مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

فرکانس های ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز پهنای باند قابل توجهی را در اختیار مشترک می گذارند

مخابرات ما-مدیرعامل اسبق شرکت ارتباطات سیار ایران با اشاره به اینکه یکی از برنامه های جدی اپراتورهای تلفن همراه کشور ورود به نسل پنجم تلفن همراه است، اعلام کرد: بهترین فرکانس برای ۵G باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز هستند.

مخابرات ما(مالکی)-وحید صدوقی در گفت و گو با خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) افزود: این باندها به اپراتورها کمک می کند برای توسعه نسل پنجم فناوری شبکه های تلفن همراه، با هزینه کمتری شبکه را توسعه بدهند.

او اظهار داشت: با فرصتی که پیش رو داریم، توسعه شبکه نسل پنجم روی باند ۷۰۰ مگاهرتز می تواند خیلی به اپراتورها کمک شایانی کند تا سریع تر توسعه انجام شود.
به گفته صدوقی، هزینه اقتصادی توسعه شبکه بالاست و در باندهای پایین تر می توان پوشش خیلی گسترده تری ایجاد کرد و حجمی از ترافیک شبکه را روی آن منتقل کرد.
او با اشاره به اینکه باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز پهنای باند قابل توجهی را در اختیار مشترک می گذارند، گفت: باند ۹۰۰ مگاهرتز ۲۵ مگ و EGSM نیز ۳۵ مگ است درحالیکه باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز ۱۲۰ مگ هستند. ما در ۲G کریر نداشتیم و در ۳G هر کریر پنج مگ بوده است. در نسل چهارم هر کریر ۲۰ مگ شد و در نسل پنجم هر کریر ۱۰۰ مگ است.
صدوقی افزود: اگر تون عملیاتی (Throughput) بیشتر از یک گیگ داشته باشیم، باید کریرها هم متناسب با آن باشند و حساب کنید درحالی ۱۲۰ مگ فرکانس در باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ داریم که در باندهای دیگر این حجم از فرکانس را برای نسل پنجم نداریم.
1185630cookie-checkفرکانس های ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز پهنای باند قابل توجهی را در اختیار مشترک می گذارند

Please rate this

0 1 2 3 4 5
1 نظر
  1. قراردادی می گوید

    آقای صدوقی مگه تو زندان نبود؟

نظرات بسته شده است.