مطلب وارده – به جای جنگ رسانهای به تعامل منطقی بپردازید
مخابرات ما- مهندس امامی متنی در کانال مخابرات ایران منتشر کرده که در نوع خود جالب توجه است. توضیح اینکه تشابه اسمی ایشان با معاون پیشین تجاری اتفاقی است.
مخابرات و وزارت ارتباطات به جای جنگ رسانهای به تعامل منطقی بپردازند
نوشته : مهندس امامی
منبع: مخابراتیهای ایران – @tciiran
چندی است مقامهای وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات، به جای چارهاندیشی اساسی در باره انبوهی از مشکلات و چالش های موجود، به جنگ رسانهای میپردازند و آتشبار توییت و خبر و گزارش از هر سو روانه میشود.
🔸معضلات و دشواریها روز به روز بیشتر و بیشتر میشود و در این میان دود اختلافات و ناتوانی در برقراری ارتباط و تعامل منطقی به چشم کارکنان، بازنشستگان و مردم میرود.
🔸معضلاتی که باید در پشت میز مذاکره و با واقعنگری نسبت به آنها بررسی شود و راهکارهای عملیاتی برای آن طراحی و اجرا شود، در شلیک توییت و نامه و بیانیه و اعتراض در سطوح مختلف فضای نامطلوب روانی را ایجاد کرده که نه تنها گرهی از مشکلات باز نمیکند، بلکه روز به روز آن را پیچیدهتر و لاینحل خواهد کرد.
🔸بر اثر میل سیری ناپذیر سهامداران عمده به برداشت سود از یک سو و میل سیری ناپذیر نمایندگان دولت به دوشیدن گاو شیرده مخابرات از سوی دیگر، مطالبات انباشته کارکنان و بازنشستگان مخابرات ۱۱ سال است معوق مانده و کارکنان حتی سرمایههای شخصی خود در صندوق ۶درصد را در معرض تعرض میبییند، و شوربختانه به جای پذیرش حق قانونی آنان توسط دستاندرکاران، با هر دور از فشار و اعتراض و تجمع ، به صورت قطرهچکانی بخشی از حقوق قانونی پایمال شده آنان پرداخت میشود.
🔸اینک دور جدیدی از بازی با احساسات و روان کارکنان و بازنشستگان آغاز شده و عرصه مذاکره پشت میزهای مسئولیت به جنگ رسانهای پشت رفتارهای بیمسئولیتی تبدیل شده است و چون تضاد منافع وجود دارد، کسی هم به فکر اعتبار برند مخابرات، حق الناس، حق کارکنان و بازنشستگان، عقبماندگی توسعه مخابرات و … نیست و دل هیچ مسئولی را به درد نمیاورد !
🔸املاک و سرمایههای ثابت مخابرات نیز پس از آن که در دورههای گذشته بر اثر واگذاری نادرست و ابهامبرانگیز مخابرات، صرف خرید مخابرات شد، اکنون بی توجه به مقررات و قوانین مربوط از سوی دستاندرکاران بذل و بخشش میشود.
🔸به مسئولان و دست اندرکاران وزارت ارتباطات و همچنین به سهامداران عمده و تصمیمگیران مخابرات توصیه میشود به جای فرسایشی کردن این جنگ نابرابر و مخرب، آتش توپخانههای رسانهای و توییتهای فضای مجازی خود را خاموش کنید و بدون وجهالمصالحه قرار دادن کارکنان خدوم و بازنشستگان شریف مخابرات و مردم قدرشناس، راهکار اساسی رفع مشکلات کنونی مخابرات را در پشت میز مذاکره بیابید.
🔸بی شک چنانچه مبنای این گفت و گوها پذیرش حقوق قانونی مطالبهگران و پرهیز از دور زدن و سرکارگذاشتن آنان باشد، همکاران و بازنشستگان نیز برای این مهم با توسل به دروغ و تاخیر طولانی در پرداخت حقوق مسلم و قانونی آنان که ۱۱ سال به تعویق افتاده عملی نخواهد بود.
🔸مشکل ۱۷ ساله افزایش نیافتن تعرفه خدمات مخابراتی و ثابت ماندن آن به رغم تورم و افزایش نرخ سایر کالاها و خدمات نیاز به تعامل و همدلی و درک متقابل مسئولان ذیربط و کاهش میل افراطی به برداشت سود توسط نمایندگان دولت و سهامداران عمده دارد نه جنگ رسانهای.
شما نیز می توانید نظرات خود را در موافقت یا مخالفت با نوشته های منتشره در مخابرات ما برای ما ارسال کنید. اما در مورد نوشته مهندس امامی ذکر یکی دو نکته خالی از لطف نیست.
میانجیگری، حلقه گم شده امروز ماست.هر چند دو طرف دعوا، دو سهامدار عمده مخابرات (نماینده دولت یعنی وزارت ارتباطات و شرکت اعتماد مبین ) با یکدیگر وارد تنشی غیر منطقی شده اند اما اطرافیان نیز بر این آتش می دمند غافل از اینکه این آتش مخابرات را می سوزاند!
اما نوشته مهندس امامی هر دو طرف را به تفکر وا می دارد.
دیگر اینکه متاسفانه سابقه خوبی از نزدیک شدن این دو گروه به یکدیگر نداریم.یعنی گروه سهامداران هر گاه با هم ساخته اند، به کمک هم حقوق کارکنان را پایمال کرده اند.به عنوان مثال سال ۸۸ زمانی که مصوبه به هر بهانه ای دست خورد و پرداختی های کارکنان کم و کمتر شد.
دو گروه سهامدار به طور ریشه ای با یکدیگر اختلاف دارند لذا تا وقتی که این مشکل اساسی حل نشود نزدیک شدن ظاهری فایده ای نخواهد داشت.یعنی آتش زیر خاکستر خواهد بود.لذا باید به شکل بنیادی این دو گروه پای میز مذاکره بنشینند.
سوم اینکه ما سعی کردیم هر دو گروه را به هم نزدیک کنیم اما در اولین قدم با اختلافات ریشه ای آنان برخوردیم لذا در این امر تاخیر شد.
ضمن تشکر از میانجیگران از شما هم می خواهیم نظرات خود را برای ما ارسال کنید.
یکبار برای همیشه بایستی پرسنل به پا خیزند و این ها چه از جانب ستاد اجرایی و چه از جانب دولت را عوض کنند و آرامش و حیثیت مخابرات را برگردانند
مخابرات ایران میخواهد چراغ خاموش حق جذب شاغلین را بدهد وکلاه بزرگی سر بازنشستگان بگذارد .
به فکر مخابرات تیستند
هرکدوم باند و کروه خودشون را میارن بالا
باسلام : سردبیرجان وقتی طرف مقابل منطق رانمی شناسدوبه قدرتش می نازد وهیچ گوش شنوایی نیست چگونه میگن کور ازخدا چه میخاد میگه دوچشم بینا آنها حق بازنشستگان رابدهند کسی حرفی ندارد
این مطلب آقای حسن امامی هست نه عبدالمجید امامی
من فقط به آقای امامی اشاره کرده بودم
ممنونم از توضیح شما
با سلام
ضمن تشکر از مقوله جناب آقای امامی ما هم بارها در کامنت ها به شیوه های متفاوتی این موضوع را بیان داشته ایم . ولی وقتی مدیر عاملی در راس کار قرار می گیرد که بی اعتناء به وظایف واحدهای سازمانی می باشد و برای خود و از خود مشاور در کنار واحدهای وظیفه ای شرکت قرار می دهد نتیجه آن به غیر از خمودگی کارکنان و متوقف شدن امور اجرایی شرکت چیزی بیشتر نمی تواند باشد . نظیر آن اخیرا انتصاب فردی به عنوان مشاور مدیر عامل در امور رسانه ای می باشد که در کنار آن ما اداره کل روابط عمومی را داریم .
نتیجه دیگری که از این انتصاب می توان گرفت این است که مدیران ارشد دقیقا می خواهند جنگ رسانه ای داشته باشند و به فکر بهتر کردن امور نمی باشند .
نکته مهمی که ایشان بیان نکرده اند این است که نیروهای بکار گماشته از هر دو طرف چه در حال حاضر و چه در گذشته، ضعیف به تمام معنا بوده اند.
اگر صدری چندسال در رایتل و آن هم زیان ده بوده است سلطانی حتی چنین موقعیتی را هم نداشته است!
دهناد در طول این چندین سال در ریاست مخابرات ایران و قم چه خروجی برای مخابرات داشته است؟
متاسفانه ضعف شدید مدیریتی در انتخاب افراد وجود دارد که توجه زیادی بدان نمبشود
اگر سلطانی توانمند بود چرا در همان نیروی انتظامی ادامه بکار داده نمیشود؟
تمامی مشاورین این آقا مشکل دار یا ناآشنا هستند
به نظر بزرگترین مشکل ستاد اجرایی است که گاهی برای منافع خود با دولت کنار آمده و به قول افای امامی اتفاقا پای میز مذاکره هم می نشیند و گاهی هم برای پستهای مدیریتی و منافع دیگر با دولت سرشاخ میشود
الان هم که سرشاخ شده از صنوف و کارکنان و… برای کمک سواستفاده میکند
سلام
شایعه شده که مخابرات چون پول برا معوقه حق جذب نداره میخواد سهام واگذار کنه به همکارا
درسته یا نه ؟
با سلام و احترام اگر کمی هم بیشتر تامل نمائیم باید بگویم که این مشکل تنها در مورد مخابرات نیست بلکه در کشور ما ، متاسفانه بعلت ساختار غلط در مدیریت و نظام مند نبودن امورات در راستای آن تا زمانیکه یک همت و اراده در اصلاح اساسی به وقوع نپیوندد جای امید و نجاتی نخواهد بود . انشاالله که با یک فکر بکر یک تغییر لازم برای رهائی از این معضلات با تمهیدات لازم صورت پذیرد.
جناب مهندس امامی تحلیل زیبایی از وضع موجود ارائه دادند که جای تشکر دارد.با عرض پوزش باید بپذیریم رفتار و کردار مدیران مخابرات در یک دهه اخیر دور از شأن واژه مدیر و بیشتر به بازی موش و گربه شباهت داشته و آنچنان بذر بی اعتنادی و بی انگیزگی را در میان جماعت مخابراتی پاشیده اند که به نظر نمیرسد تا سالها بتوان قامت خمیده آنرا راست و روح زندگی را به آن برگرداند.عمر در گذر است و به نظر میرسد ثمره اینچنین مدیریتی در آینده برای صنعت مخابرات چیزی جز حسرت نخواهد بود.