مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

رقم حقوق مستمری بگیران بر اساس طرح جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان + جزییات

مخابرات ما- این خبر را در میان خبرها خواندم.آن را منتشر می کنم تا دوستان بازنشسته آن را بررسی کنند و در موردش به ما هم اطلاعات بدهند.

مخابرات ما- به گزارش بانک اول، پیش تر رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده بود که بار مالی اجرای این طرح تامین شده و نیازی به تصویب مجدد آن در مجلس شورای اسلامی نیست.

احتساب ارقام جدید در سه بخ عمومی، اختصاصی و آیتم های خاص انجام شده است. در بخش عمومی حقوق بازنشستگان بر اساس امتیازاتی که در دوران اشتغال سی سال یا بیشتر همانند شاغلین فعلی محاسبه می وشد. این امتیازات شامل مدرک تحصیلی، سابقه، اخذ گروهی و .. است که در اولین حکم بازنشستگی مشخص شده است که بر اساس آنها در ۲۰ گانه شغلی بازنشستگی قرار گرفته و بر اساس امتیاز گروه شغلی حقوق دریافت می کردند. بر اساس طرح همسان سازی  قرار است معادل اختلاف حقوق که بازنشسته با همتراز شغلی خود دارد به امتیاز گروه شغلی اضافه می شود و بر اساس اعلام دولت به طوری است هیچ بازنشسته ای کمتر از ۹۰ درصد حقوق مشمول کسور شاغل همتراز خود دریافت نخواهد کرد.

بخش دیگری از حقوق بازنشستگان در همسان سازی متاثر از شرایط خاص است که البته برای همه عمومیت ندارد. برخی ممکن است همه این شرایط خاص را داشته باشند و برخی هیچ کدام ان را نداشته باشند. افراد دارند شرای طخاص امتیازات خاصی خواهند داشت که در ۲۴۳۸ ریال ضرب شده و به همان حقوق بخش عمومی اضافه می شود. آیتم‌های خاص نیز شامل موارد  همچون حق معاونت، حق عائله مندی ، حق اولاد و … است.

همسان سازی حقوق بازنشستگان بر اساس گروه های بیست گانه:

گ ۱و۲ حقوق ۲۸۰۳۷۰۰۰
گ۳ حقوق ۳۰۴۷۵۰۰۰
گ۴ حقوق۳۲۹۱۳۰۰۰
گ ۵حقوق ۳۵۳۵۱۰۰۰
گ۶ حقوق ۳۷۷۸۹۰۰۰
گ۷ حقوق ۴۰۲۲۷۰۰۰
گ۸ حقوق ۴۲۶۶۵۰۰۰
گ۹ حقوق ۴۵۱۰۳۰۰۰
گ۱۰حقوق ۴۷۵۴۱۰۰۰
گ۱۱حقوق ۴۹۹۷۹۰۰۰
گ۱۲حقوق ۵۲۴۱۷۰۰۰
گ۱۳حقوق۵۴۸۵۵۰۰۰
گ۱۴حقوق۵۹۷۳۱۰۰۰
گ۱۵حقوق۶۲۱۶۹۰۰۰
گ۱۶حقوق۶۴۶۰۷۰۰۰
گ۱۷حقوق۶۷۰۴۵۰۰۰
گ۱۸حقوق۶۹۴۱۳۰۰۰
گ۱۹حقوق ۷۱۹۲۱۰۰۰

۱- احکام جدید بازنشستگان با تاریخ اجرای اول مهرماه ۹۹ بمیزان حداقل ۹۰ درصد حقوق مشمول کسور شاغل همتراز آنان بشرحی که در ادامه خواهد آمد صادر خواهد شد.

۲- این همسان‌سازی حقوق شامل همه بازنشستگان کشوری، لشکری، قضات، اعضای هیات علمی، مقامات، کارکنان و مدرسان غیر هیأت علمی آموزش عالی خواهد شد و هر کدام جدول خاص خود را دارند.

۳- از آنجایی که برای اجرای این طرح از حداکثر ظرفیت های قانونی دولت و اختیارات قانونی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور استفاده شده و بار مالی آن هم تأمین شده نیازی به تصویب مجدد آن در مجلس شورای اسلامی نمی باشد.

بخش عمومی
بازنشستگان هر کدام بر اساس امتیازاتی که در دوران اشتغال سی ساله یا بیشتر، مانند؛ شاغلین فعلی در بخش‌های حق شغل و حق شاغل (موضوع مواد فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری) مانند؛ مدرک تحصیلی، سابقه، اخذ گروه تشویقی و پیچیدگی‌ها و شرایط آنها کسب نموده‌اند، الان در همسان‌سازی معادل اختلاف حقوقی که با شاغل همتراز خود دارند به امتیاز گروه شغلی آنها افزوده شده است. این موضوع آنقدر دقیق محاسبه شده که هیچ بازنشسته‌ای کمتر از ۹۰%؜ حقوق مشمول کسور شاغل همتراز خود دریافت نخواهد کرد.

توضیح آنکه در اولین حکم بازنشستگی بازنشستگان طبقه شغلی مربوط مشخص شده هست، که بر اساس همین طبقه و با اضافه کردن عدد چهار به آن، در یکی از گروه‌های بیست گانه شغلی دوران بازنشستگی قرار گرفته‌اند و بر اساس امتیاز آن گروه شغلی که در ان تعریف شده‌اند با در نظر گرفتن ضریب ریالی سال حقوق دریافت می‌کنند.

بخش اختصاصی
بخش دیگری از حقوق بازنشستگان متاثر از شرایط خاص هر کدام از آنهاست، که عمومیت ندارند و بعضی اشخاص ممکن است همه آیتم ها را داشته باشند یا بکلی فاقد آنها و یا صاحب بعضی از آنها باشند و اینها نیز با توجه به امتیازات خاصی که دارند، در ضریب ریالی ۲۴۳۸ ریال خاص امسال ضرب شده و به آن بخش عمومی اضافه می‌گردد و کل دریافتی آنها را (حقوق مهرماه ۹۹) تشکیل خواهد داد.
آیتم‌های خاص نیز شامل موارد زیر است:
الف : حق مدیریت یا معاونت که از ۵٪؜ تا ٢۵٪؜ حقوق خود شخص متناسب با پست های مدیریتی که در طول خدمت شاغلی داشته اید داده می شود

ب : حق عائله مندی

ج : حق اولاد

د : خدمت اداری در مناطق جنگی بمیزان هر سال ۱۸۸ امتیاز

ذ :  سنوات مازاد بر سی سال، به ازای افزایش هر سال ۲/۵%حقوق و همچنین کسر ۲/۵% حقوق بابت هر سال کسر خدمت از سی سال

ر : هر آیتم امتیازآور دیگری که بنام بازنشسته در سامانه‌ی اطلاعات فردی ایشان در صندوق بازنشستگی ثبت شده و الان ان بازنشسته از مزایای ان بهره مند است محاسبه خواهد شد

محمدباقر نوبخت در استودیوی گفته است: در قانون برنامه ششم برای متناسب سازی حقوق شاغلین تحت عنوان همسان سازی؛ تکلیفی بر دولت قائل شده ایم، طی سال ۹۶ تا ۹۹ هر ساله مبلغی هم علاوه بر افزایشی که برای شاغلین در نظر گرفته می‌شد برای بازنشستگان هم اضافه می‌شد، اما با توجه به این که برای شاغلین در اسفند ماه سال قبل، افزایش امتیازات فصل دهم اجرا شد، فاصله بین حقوق بازنشستگان و شاغلین زیادتر شد به همین جهت از برخی شخصیت‌های بازنشسته و با تجربه دعوت کردیم تا ما را یاری نمایند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن تأیید گفته‌های مجری مبنی بر این که همه بازنشستگان کشوری و لشکری از اول مهر ماه معادل ۹۰ درصد حقوق شاغلین فعلی را دریافت خواهند کرد، افزود: طبق کارشناسی‌های انجام شده، جدولی تهیه شد که طبق آن دریافتی طبقه به طبقه و گروه به گروه اعضای بازنشسته حداکثر ۹۰ درصد شاغلان خواهد بود.

نوبخت در بیان میزان کف و سقف دریافت‌های بازنشستگان خاطرنشان کرد: آنچه از آغاز مهر ماه به اجرا می‌رسد، رضایت همکاران ما را در بر خواهد داشت. ضمناً با پرداخت ۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی، تأمین سرمایه همسان سازی بیمه شدگان تأمین اجتماعی هم صورت می‌گیرد.

او افزود: دولت موظف شد همه طرح‌های ناتمام خود اعم از عمرانی و اجتماعی را به اتمام برساند، در همین راستا آقای روحانی به سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد تا مطالبات ایثارگران را ظرف ماه‌های آینده تسویه کنیم و همچنین سازمان برنامه و بودجه موظف شد نسبت به کادر درمان (پرستاران) مضاف بر مطالبات کارانه ها، فوق العاده ویژه‌ای هم برای کادر درمانی ستاد کرونا و همچنین بازنشستگان درمانی در نظر بگیرد.

نوبخت ادامه داد: برای بازنشستگان غیر از همسان سازی که از آغاز مهر عملیاتی می‌شود، برنامه ریزی کرده ایم قبل از آنکه مهر آغاز شود همه پاداش بازنشستگی در همه رده‌ها پرداخت شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: حدود مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی بازنشستگان در نظر گرفته شده است، ضمناً در سال جاری شاهد افتتاح بسیاری از طرح‌های عمرانی ناتمام خواهیم بود که این افتتاح‌ها سبب رفاه مردم خواهد بود.

1220670cookie-checkرقم حقوق مستمری بگیران بر اساس طرح جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان + جزییات

Please rate this

0 1 2 3 4 5
31 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    چرا هیچ کس جواب نمیده که از کار افتاده ی کلی و فوتی حادثه دیده که با ده سال سابقه بیمه دارند معادل ۳۰ سال و ۳۰ روز حقوق میگیرند مگه میشه همسان شون با کسی که ده سال حق بیمه ازاد داده و ده روز حقوق داره برابر باشه؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      منپمتوجه نشدم سوال چیه

    2. بازنشسته امیدوار زرین دشتی می گوید

      سلام ناشناس عزیز خواهشا مطلب تان طوری نگارش کنین تا منظور شما مشخص باشه

  2. مسعودپ می گوید

    باسلام‌وتشکرازاطلاع رسانی شما( مسؤلین جهت همسان سازی،مدرک تحصیلی رو مدنظرقراردادن، (۳۰ال ۴۰ سال قبل مثل الان فراوانی مدرک نبود، مدرک ششم ابتدایی یاسیکل اول خیلی ارزش داشت،که الان نداره، بایداین مسایل رابرای بازنشسته درنظربگیرند،باسپاس فراوان

    1. ناشناس می گوید

      سلام پس برای بنده که حدود ۴۰سال پیش فوق دیپلم داشتم باید اکنون دکتری محاسبه بشه .اگر میشد خوب میشد

    2. بازنشسته خوش خیال می گوید

      سلام پس برای بنده که حدود ۴۰سال پیش فوق دیپلم داشتم باید اکنون دکتری محاسبه بشه .اگر میشد خوب میشد

  3. ناشناس می گوید

    -طر من اینه که ما شدیم مسخره دست دولت وتامین اجتماعی که هر ساعتی مارو به اهنگی میرقصونن

  4. فرهاد می گوید

    خوشبحال نورچشمیهای آقای نوبخت یعنی بازنشستگان و کارمندان لشکری و کشوری

    1. حسین از فارس می گوید

      سلام فرهاد جون خودت از کدام دسته ایی که خوش بحالت نشده

  5. بیتا اسمعیلی می گوید

    سلام ببخشید من مستمری بگیر هستم حقوق من ۲۶۰ هرار تومان زیاد شده

  6. ناشناس می گوید

    واقعا این همسان سازی این مدلش شرم آوره خجالت بکشین از کاراتون مسئولین به ظاهر محترم

  7. ا.م می گوید

    اگه منظور همسان سازیه پس چرا یه عده دو وهشت یه عده سیزده میلیون پس این اختلاف بین حقوقها پابرجاست حالا مگه با دو ویا سه تومن تو این تورم میشه زندگی کرد وقتی یخچال شده ۵۰ میلیون یه کارگر یخچالش خراب بشه چند سال طول میکشه بتونه اونو بخره به فکر پایین اوردن اجناس هم باشید

    1. حسین بازنشسته ۹۲ می گوید

      سلام ا.م عزیز اینکه حقوق دو میلیون هشتصد هزار تومان واقعا در برابر این هزینه زندگی ناچیز است بر کسی پوشیده نیست و باید افزایش یابد ولی ازطرفی بعضی ها مدرک پایین دارن و کسانی مدرک و شغل بالاتر و طبیعی است که باید حقوق بیشتر بگیرن ومعنی همسانسازی این نیست که همه به یک اندازه حقوق دریافت کنن بلکه افراد با شرایط مساوی بایستی دریافتی یکسان داشته باشن باسپاس

  8. ناشناس می گوید

    یکی نیست پیدا بشه که بگه این فرمول و نحوه محاسبه همسانسازی به چه صورت بوده . شما اگه می دونید بفرمائید . ممنون

    1. حسین بازنشسته ۹۲ می گوید

      سلام عزیز ناشناس منظورت کدام فرمول همسانسازی وبرای چه نوع بانشستگی؟

  9. محمد فرشباف می گوید

    همسان سازی بازنشستگان کشوری ولشکری کجا همسان سازی تامین اجتماعی کجا ابن تبعیض بین بازنشستگان تا کجا پیش خواهد رفت خدا عالم است تازه در خود تامین اجتماعی هم بین کسانیکه تو مشاغل سخت وزیان اور بودند با سایر ین تبعیض قائل شدند ایکاش مسئولین کمی خداترس بودندواینهمه بی عدالتی روا نمیداشتند.

    1. حسین از فارس می گوید

      سلام آقای فرشباف عزیز من ندانستم که تبعیضی که گفتی بین بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی در همسانسازی چیست؟ بنظر شما کدام مناسبتر است؟

  10. فریدون.ال می گوید

    به نظرم این همسان سازی با اون چیزایی که خبرش رو میدادن واون همه مدل هایی که مسئولین سازمان ومدیران گفتن فاصله داره وکاملا نا عادلانه وازهمه بدتر خیلی غیرشفاف می باشد امیدوارم باپیگیری های همه بازنشستگان و مسئولین محترم درست بشه اگه مطالبه گرانه پیگیر بشیم انشااله میشه

  11. هستی می گوید

    یلام من با ۲۰ سال سابقه وفوق دپیلم بازنشیته سدم همچنین فرزند دانسجو دارم حقوق من با اضافه وهمسان سازی ۲۳۰۰۰۰۰تومان شده حتی ۲۴۰۰۰۰۰ هم نیست این به چه صورت محاسبه میسود الان ۹ سال است بازنشسته شدم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      عجیبه
      بازنشستهدکجا هستید و قبل و لعد از همسان سازی چقدر می گرفتید

  12. ناشناس می گوید

    سلام الان من مستمری بگیر چه گلی سرم بگیرم آقا همون موقع که شوهرم فوت شد من و بچه ام باید می مردیم ولا بخدا باید می مردیم با این گرونی و بدهی و بدبختی چیکار کنیم شمارو خدا به دادمون برسین😔😔

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ای وای
      مادر من. اونایی بمیرندکه شما رو اینقدر اذیت کردن که خسنه شدین
      کسی که همسرش فوت میکنه همین درد براش کافیه دیگه نباید درد نداری هم بهش اضافه بشه
      در همسن سازی حقوق شما فرقی نکرده؟

  13. بازنشسته تامین اجتماعی می گوید

    نوبخت بازنشسته های تأمین اجتماعی راکند بدبخت، /

  14. ناشناس می گوید

    سلام کجا شما همسان سازی انجام دادید هی میگید کف حقوقو۲۸۰۰در حالی که با اجران همسان سازی به قول خودتون حقوق مادر من از دو تومان اول سال شده دو و سیصد پس میگفتین میشه دو هشتصد از آقای رییسی خواش میکنم ی گیری کنه این فساد نیست

  15. بازنشسسسسسسسته می گوید

    بازنشسته تامین اجتماعی سی ویک سلل سابقه سمت کارشناس گروه ۱۸ شغلی مستمری ۹۸ مبلغ۷۲۰۰۰۰۰ بود با افزایش اولیه شد ۸۲۰۰۰۰۰حالا پس از همسان سازی شده ۹۲۰۰۰۰۰’ قابل توجه همکاران باز نشسته کشور ی. صندوق بازنشستگی.به امید برکت روزی پاارامش وبهروزی برای همکاران شاغل وباز نشسته

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      الان راضی هستید؟
      من متوجه اختلاف نشدم

      1. حسین از فارس می گوید

        سلام بالاخره ندانستیم این افزایش چطوره؟ راضی کننده است یانه؟ منظورت من که متوجه نشدم عزیزان دیگر نمدونم

      2. بازنشسسسسسسسته می گوید

        بله خدا بده برکت .نسبت به سال ۹۸اسفند ماه تقریبا ۲۱۰۰۰۰۰ تومان اضافه شده .از خالص۶۹۰۰۰۰۰شده. ه۹۰۰۰۰۰تومان .البته ۲۰۰۰۰۰ تومان هم تامین اجتماعی بابت دو درصد سهم سازمان کسر میکنه ..عزیزززززززرم افتاد.سردبیر دوست داریم.

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          ممنونم
          لطف کردین
          منم دوستت دارم عزیزم

  16. فنی می گوید

    خوشبحال کارمندان دولت

  17. حسین بازنشسته ۹۲ می گوید

    سلام هرچند از قدیم گفته اند ستون تا ستون فرجه اما بنظر می رسه این همسان سازی نباشه بلکه مساوی سازی حقوق بازنشستگان باشه و بعد از چند سال دوباره بین حقوق شاغل وبازنشسته فاصله بیفتد دراین جدول خبری از گروه بیست نیست هیچ امتیازی برای کسانی که طی خدمت آموزش و دوره گذرانده اند درنظر گرفته نشده بنظر م بایستی برای هر بازنشسته رجوع شود به پرونده پرسنلی کلیه گروه ها و ساعات آموزش و…. امتیاز درنظر بگیرن و همچنین طبقه اعمالی(برابر یک گروه میباشه)که در سال ۹۶ به همه شاغلین دادند برای بازنشستگان هم عمل کنن و برای مخابراتیها افزایش ۵۰درصدی حق شغل که برای سایر کارمندان از اسفند ۹۸عمل کردن و حق جذب اجرا کنن سپس حقوق بازنشسته با شاغل همتراز همسازی کنن و منبعد هر افزایشی برای شاغلین اعمال شود مساوی آن برای بازنشسته همتراز اعمال کنن شاید عدالتی در پرداختها صورت پذیرد و رضایت نسبی بازنشستگان و شاغلین فراهم شود

نظرات بسته شده است.