مخابرات ایران دامپینگ شرکتها و اپراتورها را تکذیب کرد
نوشته :رسول
مخابرات ما (رسول)-در طی هفته جاری بارها این خبر منتشر شد که اپراتورها و fcp ها با کاهش قیمت شدید سرویس های adsl خود، مشتریان مخابراتی را به سمت خود کشیده اند.
ابتدا بگذارید ببینیم دامپینگ چیست؟
دامپینگ یعنی چه؟
دامپینگ (به انگلیسی: dumping)، بازارشکنی یا قیمتشکنی از واژگان خاص اقتصادی به حساب میآید که به ویژه در تجارت بینالمللی جایگاهی ویژه و قانونی دارد؛ و عبارت است از فروش یا صادرات یک کالا با قیمت کمتر از هزینههای تمام شده یا به عبارتی دیگر فروش کالا در خارج به قیمتی کمتر از قیمت داخلی. معادل فارسی این واژه «رقابت مکارانه» یا تبعیض در قیمتها در بازرگانی معنا شدهاست. به عبارت بهتر، تولیدکنندگان و بازرگانان برای به دست آوردن بازارها، محصولات خود را با قیمتی کم عرضه کنند، برخی کارشناسان معادل فارسی این واژه را «رقابت مخرب» نیز دانستهاند. راهبرد کلی بازارشکنی به حذف رقبا و در اختیار گرفتن بازار مربوط میشود..
اما خبر چیست؟
اخیرا گفته شده بود در تهران شرکتهایی مانند آسیاتک اقدام به تبلیغ ارائه سرویس adsl به مشترکین مخابرات به صورت سرویس های سه ماهه با حجم ۱۰۰ گیگابایت اینترنت رایگان کرده اند که موجب مهاجرات مشتریان مخابرات به سمت این شرکت ها شده است.
شرکت مخابرات ایران در گفتگو با مخابرات ما موضوع دامپینگ را بشدت تکذیب کرد و ضمن آن گفت تا این لحظه هیچ مستندی مبنی بر ارائه این سرویس ها بدستمان نرسیده است.
مخابرات ما نیز از خوانندگان خود خواسته است چنانچه مستندی در این باره دارند برای ما ارسال کنند اما تا این لحظه چیزی ارائه نشده است.
مثلا اگه همه برن به سمت اسیاتک و شاتل و … یا اینکه همه مشترک ۲۰۲۰ باشن برای ما چه تفاوتی داره ،
هیچ تفاوتی نداره.
وقتی خیلی ها جذب اونور شدن قبول میکنن بگو شما اصلا بیدارین که تکذیب هم میکنین
چون در ایران اسلامی دستگاه نظارتی قوی ، مستقل و نترس وجود ندارد باید دست به دامن خدا برد
سریع گوش نفری که این حرف رو زده پیچوندن که دیگه به شرکتهای وزیر وزرا و نمایندگان و مدیران گردن کلفت گیر نده