مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شناسایی عامل برداشت غیرمجاز با عنوان شارژ رایگان در یزد

مخابرات ما-رئیس پلیس فتا یزد از شناسایی فردی که در فضای مجازی با شگرد شارژ رایگان همراه اول و ایرانسل اقدام به کلاهبرداری از شهروندان یزدی می‌کرد، خبر داد.

مخابرات ما-سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» با بیان این‌که در پی شکایت یکی از همشهریان مبنی بر این‌که با عنوان ارائه شارژ رایگان ایرانسل و همراه اول از طریق لینک‌های بارگزاری در شبکه‌های اجتماعی، به صورت غیرمجاز از حساب وی برداشت شده است، اظهار کرد: کارشناسان پلیس بعد از ثبت اظهارات شاکی بر آن شدند تا موضوع را در دستور کار و نسبت به شناسایی متهم اقدام کنند.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود افزوده که در یکی از کانال‌های تلگرامی با تبلیغ دریافت شارژ رایگان مواجه شدم و که می‌بایستی مبلغ هزار تومان جهت شرکت در قرعه‌کشی از طریق درگاهی بانکی که لینک مربوطه ما را ارجاع میداد پرداخت کنم، بعد از وارد کردن اطلاعات بانکی در درگاه مربوطه و تایید اطلاعات پیغامی از سوی درگاه با عنوان تراکنش ناموفق و مجدد اقدام کنید، دریافت کردم، با این حال منصرف شدم که بعد ساعاتی متوجه شدم مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان از حسابم بصورت غیرمجاز برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا یزد گفت: کلاهبرداران در مرحله اول اقدام به ساخت یک درگاه جعلی با موضوع شارژ رایگان کرده و با تبلیغ گسترده این درگاه جعلی در کانال‌ها و گروهای شبکه‌های مجازی، افراد را ترغیب به عضویت در این کانال و خرید شارژ رایگان کرده و در مرحله بعد پس از نفوذ به اطلاعات حساب آن‌ها اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان از طریق خرید و برداشت وجه نقد کرده است.

سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: کاربران در حوزه خرید اینترنتی باید از اصلی بودن صفحه سایت و نشانی اینترنتی مطمئن شوند تا از طریق درگاه‌های جعلی در دام کلاهبرداران قرار نگیرند لذا جهت افزایش ضریب امنیت خریدهای اینترنتی به بانک مربوطه مراجعه و نسبت به فعال‌سازی رمزپویا یا همان رمز یکبار مصرف حتما اقدام کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت پلیس فتا، رئیس پلیس فتا استان یزد در پایان از کاربران خواست: از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین هشدارهای سایبری و روش‌های پیشگیری از جرایم فضای مجازی مطلع شوند.

1202460cookie-checkشناسایی عامل برداشت غیرمجاز با عنوان شارژ رایگان در یزد

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.