مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

کمترین و بیشترین ساعتهای کاری در جهان

کمترین و بیشترین ساعتهای کاری

مخابرات ما (کارگزین) – ساعت کاری در طول تاریخ مدام کم و کمتر شده به طوری که در طی صد سال گذشته ساعت کار در کشورهای توسعه‌یافته از ۳۰۰۰ ساعت در سال به ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ ساعت کاهش پیدا کرده.

هرچه جوامع پیشرفته‌تر باشند ساعت کاری کمتری هم دارند و این در حالی است  که کشورهای آفریقایی و آمریکایی جنوبی به دلیل گستردگی کار کشاورزی و وجود کارگران بسیاری که در معدن کار می‌کنند بیشترین ساعت کاری در دنیا را به خودشان اختصاص داده اند.

ساعت کاری در ایران طبق قانون ۴۴ ساعت در هفته‌ است.

براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ساعت کار مفید روزانه در بخش خصوصی فقط ۲ ساعت  و  در بخش دولتی ۲۲ دقیقه  است.

شما نظرتان درباره ساعت کاری در ایران و ساعت کار مفید چیست؟

منبع: clockify

1228280cookie-checkکمترین و بیشترین ساعتهای کاری در جهان

Please rate this

0 1 2 3 4 5
2 نظرات
  1. همکار می گوید

    برای پیمانکاران مخابرات آنطور که بنده مشاهده میکنم، ۹۰ درصد ساعت کار مفید است و باقی به استراحت و تایم نهار میگذرد. البته ساعت کار بسیاری از پیمانکاران در دوره کرونا تغییری نکرده و همان ۸ ساعت و نیم در روز است.

  2. ناشناس می گوید

    ساعت کاری زیاد دردی را دوا نمیکند .بلکه بهره وری و مدیریت درست از ساعاتی که در محل کار هستیم مهم است.کسی که از انگیزه لازم برای کار برخوردار نیست بازده نخواهد داشت حتی اگر ساعت کاری دو برابر شود و برعکس.مثلا در همین ایام کرونا که صبح کمی دیرتر وبعد ازظهر زودتر میرویم بازده کاری خود من دو برابر شده چون حس میکنم وقتی شرکت برای سلامتی من اهمیت قایل است،من هم باید کاری انجام بدهم ضمن اینکه صبحانه و ناهار را در خانه صرف میکنم و این هم از جهات گوناگون مهم است.

نظرات بسته شده است.