانه هایشان بمانند

مخابرات ما-مالکی

مردم برای مقابله با کرونا ویروس در خانه هایشان بمانند

 

 

 

 

 

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: همچنان از شهروندان این استان انتظار می‌رود در خانه هایشان بمانند و اگر همین گونه که تا کنون رعایت کرده اند ادامه دهند امیدواریم با ویروسی خسته تر، کم خطرتر و شیوع کمتر مواجه شویم.

او افزود: بسیاری از موارد مشکوک به کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری که در بیمارستان بستری شدند با بهبود علایم بالینی مرخص شدند.

شیرانی اضافه کرد: جواب آزمایش ۷۰ بیمار مشکوک ارسال شد که نتیجه آزمایش نزدیک به ۵۰ نفر آن‌ها به جز یک نفر منفی بود.

او ادامه داد: وزارتخانه در حال تدوین برنامه‌ای است که در زمان پیک بیماری مراقبت‌ها در منزل و درمان‌ها نیز سرپایی انجام شود، چرا که هر چقدر از شیوع کرونا ویروس می‌گذرد تعداد مبتلایان خفیف بیشتر و موارد گرفتار شدید کمتر می‌شود.

شیرانی گفت: در چهارمحال و بختیاری به واسطه آنکه دیرتر به بیماری کرونا ویروس مبتلا شدیم و همچنین بیمار بدحال در استان وجود ندارد وضعیت امیدبخش است.

او افزود: برنامه ریزی‌های لازم در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برای مواجه با موارد کم، متوسط و زیاد مبتلایان به کرونا ویروس صورت گرفته است و هم اکنون مرکز اصلی برای موارد بد حال در کل استان، بیمارستان هاجر (س) شهرکرد است.

شیرانی اضافه کرد: به واسطه افزایش شدید تقاضا کمبود اقلام بهداشتی دور از انتظار نیست، هم اکنون در زمینه دستکش و مواد ضدعفونی کننده تا حدودی اوضاع بهتر است ولی درخصوص ماسک و وسایل حفاظت شخصی هنوز کمبود‌هایی وجود دارد.

او ادامه داد: ذخایر استراتژیک اقلام بهداشتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که باید با مدیریت و صرفه جویی مصرف شود.

 

1167310cookie-checkمردم برای مقابله با کرونا ویروس در خانه هایشان بمانند

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.