مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شنیده ها- تکرار تاریخ، سهامدار عمده بدنبال جنگ با وزارت ارتباطات است

مخابرات ما– امروز از جلسه سهامدار عمده مخابرات خبرهایی مبنی بر انتخاب مهندس دهناد به عنوان مدیر عامل جدید مخابرات به بیرون رسیده است.انتخاب مدیر عامل از وظایف وزیر ارتباطات است پس این عمل به معنای اعلان جنگ به وزارتخانه است.

 

مخابرات ما (شنیده ها) – معمولا حرف و حدیث های متنوعی از جلسه سهامدار عمده بلند بودکه گاهی منجر به حکم اجرائی می شد، مانند حکم عضویت دکتر سعیدی در هیئت مدیره مخابرات ایران، اما هفته بعد تمام رشته ها پنبه می شد و دوباره روز از نو روزی از نو!!

این هفته هم شایعات مختلفی از مصوبات جلسه سهامدار عمده برای انتخاب اعضای هیئت مدیره شنیده می شود.در این جلسه حکم عضویت دکتر سعیدی را لغو کردند و بجای او مهندس مهدوی حکم گرفته است. سلطانی کماکان تثبیت و رئیس هیئت مدیره خواهد شد.نفر سوم سهامدار در هیئت مدیره مهندس خلیلی معاون فعلی شبکه مخابرات ایران است.

تغییر جایگاهها هم در مخابرات بسیار جالب است. که در این باره بعدا صحبت خواهیم کرد.

 

شایعه دیگر  انتخاب مهندس دهناد بعنوان مدیر عامل شرکت مخابرات ایران است. در حالی که طبق توافق سهامداران، انتخاب رئیس هیئت مدیره جزو وظایف سهامدار عمده و انتخاب مدیر عامل جزو وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، لیکن شنیده می شود سهامدار عمده، هم رئیس هیئت مدیره و هم مدیر عامل را انتخاب کرده است . که نتیجه این عمل گلایه و درگیری شدید با  وزارت ارتباطاتخواهد بود.

دو سال گذشته، تنها دوره ای بود که مخابرات از مصوبات وزارتخانه و همینطور جریمه های چپ و راستش در امان مانده بود.تنها دوره ای که مخابرات رنگ آرامش به خود دید و هر روز یک دعوای تازه از سوی سازمان تنظیم  مطرح نشد.

حالا سهامدار عمده دوباره شیپور جنگ می زند.

باید پرسید آیا اصولا در این موقعیت نیازی به این امر هست؟ گاهی چاره ای جز جنگ نداریم. اما آیا امروز هیچ راه دیگری وجود ندارد؟نفع اصلی سهامدار عمده از درگیری و جنگ با وزیر ارتباطات چیست؟

تصمیمات اخیر سهامداران در پس دادن حق و حقوق سالیان گذشته کارکنان شرکت مخابرات ایران، حدود دو هزار میلیارد تومان هزینه روی دست آنان گذاشته است. در شرایط جدید و بروز درگیری بین دو سهامدار، چه کسی به کارکنان و حقوق آنان اهمیت می دهد؟ آیا همه چیز فراموش نخواهد شد ؟چرا که اصولا مخابرات نخواهد توانست هم هزینه های درگیری با وزارتخانه را بپردازدو هم حق و حقوق کارکنان را.

یعنی بازنده اصلی این تصمیم کارکنان و بازنشستگان مخابراتی هستند.

 

مورد بعدی که باید در نظر گرفت، حجم نقدینگی مورد نیاز مخابرات است.بودجه افزایش حقوق کارکنان، برگشت آیین نامه حقوق و دستمزد سال ۸۹،  حذف آبونمان و حق اشتراک در سال ۹۸ و … از کجا و چگونه باید فراهم شود؟

ممکن است بگویید محل تهیه این هزینه ها مشخص است. مثلا گفته شده از فروش سهام همراه اول ! اما باید بگوییم فروش سهام همراه اول و فروش اماکن و ساختمان ممکن است برای معوقات پاسخگو باشد اما برای هزینه های جاری هرگز کفایت نخواهد کرد!

هزینه های حقوقی شرکت مخابرات در سراسر کشور بسیار بیش از گذشته شده است.این بار سنگینی که روی دوش مخابرات گذاشته ، با دعوا و جنگ به دست نخواهد آمد!.

 

سوال اساسی این است که چرا باید وارد یک میدان جنگ شد در حالی که می توان از آن جلوگیری کرد!؟

از عمر دولت فعلی حداکثر یک سال باقی است.در حالی  که ۶ ماه از سال را بخاطر کاهلی سهامدار اعظم(!) از دست داده ایم می توان زمان باقی مانده از عمر دولت فعلی را با وی ساخت تا مخابرات بتواند با تهیه تجهیزات مورد نیاز  به سمت سال ۱۴۰۰ برود.

 

مهندس دهناد از مدیران کهنه کار مخابرات است.او بار قبل دقیقا در همین شرایط مخابرات را تحویل گرفت.(در زمانی که مهندس ابراهیمی، مدیر عامل مورد نظر دولت وقت، شبانه توسط سهامدار عمده  برکنار شد و بجای او مهندس دهناد در نقش سرپرست وارد شد.)

مهندس دهناد می داند در این شرایط کار کردن بسیار سخت است.کما اینکه در همان مدت، هرگز مخابرات نتوانست کمر راست کند. در همان ماه ها  او هر چه کرد به سدی بنام دولت برخورد.

ما نمی توانیم بجای او حرف بزنیم. اما دوست داشتیم سردبیر بعنوان نماینده رسانه ها در جلسه سهامدار عمده حاضر می شد و حرفهای مهندس دهناد را هم می شنید.قطعا او حرفهای جالبی خواهد داشت.

 

******************

پی نوشت نویسنده: با وجود افرادی مثل سردبیر و مدیران تشکل های کارگری جای آن نبود که من دست به قلم شوم.اما وقتی سردبیر بعنوان وظیفه، نوشتن این مطلب را روی دوش من گذاشت به خود اجازه دادم تا قلم بزنم.پس جسارت مرا در قلمی کردن این نوشته ببخشید- نادر خراسانی (نادری)

1235740cookie-checkشنیده ها- تکرار تاریخ، سهامدار عمده بدنبال جنگ با وزارت ارتباطات است

Please rate this

0 1 2 3 4 5
32 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    خدا کنه کار دست اهلش باشه.
    از این دولت آبی گرم نمی شه . حداقل سهامدار فکر سودش باشه مخابرات سود می بره

  2. عبدالله ناظر می گوید

    یاحق
    دعواهای زرگری در شرکت مخابرات، بیشتر جلوی شفافیت در درآمدهای مخفی شرکت را گرفته است!
    دوطرف خوب میدانند داستان چیست.
    وگرنه نمیشود یه شلوار را دونفر بپوشند.
    به نظر میرسد با این اوضاف باید از مجلس انقلابی و قوه قضاییه خواست تا با ورود به ماجرای واگذاری اینگونه شرکتها در پروژه خصوصی سازی
    یکبار برای همیشه ماجرا را فیصله دهند تا خفتگان در غبار این روزها، رسوای عالم شوند.

  3. محمود متقیان می گوید

    سلطان مخابرات حاج اقا دهناد مدیر توانا دانا بنده بیست سال شاهد فعالیت ایشان هستم به حق می توان گفت خوبی او گفتگو یک اداره نیست گفتگو یک شهر است

  4. ناشناس می گوید

    خیلی از مشکلات با پول حل میشه- تعرفه های تلفن ثابت عادلانه نیست .شما یک ساعت با موبایل داخل شهر صحبت کنید میشه چهار هزار تومان ولی با تلفن ثابت به تلفن ثابت میشه صد تومان! خنده داره واقعا. در صورتیکه هزینه های تاسیس و نگهداری شبکه تلفن ثابت بیشتر از شبکه سیار است. آقای وزیر انصاف داشته باش
    التماس دعا

  5. ناشناس می گوید

    مدیریت محترم قبلی که در زمان مدیریتشان نه تنها طرح طبقه بندی کارکنان بخش خصوصی را مسکوت گذاشتند حتی دوباره بخش خصوصی را به پیمانکاران محلی را سپردند.
    و یک ذره ارامشی که از ایجاد خدمات اول برای مهندسین پر توان شرکتی مخابرات صورت گرفته بود با طرح واگذاری به شستکام از بین بردند .
    امیدواریم مدیریت جدید حامی حقوق ما دوستان شرکتی نیز باشد.

  6. مخابرات اشغالی می گوید

    همه این بازی ها برای ندادن حق و حقوق کارمند بینواست ! شوخی نیست صحبت سر هزار و پونصد میلیارد تومان پول بی زبان است! مخصوصا حالا که قرار شده از محل نصف سود سال ۹۸ پرداخت بشه. همه این خیمه شب بازی برای هاپولی کردن این پول است. این وسط ما و سردبیر و شورا و کانون ها سرگرم این شده ایم که ضربت بر ناسوتش خورده یا لاهوتش!

نظرات بسته شده است.