مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

بخش دوم از گفتگوی مهندس صدری در اینستاگرام

مخابرات ما- در ابتدای بخش دوم از ارتباط زنده اینستاگرامی مهندس صدری دوباره فاتح آشنای رسانه ای مخابرات وارد این ارتباط شد.

 

فاتح  گفت : من بعنوان فردی بیرون از مخابرات نظر می دهم فردی که منافعی در داخل مخابرات ندارد. باید بگویم  خیلی از مشکلات از قبل بوده است.مشکلات  شرکتهای پیمانکاری، پرسنل، بازنشستگان همه اینها در طی دوران دولیت و خصوصی شدن مخابرات ایجاد شده است  اینکه بخواهیم همه را در دو سال حل کنیم منصفانه نیست. وقتی مدیر عامل قول می دهد این مشکلات حل شود و ما هم پیگیر هستیم بنظر می رسد کافی است.

اینجا مهندس صدری گفت: ما هم دوست داریم همین فردا همه مشکلات حل شود. در دو سال گذشته بدهی بسیاری بوده که باید پاسخگو می بودیم. بطور کلی باید به پرسنل و  به سهامداران  هم پاسخگو می بودیم.در کل سعی کرده ایم امانت دار پرسنل و سهامداران باشیم.

مدیر عامل در ادامه گفت : در دو سال گذشته تلاش کرده ایم درآمد به وضعیت مطمئنی برسد.درآمد مخابرات  در سال ۹۶  به میزان ۵۳۰۰ میلیارد بوده است در سال ۹۷ شد ۵۸۰۰ میلیارد. امسال بر اساس تعهد ما به بالای ۷۷۰۰ میلیارد خواهد رسید.  این درآمد بدون درامد همراه اول محاسبه شده است.وقتی ما به درآمد مناسبی برسیم  میتوانیم مشکلات را حل کنیم.

صدری اطمینان داد  سال ۹۹ میتواند سال خوبی برای خانواده مخابرات باشد. او در ادامه تاکید کرد :ما همه تلاش خود را برای توسعه گذاشته ایم توسعه ،منایع مالی بسیاری میخواهد اما  حسن آن این است که ازسوی دیگر درآمدش هم برمیگردد. امیدواریم بتوانیم به کمک همه خانواده مخابرات این نوید را بدهیم که امسال سال خوبی برای همه باشد چه برای پرسنل قراردادی چه رسمی و چه شرکتی و چه مجموعه سهامداران.

مدیر عامل مخابرات ایران در مورد استفاده از تجهیزات داخلی نیز چنین گفت: ما حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تجهیزات را از داخل تهیه می کنیم. از تمام تولیدکنندگان داخلی دعوت  به کار کرده ایم در همه حوزه ها امیدوارم جهش خوبی داشته باشیم.

او تاکید کرد که هدف ما رسیدگی به وضعیت مالی کارکنان است بویژه  بازنشسته ها که پیش کسوتان مخابرات هستند.

 

در ادامه ارتباط زنده اینستاگرامی ، مهندس صدری به یکی دو سوال پاسخ داد.

مهندس صدری در مورد رسیدگی به  نیروهای شبکه البرز ، از مدیر منطقه البرز  مهندس همت زاده  خواست به این مشکلات رسیدگی کند و گزارش آن را برای ایشان ارسال نماید.

 

مدیر عامل در مورد فروش ساختمانهای مخابراتی گفت: از روزی که آمدیم فروش ساختمان را قانونمند کردیم قرار شد اگر ساختمان  فروختیم پولش را به توسعه ببریم. در سال ۹۷ و ۹۸ همین کار را کردیم.هر چه ساختمان مازاد فروختیم  پولش را در توسعه بکار بردیم امیدواریم این ارزش افزوده ای که ایجاد می کند به درد مخابرات بخورد.

 

مهندس صدری در مورد زمان  احکام سال ۹۹ برای کارکنان نیز گفت : احکام در زمان قانونی خودش صادر می شود من به آقای فرقانی توصیه می کنم سریعتر  این کار را انجام دهد.

 

نفر بعدی که وارد ارتباط زنده اینستاگرامی مهندس صدری شد  اربابی بود. او درخواست سرویس مناسب اینترنت برای همه کارکنان شرکت اعم از رسمی و شرکتی را داشت .

در توضیح این سوال مهندس صدری گفت:  ما به دنبال آن هستیم که برای همه  کارکنان سرویس اینترنت مناسب و با تخفیف ویژه را دایر کنیم.  او تاکید کرد تا خرداد می خواهیم برای همه افراد یک سرویس خوب مهیا کنیم و در اختیارشان قرار دهیم.

 

از آنسوی خط احسان کرمی از کارکنان ساوجبلاغ، دارای مدرک کارشناس ارشد حرف خودش را می زد در حالی که صدایش بطور کامل شنیده نمی شد فقط اینقدر شنیدیم که گفت  چون پارتی ندارم با این مدرک باید بروم در mdf  کار کنم.

ارتباط قطع  شد و ما پاسخ مهندس صدری را نشنیدیم.

 

نفر بعدی در مورد طرح طبقه بندی پرسید.صدری گفت قول می دهم هر کاری که بتوانیم برای ارتقای این دو شرکت – شسکام و خدمات اول- انجام دهیم دریغ نکنیم نیروی کارآمد نباید نگران آینده خودش باشد اما نیروی غیرکارآمد باید بیشتر تلاش کند.من این قول را می دهم که نیروی کارآمد دچار مشکل نشود.

 

مهندس صدری در باره مصوبه ۱۷ آذر  نیز چنین توضیح داد که  ما همه مصوبه را تمکین می کنیم اما باید منابع مالی آن تامین شود.بدانید چیزی که  در آن مصوبه آمده مو به مو به کمک هیئت مدیره انجام می دهیم جایی برای  نگرانی ندارد.

 

فرهادخوانی مهمان بعدی ارتباط زنده بود. او پیمانکار نگهداری البرز است که می گفت مخابرات ایران سال گذشته بخشنامه ای به مناطق داده است  که کلیه پیمانکاران محلی حذف شوند.

 

اما مهندس صدری وجود  چنین بخشنامه ای را رد کرد و گفت:   نه ما چنین حرفی نزدیم.   در سال ۹۹ بیشتر به پیمانکاران محلی رسیدگی   می کنیم و  گفته ایم همه پیمانکاری ها را به مناقصه بگذارند و بدون مناقصه به هیچ کسی کاری ندهند. در کنارش انتظار داریم پیمانکار محلی آنچنان که قانون گفته به نیروی انسانی حقوق بدهد.

مهندس صدری مثالهایی از مشاهداتش زد و گفت: مثلا شرکتی داشتیم که برای یک و نیم  میلیون تومان از کارگرش رسید می گرفت ولی به او  ۵۰۰ هزار تومان حقوق می داد. به او سنوات و عیدی نمیداد.

صدری گفت: پیمانکار محلی باید تمام قوانین را اجرا کند.تنها مشکل ما با پیمانکاران محلی این بود که حقوق کارگرش را کامل نمی داد .حالا با نظارت و تلاش پیمانکاران جلوی این کار را می گیریم.دلیل تصمیم سال ۹۷ همین بود. آن زمان خیلی ها متقاضی ورود به خدمات اول بودند عدم اجرای قانون کار بود.

پیمانکار ، مهمان بعدی  ارتباط زنده اشاره کرد که باید به نگهداری نگاهی جدی داشت  ما نیرویی داریم که حداقل جقوق را می گیرد نیرویی هم داریم که دو برابر حقوق می گیرد.کارگران با این حقوق ها نمی توانند زندگی کنند.

مهندس صدری پاسخ داد شما قیمت مناسب بدهید که بتوانید به کارگران رسیدگی کنید.

 

شب گذشته بود. به ساعت یازده رسیده بودیم که مهندس صدری زنگ پایان را به صدا درآورد.

او از  مجموعه صحبت های امشب راضی  بود و معتقد بود هر چه جلوتر برویم بهتر می توانیم مشکلات را رصد کنیم.

تاکید نهایی مهندس صدری این بود که : میخواهیم پرسنل و مردم   و مخابرات را به جایگاه واقعیش برسانیم.

 

1192690cookie-checkبخش دوم از گفتگوی مهندس صدری در اینستاگرام

Please rate this

0 1 2 3 4 5
9 نظرات
  1. علی می گوید

    بخدا همه ی حرفات دروغ و پوچه

  2. بسم الله القاصم الجبارین می گوید

    جناب صدری حرف دهن پرکن فایده ای ندارد . تا عمل از شما نبینیم به هیچ حرف راستان هم باور نداریم . چون وعده بی عمل زیاد داده اید. کو عمل به وعدهای سالیان قبل . هرسال این حرفها تکرار میشه . هیچ فایده ای ندارد . تا عملی نشوند. هر وقت عملی شدن ما شاالله داری . در غیر اینصورت ؟…….داری ؟

    1. ناشناس می گوید

      با سلام
      جناب آقای صدری اگر مصوبه ۱۷ آذر را قبول دارید ؟
      ۱-چرا احکام بازنشستگان را از سال ۱۳۸۸ تاکنون نمیزنید رفاهیات در حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اثر گذار است اگر واقعا پایبند به مصوبه ۱۷ آذر هستید احکام بازنشستگان از سال ۱۳۸۸ تاکنون را صادر کنید ۲۷ درصد تامین اجتماعی را واریز کنید تامستمری ما بازنشستگان افزایش یابد
      ۲- احکام ۳/۴ خدمت بازنشستگان را بزنید ۲۷ درصد تامین اجتماعی را از سال ۱۳۸۸ پرداخت تامستمری ما افزایش یابد ضمنا در مرخصی های ذخیره شده وپاداش تشویقی وسنواتی تاثیر گذار است.
      ۳-هرآنچه زمان دولتی میگرفتیم برابر مصوبه هیئت وزیران سال ۱۳۸۵ عینا باید در زمان خصوصی سازی داده شود گروه جبهه-گروه گردان عاشورا -گروه برجستگی ۱۰ درصد و۲۰ درصد همگی اینها در حقوق ومستمری تامین اجتماعی تاثیر دارد چونکه مبلغ بیمه ار آن کسر میگردید در مرخصی ذخیره شده وپادش تشویقی وپاداش سنوات تاثیر میگذارد .که پاداش تشویقی وپاداش سنواتی باید مجددا محاسبه گردد .
      ۴-پس کی میخواهید عملی کنید هر روز ارزش پول پایین میآید و………..؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. بازنشسته می گوید

    باسلام وخسته نباشید.
    سر دبیر عزیز ما که نتونستیم از این مدیر عامل ….در رابط با بیمه تکمیلی وموضوع دندان پزشکی سوال کنیم.
    لطفا شما از قول ما به ایشان بفرمایید عزیز جان کسی که منار میدزده اول چاهش رومیکنه.
    بگذارید اول دوما رو بگم :بابا شما که هنوز قراردادتون با بیمه معلم راجع به دندان پزشکی مشخص نشده چرا کلیه قرار دادها رو با مراکز طرف قرار داد قطع کردید.واگر نه مدیران شما خبره و کار بلد هستند .یعنی قبل از زمان عقد قرار داد با بیمه معلم موارد جدید(دندان پزشکی)را در قرارداد گنجانده اند .پس چرا هیچ کس نه ازان اطلاعی دارد ونه پاسخگوی اجرایی شدن زمان ان است.
    ودوم اولا :شما مارو سر کار می گذارید .چرا راجع به بیمه معلم نظر سنجی کردید.وبا توجه بانظرها ی منفی. اما باز قرارداد بابیمه مذکورمنعقدکردید.
    و سوما:از برج ۹ که مدارک تحویل دادیم هنوز پولی دریافت نکرده ایم .
    راستی :
    ما عجولیم؟
    یاشما بی اطلاع؟
    یا مدیرانتان خدای نکرده……….!
    بابا اقای مدیر عامل به مدیرانتان امر بفرماییدلطفاقبل از پایان سال نسبت به

  4. فریبرز می گوید

    مهندس صدری عزیز تازمانیکه بچه لوس وننر مخابرات یعنی همراه اول حساب خرج وخوردو خوراکش از خانواده سواست این مشکلات وجود داره بایست گو ش همراه اولو گرفت نشوند سر سفره مخابرات ایران و پول تو جیبشو رو به خانواده برگردوند تا همه باهم بخورند والسلام آقا صدری گرفتی یا تو باغ نیستی

  5. فریب خورده۹۷ می گوید

    سلام
    ادم خیلی باید بی خیال باشه که الان دوسال است با وعده دروغ به ما امید دادن و بازنشسته شدیم ولی به وعده های داده شده خود عمل نکردن والان هر چند مدت لایو میزاره بجای این حرکتهای نمایشی و بی اهمیت بفکر پرداخت حق حقوق بندگان خدا باش البته اگه به خدا و عدالت اعتقاد دارید

  6. اکبر می گوید

    کتش از طرح بازنشستگی تفرادبالای ۳۰ حرف میزدومیگفت افرادجوان بیاریم بازنشسته هارابا پرداخت حق وحقوق پاداشهای قانونی تشویقی همچون ۹۷ باعدالت بدیم بزن. ونیرکی جوان بیاریم.جایگزین فرزندانت نمیذارن بیاریم حداقل تشویقی وام ۳۰ میلیونی معوقات وسکه و..رابدین بریم

  7. خدمات اولی از یاسوج می گوید

    سردبیر جان سلام ایطور که بنظر میاد دوباره پای پیمانکارای محلی باز میشه …شما خبری ک موثق باشه دارید که آیا همه استانها دوباره مناقصه برگزار کنند یا میدن خدمات اول وشسکام؟؟

  8. ناشناس می گوید

    با سلام و احترام
    اگه فیلم اش رو بذارید بهتر میشه
    با تشکر

نظرات بسته شده است.