مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

حق جذب رسمی ها در دروازه های معاونت نیروی انسانی مخابرات

مخابرات ما- معاونت توسعه نیروی انسانی مخابرات دستور اعمال حق جذب رسمی ها را صادر کرد.

مخابرات ما- چندی قبل مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در اینستاگرامش اعلام کرده بود که مجوز اعمال حق جذب نیروهای رسمی از وزارت کار صادر شده و به مخابرات رسیده است. توضیح اینکه برخی تغییرات در مصوبه حقوق و دستمزد باید دوباره به تصویب وزارت کار برسد بهمین دلیل مصوبه اخیر هیئت مدیره به وزارت کار فرستاده شده بود.

 

اینک خبر می رسد که دکتر فرقانی معاون توسعه نیروی انسانی مخابرات دستور اعمال حق جذب را در پرونده های پرسنلی صادر کرده است.

حق جذب و بازار کار امتیازی بود که در موافقتنامه ۱۷ آذر به صراحت درج شده بود.بر اساس آن امتیاز کارشناسان و کارشناس مسئولان تغییرات بسیار خوبی داشته است.

 

1243270cookie-checkحق جذب رسمی ها در دروازه های معاونت نیروی انسانی مخابرات

Please rate this

0 1 2 3 4 5
32 نظرات
  1. قاسم می گوید

    باسلام مطالبی را از زبان تعدادی از بازنشستگان
    گلایه مند که سالیانی خدمت با ارزش داشته اند اعلام میداریم.
    ۱- قریب به اتفاق همه بازنشستگان دراجرای دستورالعمل وآیین نامه مصوبه سال ۸۹ معترض اند.
    ۲-چرا آیین نامه ای که مصوب شده ، پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات، حقوق ودستمزد ومزایای جانبی بطور کامل به پرسنل پرداخت نشده که حالا رسانه ای شود واین برای شرکت خوبیت نداشت .
    ۳-چرا مزایای ایثارگری ۳/۴ از سال مصوبه آیین نامه پرداخت نمی شود اگر به قانون ایثارگری رفتار کنیم پس حق ایثارگری ، ارتقائ گروه، پرداخت به موقع حق وحقوقات، پرداخت مزایای جانبی، اعم از حق جذب،گروه ه ها، حق بیمه، مالیات، تحصیلات، حق لباس، مسکن ، حق تخصص ، لوازم ورزشی، مناسبات سالیانه ،وسایر …..،.باید اعمال شود، لازم بذکر است اگر بندهای مصوبه سال ۸۹ در بعضی آیتم ها قابل پرداخت است پس قانون دستورالعمل می بایستی کاملا قابل اجرا باشد چرا که این آیین نامه تدوین شده واز شرکت مجری مناقصه طرح خواسته شده است وآنها هم توافق و تایید وموافقت نموده اند .
    ۴-نکته بعدی اینکه بازنشستگان بعد از این همه تلاش ورسیدن به دوران بازنشستگی، بیشترین دغدغه روزگار را سپری می نمایند که:
    ۱- فرزندان بلوغ شده اند ۲_هزینه ها سنگین شده است ۳-جذب بازار کار ضعیف است . ۴- حقوق ها مکفی نیست ۵-قدرت خرید پایین آمده .۶- اعتمادها کم شده و موارد دیگر که می توان نام برد .
    ۵-در پایان ما بازنشستگان جمعی مخابرات از مسئولین تقاضای اجرای بندهای مصوبه سال ۸۹ بطور کامل هستیم که شاید این عایدات اندک مرحمی باشد به جهت کمک در معیشت خانواده وزندگی روزمره والسلام .

  2. ناشناس می گوید

    چرا مخابرات ایران از ۳۰ هرماه تا ۱۰ ماه دیگر ما را مشغول وسرگرم این میکند ببینیم کدام استان حقوق داده یا نداده است حقوق که وظیفه مخابرات است که حداکثر تا سی ام هرماه باید بدهد.
    ۱-حق جذب بازنشسته ها که در آئین نامه حقوق ودستمزد ۱۳۸۹ تصویب وبه تائید وزارت کار رسیده چه شد ؟
    ۲- معوقه رفاهیات ومعوقه مناسبتها از سال ۱۳۸۸ تاکنون کی پرداخت میشود باید از معوقات رفاهیات سالهای ۱۳۸۸ تا زمان بازنشستگی ۲۷ درصد بیمه کسر وبه حساب تامین اجتماعی واریز گردد تا مستمری بازنشستگان به تبعیت از این افزایش اضافه گردد.
    ۳-حق ایثارگری ۳/۴ خدمت سربازی بازنشستگان از سال ۱۳۸۸ تاگنون محاسبه و۲۷ درصد تامین اجتماعی واریز ومستمری بازنشستگی اضافه گردد.
    ۴-با توجه به ایثارگری ۳/۴ سربازی بازنشستگان حق مرخصیهای ذخیره شده وپاداش تشویقی وسنواتی مجددا محاسبه وبه بازنشستگان پرداخت گردد.
    ۵-از آنجائیکه برای شاغلین که ۳/۴ خدمت سربازی دارند یک مقطع تحصیلی بالاتر احکام صادر شده برای بازنشستگان نیز یک مقطع تحصیلی بالاتر محاسبه وگروهها ی ناشی ازاین مقطع تحصیلی محاسبه وبه بازنشستگان پرداحت تا مستمری بازنشستگان گشوری وتامین اجتماعی اضافه گردد وضمنا در حق مرخصیهای ذخیره شده وپاداش تشویقی وسنواتی محاسبه گردد.

    1. حمید می گوید

      با عرض سلام از اینکه مسئولین شرکت مخابرات پیگیر مصوبه سال ۸۹ می باشند خوب است اما همانطور که می دانید فرد بعد از اینکه بازنشسته می شود هزینه ها برای او چند برابر می شود پس مسئولین در اجرای بند بند مصوبه که برای شاغلین از جمله حق جذب که اعمال می کنند هیچ گونه تعللی ننمایند چون واقعا بازنشستگان سرمایه های ارزشمند ی برای شرکت بوده و هستند پس در کمک معیشتی آنان هیچ دریغی نورزیم

  3. ناشناس می گوید

    سردبیر محترم
    بازنشستگان کشوری در زمان شاغل بودن از مبلغ رفاهیات واضافه کار وغیره بیمه کم نمیشده است ولی برای کسانیکه بیمه تامین اجتماعی بوده اند از رفاهیات واضافه کار و…… ۷درصد بیمه کسر شده است (کل ۳۰ سال خدمت )
    الان هم سه گروه تشویقی جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان به بازنشستگان کشوری مخابرات داده شده است ولی به بازنشستگان تامین اجتماعی هیچ گروهی داده نشده میدانید چرا ؟؟؟
    جواب چونکه اکثر مدیران مخابرات بیمه آنها بازنشستگی کشوری وهمیشه قانون را به نفع خود تفسیر واجرا میکنند !!!!
    یکبار قبلا در نوشتن آئین نامه حقوق ودستمزد کارکنان مخابرات مصوب سال ۱۳۸۹ کلاه سر کسانیکه بیمه تامین اجتماعی بودند رفت وآئین نامه را به نفع بازنشستگی کشوری نوشته شد.
    زمانیکه در سال ۱۳۸۸ آئین نامه حقوق ودستمزد کارکنان مخابرات اجرا شد واضافه کار را از حقوق ومزایا حذف کردند همان موقع کلاه گشادی سر کارکنان مخابرات که بیمه تامین اجتماعی بودند رفت وبه نفع کارکنان بازنشستگی کشوری شد بدلیل اینکه کسانیکه آئین نامه حقوق ودستمزد کارکنان مخابرات را تدوین کردند همه آنها بازنشستگی کشوری بودند ومدیران مخابرات که اکثر آنها بازنشستگی کشوری بودند از این آئین نامه حمایت کردند وحق شاغلین تامین اجتماعی وبازنشستگان تامین اجتماعی ضایع گردید والان هم دارد این اتفاق تکرار میشود !!!!!!!!

  4. ناشناس می گوید

    چگونه است که مخابرات برای دادن ما به التفاوت حق سرپرستی مدیران آن هم از سال ۱۳۹۸ و پرداختی های دیگر آنها بودجه دارد ولی برای پرداخت رفاهیات بازنشستگان و حق و حقوق آنها کاسه ندارم ندارم دست میگیرد؟!!!!!!
    ده همین کارهاست که دنیا شده دار مکافات
    به حق و حقوق بازنشستگان که می رسه همش آیین نامه آیین نامه میکنند!!!!!!!
    وقتی که گروه های بازنشستگان کشوری را مخابرات حساب اما با بازنشستگان تامین اجتماعی خود گونه دیگر برخورد میکند و آنها را رها کرده مگر این بازنشستگان سی سال در مخابرات نبوده اند؟!!!!!!!
    هر انچه بعد از خصوصی سازی به بازنشستگان
    کشوری تعلق میگیرد باید عینا شامل بازنشستگان تحت تامین اجتماعی هم بشود. یک بام و دو هوا که نمی شود. حال اینکه تفاوتی بین حقوق آنها بوده مربوط به سازمان های بیمه گر آنهاست و ربطی به دو گانه دیده شدن از جانب مخابرات ندارد. اکثر مدیران بدلیل اینکه نوع بازنشستگی آنها کشوری و در شرف بازنشستگی هم عده ای هستند. تند تند قانون به نفع خودشان تصویب و اجرا میکنند. مطمئن باشند در صورت نا حق کردن حقوق برخی در آینده هم آرامش نخواهند داشت و روزگار آنطور که آنها الان فکر میکنند طبق احوالشان نخواهد بود

  5. علیرضا می گوید

    سلام چرا شرکت مخابرات به شاغلین در موقع بازنشستگی به مانند بازنشستگان محترم سالهای گذشته که در آن موقع با ۹۰ میلیون تومن پاداش اضافی که به اندازه ۹۰۰ میلیون الان می باشد
    چرا پاداش تشویقی بازنشستگی پرداخت نمیکند

  6. ناشناس می گوید

    با سلام
    من بازنشسته مخابرات هستم در اواخر تیرماه ۱۳۹۹ وارد بازار سرمایه (بورس) شدم مبلغ ۱۲۰میلیون تومان ازپاداش سنواتی را سهام مختلف بورس خریدم امروز که ۷ آبان میباشد شاخص به یک میلیون سیصد هزار رسیده است ۵۰درصد ضرر کرده ام دولت هم دائم تبلیغ میکرد مردم سکه ودلار نخرند وپول مازاد را در بورس سرمایه گذاری کنند هر روز شاخص بورس از مردادما تاکنون افت میکند حقوق بازنشستگی از تامین اجتماعی میگیرم وروزگار را میگذارنیم به مشقت !!
    حالا هم که بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان مطرح شده مخابرات به بازنشستگان کشوری ۳گروه تشویقی داده ولی به بازنشستگان تامین اجتماعی هیچ گروهی نداده است مخابرات معوقات رفاهیات از سال ۱۳۸۸ تاکنون و۳/۴ خدمت سزبازی وحق جذب هم تا کنون به بازنشستگان پرداخت نکرده است سهام مخابرات که در اوج بورس به مبلغ ۳۲۰۰ تومان رسیده بود فعلا ۱۰۰۰ تومان هم کسی در بورس خریدار ندارد گوشت شده ۱۴۰ هزارتومان -مرغ شده ۲۷ هزار تومان-تخم مرغ ۱۵هزارتومان-برنج ۳۲ هزارتومان و…. با این چندر غاز چکارکنیم با داشتن عروس وداماد مخارج ما چند برابر شده از دست زمانه چه بگویم ؟؟؟؟؟؟؟؟

  7. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر جان لطفا امتیاز حق سرپرستی رییس اداره به بالا را هم همانند کارشناس و کارشناس مسئول اعلام بفرمایید

  8. ناشناس می گوید

    با سلام
    فعلا فیش بازنشستگان زده شد موارد پرداختی
    ۱-بن خواربار
    ۲-خالص پرداخت معوقه سال جاری به مبلغ ۱۲۳۷۵۰۰ ریال
    ۳-مابه التفاوت هدیه عید غدیر به مبلغ ۱۱۲۵۰۰ریال
    والسلام
    پس تفاوت رفاهیات سنوات قبل از ۱۳۸۸ تاکنون چه شد ؟
    ۳/۴ خدمت سربازی بازنشستگان تاکنون چه شد ؟
    ودیگر معوقات مناسبتها و………..؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  9. ناشناس می گوید

    با سلام و خداقوت خدمت سردبیر عزیز.بنده با سابقه ۲۹ سال ودارای گروه۱۶ از سال۸۹ به بعد هستم.ایا گروه ۱۷ به من تعلق میگیرد.

  10. ناشناس می گوید

    باسلام
    چرا به بازنشستگان کشوری مخابرات جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان سه گروه تشویقی که شامل (گروه جبهه-گروه بسیج ( گردان عاشورا)-گروه ارزشیابی )از طرف مخابرات داده شده است لیکن به بازنشستگان مخابرات که تامین اجتماعی هستند هیچ گروهی از طرف مخابرات داده نشده است ما هم در زمان شاغلی گروه تشویقی (گروه جبهه-گروه گردان عاشورا -گروه تشویقی ارزشیابی ) داشته ایم این جه همسان سازی است ؟آیا این نشانه تبعیض وبی عدالتی نیست که دارد مخابرات برای بازنشستگان اعمال میکند ؟؟!!!!!!!!

  11. ناشناس می گوید

    الان کارگزینی استان سمنان میگوید ما احکام ۳/۴ سربازی را از سال ۱۳۹۱ صادر وبه امور مالی مخابرات سمنان فرستادیم جهت پرداخت
    ۱-چرا باید ۳/۴ سربازی جهت بازنشستگان از سال ۱۳۹۱ اجرا گردداز سال ۱۳۸۸ تا۱۳۹۱ چی میشود ؟؟
    ۲-آیا این مبلغ ۳/۴ سربازی که جزئ حقوق ومزایا میشود این مبلغ میبایست در مرخصی ذخیره شده -پاداش سنواتی-پاداش تشویقی-و….مجددا محاسبه گردد.
    ۳-چرا به شاغلین رسمی که ۳/۴ سربازی دارند یک مدرک بالاتر حساب میشود ولی برای بازنشستگان خیر؟
    ۴-آیا اینطور نیست که هرچه به شاغلین داده میشودبراساس آئین نامه حقوق دستمزد مخابرات به بازنشستگان نیز پرداخت گردد یعنی به عبارتی هرآنچه زمان دولتی میگرفتیم عینا در زمان خصوصی داده شود
    ۵-مگر حق جذب در آئین نامه حقوق ودستمزد کارکنان شرکت مخابرات ایران مصوب سال ۱۳۸۹ باید پرداخت گردد چرا بازنشسته های بعد از سال ۱۳۸۹ از حق جذب محروم شده اند؟؟
    ۶-مبلغ بیمه تامین اجتماعی از مبلغ ۳/۴ سربازی محاسبه و۲۷درصد به تامین اجتماعی پرداخت تا احکام مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی نیز اضافه گردد.

  12. ناشناس می گوید

    مابازنشستگان چیزی بیشتر از حقمان نمیخواهیم فقط صحبت ما اینست که حق جذب در آئین نامه حقوق ودستمزد کارکنان شرکت مخابرات ایران آورده شده است وآئین نامه فوق در سال ۱۳۸۹ به تائید وزارت کار آنزمان رسیده است چرا حالا که بعد از ده سال میخواهید اجرائی کنید بازنشستگان بعد از سال ۱۳۸۹ را میخواهید حذف کنید آیا این عدالت است که دارید اجرا میکنید یا تبعیض وبی عدالتی ؟ تا کی میخواهید حق بازنشستگان مظلوم را ضایع کنید ؟؟ از خدا بترسید روز قیامتی هم در کار است ؟؟؟؟؟؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      فکر میکنم یه موضوعی رو باید مد نظر قرار بدین
      حق جذب داره از این تاریخ و با این مصوبه اجرا میشه
      حق جذب قدیم فعال نشده
      اما با این همه معتقدم حتی با این وجود باید تاثیر مثبتی در شرایط بازنشستگان داشته باشه
      اینو بدونید که اصلا بحث پرداخت معوقه مطرح نیست
      دارن از این لحظه اجرا میکنن

      1. همکار بازنشسته می گوید

        جناب سر دبیر طبق آیین نامه ۱۳۸۹ حق جذب تایید وزارت کار را دارد و برخی مدیران آن زمان می گرفتند. این مصوبه تازه تصویب شده معنا ندارد. !!!!! آنچه عیان است آیین نامه از سال ۱۳۸۹ باید اجرا شود. مثال وقتی در یک سازمان مثل ارتش درجه با تعویق داده میشود مبنای آن از زمان درجه استحقاقی فرد است.نمیشود بخاطر اینکه یک قانون با تاخیر ده ساله اجرا شود کل آنرا بیخیال شد و به یک عده خاص داده شود.الان مدیران در سن بازنشستگی‌ هستند و چپ و راست برای منافع خود قانون پرداخت تصویب میکنند.

      2. ناشناس می گوید

        با سلام
        خوب مخابرات اشتباه میکند از این تاریخ پرداخت میکند باید از سال ۱۳۸۸ حق جذب پرداخت شود.

  13. عرفان می گوید

    سلام وخسته نباشید خدمت سردبیر صبور . در مورد گروه ها مطلبی داشتم انهم اینکه برای یسیلری از همکاران گروهی تعلق نگرفته است و کمی امتیاز مدیدیت عملکرد را عامل می دانند .پس از ده سال انتظار و اعتراض عملا خوداری میکنند.از سردبیر محترم و انجمن صنفی تقاضای پی گیری و جلوگیری از اجحاف حق همکاران را دارم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      این موارد رو جداگانه باید بگین تا از طریق خودش رفع و رجوع بشه
      تا بحال فکر میکنم دو بار امتیاز عملکردی دادن
      اینها بصورت کلی حل نمیشه باید راه حل موردی براش پیدا کرد

      1. ناشناس می گوید

        مگر در مصوبه ۹۸مابین مدیر عامل و انجمن صنفی یید شده بود تا گروههای معوقه با امتیاز عملکردی و سایر امتیاز ها داده شود . من از این سخن موردی بررسی شود چیزی نفهمیدم مسله بنده نیست صد ها نفر محروم شدند به نظر شما برای این تعداد در یک استان موردی حل میشود

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          دوست من
          برادر من
          من یک مورد مثال میخوام که همون رو نگاه کنن تا ببینن اگر موضوع کلی است حل کنن
          اگر موردی است ببینن چرا رخ داده
          اطلاعات فردی به چه درد من میخوره خب عزیزم
          من قبلا پیگیری کردم اونا میگن مثلا تا تاریخ فلان رو دادیم. وقتی من این نمونه رو داشته باشم بهشون میدم و اونا راحت تر ردیابی میکنن
          چشم
          من پیگیری میکنم

  14. مریم می گوید

    سردبیر اطلاع داری به بچه های ۹۲ هنوز گروه ندادند. رسمی ها همه گرفتن ما موندیم!!!!! چراااااااا؟؟؟؟؟

    1. محمد ذاکری از مشهد می گوید

      انشاءالله به شما هم گروه احقاقی تان را بدهند ولی اگر من هم جزء همه رسمی ها باشم. باید بگویم که برای من هم تا این لحظه گروه صادر نشده است

    2. ناشناس می گوید

      عزیزم برای ۴ سال سابقه و مدرک ارشد بنده ۲ گروه دادن به بنده که قراردادی هستم

  15. طلا می گوید

    سلام سردبیر عزیز و بزرگوار …انگار داستان مصوبه ۱۷ اذر هم مثل داستان برجام آبی برای بازنشسته ها ازش گرم نشد ویک جورایی به فراموشی سپرده شد. و قراربود دوریال بهشون بدهند اگر اینقدر که پیگیری معوقات ورفاهیات. بودیم و اخرش هم هیچ خواهان برگشت بکار بودیم البته الان. نتیجه گرفته بودیم .۳۰سال بیمه تامین اجتماعی بودیم وفخرفروشی می کردیم. موقع بازنشستگی به کیف هستیم غافل از اینکه حالا خدمات کشوری ها دوقدم از ما جلوترند.۱۰سال بدون یک ریال اضافه مزایا در دوران خصولتی کار کردیم اخرش هم هیچ .۲۰سال از همه چی و همه جامون بیمه ۳۰% کسر کردند اخرش هم امین اجتماعی ۳۵۰۰ حقوق داد وگفت همینه که هست واقعا بچه های مخابرات بی پناه و یتیم و بی یاور شدند.نه تسویه حسابمکن را می کنند نه محلمون میذارند.عجب روزگار عجیب وغریبی شده……

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      طلای عزیز
      چون نمیدونم خانم هستید یا آقا مجبورم با احتیاط جواب بدم و فرض کنم شما خانم هستید
      همکار گرامی
      مصوبه ۱۷ آذر بخش هایی که مربوط به بازنشسته ها بود فقط رفاهیاتش بود.اینو شورا ها، کانون های بازنشستگی و خود مسئولان کانونها میدونستن
      در تلاش هایی که شوراها میکردن ناچارا به شاغلین پرداختن و بازنشسته ها برای خودشون تلاش کردن
      حداقلش مسئولان بازنشسته ها که در جلسات بودن اینو میدونستن

  16. ناشناس می گوید

    فرزندان شاهد که در مخابرات به صورت قراردادی کار می کنند شامل این بخشنامه می شوند
    باتشکر از شما

  17. ناشناس می گوید

    بزک نمیر بهار میاد.

  18. ناشناس می گوید

    سلام خدمت سر دبیرمحترم، حق جذب کارشناسان چند درصد هس؟

  19. پناه بر خدا میگوید می گوید

    باز هم بازی جدید.
    مدیران مخابرات خودتون خسته نشدید.

  20. منفی باف می گوید

    باز اینقدر شرط و شروط و تبصره ماده میزنند که شامل خیلی ها نشه یا درصدش ناچیز شه.

نظرات بسته شده است.