مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

۶۰۰ خط تلفن مشترکان مخابرات در شهرکرد به شبکه فیبرنوری پبوست

مخابرات ما-مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری گفت:به منظور ارتقا خدمات‌رسانی ارتباطات نوین به شهروندان، ۶۰۰ خط تلفن مشترکان تلفن در شهرکرد به شبکه فیبرنوری پیوست.

مخابرات ما(مالکی)-حسن آقایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برای اتصال این تعداد خط تلفن مشترکان متقاضی در کوه فرهنگیان شهرکرد به شبکه فیبرنوری افزون بر ۶ میلیارد ریال هزینه شد، که با توجه به اولویت تحقق اقتصاد مقاومتی بیش از ۸۰ درصد تجهیزات به کار رفته تولید داخلی است.
به گفته وی، ارتقاء این سیستم نوین، موجب کاهش تداخلات ارتباطی، افزایش سرعت اینترنت و کاهش قطعی اینترنت و همچنین افزایش پهنای باند اینترنت شده است.

مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری، همچنین تعداد شماره تلفن‌های ثابت نصب شده در استان را بیش از ۲۶۰ هزار شماره عنوان کرد و گفت:هم‌اینک ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان ۳۰ درصد است، که نسبت به استان‌های هم‌ردیف در وضعیت مطلوب‌تری قرار دارد.
آقایی، از فعالیت ۱۶۸ مرکز ارائه دهنده خدمات دیتا (اینترنت پرسرعت) در استان خبر داد و گفت:هم‌اینک ۶۸ هزار کد ADSL به مشترکین خدمات‌رسانی می‌کند.
مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری طول جاده‌های زیر پوشش همراه اول در استان را ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر اعلام و اظهار داشت: در مسیرهای ارتباطی استان در قالب ۴۹۳ سایت خدمات همراه اول ارائه می‌شود.
به گفته آقایی، تاکنون بیش از ۴ هزار و ۶۵۰ کیلومتر فیبرنوری در استان اجرا شده است، که از این میزان ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر بین شهری، ۴۵۰ کیلومتر درون شهری و یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی است.

مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری، تعداد روستاهای دارای خط تلفن ثابت را ۶۷۰ روستا اعلام کرد و گفت:از این تعداد ۶۶۵ روستا دارای تلفن خانگی هستند و در ۵ روستای دیگر نیز یک مرکز ارتباطی فعال است.

آقایی، از واگذاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار خط همراه اول در استان خبر داد و افزود: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان ۱۱۸ درصد یکی از بالاترین ضریب‌های نفوذ کشور است.

1188250cookie-check۶۰۰ خط تلفن مشترکان مخابرات در شهرکرد به شبکه فیبرنوری پبوست

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.