مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

ترافیک مصرفی روزانه اینترنت در کردستان ۱۴۵ ترابایت است

مخابرات ما-مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در حال حاضر ترافیک مصرفی شبانه‌روز اینترنت در استان ۱۴۵ ترابایت بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ برابر افزایش یافته است.

مخابرات ما-آزاد حکمت روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افزایش مصرف اینترنت ناشی از بالا بودن استفاده از بستر فضای مجازی به ویژه برای آموزش در شبکه شاد و تدریس به دانش آموزان است.

وی نوسان و قطعی و وصلی اینترنت را در برخی ساعات به دلیل ترافیک بالا در کشور اعلام و اضافه کرد: پهنای باند مصرفی اینترنت استان در حال حاضر ۲۲ گیگابایت بر ثانیه بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد قابل ملاحظه‌ای نشان می‌دهد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: گاهی اوقات قطع و وصل‌هایی در اینترنت مشترکان اتفاق می‌افتد که با توجه به آمار بالای مشترکان و استفاده همزمان آنان، این موضوع طبیعی است.

حکمت تاکید کرد: با مساعدت شرکت مخابرات ایران اقدام به افزایش و توسعه ظرفیت Bras (تجهیز مدیریت و تخصیص IP) کردیم و با تامین و نصب تجهیزات لازم، پتانسیل تامین سرویس، یک و نیم برابر افزایش یافته و معادل ۵۰ درصد امکانات قبلی رشد داشته است.

وی به اجرای بیش از چهار هزار و ۳۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان اشاره کرد و گفت: فیبر نوری دارای کیفیت و پهنای باند بالا، قابلیت اطمینان و ایمنی، مقاومت بالاتر در برابر رطوبت و انعطاف‌ پذیرتر هستند که به همین دلیل قابلیت زمان بهره‌برداری و استفاده از آنها نسبت به سیم‌های مسی بیشتر است.

در حال حاضر ۵۸۶ هزار و ۴۱۲ شماره تلفن ثابت منصوبه، ۲ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۵۹۶ خط تلفن همراه و ١۶٨ هزار و ۵۷۲ پورت اینترنت خانگی مخابرات در کردستان وجود دارد.

1271040cookie-checkترافیک مصرفی روزانه اینترنت در کردستان ۱۴۵ ترابایت است

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.