مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گزارش حسابرسی اخابر در سایت کدال در مورد بازنشستگان

مخابرات ما- براساس اطلاعات منتشر شده در سایت کدال پرداخت رفاهیات به بازنشستگان محل اشکال ارزیابی شده است.

مخابرات ما-اطلاعات اخیر سایت کدال در مورد مخابرات ایران را برای شما منتشر می کنیم و منتظر نظرات شما می مانیم.

۴۳-۲- با توجه به رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ ۱۹ / ۱۱ / ۱۳۹۷ مبنی بر اینکه مزایای کمک رفاهی به بازنشستگان در شرکت مخابرات ایران غیر مستمر بوده و فعالیت شرکت بعد از سال ۱۳۸۹ از حالت حاکمیتی به سود آوری تغییر ماهیت داده و هیچ یک از مقررات قانون کار تکلیفی به کارفرمایان مبنی بر پرداخت ارقام یا امتیازتی فراتر از قواعد قانون کار تحمیل نمی کند و پرداختهای مازاد بر حداقل های قانونی در صلاحیت کارفرمایان واگذار شده، لذا آراء شعب ۱۸ بدوی و ۱۷ تجدید نظر مبنی بر عدم تعلق ما به التفاوت مزایای رفاهی به کارکنان صحیح و موافق مقررات تشخیص داده شده و این رأی در شعب دیوان عدالت اداری و سایر مراجع لازم الاتباع می باشد لذا اقدامات اخیر بازنشستگان مخابرات وجاهت قانونی نداشته و این شرکت تعهد ثبت نشده ای به بازنشستگان ندارد.
1208800cookie-checkگزارش حسابرسی اخابر در سایت کدال در مورد بازنشستگان

Please rate this

0 1 2 3 4 5
40 نظرات
  1. بازنشسته می گوید

    جناب سردبیر
    سلام
    منظورتون اینه که با توجه به این خبر رفاهیات به بازنشستکان تعلق نمی گیرد ؟

  2. پیرمرد می گوید

    میدونستم یک خبری هستش که فقط رفاهیات رو برای بازنشستکان دارند تقبل میکنند تا محمل قانونی برای قطع ان فراهم کنند …خب بازی رو گویا بردند… اما بدانند خدا رو که نمیتوانند فریب دهند… !!!

  3. ناشناس می گوید

    ببنید به عنوان یک واقعیت میگم
    تقریبا هیچ شرکت خصوصی بعد بازنشستگی به نیروهاش هیچ پرداختی نداره و هیچ امتیازی نمیده این یک قانون هستش
    تا الان مخابرات داشت پرداخت می کرد بازنشسته ها یه کم زیاده روی کردن و از اون سمت هم دولت یه کم هزینه تحمیل کرد به مخابرات
    (مثل کارگزارها)واسه همین مخابرات به فکر قطع پرداختی به بازنشسته ها افتاده
    (ضمنا جناب سردبیر من سرعت تایپم خیلی زیاده هی بهم گیر نده که تند تند می نویسی)

    1. بازنشسسسسسسسته می گوید

      خداکنه تند وسریع وبا دقت هم کار کتی.واما بعد وضعیت فعلی ما حکایت از اینده شما میکنه .هم چنین اساسا یکی از مفاد خصوصی سازی مخابرات رعایت دستورالعمل هایی است که تداوم پرداخت رفاهیات به کارکنان وبازنشستگان از ان جمله است که متلسفانه ستاد فرمان امام و اعتماد مبین ومایه شرمساری است سید مصطفی سید هاشمی در دوران تصدی خویش پرچمدار تضییع حقوق کارکنان ورفاهیات بازنشستگان بود .اجر اخروی ایشان با خداوند …..میلیارد ها تومان خرج وکلا ومشاوران حقوقی نمود تا ظلمها بر نا روا دارند ووخدایشان نیامرزد .امین

    2. بازنشسته اخیر می گوید

      این یک واقعیت میگم وقتی تو یک ناشناس و بی هویتی چجوری سردبیر هی بهت گیر میده که تند تند می نویسی ؟آدمی که حتی جسارت استفاده از یک نام مستعار رو نداره و ترجیح میده بی هویت حرف بزنه اصلأ از ما مخابراتیا نیست .اینو بدون بازنشسته ها والدین مخابراتن و خواستشون حقشونه اینجا خونه ماست نه بی هویتا .افتاد؟؟؟

    3. ناشناس می گوید

      آقای ناشناس لطفا یک سری به حقوق بازنشستگان شرکت نفت وبرق بزن بعدا درمورد حقوق بازنشستگان مخابرات قضاوت کن

  4. بدبخت و بی پول و فراری می گوید

    سلام
    اقا این حقوق ما چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    شرکت تی سی تی استان البرز
    اینا برچه مبنایی حقوق ما رو دیر تر میدن؟؟؟؟
    همه ما تو کل کشور حقوقمون یکسانه؟
    تازه من مستاجر توی کرج خیلی خرجم بیشتره و وضع مالیم بدتر از استان های دیگس
    ای تف تو این زندگی سگی و نون با خون در اوردن

  5. بازنشسته ۹۳ ای می گوید

    گر حکم شود که مست گیرند/ در شهر هر آنکه هست گیرند
    http://www.rrk.ir/Laws/ShowLaw.aspx?Code=21909
    http://www.rrk.ir/Laws/ShowLaw.aspx?Code=21909
    حکم دیوان در مورد تغییر بیمه

  6. کاوه می گوید

    سلام
    مگر اونهایی که وجاهت قانونی داشت شما انجام دادید مثل تغییر بیمه از کارمندان امضاء اجباری مبنی بر ابقا در بیمه قبلی گرفتید،مگر حق ایثار گری را مثل ادارات دیگر پرداخت کردید با این کار نشان دادین قدر دان ایثار گران و کلا دفاع مقدس نیستید،یعنی این پستهایی که اشغال نمودید،حمدیون همین ایثار گران هستید.!!!!!

  7. رسول می گوید

    تمامی شرکت‌های ورشکسته با پول ملت از ورشکستگی نجات پیدا کردند،آخر کدامین عقل سلیمی می‌گوید سهام شرکتی را هشت هزار تومان بخری درحالی‌که سال گذشته ۸۰ ریال سود داده است و یا بعضا پنج سال است سود نداده و جزو شرکت‌های با زیان انباشته بوده اند؟!!. این رونق و جهش تولید نیست این کلاه گذاشتن بر سر مردم ناآگاه و کم مطلع هست . ولی برای شرکت‌ها : علی برکت ا…

  8. فریب خورده۹۷ می گوید

    سلام
    این حسابرسی و دیگر مسئولین چرا برای احقاق حقوق کارکنان و بازنشستگان اینقدر فوری عمل نمیکنن ؟
    مگر قرار نبود بعداز خصوصی سازی تبدیل صندوق بازنشستگی انجام گیرد؟
    چرا نشد و چرا اقایون بفکر قانون و حق پایمال شده کارکنان نبودن و نیستن؟
    چرا باید با تمام وعده ها که برای بازنشستگی تشویقی دادن به موقع عمل نکردن و پول بازنشستگان را در زمانی دادن که ارزش پول در پایین ترین حد خود رسید این اقایون کجا بودن؟
    چرا تا کنون وام بازنشستگان و سکه انان پرداخت نشده ،،بسم الله بیاید و پیگیری کنید

    نمیدانم شاید شما فقط برای قطع کردن امدید

  9. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر محترم این خبر یعنی چی ؟؟؟ یعنی دیگه به بازنشستگان خوارو بار تعلق نمی گیره ؟؟؟ ممنون میشم راهنمایی بفر مایید

  10. ناشناس می گوید

    گل بود به سبزه نیز آراسته شد.

  11. ناشناس می گوید

    جناب ارشیان صبح شنبه احوالمان را خراب کردید چرا از خود نمی پرسید چرا مدیران و سهامداران احکامی را که به منافع انها زیان می رساند را اجرا نمی کنند از اقای پایست در خواست داریم جواب این یاوه گویان را بر اساس قانون بدهند

  12. فنی می گوید

    فقط مادر عروس مونده بود که چیزی بگه

  13. ناشناس می گوید

    به نظر میرسه بازنشسته های عزیز به جای تجمع مقابل مخابرات ، بهتره برن در مقابل سازمان حسابرسی تجمع کنند . معلوم نیست …..

  14. ناشناس می گوید

    ایا شد یکبار دیوان عدالت طرف مظلوم را بگیرد نمی دانم چه رازی است که دیوانه های عدالت این کارها را می کنند

  15. کارگر می گوید

    سلام با توجه به تاریخ رای هیات عمومی دیوان پس ای جلسات و وعده ها در سال ۹۸ برای چی بود اقا واقعا چه سیاستی آقایون داشتند (سیدین)

  16. حامی بازنشسته می گوید

    توضیح بیشتربدهیدرفاهیات بازنشستگا ن محترم زحمت کشان دیروزچنداصافه می شود

  17. بازنشسته اخیر می گوید

    یعنی قراره خوار و بار از فیش بازنشسته ها حذف بشه ؟

  18. همکار بازنشسته می گوید

    اینکه این رای کجاست و توسط دیوان صادر شده بر فرض صادر شدن
    دیوان قوه مقننه نیست و حق قانون گذاری ندارد.وظیفه این دیوان نظارت بر حسن اجرای قانون است. از طرفی شرکت مخابرات در سال ۱۳۸۹ به بخش خصوصی واگذار شده ان هم در چارچوب سیاست های اصل ۴۴ و خود قانون تکلیف این گونه شرکت ها را حین واگذاری مشخص کرده مثال در مورد ایثارگران و یا موارد دیگر. بنابر این شرکتی نبوده که بر اساس کارفرمایی از روز اول تاسیس شکل بگیرد . بنابر این میبینیم رای دیوان سندیت اجرا ندارد و اساسا بدون در نظر گرفتن قوانین تشکیل شرکت های دولتی رای داده است.شرکت مخابرات در بدو تاسیس یک شرکت دولتی بوده و قوانین آن طبق اصل ۴۴ متسری به بخش کارفرمایی میباشد.این رای میتواند در جایی مصداق یابد که از بدو تشکیل رابطه کارفرمایی و کارگری داشته است. چنین رای در مورد مخابرات اصلا قابل طرح نیست. و شرکت در قبال بازنشستگان خود متعهد و تابع قانون باید باشد.

  19. کارمند اینده می گوید

    سلام همکاران عزیز بنده با توجه به این خبر می گویم پس تنها راه برای احقاق حقوق از دست رفته در گذشته و جلوگیری از تضییع حقوق در آینده بهترین راه همان دولتی شدن باشد حد اقل همانند شرکت زیر ساخت نمی شود آینده مان را به تصمیمات این دا دگاه و آن دا گاه این مدیرو آن مدیر گره بزنیم یا علی

  20. ناشناس می گوید

    سردبیر جان میبینید؟ هیچ امیدی به بهبود اوضاع در مخابرات نیست! هیچ امیدی به اجرای توافق ۱۷ آذر نیست!
    فقط یک مورد رو نمیفهمم! چرا عده ای در تشکل و شورا، دنبال وعده ای هستند که میدونند قرار نیست اجرا بشه؟؟؟ هر موقع بحث تجمع مطرح میشه، این شوراست که به جای اینکه لیدر تجمع باشه جلوی تجمع رو با اخبار بی اساس میگیره!!! میدونید قرار بود پنجشنبه هفته گذشته، ۲۹ ام، مقابل ستاد اجرایی تجمع بشه، ولی شورا نه تنها حمایت نکرد بلکه ضمنی مخالفت هم کرد!
    خود شما، که به صداقت و وجدانتون اعتقاد راسخ دارم، همیشه هر موضوعی راجع به تجمع رو سانسور میکنید! همین کامنت هم ممکنه سانسور بشه! از عملکرد مدیرعامل دفاع میکنید در حالیکه از هر ده وعده ش نه تاش کذبه! سر آخرین لایو به خود شما گفت سعی میکنیم این ماه حقوق رو زودتر پرداخت کنیم، ولی عملاً تا ۳۱ام هنوز حقوق شرکتی ها هم کامل پرداخت نشده!
    واقعاً دلیل مماشات شما و شورا و تشکل ها با مدیریت و سهامداران مخابرات رو نمیدونم! مطمئنم، هیچ کدوم، قصد گمراه کردن همکاران رو ندارید و نیتتون خیره، ولی این برخوردها باعث شده خیلی ها فکر میکنند ما، در شرکت مخابرات، هیچ صنف و یا رسانه ی مستقلی از کارفرما نداریم و همه یکی هستند! شاید هم، یا حتماً، شما مطلبی رو میدونید که عموم همکاران نمیدونند و البته نباید بدونند!

نظرات بسته شده است.