مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تکلیف حقوق معوقه کارمندان و شرایط دورکاری آن‌ها به چه صورت است؟

مخابرات ما-مجید صدری، رئیس شرکت مخابرات ایران، درباره حقوق معوقه کارمندان این شرکت و موضوعات مختلف دیگر توضیحاتی ارائه داد.

مخابرات ما-به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع کرونا در کشور باعث شد بسیاری از جلسات و تجمعات لغو شده و از برگزاری آن‌ها جلوگیری شود، به همین دلیل تعدادی از گفتگوها و گزارش‌های مختلف در امور شرکت‌ها و سازمان‌های کشور به صورت مجازی و از طریق تماس‌های ویدئویی و لایوهای اینستاگرامی صورت می‌گیرد.

به دنبال همین موضوع، در این ایام کرونایی، مجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات هر هفته یک برنامه زنده در صفحه اینستاگرامش برگزار کرده و هر یک از این برنامه‌ها را به یکی از استان‌های کشور اختصاص می‌دهد. در این گفتگوها افراد مختلفی چون پرسنل مخابرات، اصحاب خبر و رسانه، مردم عادی و بازنشستگان این شرکت حضور پیدا کرده و نظرات خود را بیان می‌کنند.


نگاهی کلی به وضعیت اینترنتی اصفهان در حوزه مخابرات

در برنامه زنده‌ای که در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ساعت ۲۱:۳۰ چهارشنبه شب آغاز و حدود ۲۳ شب به پایان رسید، رئیس مخابرات با اهالی استان بزرگ اصفهان به گفتگو پرداخت و مشکلاتی نیز در این گفتگو بیان شدند که در این گزارش به خلاصه‌ای از آن‌ها خواهیم پرداخت.

در ابتدای برنامه، مجید صدری اولین ارتباط خود را با حیدری زاده، مدیر منطقه مخابرات اصفهان برقرار کرد و او اطلاعاتی را در ارتباط با تعداد تلفن‌های ثابت و سیار و همچنین میزان پورت‌های ADSL و FTTH بیان کرد و صدری نیز خواست تا افزایش واگذاری پورت در زمینه FTTH و VDSL صورت گیرد. او همچنین خبر خوشی را به مناسبت عید فطر به مخابرات اصفهان داد که آن اختصاص ۵۰۰ هزار پورت VDSL برای این استان بود، در حالی که این نوع اینترنت تا کنون به صورت محدود فقط در دو استان تهران و قم راه اندازی شده است. او واگذاری صحیح این اینترنت‌ها را نیازمند تلاش جهادی و شبانه روزی نیروهای مخابرات دانست.

حیدری‌زاده در ادامه صحبت‌هایش از همکاری پرسنل بخش‌های مختلف مخابرات تشکر کرد و گفت: در دوران کرونا بسیار تلاش کردیم که با پشتیبانی از آموزش‌ها و جلسات مجازی در جلوگیری از خروج مردم از خانه‌ها نقش داشته باشیم. او با بیان اینکه مخابرات اصفهان ۳۰۰ هزار کارمند بازنشسته دارد، بخش اعظمی از موفقیت‌های امروز را نیز مرهون تلاش‌های گذشتگان دانست. در انتهای این گفتگو مدیرکل مخابرات با اشاره به ۵۱ تن قربانی کرونا در این شرکت، درگذشت ۴ نفر از آنان را که از پرسنل مخابرات اصفهان بودند تسلیت گفته و برای خانواده‌هایشان آرزوی سلامتی کرد.

 


سرانجام حقوق و دورکاری کارمندان مخابرات چه می‌شود؟

در این برنامه زنده، نظرات مردم نیز قابل مشاهده بود که سؤالات و مشکلاتی را مطرح می‌کردند، از مهم‌ترین این موضوعات عدم دریافت حقوق فروردین و اردیبهشت ماه، توسط کارمندان و همچنین ادامه‌دار نبودن دورکاری در این اداره‌ها بود که با ورود سردبیر ماهنامه پیوست، آرش برهمند، بسیاری از این سؤالات از مدیرکل مخابرات پرسیده شد.

برهمند گفتگوی خود را در فضایی خودمانی و طنزگونه آغاز کرده و پس از تشکر از مجید صدری بابت برگزاری برنامه‌ها و گفتگو‌های زنده مجازی، سپس سؤالاتی که مکررا توسط حاضرین در برنامه نوشته می‌شد را بیان کرد. او اولین سؤال خود را در ارتباط با حقوق کارمندان پرسید که پرتکرارترین سؤال این برنامه بود.

صدری در پاسخ به او گفت: از سال ۸۹ که ما تبدیل به بخش خصوصی شده‌ایم، هیچگونه بودجه‌ای از بخش دولتی دریافت نکرده‌ایم و باید خودمان درآمد داشته باشیم تا بتوانیم در بخش‌های مختلف به خصوص نیروی انسانی که مهم‌ترین آن است مصرف کنیم. او اضافه کرد: خانواده مخابرات خانواده بسیار بزرگی است و ما باید ماهانه حقوق ۱۲۰ هزار نفر را بدهیم که ۴۷ هزار نفر از آنان بازنشسته‌های عزیز ما هستند که پرداختی‌هایی در قالب «رفاهیات» به آن‌ها اعطا کرده‌ایم. نیرو‌های انسانی ما را نیرو‌هایی قراردادی و رسمی، کارمندانی از شسکام، خدمات اول، کارگزاران روستایی و پیمانکار‌های محلی تشکیل می‌دهند که این نشان می‌دهد مبلغی که باید پرداخت شود چیزی حدود ۳۵۰ میلیارد تومان ماهانه است.

صدری در ادامه پاسخ به دلیل تأخیر در پرداخت حقوق به کارمندان گفت: در دو ماه گذشته به دلیل کرونا باید بدون قطع تلفن‌ها،  به مشتریان فرصت بیشتری برای پرداخت می‌دادیم، این پرداخت‌ها توسط عده زیادی صورت گرفته و توسط برخی نیز انجام نشده است و ما نمی‎توانیم از این جهت به مشترکین فشار بیاوریم.

سردبیر ماهنامه پیوست در ادامه با بیان اینکه با شیوع کرونا و خانه‌نشین شدن مردم، مصرف اینترنت‌های ثابت و خانگی به شدت افزایش یافت طور دیگری به این موضوع نگاه کرد و نتیجه افزایش مصرف اینترنت را افزایش درآمد مخابرات دانست، صدری اما اظهار داشت این افزایش مصرف مربوط به حدود ۲ ماه پیش بوده و تأثیر آن در چرخه اقتصادی شرکت نیز چند ماهی طول می‌کشد.

رئیس شرکت مخابرات در پایان این موضوع اعلام کرد که حقوق کارمندان از فردا واریز خواهد شد و اول حقوق نیروهای شرکتی و قراردادی را داده و سپس حقوق رسمی‌ها را می‎دهیم.

موضوع دیگری که به عنوان یکی از مشکلات اصلی مطرح شد، بحث دورکاری کارمندان بود که مدیرکل شرکت مخابرات در این‌ رابطه گفت: به مدیران اداره‌ها گفته بودیم با توجه به نیاز و شرایط هر بخش، به نیروهای انسانی اجازه دورکاری دهند، که شاید در برخی بخش‌ها این صلاحدید صورت نگرفته و مدیران اجازه دورکاری نداده یا مدت آن را کاهش داده‌اند. اما ما سعی می‎کنیم از کسانی که حتی با وجود خطرهای احتمالی در محل کار حاضر شده و همچنین کسانی که در شرایط دورکاری به حجم وظایف و فعالیت‌هایشان اضافه شد در آینده تقدیر کنیم.

مودم‌هایی که در اختیار مخابرات قرار می‌گیرند

صدری در ادامه با میر اسماعیلی، تولیدکننده مودم‌های داخلی در شرکت ارگ جدی بم نیز گفتگو و نحوه شروع کار و همکاری با این شرکت تولیدی را بیان کرد. این تولید کننده گفت اخیراً حدود ۵۵ هزار مودم به بخش VDSL داده شده و ما اطمینان داریم که این مودم‌ها با قیمت مناسبی از طریق مخابرات در اختیار مردم قرار می‌گیرند.

.

میر اسماعیلی، با بیان اینکه این شرکت از جوان‌هایی فعال در این زمینه تشکیل شده است، دقایق آخر گفتگو را به نشان دادن بخش‌های مختلف کارخانه و فعالیت همکارانش اختصاص داده و از حمایت‌های مخابرات در این زمینه نیز تشکر کرد.

موضوعات دیگری نیز توسط کارکنان مخابرات با مدیرکل این شرکت مطرح شد که در ادامه به صورت خلاصه به آن‌ها می‌پردازیم. در ارتباط با بازگشت پیمانکارهای محلی گفته شد که گروه‌های نظارتی برای رسیدگی به امور و نحوه فعالیت پیمانکاران در نظر گرفته می‌شود و پیمانکاران باید تمام حقوق کارگزاران را به طور کامل پرداخت کنند، همچنین ۸۰ درصد نیروهای انسانی باید بر سر کار خود بمانند و فقط نیرویی را می‌توان جابه‌جا کرد که کارآمد نباشد.

در ارتباط با عدم اعمال مدارک تحصیلی بالاتر در پرونده‌ها، تساوی خدمات بین نیروهای قراردادی و رسمی و همچنین اختلاف حقوق بین نیروهای شسکام و خدمات اول نیز به کارمندان وعده داد شد که مورد پیگیری و بررسی قرار بگیرد.

1199850cookie-checkتکلیف حقوق معوقه کارمندان و شرایط دورکاری آن‌ها به چه صورت است؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
6 نظرات
  1. رسمی قانون مدار می گوید

    این خصوصی ها هرچی میادمیگن. ما رسمی ها کی بی حرمتی میکردیم واگرم بی نظمی میکردیم شورای کار. کمیته انضباطی داشتیم اینا هیچی ندارن یاتوهین یا مینالن … کارشمل با پیمانکارت حل کن

  2. حمید می گوید

    مهندس صدری کشوروهمدان حقوق رسمی هاواریزشدتشکرازمدیرمحترم همدان مهندس گرزین پیگیرومدیرمالی اقتصادی جناب مهدوی خوی عزیزودلسوزوشمامهندس دلسوزوفکرهمه .بخشنامه بازنشستتگی ۹۹راباتشویقی بدین بریم خصوصی ها ازدست ناراحت شوند.بعضی هاشون که هی میگن مارانمیرین؟ والا تعجب آوراست دیدگاه بعضی خصوصی های محترم. به جای خیرخواهی بازیگران رامیخورن امان ازحسادت وکینه.

  3. ناشناس می گوید

    سلام چرا معلمین همش بیکارن .یعنی ۵ ماه شده سرکار نیستن حقوقشون میبرین بالا یا وام چند میلیون تومانی میدین ولی متاسفانه.متاسفانه کادر پزشکی حقوشونو کامل نمیرزن.تو رو خدا مارا ادم حسابی حساب نمیکنن…بخصوص رده پایی .مثلا بهورزان …یه فکری برای ماهم بکنید که تو قرضا قوطهوریم

  4. ناشناس می گوید

    اصفهان سیصد هزار بازنشسته!!!!

  5. کیوان می گوید

    سلام سردبیر عزیز طاعاتتون قبول درگاه حق انشااله
    میخواستم بپرسم چرا مدیران خراسان رضوی چشم تنگ هستند مخابرات ایران گفته شرایط دور کاری طبق روال قبل دوسوم حضور ویک سوم دورکاری داشته باشند حالا جالبه نامه ای که خراسان زده اصلا با اون چیزی که مخابرات ایران گفته خیلی فرق داره اینکه باید همه پرسنل سرکار باشند فقط اونائیکه مریض هستند ونامه ازدکتر دارند میتونند ازشرایط دور کاری استفاده کنند نمیدونم باید به چه زبونی به مدیران فهموند که بابا کرونا پشت درمخابرات نیست یعنی اصلا سلامتی کارکنان براشون مهم نیست مشتی مدیر بی کفایت اینجوری تصمیم گرفتن خیلی عصبانیم ازدسشتون یعنی قشنگ میخوان عذاب بدند کارمندان رو خود مدیران که هرساعتی دوست داشته باشند میان اداره

  6. فنی می گوید

    سال ۱۳۵۰ یک روز وزیر خارجه یکی از کشورهای اروپایی اومده بود تهران یکی از مسولان اونو همراهی میکرد داشتن تو مسیر از فرودگاه تا کاخ داخل شهر نگاه میکردن اروپایی نگاه کرده بود بلوارهای رو طناب کشیدن گفته بود چرا اینکار رو کردید ایرانی گفته بود بخاطر اینکه چمن کاشتیم مردم نرن داخل چمن ها بعدش بحث ادامه پیدا کرده بود و مسول ایرانی به طرف اروپایی گفته بود میخواهیم ظرف پنج سال آینده به شما برسیم و بشیم ابرقدرت طرف اروپایی گفته بود هنوز خیلی زوده خیلی راه مانده به ما برسید مسول ایرانی پرسیده بود چرا اینطور میگی ؟ اروپایی گفته بود تا وقتی شما اینقدر رشد نکردید که نرید داخل چمن ها و باید با طناب کشیدن اینکار رو بکنید خیلی مانده که به پیشرفت برسید ./
    در مورد مخابرات هم موضوع همینه جناب صدری در شرکتی با این عظمت که بزرگ‌ترین اپراتور خاورمیانه س هنوز تو مسایل ساده ای مثل حقوق پرسنل مونده و پرسنل ناراضی هستند زوده در مورد ‌پیشرفت و توسعه شرکت حرف زدن چون پله اول در پیشرفت حل کردن این مشکلات پیش پا افتاده س

نظرات بسته شده است.