مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نگهداری، موردی از یاد رفته در رفتار مخابرات ومخابراتی ها

مخابرات ما- مطلب زیر در کامنت یکی از اعصای سایت آمده است.موضوع اصلی آن نگهداری مراکز و ابزارهای مخابراتی است.

مخابرات ما- کسانی که حداقل ده سال سابقه در مخابرات داشته باشند می دانند نگهداری یعنی چه!

از زمانی که معاونت شبکه با معاونت نگهداری در هم ادغام شد بطور کلی نگهداری از یاد رفت و همه چیز صرف توسعه شد.در حقیقت معاون شبکه فقط به توسعه توجه کرد.

البته با کاهش درآمدها و کاستن از هزینه ها، خود بخود نگهداری به محاق رفت.امروز دیگر در استانها هیچ ماموریت مستقلی بابت نگهداری تایید نمی شود.یک نمونه از آسیب کم توجهی به نگهداری، خرابی باطری های بک آپ و خاموش شدن مراکز به محض رفتن برق است.

یکی از اعضای سایت برخی از مشکلات نگهداری را ردیف کرده است که در زیر می خوانید.

۱-برچیده شده اداره نگهداری به نوعی
۲-برون سپاری شدن کارها و وجود پیمانکاران بی شناسنامه که تمام کارهای مخابرات را سرسری انجام می دهند
۳-عدم آزمایش و تحویل دقیق
۴-برچیده شدن ارزیابی سالانه به نوعی
۵-کنسل شدن ارزیابی های متمرکز از تهران و انجام ارزیابی ها توسط همان پرسنل استانها
۶-توسعه بدون برنامه و عدم توجه به ظرفیت پاور و کابلها وpdbو فیوزها
۷-عدم بهینه سازی مراکز
۸-فرسودگی و خرابی اکثر سیستمهای سرمایشی
۹-نبود سیستم اطفا حریق استاندارد در حداقل شهرستان ما
۹-بی تفاوتی مدیران بالادست به نامه نگاریهای کاستی های فنی و تجهیزاتی در ضمینه های مختلف و دخالت ها و کارشکنی ها و بی ارزش کردن اندک واحد های نگهداری باقیگانده.
۱۰-فاصله گرفتن از استانداردهای مایکروویو و سوئیچ بعد از خصوصی سازی
۱۱-سلیقه ای رفتار کردن و سپردن تمام تصمیم گیری ها توسط روئسای ادارات و عدم توجه به نظر کارسشناسان فنی
۱۲-جابه جا شدن افراد در پستهای که تخصص و دلسوزی لازم را ندارند.
۱۳-رواج عجله در بالا رفتن از پله های ترقی و خودنماییها درجلسات مدیران.

1245010cookie-checkنگهداری، موردی از یاد رفته در رفتار مخابرات ومخابراتی ها

Please rate this

0 1 2 3 4 5
12 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    از مخابرات فقط یک اسم باقی مانده و لا غیر
    اینجانب با قریب سی سال سابقه در مخابرات هیچوقت فکر نمیکردم که روزی مخابرات به چنین روزی دچار شود ،زمانی وقتی اسم مخابرات به میان میامد همگی با غرور افتخار میکردیم که استخدام مخابرات شدیم ، افراد متخصص کنار گذاشته شده اند،مدیران و کارمندان در فکر تصاحب مدارک رده بالاازجمله فوق لیسانس ،دکترا و غیره آنهم از نوع غیر تخصصی وبه قولی کیلویی هستند تا از قافله عقب نمانند و فقط از گروه و مزایای آن استفاده کنند ولی حیف که این مدارک برای شرکت هیچ گونه کارایی ندارد آموزش های کاربردی و فنی در سازمان به دلیل عدم بها دادن توسط شرکت به فرآموشی گذاشته شده، کرامت انسانی مخصوصا در رسته های فنی زیر سوال رفته بطور مثال افرادی مثل بنده که از رده های پایین شرکت به رده های بالاتر از جمله رئیس مرکز ارتقاءیافته بودند به یکباره جایگاه کاری آنها از رئیس مرکز که یک مجموعه را میچرخاند به کارشناس مسئول تبدیل میشود تا خدای ناکرده بار مالی شرکت زیاد نشود این در حالی است که سازمانهایدیگر حتی در زمان کوچک سازی سازمان حد اقل برای افرادی که در حال بازنشستگی هستندیک ارزشی قائلند و اگر حتی پست و سمتی از سازمان حذف میشود سعی میکنند فردی که آخر بازنشستگی او هست آن پست را داشته باشد ولی بعد از پست حذف شود نه اینکه با تنازل سازمانی به یکباره فرد را کن فیکون نمایند و این است که کارمند با خاطره ای تلخ غزل خداحافظی را میخواند بعد باز نشستگی هم که خود میدانیدو بس…………..

  2. ناشناس می گوید

    جناب سردبیر من همان ناشناسم که متن بالا رو نوشتم.
    ممنون که به نوشته ها اهمیت دادین.
    با کسب اجازه از همکاران قدیمی و با تجربه خصوصا در بخش فنی:
    ببینید از زمانی که اداره نگهداری تعطیل شده و فقط توسعه در تمام زمینه ها نظر می دهد توجه شما را به چند نکته جالب جلب می کنم
    ۱- بعضی از دفاتر و گاها بعضی از کانکس های موبایل به واسطه توسعه،بدون توجه به کوچکترین استاندارد،تبدیل به مراکز انتقال راه دور شده اند مثلا بدون هیچ لدر کشی یا تفکیک تغذیه ac , dc, و یا بهینه سازی ارتینک دفتر یا کانکس مربوطه یا در نظر گرفتن پاور مورد نیازو سیستم سرمایش.
    ۲-همانطور که همکاران فنی در جریان هستندتجهیزاتی که به اسم کافو معروف هست در این دوران ترافیک های زیادی را خصوصا در سطح شهرها در خود حمل می کند.اگر پرس جو کنید به بهانه های واهی و نبود بودجه اکثر این کافوها باتری ندارند!یعنی فاجعه از این بالاتر؟؟؟همانطور که می دانید باتری نقش اصلی در کنترل نوسان ولتاژ هم دارند.
    ۳-سر زده تشریف ببرین به چندتا ایستگاه موبایل دور افتاده سر بزنید،گریه تون میگیره.
    از دست شما سردبیر….من خیلی وقته روزه سکوت گرفته بودم.مطرح کردن مطالب توسط شما دوباره خاطره ما رو آزرده کرد.
    اصولا من یکی از مشکلات رو ادغام بخش های نگهداری با ادارات شهرستانها می دانم که عملا روسای مرکز استقلال خود را کاملا از دست داده اند و بیشتر نقش دفتر دار یا جانشین رئیس اداره را به عهده گرفته اند.همه چی قاطی پاتی شده.و بیشتربه فکر آمار سازی های تو چشم هستند.
    خدا بخیر کنه.
    ساختار نگهداری تا به سال ۸۸ برنگرده هیچ چیزی درست نمیشه.

  3. رسول رفعت زمان می گوید

    با سلام
    در مخابرات گزینش بامدرک نباشد و نمایندگان هر شهر افراد خودشان را به این سیستم تحمیل کنند با مدارک زیست شناسی وغیره باید به این سازمان امید وار نبود تا اصلاح شود

  4. ناصر می گوید

    سلام خدمت دوستان
    فلسفه حذف معاونت نگهداری و ادغام نگهداری با توسعه و ایجاد معاونت شبکه حذف دستورالعملهایی بود که هنگام آزمایش و تحویل نگهداری بر آنها اصرار داشت و بالاخره در سمتی که حرف از پیمانکار و پول بود بر نگهداری غلبه کرده و میخ تابوت نگهداری را کوبیدند بنده ۳۰ سال در حوزه نگهداری کار کردم در ارزیابی سالانه مراکز کشور با یکصدم چند پله ترقی یا نزول پیدا می کردیم و با تعصب خود را در طی سال برای ارزیابی بعدی آماده می نمودیم که نتیجه همه اینها ارائه خدمات بهتر به مشتریان بود از زمان خصوصی سازی که بعلت ضعف مدیریت در رده های ارشد و استانی در مخابرات رخ داده مخابرات از نظر نگهداری و پارامتری های آن سیر قهقرایی دارد و این مسئله در ۳ سال آینده شدیدتر خواهد شد

  5. عبدالرسول شکوهی مطلق می گوید

    سلام در بعضی استان‌ها نگهداری شبکه ومراکز به شرکت‌های خصوصی واگذار شده درشرایطی که اکثر کارکنان حقوق بخور نمیر دریافت میکنندسود چنین شرکت‌هایی تا۴۰۰در صد می رسد در چنین شرایطی معلومه که از نگهداری به معنای واقعی خبری نیست متاسفانه بعد ازخصوصی سازی مخابرات به امان خدا رها شده ودلسوزی ندا ره

  6. ناشناس می گوید

    متاسفانه جناب سر دبیر محترم وقتی در بالا کسی به کسی نیست و دلسوزی ندارد و همه تورهایشان پهن است از زیر دست چه انتظاری می توان داشت

  7. فهمی می گوید

    سلام،از زمانی که شبکه موبایل بازار تلفن ثابت رو گرفته ،دیگه واقعا به خاطر مقرون به صرفه نبودن مخابرات ثابت،مخابرات رو به امان خدا ول کردند،که بزرگترین قسمت و پر هزینه ترینه ان شبکه کابل مخابراته،که عملا با کمترین هزینه و امکانات و بدون تستهای ادواری و نو سازی ،داره اداره میشه که تو چند ساله اینده ما بایه شبکه کابل فرسوده از رده خارج مواجه خواهیم شد که،تقریبا نه احتیاجات مشتریها رو رفع میکنه نه نگهداریش دیگه به علت هزینه بالا مقرون به صرفهذخواهد شد ،بهتره تا کار از کار نگذشته،مدیران فکر اساسی برای برای جاسگاه مخابرات ثابت در چرخه ارتباطات امروزی پیدا کنند،یا علی

  8. ناشناس می گوید

    سلام
    مدیران و کارشناسان متخصص و کاربلد همه از مخابرات رفتند……امیدی به بهبود نیست
    در شهر ما به جای سیم مشترک از سیم رانژه استفاده میشود!

  9. ناشناس می گوید

    با سلام و احترم اینجانب ۳۱ سال سابقه کار که ۵ سال در نصب و راه اندازی سوییچ و ۱۳ سال در نگهداری سوییچ راه دور و ده سال سابقه نگهداری سایتهای سیار را به عهده داشته ام تجارب اینجانب حاکی از وضعیت بسیار نامناسب نگهداری در مراکز و افت بسیار زیاد ارتباطات
    می باشد .
    ۱) خرابی نیرو شامل موارد ذیل است :
    – وریستور اغلب رکتیفایرها بازشده لذا در مقابل خطر اعمال ولتاژ بالا و رعد و برق شدیدا آسیب پذیر می باشند .
    – ارت مراکز و سایتها اغلب بالا بوده و به محض اعمال ولتاژ بلا و رعد و برق تجهیزات می سوزد
    -یونیت های رکتیفایر اغلب به دلیل عمر بالا ( سال ۸۵) کیفیت تولیدنگهداری ولتاژ دقیق را ندارند .
    ۲)دمای مراکز
    – خرابی کولر اغلب مراکز در تابستان باعث خرابی و کاهش طول عمر یونیت ها و عدم پایداری ارتباطات می گردد.
    – کولر اغلب مراکز عمر بسیت سال به بالا دارند و قابل تعمیر نیستند .
    ۳) انتقال در برخی مراکز دارای پایداری وپایینو قطع و وصل می باشند
    ۴) به نیروی انسانی دلسوز و متعهد هیچ اهمیتی داده نمی شود و اغلب مورد بی مهری قرار می گیرند .
    ۵) ماموریت های تکراری کنترل نمی شود .
    ۶) گزارش کار ماموریت ها مورد توجه و بررسی قرار نگرفته و اقدامات لازم جهت رفع ایرادات صورت نمی گیرد .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      عالی بود ممنونم

  10. ناشناس می گوید

    چرا همش دروغ چرا سود سهام ترجیحی رو نمیدید واقعا شما شرم متان نمیاد ؟

  11. ناشناس می گوید

    درشهرستان ما دیگر مخابرات فاتحش خوانده شده است. دیگر انتخب کارشناس وکارشناس مسول یا بدتر از ان انتخاب رییس اداره از دست مدیر خازج شده است واگر پافشاری کند. برایش مشکل مشود دیگر تخصص یا تجربه جای روابط را گرفته وهمه روسها را بخاظر عدم همراهی یا در انتخابات عوض می شوند وکسانی را معرف می کنن که نه تجربه دارد ونه اصلا می داند مدیریت چسست وچکار یاید بکند ووظیه وکار مدیر چیست ما اموخته ایم ودز قانون وجود دارد کسی یا مدیری که عملکردش خوب باشد باید پیشرفت کن ولی در شهرشتان ما تخصص یا تجربه یا عملکرد مرده یک سوال برایم پیش امده ومرا رنج می دهد که مگر ما یک شرکت خصوصی نیستیم که دیگران برای ما انتخاب می کنند ودرست است باید تعامل کنیم ولی نباید سرسپرده انها باشیم ومخایرات یک شرکت تخصصی است ولیی سیاسی نیست ما دنبال تامین نیازهای مشترکین ومردم هستیم چگونه دیگرا ن در کاز ما دخالت می کنند باید با اچازه انها رییس انتخاب شود کسی را هم معرفی می کنند اصلا در فکر مخابرات نیست با حداقل ۶یا۷ سال که بصورت قراردادی. وبدون امتحان از پند پی استفاده کرد وارد مخابرات شده. می خواهد ریس باشد. ویک فرد فنی وکارکشته که در تمام امورات مخابرات کارکرده باید جابجا شود ایا قراردادی در شرکت مخابرات می تواند رییس اداره شود وکارمند رسمی وبا تجربه باید برود لطفا پاسخ از سوی مدیران ارشد را می خواهیم دیگر مخایرات اینقدر هم ذلیل شده وبی صاحب شده است

نظرات بسته شده است.