مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مبارزه بی امان مخابراتی ها با سیل در خراسان رضوی

مخابرات ما- آنچه می خوانید گزارش یک روز کار همکاران مخابراتی ما در مناطق روستائی است.برای آنان یک روز عادی به حساب می اید اما برای من حکایت یک روز گذشت و ایثار و تلاش است.همه همکاران ما در سراسر کشور چنین هستند اما ما یک روزش را انتخاب کرده ایم.یک روز از خراسان رضوی.فیبر مسیر شهر قوچان و درگز. از مهندس اروجی مدیر منطقه خراسان رضوی اجازه گرفته ایم تا این گزارش را نقل کنیم.

 

مخابرات ما- مدت هاست که بارندگی استان خراسان رضوی را مال خود کرده است.باران سراسری بدون توقف، در این چند ساله سابقه نداشته. صدای رعد و برق بطور واقعی انسان را می ترساند اگر شبانگاه باشد حتما شما را از خواب می پراند.

در چنین شرایطی که باران سیل آسا می بارد خبر می رسد که فیبر در مسیر دو شهر قوچان و درگز از شهرهای خراسان رضوی قطع شده و ارتباط مردم مختل است.در نتیجه این خرابی ارتباطات موبایل و دیتای شهرستانهای درگز و کلات قطع شده است.

 

مهندس اروجی در پیامی که برای استانداری ارسال می کند واقعه را چنین توصیف می کند:

با سلام و احترام ، جهت استحضار جنابعالی فیبر نوری بین قوچان و درگز در ۶۰ کیلومتری قوچان در نزدیکی کبکان در ساعت ۱۷:۳۸ قطع شده است ( لذا ارتباطات موبایل و دیتا شهرستانهای درگز و کلات قطع شده است ) ، همکاران جهت رفع خرابی به محل اعزام شدند . لیکن بعلت بارش شدید و جاری شدن سیل و تاریکی شب امکان پیدا کردن محل خرابی میسر نشده و همکاران در منطقه در روستای اینچه مانده اند تا صبح با روشن شدن هوا مجدد به محل قطعی فیبر بروند و مشکل قطعی را برطرف کنند‌ .

حالا مشکل تعریف شده است و معاون شبکه با هماهنگی رئیس شهرستان تیمی را به منطقه اعزام می کند. این افراد به سختی خود را از میان گل و لای عبور داده اند تا خود را به روستا برسانند.فراموش نکنید که با ورود ویروس کرونا انجام هر فعالیتی به سختی ودشواری انجام می پذیرد.

در همان شب اول به ماموران چه گذشت.با اینکه با ماشین های سنگین به محل رفته اند اما سیل امکان رفتن به محل خرابی را نمی دهد. اجازه بازگشت هم نمی دهد! لذا به هر ترتیبی هست خود را به روستا می رسانند و مهمان خانه روستائیان می شوند.

گزارش مهندس شعبانیان رئیس اداره مخابراتشهرستان قوچان را بخوانیدک

شعبانیان ساعت  ۲۳:۱۴- قوچان: همکاران با مشکلات فراوان  ازسمت امام قلی از سیل به کمک ماشین سنگین حرکت کردند ولی چون در طول مسیر هم سیل زیادی جریان داشت به ناچار مجبور شدند برگردند که در برگشت هم چون سیل زیادی می آمد امکان برگشت ممکن نشده لذا مجبور شدند شب اونحا درخانه یکی ازاهالی بخوابند.

گزارش بعدی بعد ازظهر فردایش از سوی مهندس شعبانیان رئیس مخابرات شهرستان قوچان اعلام می شود که شرایط دشوار این ماموران را به تصویر می کشد.

مهندس شعبانیان  ساعت ۱۳:۲۲-  روز بعد .با همراهی و کمک مدیریت محترم منطقه ومعاونت محترم شبکه وهمکاران محترم فیبر نوری استان به همت وتلاش واز خودگذشتگی همکاران عزیزم در واحد فیبر شهرستان که از دیشب باشرایط بسیار سخت وتحمل سرما و بارندگی وخوابیدن دیشب در خانه یکی از اهالی محترم امروز از ساعت ۶ صبح با گشت درمسیر بطول ۳ کیلومتر در بین سیلاب وگل ولای موفق به پیدا کردن محل قطعی که در اثر شکسته شدن فیبر ایجاد  شده بود شدند وساعت ۹:۳۰سیستم نرمال گرددید.

بله! با گشت زنی در میان گل و لای با پای پیاده در حالی که باران به شدت می بارد و سیلاب امکان کار را از همکاران ما گرفته است این ارتباط نرمال می شود.

باور کنید برای من که خود در میان سیل روستائی گیر کرده ام چنین خبری قطعا بسیار مهیج است.قطعا این افراد شایسته تقدیر و تشکر هستند.

در پایان این مبارزه بی امان با سیل برای خدمت رسانی به مردم عزیز مناطق شمال خراسان رضوی، مهندس اروجی مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی از همکارانش تقدیر کرد.او در پیامی ویژه که به مخابرات ما نوشت چنین گفت:

اینجانب
از همکاران محترم که با وجود خطر سیل و شرایط نامساعد آب و هوا با تلاش و از خودگذشتگی نسبت به رفع قطعی فیبر نوری و برقراری ارتباطات اقدام نمودند .تقدیر و تشکر می نمایم.  اروجی

تصاویر زیر بطور کامل می تواند فضای روستاها را برای شما تصویر کند.

 

 

1180030cookie-checkمبارزه بی امان مخابراتی ها با سیل در خراسان رضوی

Please rate this

0 1 2 3 4 5
7 نظرات
  1. رضارستگاری می گوید

    با توجه به شرایط سخت اینروزها و عزلت نشینی مسئولین! تلاش همکاران در جای جای کشور قابل ستایش است! رعایت اصول البته به جای خود.
    رستگاری از کرمان

  2. ناشناس می گوید

    باسلام ودرود بر این همکاران عزیز و پرتلاش که همیشه و همه جا با سرما وگرما دست وپنجه نرم میکنند و متاسفانه شاید مسولین فقط با یک پیام خداقوت ازاین زحمات طاقت فرسا بگذرند و مسولین باید این شغل را جزو مشاغل سخت وزیان اور بحساب اورند

  3. راننده می گوید

    با سلام و احترام
    ضمن عرض خسته نباشید به همکاران به خاطر زحمات فراوان
    باید به طراحی ها گیرداد که چرا مسیری که اینقدر حیاتی بوده رینگ نیست که با قطع یک فیبر کل ارتباط یک شهرستان بخوابه پس کو کار نیروهای طراحی و…

  4. ناشناس می گوید

    اولین چیزی که با دیدن تصویر محل قطعی فیبر به ذهن خطور می کند نبوغ طراحان آن است. در کجای دنیا فیبری که بسیار آسیب پذیر است و صحت و سلامت آن از اهمیت بالایی برخوردار است اینگونه با کمترین تمهیدات فنی و حفاظتی و تقریبا لخت و عریان در بستر زمین کشیده شده است.چه کسی باید پاسخگو باشد؟

  5. نون می گوید

    آقای سردبیر سلام خسته نباشید
    توروخدا درمورد سنوات و مرخصی یه سوالی بکنید. انروزم انگار گفتن حقوق فروردینو اواسط اردیبهشت میدن. درسته؟ پس ما تکلیفمون چی میشه؟

  6. Me می گوید

    خدا قوت
    انصافاً دمتان گرم

  7. ناشناس می گوید

    پس تسویه و مرخصی خدمات اول چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نظرات بسته شده است.