شما نوشته اید- نیروی شرکتی یعنی میز یعنی صندلی …
وقتی چشم سردبیر به این متن افتاد بلافاصله برای انتشار به من سپرد! تعجب کردم! مدتی زمان برد تا محتوای آن و دلیل انتشارش را درک کنم!
حالا واقعا معتقدم درست ترین متنی که بتواند شرایط یک نیروی شرکتی را تعریف کند همین نوشته است.لطفا شما هم بخوانید.
یک شرکتی در مخابرات
امروزه ظلمی که در حق نیروهای پیمانکاری می شود، در تاریخ به عنوان باج خواهی و بردگی نوین یاد می کنند.
در تمام خدمتت هیچ ارتقاء شغلی نداری و مانند جامدات می مانی ،مثل یک میز، مثل یک صندلی که در هر جای مخابرات بکار گرفته می شوی چه در دفتر مدیرعامل باشی و چه در هر معاونت دیگر فرقی نمی کند
همانند سایر نیروها کار می کنی ولی باید تقریبا نصف حقوقت را شرکت پیمانکار بردارد به چه حقی!؟
چرا بابت کار نیروی انسانی در مخابرات شرکت های پیمانکاری باید منفعت ببرند؟
آیا منفعتی برای مدیران دارد؟
آیا مافیای نیروی انسانی هم داریم؟
ما که نمیدانیم شاید موضوع چیز دیگری باشد.
چیز دیگری باشد یا نباشد ورود پیمانکاران نیروی انسانی به شرکت ها و دولت، یک تصمیم غلط است که باید اصلاح شود! آیا ممکن است؟
سردبیر جان سلام خدا قوت .تنت سالم وقلمت همچنان روان تر وشیوات از گذشته .کرونا همه را اسیر کرد .جهل به مدد کرونا امد وما را هپچنان اسیر تر .از خانه نشینی خسته شدیم .قصد سفر کردیم با رعایت پروتکل های بهداشتی .با اماکن مخابرات تماس گرفتیم .گفتند جهل مضاعف ما را نیز در بند نهاده .از پذیرش ممانعت به عمل اوردند بنا به دستور مدیران مدبر مخابرات !!!بماند .عید شد شمال وجنوب وشرق وغرب !همه جا پذیرای مسافر بود .الا اماکن مخابرات!تابستان شد.همچنان پذیرش مهمان ممنوع .با استان تماس گرفتیم .گفتند خیر.یادم امد این اماکن مخابرات واندیشه مدیرانش را گل فرا گرفته. مسافرت رفتیم هتل! .کار پیش امد دوباره رفتیم هتل .سه باره کار پیش امد رفتیم شمال.چها ر باره کار پیش امد رفتیم غرب. خدا میداند .چهار مرتبه مجبور شدیم به شمال وغرب سفر کنیم با هزینه های بالای قیمت هتل .فقط این هفته گذشته شب یلدا مجبور شدیم با اتوبوس برویم .همه هتل ها وویلاهای شمال باز بود .مردم بسادگی در شهر ها وجاده ها تردد میکردند .کرونا طعم حقارت رو در مقابله با مردم ما چشید .البته خیلی از عزیزان هم مردند .خانواده ما هم چند تا قربانی داشت .خدایشان بیامرزد .اما راه کار مبارزه با کرونا رعایت اصول وقوانین بهداشتی بوده وهست .پیش از کرونا هم مردم چندان رعایت نمی نمودند.لیکن ویروسها وبیماریهای مبتلابه چندان کشنده نبود.کرونا به ما اموزش داد وما را تربیت نمود که اصول بهداشتی را رعایت نماییم .حال که اموختیم وبهای سنگینش را نیز پرداختیم!ایا هنوز عدم پذیرش اماکن رفاهی مخابرات همچنان ضرورت دارد .!ایا حهل مرکب اندر مرکب نیست سرمایه های رفاهی مخابرات بلا استفاده بماند .مگر چند درصد از ترکیب کل مسافران را پرسنل مخابرات وباز نشستگانش تشکیل میدهد ..پذیرش با رعایت اصول بهداشتی هیچ تضادی با دستپرالعمل های ستاد مقابله بت کرونا نداشته ونخواهد داشت .!منتها مدیران مخابرات ترجیح میدهند فقط صورت مسله را پاک نمایند .ونکته اخر مرگ حق است ….حتی در قصر های سر به اسمان کشیده…
درد دل تمام نیروهای شرکتی را گفتی احسنت
سلام سردبیر عزیز امروز۲۷اذر هنوز از پرداخت حقوق آبانماه خبری نیست ازشماخواهش میکنم پیگیری کنید شرکت سازین ایده آل قشم هرمزگان.. ازشماممنونم
با سلام و خسته نباشید خدمت سردبیر و رصد گر و خوانندگان صبور این سایت . این حقیر بعنوان یک نیروی شرکتی در دورترین نقطه از ایران پهناور و بدترین شرایط آب و هوایی با حداقل حقوق و بدون هیچ اضافه ای و با تاخیر در دریافت حقوق در شرایطی به کار مشغولیم که اکثریت نیروهای شرکتی از تمام شرکتهای واسطه چه خدمات اول و چه شسکام و شرکتهای محلی در این شرایط با وجود تورم سرسام آور کلافه اند . مسولین محترم ما هم هوا نمیخوریم بخدا شرایط خیلی سخت شده هر علتی معلولی دارد اعتراض که از روی شکم سیری نمیشود واقعا از سر ناچاریست.چرا شرکتهای واسطه بیرحمانه ترین رفتارهای ظالمانه و زالوانه را در حق ما میکنند بیمه ناقص و حقوق حداقل و با تاخیر باور کنید یک سوم حقوقمان قبض ها رو پرداخت میکنیم اجاره ها هم که میلیونی و بچه هامون دیگه دانشگاهی و در شرف ازدواجند و ما هم درگیر وام و جهیزیه و هزار جور بدبختی و بیچارگی هستیم .بدتر از آن تهدید و عملی کردن اخراج و فشار برای گذشتن از حداقلها و پایمال کردن ۲۰ سال سابقه و سنوات خدمت حق لباس و تعطیل کاری و حق شیفت و حق تخصص و حق جذب و بدی آب و هوا در مناطق دورافتاده و ….
حق الناس دیگه چی میتونه باشه غیر از اینهاست .نمیدانم پیشانیهای مهر بسته به سمت کدام قبله محمدی نماز میخوانند که مهر پلمپ بر احساسات انسانی و بشری گذاشته اند برای منافع چه کسانی و به چه قیمت حق و ناحق میکنند . میدانید من و امثال من چگونه و به چه مشقتی در این مناطق دور افتاده درس خوانده ام ولی در استخدام سال ۹۲ نان به قرض دادن مدیران باعث استخدام نیروهای غیر بومی شد که همه زمزمه انتقالی را به هر شکلی عملی میکنند و دلشان برای مردم این استان نسوخته که به فکر زیرساختهای آن باشند . این مدیریت ناصحیح که تا کنون شاهد آن بودیم باعث تصمیم های غلطی شده که باعث تبعات غیر قابل جبرانی برای مخابرات و پرسنل شرکتی داشته است . وقتی حرف از اخراج و عدم بکارگیری ۱۰۰ نفر رو در آذربایجان شرقی روی سایت میبرید قلب هزاران نفر بدرد می آید چون ما دیگر با این وضع همچون دندان به عصب رسیده ایم به هر تحریک ساده ای نعره میکشیم .باید ما را عصب کشی کنید که بیعار شویم بی نعره و آرام و ساکت بمیریم . لذا از مدیر جدید آقای سلطانی تقاضا مندیم با روحیه جهادی و بسیجی سعی در بهبود و ساماندهی ما نیروهای شرکتی کند ما دیگر برایمان نایی نمانده است . ما امیدوار شده ایم ما را نا امید نکنید
باسلام
یک جمله قدیمی معروف و شاید هم کلیشه ای وجود دارد که بیان میکند
حق گرفتنی است نه دادنی
اگر به این امید باشیم که شاید روزی ته مانده وجدان مدیران به جنب و جوش درآید، یا ذره ای ،از دنیا شان دل بکنند و به فکر آخرتشان باشند
تاشاید به فکر حق و حقوق امثال ما بیافتند
جا دارد به خودمان بگوییم (البته بلا نسبت تمام دوستان عزیز و بزرگوار) شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
واگر خودمان بخواهیم به دنبال گرفتن حقمان بیافتیم میشویم مخل ، شورشی ، زیاده خواه، پررو یا هر لقبی که بر اساس موقعیت زمانی و مکانی لازم باشد بیخ ریشمان میچسبانند و همین یک لقمه نان بخور و نمیر را هم به ما روا نمیدارند
ای وای که ما چقدر درمانده ایم
هم درد را میشناسیم هم درمان را اما دردمان کاریست و درمانگرمان بی فکر
راستین عزیز
فقط یک کلمه رو عوض کردم
سلام
دوستان شرکتی لطفا دنبال قرارداد مستقیم باشیم
طرح طبقه بندی و … هیچ دردی رو دوا نمیکنه برید از اونایی که واسشون اجرا شده بپرسید
خیلی شفاف یا تبدیل وضعیت یا اینکه اعلام کنن ما شمارو تبدیل وضعیت نمیکنیم
ما منطقی هستیم کسی انتظار نداره همه به یکباره تبدیل وضعیت بشن
اعضای محترم هیئت مدیره و مدیرعامل عزیز با یک فرآیند مستمر و بر اساس دلایل منطقی و شفاف لطفا لطفا لطفا فرآیند تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی رو شروع کنید
خواسته غیر منطقی و ناممکنی نیست نیاز فوری و حیاتی این روزای شرکت هستش
احسن به همکار عزیز نیروی شرکتی مون که انقد پر معنا ک با ایده ی جالب درد دلشو بیان کرد این در دل همه ما شرکتی هاست اقایون مسول لطفا یه مقدار توجه ممنون ازتون
سلام واقعیتی تلخ و دردناک است بنده ۱۷ سال سابقه دارم در طی ۱۲ سال اخیر واحد سازمانی و اتاقم همان است و با تمام وجود جهت برقراری ارتباط تلاش کرده ام چند سال قبلش هم در اتاق بغلی بوده ام اما متاسفانه طی تمام این سالها که داخل مخابرات استان بوده ام چندین پیمانکار عوض شده و جالب تر اینکه همان حداقل حقوق کارگر ی را دریافت کرده ام و تلخ تر از اینکه جدیدا قراردادهای یکساله تبدیل به قراردادهای ۳ ماهه شده و تعجب بیشتر هم آنجاست که هیئت مدیره شدکت خدمات اول همان آقای ظریفی آزاد است که بزرگان اداره کار بوده و کاملا به قوانین و حقوق کارگری آشناست واقعا عدالت کجاست و ظلم تا کی ادامه دارد این را هم بگویم که در زمان خصوصی سازی ما قرارداد مستقیم با مخابرات داشتیم که با ضعف قانون و ظلم سازمان خصوصی و مدیران وقت به نا حق تبدیل به نیروی شرکتی شدیم براستی آیا کسی پاسخگوست چطور کارگزاران روستاییقرارداد مستقیم می شوند (که کاملا حقشان است)ولی نیروهای داخل شرکت مخابرات که کار کل روستاها و مراکز مخابراتی وطراحی ، برقراری و نگهداری….ارتباط را بر عهده دارندهمچنان نیروی شرکتی حداقل بگیران مخابراتند شرکتی را می توان آشنایان غریبه نام نهاد.
سلام
خدایی دست مریزاد داره این متن، رحمت به شیری که خوردی…