مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مدیر عامل جدید از نیروی انتظامی برای کنترل سرقت ها کمک بگیرد

مخابرات ما- سرقت ها ،مخابرات و همراه اول را دچار مشکل جدی کرده است.و پیگیری و هوشیاری نیروی انتظامی را طلب می کند.

 

مخابرات ما- سرقت تجهیزات مخابراتی دیگر قابل کنترل نیست.هر شب مقدار زیادی از تجهیزات توسط سارقان حرفه ای دزدیده می شود در حالی که مخابرات برای خرید هر یک از این تجهیزات مستاصل مانده است و در بدترین شرایط مالی خود به سر می برد.

 

با افزایش روند سرقت ها برخی از استانها دچار مشکل جدی شده اند.سارقین نه به کابل برق رحم می کنند، نه به باطری و پنل خورشیدی! شاید نگاهی به آمار سرقت ها عمق این بحران را بیشتر نشان دهد.

آماری که در ذیل مشاهده خواهید کرد آمار واقعی از سرقتهای یک شب در یکی از استانهاست.از آنجا که وضعیت همه استانها مشابه یکدیگر است از بردن نام آن خودداری می کنیم.

 

قطعی ارتباط دکل های مختلف مخابراتی مناطق مختلف یک استان و دلیل آن تا ساعت ۲۰:۳۰ شب(یکی از شب های دهه سوم آذر ۹۹)

  • سرقت کامل تجهیزا‌ت
  • سرقت کامل تجهیزات
  • سرقت ترانس برق
  • سرقت ترانس
  • سرقت پنل وتجهیزات خورشیدی
  • سرقت تجهیزات
  • سرقت ترانس برق
  • سرقت تجهیزات و ترانس
  • سرقت فیدر و کابل برق
  • قطعی بدلیل error رادیو
  • خرابی یونیتRf(سرقت)
  • سرقت ترانس
  •  خرابی frhf به علت سرقت کامل تجهیزات
  •  قطع فیبر و سرقت.

 

به ازای هر یک از این قطعی ها، یک دکل از مدار سرویس خارج و حداقل مردم یک روستا از داشتن ارتباط محروم شده اند.

حتی اگر بلافاصله تجهیزات سرقت شده تامین شود جایگزینی آنان در خوشبینانه ترین وضعیت چند روز زمان می برد که البته با مشکلات مالی و شرایط تحریم جمله بالا را نشنیده بگیرید. یعنی وصل مجدد ارتباط با خداست.

 

نوع تجهیزات مسروقه نشان می دهد که سارقان دقیقا می دانند چگونه وارد مراکز شده و چه تجهیزاتی را بردارند.البته فروش این تجهیزات نیز اکثرا باید به خود مخابرات و پیمانکارانش باشد!

 

حالا شما به ما بگویید مدیران مناطق چه کنند؟

سرقت کامل تجهیزات ۵ مورد

سرقت ترانس برق  ۵ مورد

پنل خورشیدی یک مورد

سرقت کابل برق و فیبر در همه موارد رخ داده است.

بار دیگر تاکید می کنیم آمار فوق فهرست تجهیزات سرقت شده در یک استان طی یک روز (تا ۲۰:۳۰) می باشد.

در اینجا بد نیست که یک سوال اساسی نیز طرح شود یادتان هست میانگین درآمد استانهای ما چقدر بود؟….

 

وظیفه مدیر عامل و مدیران جدید

با توجه به اینکه مهندس سلطانی، مدیر عامل جدید مخابرات ایران، پیش از این به عنوان سردار در نیروی انتظامی سابقه خدمت دارند انتطار می رود از این نفوذ استفاده کرده و برای پیشگیری از سرقت ها با نیروی انتظامی وارد مذاکره جدی شوند  پیش از آنکه یک روز صبح بیدار شویم و مشاهده کنیم که در سایت ها و مراکز مخابراتی ، همه دکل ها، کابل ها، باطری و تجهیزات را سرقت کرده اند و این مراکز از  روی زمین محو شده و آجرهایش را نیز برده اند!

 

 

 

1258190cookie-checkمدیر عامل جدید از نیروی انتظامی برای کنترل سرقت ها کمک بگیرد

Please rate this

0 1 2 3 4 5
14 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    با سلام و احترام :از یازده سال بعد از زمان واگذاری شرکت مخابرات ایران شاهد سرقت های زیادی در bts مناطق مخابراتی استان ها هستیم .سرقت انواع باتری و فیدر و ارت . هزاران صورتجلسه توسط مراکز و پاسگاههای انتظامی تنظیم شده است . بارها سارقین مورد تعقیب و بعضا دستگیر شده اند گاهی تجهیزاتی کشف و عودت گردیده است . نتیجه اینکه میلیارها تومان خسارت متوجه شرکت گردیده است . شرکت همراه اول ! شرکتی که خود را تافته و جدابافته می داند !کارکنان مناطق مخابراتی زحمات فراوانی برای ترمیم خسارات وارده متحمل می شوند . در سالهای گذشته اقداماتی از قبیل نصب ورقهای پانچ جهت ایمن سازی با هزینه های تقریبی هر سایت ده میلیون تومان انجام ولی نتیجه ای در بر نداشته است . سارقین با شکستن قفل ها وارد کانکس شده و تجهیزات را به سرقت می برند .اخیرا وزیر جوان در معرفی سارقین آنها را نیروهای کمکی پیمانکاری معرفی نموده است .هر بار که جهت تهیه صورتجلسه مراجعه می کنیم مورد آماج سرزنش ها و گاها اتهام های سربسته قرار می گیریم . اقداماتی از قبیل گشت زنی با کمک مخابرات و نیروی انتظامی با تهیه خودرو توسط مخابرات انجام ولی مثمر ثمر نبوده است .خواسته پلیس از ما این است که حداقل یک دوربین نصب شود . پرسش ما این است آیا هزینه تامین یک دوربین زیاد است یا هزینه سرقت ۲۴ عدد باتری به قیمت ۸۰ میلیون تومان !آیا امکان تامین دوربین سخت تر از نصب و راه اندازی مجدد سایت است ! توجه بازرسی شرکت مخابرات ایران جناب اقای مهندس شهبازی که خودشان ازشرکت سیار تشریف آورده اند را به این موضوع جلب می کنیم . تاکی باید با اقدامات بی ثمر و پر هزینه موجبات سرقت سایتهای همراه اول را فراهم خواهیم آورد ؟! سردار محترم جناب آقای سلطانی لطفا به موضوع ورود نمایید . جنابعالی از نیروی انتظامی تشریف آورده اید و به ابزارهای امنیتی آشنایی دارید خواهشمندیم اقدام لازم را مبذول فرمایید تا بیش از این شاهد از بین رفتن تجهیزات همراه اول نباشیم . نصب دوربین تنها راهکار حل مشکل است . تمامی اقدامات درده سال آزموده شده و پاسخ نداده است .در انتظار اقدامات مثمر ثمر هستیم . سر بلند باشید .

  2. رضا می گوید

    سلام.واقعا نمیدانم از معلولها بنالم یا از علتها!هر جرم و بزه ای که در جامعه اتفاق میافتد!تابع یکسری علت میباشد!هر چه هست!با این سرقتها و ادامه آن مخابرات مخابرات را کمر میشکند!بطوریکه توان راست کردن این کمر شکسته ممکن نباشد!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      بله
      علتش دردناک است
      معلولش دردناک تر
      اما قبول کنید کار خوبی نیست

  3. منتظر می گوید

    سردبیر سلام این مشکل همین امروز در شهرستان استان اصفهان هم اتفاق افتاده و تبدیل به وضعیت عادی شده و دلیل ان هم فکر کنم جرایم اندک این خسارات از سوی قوه قضاییه هستش که با اندک مبلغی جریمه فرد خاطی دوباره به شغل خود باز میگردد

  4. ناشناس می گوید

    ببری مال مسلمان و چو مالت ببرند
    بانگ وفریاد بر آری که مسلمانی نیست
    ده سال است که به اشکال مختلف حق وحقوق کارمندان را به یغما برده اند و آخرین آن حق جذب.حالا تیتر زده ای که اموال مخابرات فلان.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ای بابا
      بذاریم ببرن؟ تیتر نزنیم؟
      بنده خدا تلفن های مردم قطع شده
      یک استان در یکی از سرقت ها ۵ هزار شماره قطع شده
      متوجه هستین؟
      قاطی کردین

    2. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ببخشید!

  5. مریم می گوید

    راجع به دو وعده حق جذب پرسنل مخابرات و طبقه بندی میگن هیچ کدام قابلیت اجرایی نداره. !!!! دوستان دیگه منتظر نباشید من امروز پرسیدم از دفتر یکی از آقایان. پاداش ها هم رفت واسه ماه ۶ سال ۱۴۰۰ باور کنید راست راست هست.

  6. پرنده آبی می گوید

    سلام
    با گران شدن اجناس و رسیدن خط فقر به ده میلیون تومن پیشبینی رسیدن به این نقطه کار دشواری نبوده.
    از کسی که نمی تواند شیر خشک برای بچه اش تهیه کند تا آدم معتادی که برای خرید مواد حاضر است کابل برق را بدزدد بیش از این انتظاری نمیرود.
    بعضی ها در اثر فقر کلیه می فروشند و بعضی ها کابل برق و تلفن می دزدند.
    در این چهار سال دلار ده برابر شد و به طبعیت از اون تمامی اجناس ده برابر. اما درآمد مردم ثابت ماند رسیدن به این نقطه جای تعجب ندارد
    فقر ریشه تمامی این سرقتهاست

  7. رساگو می گوید

    سلام خدمت سردبیرعزیز وهمکاران شاغل،نظربه اینکه احتمال دارد بعلت عدم اطلاع رسانی درخصوص طرح جامع معلولین،همکاران محترم مطلع نباشند ،به عرض میرساند ازآنجایی که طرح مذکورمصوبهه هیات اخذوآیین نامه نیز صادرشده است لذا افرادمشمول برای استفاده ازمعافیت ۵۰درصدمیبایست مدارک ذکرشده درمصوبه رابه ادارات منابع انسانی ارایه وانان به ادارات پرداخت حقوق ارسال نمایند تادرسیستم متمرکزحقوق برایشان معافیت مزبوراعمال گردداین مورددرمنطقه تهران درحال انجام میباشد،سلامت وشادباشید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ممنون از خبرتون
      سعی میکن اطلاع بدم

  8. ناشناس می گوید

    تنها فایده ای این مطلب اینه که گویای وضعیت فعلی مدیریت مخابرات و پرسنل آن است . همه آویزان

  9. ناشناس می گوید

    واقعا این معضل بزرگی است پس این سهامدار عمده مخابرات چکار میکند فقط به دنبال سود مخابرات است امنیت تجهیزات مخابرات از الویت های نگهداری است من نمی خواهم کسی را متهم کنم اما در مخابرات را به روی کسانی باز کردند که هیچ تعهدی به مخابرات ندارندهر روز یک پیمانکار آن هم ناراضی بدون امنیت شغلی معلوم است که برای مخابرات دلسوز نیست باید مسولین برای این مشکل فکر اساسی بکنند امروزه چرخش اقتصاد کشور به ارتباطات بستگی دارد به هر طریق ممکن باید امنیت آن فراهم شود

  10. منتظر گفتگو می گوید

    باسلام خدمت سردبیر محترم
    من فکر می کنم بر عکس عمل کنه . به این صورت که جاهایی که نیروی انتظامی امکانات مخابراتی نداره و پول هم نداره بده به کمک مدیرعامل نظامی در مدت دو سالی که هست همه را تجهیز می کنه و چند نفر هم معاون و مشاور و سایر مشاغل از دوستان و همکاران خود استفاده می کنه و با توجه به اختلاف حقوق نیروی انتظامی و مخابرات همه دور هم جمع می شوند و بقیه ماجرا و بعد هم علی می ماند و حوضش . البته این در بدبینانه ترین حالت هست شاید هم اتفاق نیافتد که ما هم امیدواریم ولی اگر می خواستند کسی بیاید که به نفع شرکت باشه از هر جایی بود دیگه نظامی نمی شد آخر یک فرد نظامی چه تخصص و تجربه ای داره تا برنامه‌های شرکت ارتباطی را جلو ببره.

نظرات بسته شده است.