مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سودآوری شرکت مخابرات به‌جای اینکه کام کارکنان را شیرین کند تلخ‌تر از قبل کرده است

مخابرات ما – عضو شورای عالی تشکل‌های کارگری شرکت مخابرات با اشاره به تاخیر بی سابقه در پرداخت مطالبات کارکنان این شرکت گفت: این تاخیر و عدم انجام تعهدات در برابر کارکنان در حالی صورت می گیرد که این شرکت افزایش درآمد ۲۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

مخابرات ما (محمد – فارس) – میثم باقری امروز  در قم در پیگیری سوژه مردمی ثبت‌شده در سامانه فارس من با عنوان «تأخیر در پرداخت مطالبات کارکنان مخابرات» با اشاره به اینکه مطالبات گذشته و عیدی امسال کارکنان شرکت مخابرات تا امروز پرداخت‌نشده است، اظهار کرد: تأخیر صورت گرفته در پرداخت عیدی کارکنان شرکت مخابرات بی‌سابقه است و این وضع در حالی شکل‌گرفته که مدیرعامل این شرکت اخیراً از رشد ۲۰۱ درصدی سود مخابرات در ۹ ماهه سال جاری نسبت به سال قبل خبر داده است.

وی ادامه داد: این گزارش‌های مثبت و روبه رشد شاخص‌های درآمد و سودآوری شرکت مخابرات به‌جای اینکه کام کارکنان را شیرین کند تلخ‌تر از قبل کرده است.

عضو شورای عالی تشکل‌های کارگری شرکت مخابرات با اشاره به برگزاری جلسه در روز ۱۷ آذرماه سال جاری بین نمایندگان سهامداران عمده مخابرات و نمایندگان تشکل‌های کارگری این شرکت گفت: در این نشست که با حضور دکتر سید هاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام و رئیس هیئت‌مدیره شرکت توسعه اعتماد مبین که مالک بلوک مدیریتی شرکت مخابرات است، مهندس صدری مدیرعامل و دکتر صفری رئیس هیئت‌مدیره شرکت مخابرات ایران برگزار شد توافقاتی برای پرداخت مطالبات کارگران صورت گرفت.

باقری افزود: یکی از مصوبات این جلسه ابلاغ اجرای بدون تنزل آئین‌نامه استخدامی و پرسنلی مصوب ۳۰ مرداد ۸۹ از سوی مدیرعامل این شرکت بود که تاکنون انجام نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه این آیین‌نامه در ابتدای واگذاری شرکت مخابرات به بخش خصوصی باهدف انتقال تعهدات دولت در خصوص کارکنان به بخش خصوصی تدوین‌شده بود، ابراز کرد: این آیین‌نامه فقط در حدود دو سال به‌صورت کامل اجرا شد و به‌تدریج و به‌صورت یک‌جانبه بخش‌هایی از آن اجرا نشد و بخش‌هایی نیز با تنزل به انجام رسید.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن‌های صنفی کارگری مخابرات استان قم با اشاره به اینکه مطالبه اصلی کارکنان مخابرات اجرای این آیین‌نامه به‌صورت کامل است، گفت: با وجود تصویب این امر در جلسه و تأیید مشاور وزیر ارتباطات، مدیرعامل شرکت مخابرات تا امروز از ابلاغ این آیین‌نامه که طبق آن قرار بود تا اسفندماه مطالبات و عیدی کارکنان پرداخت شود سرباز زده و این موضوع مسکوت مانده است.

باقری با اشاره به اینکه از ابتدای واگذاری شرکت مخابرات به بخش خصوصی تا امروز تعداد کارکنان رسمی این شرکت به یک‌سوم کاهش پیداکرده است، بیان کرد: این کاهش نیرو بار هزینه‌های شرکت را به‌شدت کاهش داده، از سوی دیگر افزایش درآمد و سود شرکت با ارائه طرح‌های نوین باعث شده در حال حاضر وضعیت مالی این شرکت مناسب باشد ولی چرا مطالبات کارکنان پرداخت نمی‌شود و تعهدات ایفا نمی‌شود جای سؤال دارد و این در حالی است که رفاهیات کارکنان نیز روزبه‌روز تنزل پیدا کرده است

***

1170160cookie-checkسودآوری شرکت مخابرات به‌جای اینکه کام کارکنان را شیرین کند تلخ‌تر از قبل کرده است

Please rate this

0 1 2 3 4 5
11 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    یه نظری گذاشتم درباره اعمال نفوذ فرمانداری ها…..

    1. رصدگر می گوید

      صبور باش! دادم سردبیر بخونه!

      1. ناشناس می گوید

        والا ظلمه اول میگن هرکسی میخاد بره شهرستان درخواست بده پستش رو میذارن apply ما هم ساده ساده اومدیم درخواست دادیم تهران کمیته انتصابات هم موافقت کردو همه کارها انجام شد حالا یهو میگن فرماندار دلش نیست !!!!
        مگر فرماندار مصلحت مخابرات رو بهتر میدونه؟؟
        وقتی اداره یک نفر رو از همه نظر بررسی و تایید کرده یعنی به هرحال مناسب ترین فرده چطوره که یک تی سی تی در شهرستان … با همدستی فرمانداری در حال نابود کردن مخابراته و چون فامیل فرمانداره اون مشکلی باهاش نداره؟؟ بله درست شنیدید یک تی سی تی که دیپلم داره الان نقش رییس داره همه جا رو ول کرده به امان خدا فقط میشینه سند میزنه پول میگیره از اداره بابت کارهای نکرده بابت قطعی های عمدی با همکاری پیمانکار و…. اینا همش درده بخدا تحملش سخته دیگه تا کی باید شاهد باشیم ؟؟؟؟ منی که همه بهم میخندن که چیه واسه یک شهرستان هم تایید نشدی چه گناهی کردم که با فوق لیسانس دانشگاه ملی رتبه و معدل بالا اومدم مخابرات؟؟؟

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          دوست خوبم
          به حرف دیگران اهمیت ندین
          ضمن اینکه مخابرات ایران شما رو تایید کرده یعنی در استان شما باید عزل و نصب انجام بشه
          اگر من جای شما باشم کلاهم توی اون شهر بیفته برای برداشتنش نمیرم. .وقتی فرماندار نخواد با شما کار کنه بسیار اذیت میشین
          اصلا اعصابتون بهم میریزه
          ارزش نداره
          باور کن یه جهنم برات درست میشه
          اگر تو را بخوان بفرستن نرو ………
          اما در نهایت شما باید با مدیر منطقه کنار بیایید وانتخاب او در استان مهمه
          اگر باز هم مصر هستید بفرمایید تا ببینم چه کاری میشه کرد شاید وساطت سردبیر دردی دوا کنه

  2. یوسف می گوید

    سلام خدمت همکاران گرامی در واحد مالی شرکت مخابرات ایران ضمن عرض خسته نباشی وخدا قوت خدمت همکاران محترم در واحد مالی شرکت. بعرض میرساند بنده از کارمندان باز نشسته شرکت مخابرات استان کرمانشاه هستم. خواهشی که از شما عزیزان دارم اینه که محبت بفرمایید دستور پرداخت وجوه هز ینه درمان را که حدود ۳ماه پیش به ادره رفاه خدمت نماینده بیمه معلم داده شو را صادر بفرمایید که انشااله بدون اجر نخواهد بود

  3. ناشناس می گوید

    خداهدایتشون کنه و دست از لجبازی و خوردن حق وحقوق کارکنان مخابرات بردارند و اینقدر حرص و استرس را به کارکنان منتقل نکنند و به قول و تعهدشان عمل کنند

  4. صدای کارگر می گوید

    صدای کارگر ا.غ
    با سلام دست تک تک شما را به گرمی می فشارم این روزها که داریم با جون ودل کار می کنیم ورودرو کرونا قرار داریم هیچ کس به فکر ما نیست خدا شاهده اکثرما مریض شدیم ولی یه خواهش دارم با هم یک صدابشیم از این وضعیت فلاکت خارج بشیم تا کی ظالم به ما زوربگه حقمان را از مخابرات بگیریم ما چطور با این حقوق کم زندگی رو بچرخونیم ولا شرمنده زن وبچه هایمان هستیم به کی بناه ببریم

  5. بورس می گوید

    کدام سود ۲۰۰درصدی!!!!؟؟؟در صورت سود وزیان که رقم ۴۸۶ریال ثبت شده .!! در بورس هم همینطور!؟

  6. فنی نگهداری می گوید

    کارکنانی که به خود زحمت یک تجمع هم نمی دهند چگونه میخواهند مطالبه گری خود را به گوش سهامداران و مدیران مخابرات و همه مردم ایران برسانند ؟ از ماست ک بر ماست

  7. ناشناس می گوید

    واقعا با اینهمه سود اوری که این شرکت پولدار داره خیلی بی انصافیه که اینطور در حق کارمندان کوتاهی بشه.همه قسط دارن همه برنامه ریزی کردن بهمن ماه عیدی میگیرن تا ارامش خیال براشون به وجود بیاد .نوش دارو بعد از مرگ سهراب چه فایده ای داره

  8. ناشناس می گوید

    با سلام
    اینجانب به سایت کمک رسان (SOS ) بیمه معلم مراجعه کردم تمامی هزینه های درمانی کارکنان در این سایت وارد شده است بنظر میرسد مخابرات ایران بدحسابی میکند وپول رابه حسب بیمه ایران واریز نمیکند ؟؟؟؟

نظرات بسته شده است.