مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

پاسخ به یک سوال شما؛ حق جذب پرداخت می شود؟

مخابرات ما – گروهی از اعضای سایت از ما پرسیده اند حق جذب هم پرداخت می شود یا خیر.

مخابرات ما- چند روزی است پاسخ این سوال را داریم اما منتظر شدیم تا قطعیت پیدا کند. اما نشد.

مخابرات ایران قصد داشته است حق جذب را با حقوق این ماه پرداخت کند.اما همه احکام برای همه کارکنان صادر نشده برخی از استانها احکام زمستان ۹۸ و سال ۹۹ را صادر کرده اند.برخی فقط احکام  سال ۹۸ را صادر کرده اند.

گفته می شد برای استانهایی که کل احکام حق جذب کارکنان خود را صادر کرده اند می توان حق جذب را پرداخت کرد. اما باز گروهی در مالی اعتقاد دارند رقم پرداختی این ماه سنگین می شود لذا بهتر است صبر کنند تا برای همه کارکنان یک جا و بصورت متمرکز  پرداخت شود.

به هر حال تا این لحظه تصمیم دقیقی برای پرداخت حق جذب دیده نمی شود اما با شناختی که از حوزه معاونت مالی داریم اعتقاد داریم برای احکام صادر شده پرداخت خواهد شد.

اما همه چیز به فردا بستگی دارد.

 

1271820cookie-checkپاسخ به یک سوال شما؛ حق جذب پرداخت می شود؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
29 نظرات
  1. کارمند مشکل دار می گوید

    سلام . یک سؤال فنی داشتم. آخرین حکم زمان دولتی را در ۱۳۸۵/۱۱/۳ گرفته ام. تا ۲۲ بهمن سال ۹۸ گروه ۱۵ بودم (کارشناس مسؤل سوئیچ هستم). ۲۵ سال سابقه کار دارم. در تیر ماه ۱۳۹۶ مدرک فوق لیسانس الکترونیک (مرتبط) گرفته ام. اما مهر ماه ۱۳۹۸ مدرک را برای اداره آوردم. الان فکر میکنم باید گروه ۱۹ می شدم (بهمن ۸۹- بهمن ۹۳ – تیر ۹۶ – تیر ۹۹ ). اما در ارتقای گروه ۱۸ زده شده. حال راهنمایی کنید من درست فکر میکنم یا ارتقای گروه درست است؟ حکم حق جذب هم برای ۳۸ روز سال ۹۸ صادر شده است.

  2. ناشناس می گوید

    با سلام
    احکام حق جذب بازنشستگان بعد از ۱۳۸۹ کی صادر میشود؟

  3. ناشناس می گوید

    حق جذب در ایین نامه سال ۱۳۸۹ برای کارشناس ۱۰ درصد است کارشناس مسئول ۱۵ درصد.
    مگر این چقدر میشه برای شما؟
    الان به هر دلیل امدن برای کارشناس و کارشناس مسئول تعریف کردن ۶۰ و ۷۰ دصد اونهم با امتیاز بندی.
    گیرم بخواهند به شما عزیزان هم پرداخت شود قطعا ایین نامه۱۳۸۹ را ملاک می گیرید و می گیرند (همان طور که می فرمایید بدون تنازول).پس اکثرا همون ۱۰ یا ۱۵ درصد به حقوق اون روز که اصلن مبلغی نمیشه.حالا تعداد کمی ریس و مدیر بودن دوباره این وسط حالش می برن.
    شامل بیمه هم که نمی شود در حقوق بازنشستگی تاثیر داشته است.
    ضمنا برای شاغلین هم اون بازه زمانی تا الان را پرداخت نکردن که بازهم عدد بزرگی نیست چون ایین نامه برای گارشناس ۱۰ درصده.
    بنظرم دوستانی که اینجا می نویسند معدود مدیران قدیمی هستند!!!

    1. ناشناس می گوید

      ✍ گزارش گرد همایی ۹۹/۱۰/۳۰

      پیرو دعوتنامه برگزاری مراسم یاد بود جانبازان شهید رحیمی و جان بزرگی و سایر عزیزانی که از بین ما رفتند؛ از ساعت ۱۰ صبح ۹۹/۱۰/۳۰ تعداد زیادی از همکاران مقابل پارک ساعی حضور یافتند اما متاسفانه با ممانعت نیروهای انتظامی مواجه و اجازه ورود به پارک داده نشد.

      بنابر این به سمت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام حرکت کردیم .

      در آنجا به کرات خواستار حضور دکتر مخبر در جمع همکاران شدیم که اطلاع دادند ایشان در تهران حضور ندارند. با پافشاری همکاران برای حضور ایشان؛ در نهایت آقایان محمود زاده؛ دهناد؛ سلطانی و فرقانی در جمع همکاران حاضر شدند و درخواست کردند نمایندگانی از بین حاضران انتخاب و برای مذاکره به سردار جنگل برویم اما ما با هرگونه مذاکره و جلسه مخالفت کرده و آن را موجب اتلاف وقت اعلام کردیم و تاکید کردیم خواستار اجرای کامل آیین نامه برای همه بازنشستگان از سال ۸۹ و پرداخت دیون به نرخ روز هستیم.

      در ادامه آقایان سلطانی و محمود زاده اظهار داشتند مشکلات موجود میراث سالهای قبل است و با وقوف به خواسته های بازنشستگان فرصت می خواهند برای تامین مالی از طریق فروش املاک یا افزایش تعرفه و راههای دیگر برای اجابت خواسته های ما که عنوان نمودیم از آنجا که این صحبتها را طی سالیان گذشته هم از مدیران مخابرات شنیدیم بدلیل عدم وجود اعتماد لازم قابل قبول نمی دانیم.

      همچنین آقای صدری در سخنانی از برگزاری تجمع مقابل ستاد گله مند شدند و فرمودند نباید مشکلات داخل مجموعه به بیرون منعکس بشود و اظهار داشتند آقای سلطانی هم دیدگاه مثبت نسبت به منابع انسانی دارند و پایبند به پرداخت مطالبات همه کارکنان و بازنشستگان هستند.

      لازم به ذکر است در مسجد؛ آقای بیدخام هم به جمع ما پیوستند در مورد سکه پایان خدمت بازنشستگان از ایشان پیگیری شد ؛فرمودند در حال پیگیری هستند.

      آقای فرقانی هم توضیحاتی در مورد بیمه تکمیلی و تلاش برای حل مشکلات موجود دادند.

      از آنجا که تلاش شد خواسته های ما را به توافقات انجام شده محدود سازند و بقول یکی از همکاران برای چندمین بار صورتجلسات را به سرمان کوبیدند؛ اعلام کردیم کوچکترین تنازلی را برای آئین نامه نمیپذیریم و هیچ توافقی را که از جانب هر شخصیت حقیقی یا حقوقی موجب تنازل آئین نامه شده یا بشود به رسمیت نمیشناسیم.

      در نهایت مقرر شد یک هفته فرصت منظور شود تا با حسن نیت و رویکرد مثبت برنامه های کوتاه مدت؛ میان مدت و بلند مدت برای تادیه دیون را اعلام نمایند. و مقرر شد در صورتی که برنامه و زمانبندی ارائه شده در چارچوب آئین نامه رضایت اکثریت همکاران را جلب کند تجمع دیگری برگزار نشود.

      در خاتمه با گرامیداشت یاد و خاطره عزیزان والا مقامی که چشم از جهان فرو بستند اما بهانه تحکیم وحدت ما شدند؛ از مدیرانی که در جمع ما حضور یافتند و با سعه صدر خواسته های همکاران را شنیدند و نیز تمام کسانی که امروز از شهرهای دور و نزدیک در شرایط همه گیری کرونا و برودت هوا با همتی والا حضور میدانی داشتند و همه کسانی که در تدارک برنامه مشارکت نمودند تقدیر میشود.

    2. ناشناس می گوید

      با سلام
      میخواستم بپرسم مگرقبلا حق جذب نمیگرفتیم که مخابرات آمد حق جذب را حذف کرد وتعدادی زیادی از پرسنل بازنشسته شدند ومجددا حق جذب را برقرار کردند آیا حق تعدادی از بازنشسته ها ضایع گردید یا خیر ؟ سردبیر محترم لطفا پاسخ دهید؟

  4. ناشناس می گوید

    سلام به بازنشستگان عزیز هیچ جا در شرکنهای این مملکت سراغ نداری که بازنشستگان امتیازی داشته باشند سراغ دارید رو کنید خدا را شکر کنید که پاداش دو برابر گرفتید بعضی از شماها اکثرا با همین پول رفتید ملک گرفتبد ده برابر شد یا بعضی از شماها فرزندانتان را داخل شرکت کردید خوب خدا را شکر تازه شرکت داره به شماها خواربار و اعیاد مثل شاغلین را میدهد مثل ازدواج – کفن و دفن – تحصیل را پرداخت میکنه حالا دستی بخواه هم شدید خدا را شکر کنید به اعتقاد بنده مخابرات ایران و مسئولین باید خیلی بی عقل باشند که جنین کاری انجام بدهند میخواستید بازنشسته نشوید انموقع که خوش خوشنتان بود باید چنین روزی را فکر می کردید اکثرا شماها سختی کار گرفتید بنده یادم نمیره یکسری از دوستانمان داشتند بازنشسته میشدند به ماها می گفتند که زود بازنشسته شوید از پول دیگه خبری نیست ما ماندیم شما رفتید با همین پول سرمایه گذاری کردید و به ریش ما میخدیدید و می گفتید که شماها هنوز داخل اداره هستید راست می گفتند چون ما حقوق خالی داشتیم انها با پولشان بازنشستگی سرمایه گذاری کردند نوش جانشان گوارای وجودشان ولی ما صیر کردبم ماندیم و این امتیازات به ما تعلق گرفت . گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی۰

    1. بازنشسته خسته می گوید

      یه جوری حرف میزنی واز گل به بالا درو میکنی مثه اینکه قرار نیست یه روز بازنشسته شی فکر کردی مخابرات و تو میچرخونی یه حق جذب بهت دادن هول شدی پیشکسوت هارو دور انداختی بذار وقتی بازنشسته شدی میشنی به حقوق ناچیزیت زل میزنی بقول معروف ………شب درازه داداش

  5. ناشناس می گوید

    اول به اون اقای که به بازنشسته های توهین می کند اول پرداخت این موارد که شما عرض کردید تکلیف قانونی و منتی ندارد و دوم منظور این برادر بازنشسته این بود ایشان در زمان اشتغال حق جذب می گرفته بعد مخابرات برای این که شکم سهم دار عمده خود راسیر کند به ناحق جذب را قطع و حالا که تعداد شاغلین کم شده دوباره انرا احیا پس اینجا مخابرات از زمان قطع جذب تا زمان بازنشستگی این برادر عزیز به ایشان حق جذب بدهکار است حالا کی مقصر است جناب قانون دان باتشکر

  6. ناشناس می گوید

    ۱-حق جذب بازنشستگان بعد از سال ۱۳۸۹ چی شد؟
    ۲-چرا ۳/۴ سربازی بازنشستگان که پرداخت شد در مستمری تامین اجتماعی تاثیر گذار نبود جه کسی پیگیری میکند ؟
    ۳-جرای ۳/۴ سربازی بازنشستگان را در پاداش تشویقی وپاداش سنواتی ومرخصیهای ذخیره شده را مجددا محاسبه وتفاوت آنرا به بازنشستگان نمیدهید ؟
    ۴-چرا تفاوت رفاهیات از سال ۱۳۸۸ تاکنون را به بازنشستگان پرداخت نمیکنید ؟

  7. ناشناس می گوید

    حال که شاغلین رسمی حق جذب را گرفتند از دومیلیون تومان تا هفت میلیون تومان (ماهیانه )
    بفکر بازنشسته ها هم باشید نگذارید شرکت مخابرات بین بازنشسته وشاغلین رسمی تفرقه بیندازد وحکومت کند

  8. ناشناس می گوید

    مگر میشود برای همکاران شاغل رسمی از ۲٫۵ میلیون تومان تا۷ میلیون تومان اضافه شود وبرای بازنشستگان بعد از سال ۱۳۸۹هیچ!!!!! مگر داریم ؟؟ مگر میشود ؟؟

  9. ناشناس می گوید

    درخواست این همکاران اجرای آیین نامه ۱۳۸۹ بدون تنازل از سال ۱۳۸۹ برای بازنشستگان بعد از خصوصی سازی است. مصوبه ۱۷ آذر که نمایندگان شورای صنفی امضا کرده اند فاقد اعتبار و آنها طبق مقررات مجاز به تنزل حقوق موکلین نیستند.تمامی بند های آیین نامه اعم از گروه و رتبه و جذب ووو عینا بدون تنازل طبق آیین نامه بایستی به تمام بازنشستگان بعد از خصوصی پرداخت گردد.

  10. ناشناس می گوید

    با سلام خدمت اقای سردبیر خطاب به اون اقای بااصطِاح همکار اولا چند وقت دیگه خودتون بازنشسته میشی وبعد می فهمی اون همکار بازنشسته زیاده خواه نبست دنبال حق‌وحقوق خودشه دوم دادا مگر از جیب جنابعالی حق جذب یا هرچیزی دیگه میدن سوم اینقدر بخیل نباش بگو خداکند به من و همه همکاران انقدر پول یا هرچی بدن که همکار باز نشسته و شاغل دیگر دغدغه نداشته باشن وفکر زندگیشان باشن سوم خداوکیلی حقوق شاغلین بیشتره یا بازنشسته بنده وقتی بازنشسته شدم یک مرتبه حقوقم نصف شد! همکار عزیز اگر همه بفکر هم باشیم خداوند متعال هم به فکر همه ماست پس دیگر از این صحبتها نکن داداش من من همیشه دعا برای همکاران شاغل بازنشسته پیمانی قراردای وغیره میکنم
    وو

  11. ناشناس می گوید

    حقوق را دادن حق جذب نداره

  12. ناشناس می گوید

    فعلا حقوق گیر کردن

  13. ناشناس می گوید

    حالا صبر کنید احکام را بزنند این ماه نشد ماه دیگه پرداخت میکنند.

  14. رساگو می گوید

    سلام حق جذب باحقوق دی ،پرداخت نمیشود

  15. ناشناس می گوید

    چه فایده
    فیش بن خواربار بازنشستگان دی۱۳۹۹در دسترس است ولی از پرداخت خبری نیست !!!!!!!!

  16. محمد می گوید

    سلام
    بنده بازنشسته سال ۸۶ هستم
    آیا بنده هم مشمول دریافت حق جذب هستم؟

    جناب سردبیر
    ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید.

    1. ناشناس می گوید

      ببخشید قصد جسارت و توهین ندارم
      ولی حقیقتا سوال شما بی معنی هست.در تمامی شرکتهای خصوصی با بازنشستگی کارمند وکارگر رابطه وی تمام وکمال با شرکت قطع می شود اما مخابرات بازنشسته های خودش را بیمه تکمیلیمی کنه و بن وخواروبار بهشون میده لذا بهتره بیش تر از این نخواهیم.هر چند امیدوارم پرداخت بشه واز جیب من هم قرار نیست پرداخت بشه اما واقعا برخی از دوستان بازنشسته زیاده خواه هستن.باز هم تاکید می کنم قصد جسارت نداشتم.مضافا انکه حقوق بازنشسته های زمان دولتی انصافا افتضاح هستش

      1. ناشناس می گوید

        مگر حق جذب در آئین نامه حقوق ودستمزد کارکنان نیامده است پس باید به بازنشستگان بعد از ۱۳۸۹ تعلق بگیرد
        آقای سردبیر محترم اگر شما هم بازنشسته بودید همین جواب را میدادید مسلما خیر !!!!!!!!!!!

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          عزیز دل سردبیر
          من که قبل از همه شفاف روشن واضح نظر دادم
          نظر منو تا حالا خوندین؟
          حق جذب یا هر چیزی بدن باید به بازنشسته ها هم تعلق بگیره

      2. بازنشسته ۹۷ می گوید

        جنابعالی مردش هستی بازنشسته شدی بگی من هیچی نمیخام از مخابرات یا فعلن شکمت سیر شده داری شعار میدی
        مرد حسابی بیمه تکمیلی رو پولشو خودمون میدیم بن وخواربار روهم به یه شاگرد نونوایی بازنشسته هم میدن جوری حرف میزنی مثل اینکه توباغ نیستی حالا دوزار حقوقت زیاد شده به بازنشسته میپری فرداکه بازنشست شدی نبینمت در اداره کز کردی وکسی واست تره خرد نمیکنه آقای شاغل

  17. ناشناس می گوید

    باسلام،احکام جذب در اذربایجانشرقی زده شد.

  18. ناشناس می گوید

    استان فارس هنوز احکام حق جذب صادر نشده است

  19. ناشناس می گوید

    فیش حقوق دی ماه اردبیل رو قرار دادند با اینکه احکام حق جذب برای همه پرسنل در این استان زده و تکمیل شده است اما خبری از حق جذب در فیش ها نیست ، عین آذر ماه است

  20. قراردادی 92 کردستان می گوید

    سر دبیر جان خدا قوت
    با توجه به اینکه یک سری از استانها فیش دادن و حق جذب نیست آیا شما همچنان این احتمال رو میدید که این ماه پرداخت بشه؟

نظرات بسته شده است.