مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- هوشیاری زیر پوست مخابرات.

مخابرات ما (سردبیر) – دوستان گرامی مخابرات ما، سلام!  هر روز اطلاعات و وقایعی  زیر پوست مخابرات جریان می یابدکه باید به تحلیل آن نشست همه اینها منجر به مجموعه ای از چراهای بی پاسخ می شود که مخابرات ما با کمک شما سعی در یافتن پاسخش را دارد . با ما در یافتن پاسخ ها همفکری کنید.

 

برای رسیدن به حقیقت باید خود را از زیر چتر طرفداری ها بیرون کشید و بدون سو گیری و جانبداری به دنبال پاسخ گشت . متاسفانه اطلاعات و مسیر رسیدن به حقیقت در بخش هایی است که دسترسی به آن دشوار می نماید.

سهامداران عمده ، وزارتخانه و ستاد اجرائی از دسترس ما خارج است!

هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران مثل همیشه چیزی بروز نمی دهد و حتی مصوبه های معمولی آن نیز منتشر نمی شود!

دفتر مدیر عامل نیز همین حالت را دارد.گرچه با لایو و پخش زنده مدیر عامل در اینستاگرام و پاسخ به پرسش ها می توان به نتایجی رسید اما اینها لایه های بیرونی است.

 

در عمق و لایه های داخلی چه می گذرد؟

 

بطور مثال:

  • چرا موضوع مصوبه ۱۷ آذر و اصلاحیه بودجه اینقدر کشدار و حاشیه دار شده است؟
  • چرا افزایش تعرفه ها در دولت به نتیجه نرسیده است؟
  • چرا همه شرکت های خصوصی و کوچک بر مخابرات بزرگ برتری دارد؟  چرا دست و پای مخابرات را می بندند تا دیگران نفس بکشند؟
  • چرا هر سال زمان برگزاری مجمع ، همه چیز را از نو شروع می کنند ولی باز از نو در همه چیز اشتباه می کنند؟
  • چرا پرداخت حقوق در دو سه ماه گذشته به مشکل برخوردکرده؟ آیا شایعات اخیر درست است؟
  • چرا میزان سود واقعی مخابرات اعلام نمی شود؟ چرا در عین حالی که مخابرات پولی برای گذران هزینه های خود ندارد، ارزش سهامش چند برابر می شود؟
  • اگر سودآوری مخابرات مطابق دفاتر است پس چرا نمی تواند حقوق بدهد؟
  • چرا  دولت انواع و اقسام گروهها را به نیروی انسانی مخابرات اضافه کرد اما در هزینه های آن هیچ مشارکتی نداشت؟
  • چرا طرح های دولت مانند دادن ۱۰۰ گیگ اینترنت و یا افزایش سرعت اینترنت در سطح کشور، هزینه هایی را به مخابرات تحمیل می کند اما در هزینه هایش مشارکت نمی شود؟
  • چرا ارتباط هیئت مدیره و مدیر عامل تا این لحظه، و پس از این، در دو ژانر متفاوت است؟

و  ….

 

از این دسته سوالات زیاد است و سعی ما بر آن است که هر روز  به بحث در باره یک موضوع بپردازیم.

این بحث ها بدون مشارکت شما قابل انجام نخواهد بود.

اولین چرا و موضوعی که در باره آن گفتگو می کنیم این است:

چرا شرکت مخابرات نمی تواند به کارکنان خود حقوق بدهد با اینکه بارها اعلام شده است از سود مناسبی برخوردار است؟

 

  • آیا این موضوع به کرونا و عواقب آن بستگی دارد؟
  • آیا درامدها ها جای دیگری هزینه می شود؟
  • آیا پول بعنوان سود توسط فرد یا سهامداری از مخابرات خارج می شود؟

 

نتایج گفتگوهای ما با شما، جمع بندی و در همین ستون منتشر می شود.

 

1202280cookie-checkسردبیر سلام می کند- هوشیاری زیر پوست مخابرات.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
37 نظرات
  1. ناشناس😑😏 می گوید

    سلام. هیچ وقت شرکت مخابرات استان تهران رو نمیبخشم. به خاطر…..ی اخیر از طریق پیامک برنده شدن بن کالا و قرعه کشی که خودم هم فریب خوردم و پولم رفت‌. چرا کسی نظارت نمیکنه و پاسخگو نیست. واقعا متاسفم.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      لطفا ماجرا رو تعر یف کنید وگرنه خب صرفا یک اتهام نامناسبه
      مخابرات هرگز برای قرعه کشی از مردم پول نمیگیره
      اصلا و ابدا
      اگر بگین موضوع چیه قطعا روابط عمومیش جواب میده

  2. بسم الله القاصم الجبارین می گوید

    باسلام . وتحیات الهی . سردبیر جان شما چرا نارحتی. ناراحتی ما جایی دیگه است . با این نوشتنها هم کاری نه درست میشه ونه خراب میشه. افسوس برای خودمان میخورم . که افتادیم چه زمانه ای . حقمان داره پایمال میشه ولی دادمان به جایی نمی رسه. چه باید کرد؟ دردما از سر نداریه. به دوستان برم شکایت از دشمنان چون دوست دشمن است شکایت کجا برم .

  3. همدرد همکاران می گوید

    سلام
    مخابرات بعد ازواگذاری دچار سوء مدیریت از یک سو وعدم ثبات در مدیریت به منظور پاسخگو بودن بوده است ابتدا در سال های اولیه سهامدار عمده مدیر عامل و.. تعیین می کردند که با فروش اموال از محل ۱ درصد اموال ودرآمد مخابرات شروع به دادن اقساط نمودند تا آنجا که دیگر قانونا نمی توانستند از اموال بفروشند که در یک دوره به دلیل عدم پرداخت اقساط سازمان خصوصی سازی بحث واگذاری به خریدار جدید را مطرح نمود که با گرفتن وام با سود بالا از بانک پارسیان که مدیر عامل اسبق در آن بانک از مدیران بودند قسط پرداخت شد پس از آن با فشار دولت این بار مدیر دولتی با اختیار کامل سر کار آمد با تصورات خیالی که نتیجه آن بدون در نظر گرفتن هزینه وفایده شد توسعه بی محابای فیبر که هزینه زیادی بر دوش مخابرات گذاشت و الان آنچنان مورد اقبال نمی باشد به نحوییکه در خصوص کرونا این مسئله مشخص شد و بسیاری از سوءمدیریت ها در واگذاری پروژه ها به شرکت هایئکه مدیرانش از مدیران مخابرات ویا وابسته به مدیران مخابرات بوده اند الان در مورد شسکام بررسی کنید ببینید چطور بدون نظارت نظام مند دارد هزینه می شود وچرا بایدفقط شرکت شستکام پروژه بگیرد بروید مدیرانش را ببینید و بسیاری دیگر از موارد که در این مجال نمی شود بیان کرد

  4. یعقوب می گوید

    پول مخابرات در همراه اول صرف خرید سهام شرکت های بورسی می شود تا جیب مدیران را پر گنند تا آقا زاده آنها به خوبی و خوشی خارج نشینی کنند و جناب فیضی که تا دیر وز در واحد کامپیوتر استان آذربایجان شرقی گوشه عزلت گزیده بود حالا از لزوم سرمایه گذا ی چند میلیارد دلاری فیبر نوری توسط شرکت خودشان در رسانه ملی را مطرح می گند

  5. ناشناس می گوید

    من چند تا سئوال دیگه هم دارم
    ۱.چرا مخابرات پول صندوق شش درصد که حاصل پس انداز خود کارمند است را با هزار زور و زحمت به آنها پرداخت میکنه.
    ۲.چرا مخابرات خراسان رضوی پول صندوق آتیه سازان را همه ماهه از حقوق کارمندان کم میکنه اما به حساب صندوق واریز نمیکنه؟.

  6. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر مناقصه خدمات اول وشسکام کی انجام میشود

  7. بهمن می گوید

    جهت اطلاع عرض شود درامد هزینه پروژ ها که میخواهند یکشبه ره صد ساله بروند میشود واز طرفی کمک به دولت میکنند واینجا میماند کار مند وکارگر باز نشسته که جور شان بکشند وبعنوانین مختلف باتوجه این تورم وگرانی سرگردان ومستاصل باشند

  8. جواد یساری می گوید

    وقتی میشه جواب این سوالات رو داد که سیاست خاص و مشخصی وجود داشته باشه.
    به نظر من هیچ سیاست و استراتژی وجود نداره و کلا هرج و مرج بر مخابرات حاکمه.

  9. پرنده آبی می گوید

    سردبیر جان قربان شکل ماهت سلام

    فکر کنم‌ ما دیگر خیلی نیازی به تحلیل قضایا نداشته باشیم چون سابقه طولانی ما که مشرف به بازنشستگی است نشان از شناخت و تجربه کافی است. جواب این چرا ها زمانی به درد میخورد که بتوانیم پس از شناخت درد برای آن دارویی پیدا کنیم. اما تجربه ده ساله ما و بخصوص راهکار مسالمت آمیز مصوبه ۱۷ آذر نشان داد مخابرات ایران ستاد اجرایی فرمان امام هیئت مدیره و…. هیچکدام به دنبال راه اجرایی برای حل مشکل نیستند بلکه صرفا به دنبال زمان خریدن هستند بنابراین پیشنهاد میکنم بجای یافتن جوابی برای چرا ها تنها با کمک تشکلهای کارگری و انجمنها و…. به دنبال تجمع و تحصن در مقابل ستاد باشید و این بار تا پرداخت مطالبات به هیچ عنوان پا پس نکشیم چون تجربه نشان داده مدیران ارشد مخابرات صرفا به دنبال لغو تجمع هستند به نظر من پس اخذ مجوزهای لازم قانونی برای تجمع تا پرداخت کلیه پاداشهای عقب افتاده و مطالبات رفاهیات سالهای قبل به هیچ عنوان از تجمع عقب نشینی نکنیم. یافتن این که مخابرات این پولها را کجا هزینه می کند دردی از دردهای ما دوا نمیکند

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      همون مجوز هم گرفتنی نیست!

  10. رضااتی می گوید

    درآمدمخابرات ازشرکت نفت هم بیشتره.چون مخابرات پول نقدتوحسابش می‌ره بدون واسطه وبدون تحریم مثل شرکت نفت نیست که برای فروش نفت به دلاربایدبایدبختی وواسطه گری پول بحسابش بیاد.مخابرات پرسنل خوبی داره که ساکت ماندن

  11. بسم الله القاصم الجبارین می گوید

    مخابرات از زمانیکه مثلا خصوصی شده هیچ توسعه ای نداشته چیزی که در شهر خودمان مشهود است . کارکنان به نصف بیشتر رسیده واکثرا بازنشست شده اند . با چند نفر رسمی وشرکتی داره اداره میشه. هزینه پرسنل هم زیاد نشده بلکه کم هم شده. نتیجه اینکه. مدیران کهنه دارند مخابرات را اداره میکنند. که مغزشان فسیل شده. اگر سیستم مدیریت در شرکت مخابرات متحول شود امیدی هست . واگر نه از این هم بدتر خواهد شد. راه غارت مخابرات را یاد گرفته اند .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دلت خنک شد؟
      خوبه دیگه؟
      نمیشه یه جوری بنویسی که من هم مجبور نشم ده دقیقه وقت بذارم نوشته تو ادیت کنم تا …

نظرات بسته شده است.