مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تفاوت پایه سنوات و فیش هایی که برای کارکنان خدمات اول صادر شده است

مخابرات ما- اخیرا فیش تفاوت سنوات برای کارکنان شرکت خدمات اول صادر شده است.در اینجا توضیح می دهیم که این فیش چیست و چگونه محاسبه شده است.

در زمینه تفاوت پایه سنوات، روز دوشنبه  شرکت خدمات اول با صدور اطلاعیه، به نحو مناسبی اطلاع رسانی خواهد کرد.این اطلاعیه در سایت شرکت خدمات اول و همچنین در مخابرات ما درج خواهد شد.

مخابرات ما- اردیبهشت ۹۹ مطلبی در مخابرات ما منتشر کردیم مبنی بر اینکه شرکت خدمات اول قصد دارد تفاوت پایه سنوات سالهای ۹۲ تا ۹۴ را پرداخت کند و برای آن، لیست افراد و مبلغ قابل پرداخت را به مخابرات ایران داده تا بر اساس همان لیست مجوز پرداخت بگیرد.

آن مطلب را بخوانید.

اینک خوشبختانه مجوز پرداخت صادر شده و مخابرات ایران می خواهد تفاوت پایه سنوات را در فیش اسفند برای نیروهای خدمات اول پرداخت کند.

 

پایه سنوات وحق سنوات چیست؟

حق سنوات به عنوان پاداش پایان کار به آن دسته از کارگرانی داده می‌شود که سابقه یک ساله کاری دارند. اما پایه سنوات برای کارگاه‌هایی است که طرح طبقه بندی مشاغل دارند که پایه سنوات به حداقل حقوق آنها اضافه می‌شود.

 

تاریخچه ای از کار شرکت خدمات اول در مخابرات

شرکت خدمات اول امور پیمانکاری منابع انسانی را از سال ۱۳۹۱ در مخابرات منطقه تهران و البرز و از سال ۱۳۹۳ در کل کشور بعهده گرفته است.از سال ۱۳۹۴   امور پیمانکاری را در مخابرات ایران و استانها توسعه داد.این شرکت طبق قانون به ازای هر یک سال افزایش سابقه کارکنان باید پایه سنوات را مشخص و ماهانه این مبلغ را با حقوق  به آنان  پرداخت  کند.

 

بر اساس قانون کار، در پرداخت پایه سنوات ، تغییر کارگاه  ملاک است نه تغییر شرکت. یعنی چنانچه شرکت خدمات اول در مخابرات جای خود را به شرکت دیگری بدهد در حالی که افراد سر جای خود باقی بمانند  چون کارگاه نیروی شرکتی تغییر نکرده است شرکت جدید  باید بابت سابقه کار قبلی نیز پایه سنوات پرداخت کند. به عبارت دیگر در این مورد کارگاه اصلی یعنی شرکت مخابرات ایران تغییر نکرده است.

 

این قانون از سال ۱۳۹۲ برای تعدیل جقوق کارگران تصویب شد . از آنجا که نیروهای شرکتی از سال ۱۳۹۲ سابقه کار در مخابرات را داشته اند لذا پایه سنوات برای آنان باید محاسبه و پرداخت می شد.

 

در اردیبهشت ۱۳۹۹ ، شرکت خدمات اول نامه ای برای  مخابرات ایران ارسال کرد تا بابت سابقه کارکنان از سال ۹۲ تا ۹۴ (دو سال) به کارکنان پایه سنوات معوقه پرداخت کند.

پرداخت این پایه سنوات برای سالهای ۹۲ تا ۹۴، توسط مخابرات ایران پذیرفته شد و از آنجا که تقریبا اکثر کارکنان از سال ۹۲ در مخابرات حضور داشته اند ، نام آنان در لیست پرداخت وجود دارد اما عدد پرداختی برای هر یک متفاوت است.

 

مدیر مالی شرکت خدمات اول پیوسته به اطلاع رسانی دقیق علاقه من بوده است لذا تعدادی از فیش های محاسبه شده را برای مخابرات ما ارسال کرده است تا شما با نوع محاسبه، دلیل تفاوت مبلغ و …. آشنا شوید.

همانطوری که مشاهده می کنید محاسبات برای افراد، متفاوت است و مبلغ متفاوتی نتیجه می دهد.

نگاهی به آینده

از ابتدای ۹۹، شرکت مخابرات ایران برای هر قشر از کارکنان فعالیت خاصی انجام داد که نتیجه آن بهبود شرایط مالی و یا پرداخت مبالغی تحت عنوان معوقه بوده است. تنها در مورد نیروهای شرکتی اقدامی نشده بود.

اینک با محاسبه معوقه پایه سنوات برای نیروهای خدمات اول امیدواری ما به آینده بیشتر می شود.

امید به:

  • اجرای طبقه بندی در شرکت شسکام
  • و پرداخت معوقه  ۷ ساله به کارکنان شسکام ( از سال ۹۲ تا ۹۹). هم بابت تفاوت مبلغ طبقه بندی در حقوق و هم در تفاوت پایه سنوات آنان.
  • اجرای طرح طبقه بندی شایسته برای نیروهای شرکتی در خدمات اول و شسکام مطابق  واقعیت قانونی و آنطوری که انتظار این متخصصان جوان را برآورده کند

 

آنچه همه ما می خواهیم

آنچه همه کارکنان مخابرات و بویژه نیروهای شرکتی مخابرات می خواهند یک زندگی آبرومند و در شان یک نفر متخصص این مملکت است.به طوری که زندگی همه در امنیت روانی و مالی اداره شود.

این انتظار زیادی است؟

برای رسیدن به این امید، اجرای طبقه بندی مشاغل درست و کامل، یکی از انتظارات نیروهای شرکتی است بدون اینکه پوشش اداری آنان در نظر گرفته شود.یعنی مهم نباشد در شسکام است یا در خدمات اول و یا در مخابرات.

همه برای رسیدن به خط مطمئن زندگی (بالاتر از خط فقر) به آینده امید داریم و می دانیم که بزودی چنین خواهد شد.

 

تشکر تشکل ها و نمایندگان کارگران از خدمات اول

پس از این فعالیت ها در شرکت خدمات اول مخابرات،  گروه های مختلف کارگری از خدمات اول تشکر کرده اند.یکی از این نامه ها را در زیر می بینید.

 

 

1282590cookie-checkتفاوت پایه سنوات و فیش هایی که برای کارکنان خدمات اول صادر شده است

Please rate this

0 1 2 3 4 5
30 نظرات
  1. منتظر می گوید

    سلام سردبیر جان از بچه های مرکز استان شنیدم که قبل از واریز عیدی در تجارت در بانک صادرات برای نیروهای شسکام در مرکز استان مبلغی واریز گردیده که به نیروهای شهرستانی پرداخت نشده است خواهش میکنم در صورت امکان صحت این موضوع را پیگیری بفرمایید تا حقی از نیروهای شهرستانی پایمال نشه خدایی نکرده ممنون

  2. رضا می گوید

    سردبیر جان
    عجب چیزای جالبی پیدا شد کارانه هم پرداخت میشه ؟؟؟؟؟؟

  3. رضا می گوید

    سلام بر سردبیر عزیز

    نکته جالبی که در فیشها دیدم (فیش دوم ) (( حق جذب )) اعمال شده درحالیکه درخراسان رضوی اصلا همچین چیزی اعمال نمیشه

  4. ناشناس می گوید

    سلام
    برای من نیز واریز نشده ولی زیر فیش حقوقیم زده مبلغ ۱۲۰۰۰۰۰۰ ریال محاسبه شده .
    من که نفهمیدم

  5. ناشناس می گوید

    با سلام وخداقوت
    در اطلاع رسانی صورت گرفته از سردبیر محترم اشاره گردیده است که مابه التفاوت حق سنوات مربوط به سال ۹۱و۹۲ می باشد لذا بابررسی فیش همکاران محقق گردید که افرادی که از سال ۹۴ ویا ۹۶ به شرکت خدمات اول پیوسته اند نیز مشمول دریافت گردیده اند.
    ضمنا به اطلاع میر سانم مبلغ بدهی شرکت خدمات اول برای پرسنلی که از سال ۹۱ با ایشان کارکرده اند طبق رای دیوان عدالت اداری علی الحساب است ودر صورت اختتام قرارداد یا فسخ به نسبت آخرین مزد مبنا می بایست مابه التفاوت محاسبه شود که مبلغی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان با توجه به مزد مبنا پرسنل می باشد .صرفا جهت اطلاععععععععععععععععع

  6. سیستانیهای خدازده می گوید

    آهای ملت حق لباس تو استانها فرق میکنه تازه به ما که نمیدهند میگن بروید چهارراه مگسی زاهدان از رو گاری لته بخرید ..با پول خودتون

  7. خدمات اولی از یاسوج می گوید

    کارانه و حق جذب‌ هم میدن در تهران عجیبه 🤔

  8. تهران می گوید

    با سلام سردبیر محترم
    چرا این معوقه حق سنوات فقط به امور مشترکین دادن پس بقیه چی .قرار دا د ما هم فنی ولی به ما ندان . این چه وضعشه باز هم دارن سلیقه ای عمل شده لطفا بی زحمت موضوع را پیگیری بفرمایید . ممنون

  9. محمد می گوید

    اقای سر دبیر سلام
    می شه لطفا از خدمات اول راحع به واریز حق لباس سوال بفرمایید
    استان کرمانشاه اصلا پرداخت نشده ولی امروز هنکاران گفتن قراره برای بچه های اداری که لباس نمیدن حق لباس بدن
    خدماتی نگهباتی و شسگام لباس می گیرن
    واسه بقبه گفتن قراره مبلعی واریز بشه
    صحت داره ؟؟؟؟؟

نظرات بسته شده است.