مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شنیده ها – حق جذب و فرمول جدید محاسبه

مخابرات ما- همانطور که می دانید برقراری حق جذب یکی از مصوبات جلسه ۱۷ آذر بود.

مخابرات ما– هنگامی که مخابرات هنوز خصوصی نشده بود به کارکنان و کارشناسان این شرکت حق جذب پرداخت می شد.در دوران خصوصی سازی نیز حق جذب در آیین نامه حقوقی لحاظ شد لیکن اختلاف کارشناسان و مدیران  در محاسبه حق جذب بسیار چشمگیر بود.

 

در مصوبه ۱۷ آذر ۹۸ مقرر شد حق جذب دوباره برقرار گردد اما نه با ضرایب قبلی بلکه شورای عالی تشکل ها به دنبال تعدیل ضرایب حق جدب به نفع کارشناسان بود.

 

اینک شنیده می شود که بخشنامه برقراری حق جذب برای مناطق مختلف ارسال شده است.از آنجا که اطلاعات مالی و ضرایب فعلی ما دقت زیادی ندارد بحث در این مورد را به آینده واگذار می کنیم تا بتوان شفاف تر در باره آن صحبت کرد.

 

شما کاربران خوب پایگاه خبری مخابرات ما اگر بخشنامه برقراری حق جذب را دیده اید نسخه ای از آن را برای ما ارسال کنید.

 

 

1207960cookie-checkشنیده ها – حق جذب و فرمول جدید محاسبه

Please rate this

0 1 2 3 4 5
17 نظرات
  1. محمد می گوید

    سلام این قانون در اساسنامه مخابرات بوده واز سال ۸۸ باید اجرا میشده حال از اینکه اجرا نشده حق و حقوق بازنشستگان چه میشود.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سوال مهمیه
      منم دنبال جوابشم

  2. رضا می گوید

    حق جذب قرار شد از چه تاریخی پرداخت شود ودرصد ان برای هر رده شغلی چگونه محاسبه می شود.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      پس از تایید اداره کار

  3. حسن می گوید

    سلام. به سردبیر عزیز و آرزوی سلامتی وتندرستی برای شما
    شایعه حق جذب من پیگیری کردم ازحوزه منابل انسانی تکذیب کردن و گفتند فعلا هیچ دستورالعملی ور این خصوص تدوین نشده چه برسد به اینکه ابلاغ گردد.

  4. بازنشسته امیدوار زرین دشتی می گوید

    سلام انشاا.. حق جذب مبارک همه همکاران شاغل و حقشونه ولی از همه تصمیم گیران عزیز یعنی هیات مدیره ،مدیرعامل و… درخواست میشود مصوبه ۱۷ آذر و آیین نامه استخدامی ۸۹ هم اجرا کنین تا دراین اوضاع که تورم و گرانی سرفلک کشیده کمکی به شاغلین وبازنشستگان باشه وگرنه در غیر اینصورت اعتراضات و گلایه های بازنشستگان بیشتر میشود خواشمنداست اگر به فکر کارکنان و بازنشستگان هستید ومیخواهید از خود خاطره خوب وخوش ودعای همه مخابرات پشت سر داشته باشید زودتر آیین نامه استخدامی ۸۹ اجرا کنید واگر نه آیندگان اجرا میکنن و شما شرمنده پیش همه میشوید باسپاس

  5. مشاور می گوید

    به نظر من یه بخشی از حقوق که بر اساس سلسله مراتب هست مثل حق سرپرستی و اضافه کاری …یه بخش هم بر اساس عملکرد هست مثل بهره وری ….فقط بخش مربوط به دانش و مهارت خالیه که چه خوب بود حق جذب بر اساس دانش و مهارت بود شبیه به طرح کارشناسان ارشد، خبره، عالی در زمانی که دولتی
    بودیم.
    حق جذب یعنی پولی که مخابرات برای نگهداشت کارشناسانی میدهد که بدلیل داشتن سطح بالایی از دانش و تخصص و مهارت های کمیاب امکان جذبشان در شرکتهای رغیب وجود داشته باشد. نخبگانی که در صورت جدا شدن از مخابرات آسیبی جدی به سیستم وارد می شود.

    1. فنی می گوید

      شما فکرکن بخوان این کار رو بکنن بازم میان براساس عشق مدیران نمره میدن و کارشناسی که اهل چاپلوسی نیست و کار خودش رو درست انجام میده کمترین میگیره. اونی که دایم در حال دستمال کشی مدیران هست بالاترین رو میگیره خیالت راحت تخصص هیچ جایی در سیستم اداری ایران نداره چون مدیران و بالا دستی هاخودشون تخصص ندارن

  6. ح می گوید

    دوباره به فکربالای هستندهرکس حقوق بیشتراست بیشترمدن

  7. ناشناس می گوید

    فقط حق و حقوق بازنشتگان را ندارید بدید؟؟؟؟؟

  8. حامی بازنشسته می گوید

    بی عدالتی نشود

  9. علی بی غم می گوید

    سردبیر جان اصلا حق جذب چی هست
    لطفا اگر امکان دارد توضیح دهید

    1. علی محمد می گوید

      حق جذب چیست؟
      حق جذب مبلغی است که همانطور که از نامش پیداست به منظور جذب نیروی تخصصی بوده و جزء حقوق ومزایای مستمر بوده و جهت کسری حقوق( به پایه حقوق اضافه می گردد) آنان پرداخت می گردد و در خصوص جذب در مناطق محروم نیز استفاده میگردد.
      🔵 انواع فوق العاده حق جذب :
      بخش اول : براساس پست سازمانی است که بدون در نظر گرفتن فردی که پست سازمانی را تصدی کرده و با توجه به شاخص های مثل گسترده فعالیت سطح سازمانی، پاسخگویی به ارباب رجوع، سطوح ارتباطات سازمانی، ریسک پذیری و حساسیت شغلی و استفاده از نرم افزارهای تخصصی سازمانی برای یکبار در کمیته مربوطه مورد بررسی قرار گرفته ودر نرم افزاره تشکیلات به عنوان امتیاز پست سازمانی لحاظ می شود.
      بخش دوم : براساس شایستگی های فردی است که با توجه به میزان رضایت مدیر،مدرک تحصیلی مرتبط با پست سازمانی نخبگان ،ساعات آموزشی مرتبط با پست سازمانی و سابقه خدمت لحاظ می شود.

  10. منتظرالرحمه می گوید

    بله متاسفانه توسط فیضی ومدیران … همرده وبالاتر ایشان حق جذب تمامی کارکنان قطع شد فقط مدیر کل ومعاون ایشان به بالا وکارشناسان همتراز مدیریت واجد شرایط دریافت حق جذب قلمداد شدندوجوه قابل توجهی هم به این گروه پرداخت شده است.
    من اتفاقی خدایا ببخش اگر اشتباه نکنم رقم ۱۸۰۰۰۰۰ تومان را در فیش مدیر کل… زیارت نمودم به قول نررادا تاس خوب براشون نشسته بود.بگذریم .من دارای حکم کارشناس ارشد ….. بودم اما یک ریال هم به من تعلق نگرفت .ده سالی همه حقوق تضییع شده اما خدارو شکر مجددا قرار است پرداخت شود /خدا برکاتش رو زیاد کنه…..

  11. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر عزیز
    آیا حق جذب به همه کارمندان رسمی(کارمند. کاردان. کارشناس) تعلق می گیرد؟

  12. منتظر وضعیتی مطلوب می گوید

    سلام طبق شنیده ها حق جذب برای کارشناسان ۶۵ درصد مزد شغل(اولین پارامتر حکم) کارشناس مسئول ۷۰درصد وبالاترحدود ۷۵ درصد قطعی شد

    1. ناشناس می گوید

      سلام دوست عزیز
      مطالب در مورد درصد حق جدب تعلق گرفته به کارکنان از منبع موثق اعلام نمودید و یا برحسب شنیده ها بوده است ؟
      با توجه به پیغام جدید مطالب ارسالی شما تکذیب شده است .
      با تشکر

نظرات بسته شده است.