مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

استمداد نیروهای شرکتی مخابرات از رئیس قوه قضائیه

مخابرات ما- نیروهای شرکتی مخابرات در نامه ای به رئیس قوه قضائیه برای حل مشکل فعلی خود از ایشان استمداد خواستند.

مخابرات ما- نیروهای شرکتی در مخابرات سالهاست با پیمانکاران کار  و با حداقل حقوق زندگی می کنند. از بین همه آنها، فقط برای نیروهای خدمات اول اخیرا طبقه بندی مشاغل خاص شرکت اجرا شده که مبلغ بسیار اندکی حقوقشان بیش از بقیه در شسکام وشرکتهای محلی است.اما واقعیت این است که نیروهای متخصص و جوان مخابرات صرفنظر از ارتباط کاری با مخابرات، سالها عمر خود را در مخابرات گذرانده اند بدون اینکه به حقوق اصلی و واقعی خود برسند. هر گاه مخابرات خواسته کاری برای پرسنلش انجام دهد این نیروها را از نظر دور داشته و به صرف اینکه نیروهای پیمانکاری هستند از حقوق اولیه خود محروم کرده است.

هر چه از حذف حقوق اولیه این نیروها بنویسیم گوشه ای از کار جا می ماند و قطعا مایه دلخوری این عزیزان می شود.پس بهتر است مشکلاتشان را از زبان خودشان بخوانیم. از نامه ای که برای رئیس قوه قضائیه ارسال کرده اند.

به استحضار می‌رساند اینجانبان کارکنان شرکتی شرکت مخابرات ایران که هرکدام با سوابق کاری طولانی در این شرکت مشغول به انجام وظیفه و خدمات‌رسانی بوده و هستیم و در طی سال‌های خدمت‌رسانی در راستای رضایت مردم شهیدپرور و سربلندی شرکت مخابرات در عرصه ارائه خدمات مطلوب و مفید از هیچ کوششی فروگذار نکرده و خالصانه تلاش نموده‌ایم، متأسفانه در طی سالیان گذشته تاکنون (از حدود سال ۷۹ تاکنون به مدت ۲۰ سال)، مدیران شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های تأمین نیروی انسانی زیرمجموعه آن، مغایر و متضاد با قوانین و مصوبات موجود و جاری در قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، با دلایل غیرموجه از اجرای قوانین خودداری نموده و حق نیروها و خانواده‌های مظلوم‌مان را پایمال نموده‌اند.با توجه به تورم موجود و خط فقر ۷ میلیون تومانی، آیا رواست که در یک مجموعه و یک تیم کاری، و در زیر یک سقف، عده‌ای ماهانه بیش از ده‌ها میلیون تومان و عده‌ای دیگر فقط به گناه شرکتی بودن کمتر از سه الی سه و نیم میلیون تومان دستمزد دریافت کنند؟متأسفانه مسئولین شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های زیرمجموعه آن، هرگز گوش شنوا و دستِ گیرای مشکلات ما نبوده‌اند بلکه بالعکس با تنظیم قراردادهای کاری پر از ایراد، از جمله طبقه‌بندی نیروهای دارای سابقه کاری طولانی (حداقل ۱۰ سال) و دارای مدارک معتبر دانشگاهی در گروه شغلی متصدی که معادل تحصیلات سیکل و نهایت دیپلم است، انعقاد قراردادهای کوتاه‌مدت سه ماهه و اخیراً قراردادهای موقت با حداقل دستمزد و فاقد هرگونه مزایای قانونی دیگر نظیر ارتقاء شغلی، اختصاص مرخصی استعلاجی، استحقاقی و ذخیره نمودن آن‌ها، دریافت وام، رفاهیات، مناسبت‌ها و…، هر روز بیش از پیش عرصه رزق و روزی و مطالبات بحق و قانونیمان را بر ما سخت کرده‌اند.

خواسته و مطالبات ما در چهارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تعریف و اجرای بی‌چندوچون آن به دفعات توسط مقام عظمای ولایت دامت برکاته تأکید گردیده است.

ما به موجب تصویب‌نامه شماره ه/۳۴۶۱۳ ت/۸۴۵۱۵ مورخه ۸۴/۱۲/۱۵ و مواد ۴۸ و ۴۹ قانون کار و لزوم اجرای بی‌قید و شرط آن در کارگاه‌های دارای پرسنل بیش از پنجاه نفر که مستمراً و به کرّات در هر سال به صورت بخشنامه و دستورالعمل به تمامی دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی و غیره ابلاغ گردیده خواهان اجرای صحیح و کامل قانون طبقه‌بندی مشاغل و یکسان‌سازی دستمزدها، حذف پیمانکار و انعقاد قرارداد مستقیم با مخابرات، جذب نیروی رسمی از نیروهای موجود در بخش خصوصی در صورت بازنشسته شدن نیروهای رسمی هستیم.

لذا بدینوسیله از شما که به حق، حامی تمام اقشار جامعه به خصوص اقشار مظلوم و ضعیف و آسیب‌دیده هستید، عاجزانه تقاضا داریم مشکلات قرارداد نیروهای شرکتی با مخابرات را بررسی فرموده و ضمن درخواست ارائه توضیح از مسئولین مخابرات ایشان را مجاب نمایید نسبت به انجام درست قوانین برای نیروهای شرکتی اقدام نمایند.

موارد یادشده تنها بخشی از مشکلاتی است که بر نیروهای شرکتی مخابرات طی ۲۰ سال تحمیل شده است. در تمام طول خدمت بدون هیچ ارتقاء شغلی، بدون هیچ مزایایی، همانند نیروهای رسمی به انجام امور تخصصی در هر بخش مخابرات که مسئولین صلاح بدانند، می‌پردازند ولی متأسفانه دستمزد آن‌ها در سطحی بسیار پایین‌تر از تخصصی که به آن مشغولند، است.

ورود پیمانکاران تأمین نیروی انسانی به شرکت مخابرات، نیروهای تحت امر آن‌ها را دچار مشکلات فراوان نموده است. خواهشمندیم در جهت رفع مشکلات نیروهای شرکتی تصمیماتی صورت پذیرد.

در این مدت چندین مرتبه پیگیری و شکایاتی توسط نیروهای شرکتی مخابرات برخی مناطق مخابراتی به قوه قضائیه، اداره کار، استانداری و… انجام شده است که متأسفانه نه شرکت مخابرات و نه پیمانکار وقت هیچگونه ترتیب اثری ندادند و با تهدید به اخراج باعث آشفتگی نیروها گردیده‌اند.

خواهشمند است دستور فرمایید جهت رفع تبعیض و حل مشکلات نیروهای شرکتی شرکت مخابرات اقدام لازم صورت پذیرد.

مخابرات ما در کنار این عزیزان سالها زندگی کرده و مشکلات آنان را می شناسد.باید بگوییم آنچه نوشته اند به حق است ولی فقط گوشه ای از مشکلات آنان است.نیروهای پیمانکاری در شهرستانها بمراتب شرایط سخت تری دارند.

امیدواریم این حرکت مایه حل مشکلات آنان باشد.

 

1272610cookie-checkاستمداد نیروهای شرکتی مخابرات از رئیس قوه قضائیه

Please rate this

0 1 2 3 4 5
65 نظرات
  1. بماند می گوید

    بزرگترین رانت در مخابرات خوزستان بحث adsl هست و بر هیچ کسی پنهان نیست با رشوه و پارتی پیمانکاری میدن … بازرسی هم از همه چی اطلاع داره اما ساکته…

  2. ناشناس می گوید

    خواهش میکنم قراردادی های شرکت مخابرات رارسمی کنید…..التماس میکنم…التماس می کنم

  3. ناشناس می گوید

    دیدگاه بنده چیز دیگری است.این که حقوق این چقدره.حقوق اون چقدره مهم نیست.(فقط و فقط مدیران ارشد استانها که بین ۵ تا ده نفر هستن) چنبره زدن به میزها و حقوق نجومی میگیرند و روسای ادارات رو با نیروهایشان درگیر میکنند و به ریش همه میخندند.حقوق شرکتی و پیمانی و قراردادی جواب این تورم رو نمیده.هر چه قرارداد ضعیف تر در معیشت بدبخت تر.

  4. متقاضی احراز شغل از خدمات اول می گوید

    🔴 افزایش کمتر از ۱۰۰ درصدی حقوق کارگران در سال آینده قابل پذیرش نیست

    سیدجواد نوفرستی مدیرعامل انجمن جامعه ایمن کشور:

    برای سال ۱۴۰۰ کمتر از ۱۰۰ درصد افزایش حداقل دستمزد کارگران، قابل پذیرش نیست؛ چراکه با افزایش ۱۰۰ درصدی هم حداقل دستمزد تازه به حدود ۳ میلیون و ۸۲۲ هزار تومان می‌رسد که همچنان زیر خط فقر مطلق ۵ میلیون تومانی و زیر خط فقر ۱۰ میلیون تومانی است.

  5. شبنم می گوید

    سلام خدمت همکاران وسردبیرمحترم
    فعلاکه اعتراض شده مدیران مخابرات بعداز۵سال جهت تنبیه پرسنل شسکام قراردادچندمرحله سه ماهه منعقدکردندوالان هم ۷۵روزه جهت دورزدن قانون البته مسایلی هست که فعلا دراینجامنتشرنمی کنم تا دراسرع وقت جهت بررسی به مقامات محترم نظارتی ارسال کنم بابت قراردادننگین وترکمنچای۷۵روزه شسکام ومدیران متخلف مخابرات وتصمیم گیر.همکاران عزیزهوشیارباشیدوهراستانی وشهرستان ازطریق نماینده گان مجلس پیگیرباشید.

  6. حمید می گوید

    نمایندگان مجلس فقط بایداقدام کنن پیمانکارمحلی دوماه دیگه قراردا تمام بشه فوق لیسانس وامثالش چه خواهدشد زن وبچه بایدبیکاربشه .داریم پدرکارمندرسمی پسروعرزندان بیکارپس چرابخشنامه ایثارگران رااجرانکرده ودختروپسرمدیران غیرایثارگرراآوردن اداره والا اسم خانواده شهدارابد کردن من رزمنده شهیدداه سواستفاده نکردم فوق لیسانسم بیکار.ازشهدابه مسیولین ومدیران ‌این قول شمانبودبه قطره قطره خون ماشهداکه رفتیم وسپرکردین جانبازی بعضی تقلبی بعضی یک شهیدداده دوشهید خودرامعرفی کرده و۳۹درصد یهویی جانبازشده ‌سراغ دارم جانباز۲۵درصدی که از قطع پاوکلیه پرپرشد ولی ۳۰درصدآوردن وکوه میرن سالم آیا درسته؟کارمندرسمی شاغل وانتقادکننده که نابودش کردن.

  7. همدان می گوید

    با سلام خدمت همه همکاران
    متاسفانه این ره که میروند به ترکستان است
    البته همه شرکتی های عزیز با پارتی و آشنا بازی وارد شده اند و این بر همه عزیزان عیان است و این یعنی حق و حقوق خیلی از هم وطنان را که شایسته تر بوده اند اما پارتی نداشته اند را پایمال کرده اند .
    ضمناً اگر بنا بر شکایت است باید ار شخصیت حقوقی به نام tct1 و یا شسکام شکایت کنند و نه مخابرات . مثل اینکه کارگری ساختمانی به جای شکایت از پیمانکار ساختمانی و معمار بخواهد از مالک ساختمان شکایت کند د حالیکه مالک کارگر را نمیشناسد و فقط کار را به معمار و پیمانکار سپرده است . پس کارمندان مظلوم رسمی را به عنوان چماق برای دعوایتان استفاده نکنید .
    عزیزان لطفاً کمی تفکر

    1. ناشناس می گوید

      کاملا درست میفرمایید امتحان چند سال پیش مخابرات ۱۰۰ درصد قبول شدگان فرزندان ووابستگان

    2. امیر می گوید

      با سلام و احترام خدمت شما
      ما که ۱۷ سال پیش با مدرک لیسانس فنی به مخابرات بدون پارتی به امید استخدام آمده ایم و هر سال با تمام توان تلاش کرده ایم ولی چه گناهی کردیم فقط پارتی و سهمیه نداشتیم ولی بعد از ۱۷ سال میتونن در حق ما تجدید نظر کنن تعداد ما هم کم نیست.پس زود قضاوت نکنید حقوق شما زیاد نیست شما حقتان را دارید میگیرین حقوق ما خیلی کم هست.به امید آینده ای بهتر برای همه همکاران.

    3. ناشناس می گوید

      چیزی که عیان هست اینه که شما کاملا نا آگاهی!!! بنده به شخصه ازمون دادم و کتبی قبول شدم و گفتن مصاحبه قبول نشدی! بعد زنگ زدن گفتن بیا در قالب پیمانکاری استخدام شو و حقوقتم با قراردادیها هیچ فرقی نخواهد داشت فقط در قالب قرارداد پیمانکاریه. بعدا در کلاسهای مخابرات یکی از معاونین که الان هم هستن رسما به یه سری از بچه ها جه اعتراض داشتن که چرا قرارداد ما مستقیم نیست گفتن از لیست ۲۰۹ نفر رو خط زدن تا ایادی خودشون رو قراردادی کنن. به همین دلیل با شما قرارداد پیمانکاری بستیم. بماند که خیلیا هم اون وسط بدون ازمون اومدن و پیمانکاری شدن. اما خیلیا هم جز ازمونی هایی بودن که به خاطر یه سری دیگه خط خوردن. پس میبسنید که خیلی از پیمانیهایی که امروز پیمانی شدن به خاطر قراردادی شدن یه عده با پارتی بازیه.

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        ۲۰۹ نفر؟
        در یک استان؟
        حتی در کل کشور هم این عدد خیلی زیاده!

        اگر اینقدر قدرت داشته باشند تعداد رو ۲۰۹ نفر بیشتر می کنن
        به نظر من یه جای کار می لنگه
        من از آقایون خیلی چیزها دیدم
        ولی …

    4. ناشناس می گوید

      جنابعالی بدون شک داری از سفره ای که رانت خواران به اسم یک شرکت این وسط پهن کردند خوب میخوری که اینجوری سنگشون رو به سینه میزنی

  8. ناشناس می گوید

    اینایی مه میگن ما شش تومن میکیریم به عکس از فیش حقوقیشون بگیرن بفرستن تا ما هم ببینیم. به شخصه همکار بغل دستیم کارشناس هست و من فیش حقوقیشونو دیدم که هفت و خورده ای بود که الان با حق جذب وقتی بدن میشه حدود نه و ده پس کسی دروغ یا اشتباه نگفته. بعدم من نمیدونم شما قراردادیها چه ترسی دارید از اینکه پیمانیها با شما برابر بشن. باشه شما حقوق ده تومنی نمیگیرید ولی ما میخوایم عینا و دقیقا مثل شما خقوق بگیریم نه کم و نه زیاد والسلام

    1. ناشناس می گوید

      واسه من ۶۳۰۰ است .ترسی هم از نمایش ندارم. ضمن خدا کنه حقوق شما هم بیشتر شه چرا باید زن و بچه شما مشکل داشته بشه ؟ همه که یه جور نیستند .آدم های متفاوت دیدگاه های متفاوت دارند. هرکه ریس شد حتمن خوبه یا حتمن بده؟هرکه قراردادی حسوده؟ تهرانی آدم های … هستند؟ مشهدی هم که …. هستند؟ نه بابا آدم باید ذات داشته باشه و خیر برای همه بخواهد. یه چیز از یکی می بینید میگی همه اهل اون شهر اونطوری هستند.
      خواهش می کنم نظرتون را به زندگی و ادم های اطراف عوض کنید.
      ان شالله خداوند خودش به شما هم کمک کنه و گره از کارتون بازبشه.بیشتر از این از دستم بر نمی اید.

نظرات بسته شده است.