مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

پیشنهادات امامی، که بدون تحلیل در کمیته پیشنهادات رد شد.

مخابرات ما- از خودم می پرسیدم یعنی در مخابرات ایران افرادی وجودندارند که از سطح مرکز به مخابرات ایران رسیده باشند؟ یعنی افرادی نیستند که پیشنهادات بهتری روی میز بگذارند؟ این مطلب پاسخ سوال من است.

مخابرات ما (مطلب وارده – همکار) – در کمیته نظام پیشنهادات در حوزه معاونت راهبرد اقای امامی پیشنهادات خیلی خوبی می داد و متاسفانه اکثر انها بدون بررسی دقیق رد می شد.
یکی از پیشنهادات در زمینه ساختار معاونت شبکه بود. خلاصه پیشنهاد ایشان این بود که اگر ساختار نگهداری و توسعه در مناطق را ادغام کرده اید حداقل در ستاد مخابرات ایران معاونت نگهداری ایجاد کنید تا بتواند موضوع نگهداری شبکه را ساماندهی کند.
در حال حاضر تمام وقت پرسنل معاونت شبکه در ستاد را بحث های تدارکات و خرید میگیرد و فرصتی برای وقت گذاشتن روی مسایل نگهداری ندارند.

یکی دیگر از پیشنهادات ایشان اصلاح ساختار معاونت تجاری و مشتریان بود.
دلیل پیشنهاد این بود که این ساختار زمان اقای دکتر سراییان با توجه به هدف یکپارچگی سیار وثابت پایه ریزی شد. اما با مشاوره های اشتباه مشاورهای جدید به جای اینکه ساختار اشتباه شرکت همراه اول را مثل ساختار درست بخش ثابت کنند ساختار درست ثابت را مثل ساختار اشتباه همراه اول کردند.
ساختار درست ثابت به این صورت طراحی شده بود که دو معاونت خانگی و معاونت تجاری و یک مدیریت عمده (که صفر تا صد هر سگمنت از مشتریان از قبیل بازاریابی فروش و خدمات پس از فروش) را یک معاونت مسئول بود و وضعیت فعلی پیش نمی آمد که خیلی از کارها متولی خاصی ندارد و خیلی از کارها موازی کاری می شود.
ساختار اولیه پیشنهادی همین بود که به دلیل عدم تایید هیئت مدیره وقت شرکت مخابرات ایران، فقط یک معاونت تجاری ایجاد شد. منتهی ساختار را طوری چیدند که اگر زمانی شرکت به سطحی از بلوغی رسید به راحتی بتوانند تفکیک را انجام دهند. زمان اقای دکتر سراییان شرکت به این سطح بلوغ رسید ولی متاسفانه بدجوری ساختار را تفکیک کردند.

پیشنهاد می کنم موارد مطرح شده در سامانه نظام پیشنهادات را تیم خبره و کارشناس و مسلط به تمام امور شرکت بررسی کنند و بدون دلیل قانع کننده و تعصب پیشنهادات را رد نکنند حداقل اگر تسلط و تجربه کافی در زمینه امور شرکت ندارند از پیشنهاد دهنده بخواهند برایشان توضیح دهد و یا از افراد خبره جهت بررسی پیشنهادات دعوت بعمل آورند.

 

1246380cookie-checkپیشنهادات امامی، که بدون تحلیل در کمیته پیشنهادات رد شد.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
4 نظرات
  1. ناصر می گوید

    ایشان راه ارئه پیشنهاد را نمی دانستند لطفا متن زیر را اگر بی ریط هم باشد بخوانید واقعیتی در امورات هست
    داستان ترامپ و پیمانکار ایرانی!

    ترامپ قصد داشت ساختمان کاخ سفید را مجددا رنگ نماید. سه پیمانکار شرکت کننده در مناقصه را دعوت نمود!

    چینی با درخواست مبلغ ۳ میلیون دلار
    آمریکایی با درخواست ۷ میلیون دلار
    ایرانی با درخواست ۱۰ میلیون دلار!

    نهایتا ترامپ از هر یک جداگانه نحوه قیمت گذاری را پرسید!

    چینی جواب داد:
    ۱میلیون پول رنگ،
    ۱میلیون پول کارگر و دستمزد،
    ۱میلیون هم سود من!

    از امریکایی که پرسید در جواب گفت:
    ۳میلیون پول رنگ،
    ۲میلیون پول کارگر و دستمزد،
    ۲میلیون هم سود من،

    و اما‌…از ایرانی که سوال نمود، جناب پیمانکار ایرانی در پاسخ گفت:
    قربان بیا تا باهم به تفاهم برسیم!
    گفت اول صلواتی بفرست،
    ۴ میلیون حق جنابعالی،
    ۳ میلیون واسه من،
    ۳ میلیون هم میدیم پیمانکار چینی کاخ رو رنگ بزنه!

    اشک در چشمان ترامپ حلقه زد و گفت توکل بر خدا، من از قدیم عاشق کار ایرانی‌ها بودم😂

  2. میرباقری می گوید

    حدود دو ساله که چند پیشنهاد دادم در مخابرات ایران که از نظر فنی قابل اجرا و تحول آفرین هست متاسفانه بی دلیل ردش کردن وبعد از اعتراض و گذشت دوسال جواب دادن که پیشنهاد مشابهی در دست بررسی است یا ایده هاتو می‌دزدند یا با غرض ورزی و دلیل واهی و عدم دانش کافی برای داوری ردش میکنن

  3. بازنشسته 97 می گوید

    سردبیر عزیز اگر منظور شما از آقای امامی همان معاون تجاری شرکت ارتباطات ثابت سابق است.بد نیست بدانید یکی از مسببین اصلی بدبختیهای امروز شرکت شخص ایشان هستند.ایشان و یک خانم که نامشان را نمیبرم در راس تیم برنامه ریز و مذاکره کننده با مشاوران داخلی وخارجی ساختار شرکت و مناطق را طراحی و اجرا کردند.بدون اینکه ذره ای دانش و تجربه کار در مناطق و مراکز را داشته باشند.و درمقابل پیشنهادات و اعتراضات مناطق از اهرم زور مهندس پوررنجبر استفاده میکردند.متاسفانه ضمن به فنا دادن بودجه های هنگفت نظم فنی.انسانی و مالی شرکت را به هم زدند.و ….. حالا با استتار و مظلوم نمایی دنبال قاتل بروسلی میگردند.!!!!!!

  4. مشاور می گوید

    من که از پیشنهاد دادن دلسرد شدم به سه دلیل:
    ۱. غرض ورزی آشکار در رد و تایید پیشنهادات
    ۲. عدم بکارگیری خبرگان دانشگاهی جهت بررسی پیشنهادات
    ۳. عدم وجود انگیزه در مجریان پیشنهاد

نظرات بسته شده است.