مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

وجود بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری در لرستان

 

مخابرات ما-مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: در استان بیش‌ از ۴۰۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری داریم که در سه حوزه و مقوله شهری، بین شهری و روستایی تقسیم می‌شود.

مخابرات ما-ایسنا/لرستان مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: در استان بیش‌ از ۴۰۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری داریم که در سه حوزه و مقوله شهری، بین شهری و روستایی تقسیم می‌شود.

نبی‌اله شمسی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سطح استان ۵۷۷ BTS داریم که بیش‌ از ۲۱۰۰ تکنولوژی دارد که ۸۱۴ تکنولوژی ۲G، ۵۰۰ تکنولوژی  ۳G و ۸۶۴ تکنولوژی ۴G را پشتیبانی می‌کند.

وی ادامه داد: در حوزه همراه اول ما بیش‌از دو میلیون و ۳۰۰ هزار سیم‌کارت دست مردم داریم که دو میلیون و ۱۰۰ هزار تا از آن‌ها اعتباری و بقیه دائمی هستند.

شمسی‌فر افزود: ضریب نفوذ سیم‌کارت‌های همراه اول در لرستان بیش از ۱۲۰ درصد است که نشان می‌دهد اغلب شهروندان ما بیش از یک سیم‌کارت دارند.

مدیر مخابرات منطقه لرستان با اشاره به این‌که در استان بیش‌از ۴۰۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری داریم که در سه حوزه و مقوله شهری، بین شهری و روستایی تقسیم می‌شود، عنوان کرد: از این مقدار ۷۹۳ کیلومتر شهری، ۸۴۰ کیلومتر بین شهری و ۲۷۰۰ کیلومتر روستایی است.

وی ادامه داد: در حوزه فیبر نوری یکی‌از نواقص ما عدم اتصال برخی از شهرستان‌های استان مانند پلدختر، رومشکان، کوهدشت و چگنی به شبکه فیبر نوری استانی مخابرات است که در این شهرها شبکه فیبر نوری بین شهری که مال مخابرات باشد نداریم.

شمسی‌فر تأکید کرد: امیدواریم در سال آینده بتوانیم فیبرنوری استانی بین خرم‌آباد به دوره چگنی به کوهدشت، رومشکان و پلدختر را تکمیل کنیم که در حال حاضر فیبرنوری خرم‌آباد به پل کشکان احداث شده که این پروژه سال‌های گذشته آغاز شده اما به دلیل مشکلات اعتباری و نقدینگی متوقف شده که سال آینده تکمیل خواهد شد.

مدیر مخابرات منطقه لرستان ادامه داد: ازجمله مشکلاتی که برای این چهار شهرستان ایجاد می‌شود این است که به علت چهارخطه شدن جاده خرم‌آباد به کوهدشت و بعضاً تعریض جاده کوهدشت به سمت زانوگه و رومشکان و پلدختر و همچنین توسعه شبکه گاز قطعی‌های زیادی را در این شهرستان شاهد هستیم که باعث نگرانی مردم شده است.

وی تصریح کرد: چهار دستگاه شهرداری، راه و شهرسازی، راهداری و شرکت گاز بیشترین فعالیت عمرانی را در سطح شهرها و جاده‌ها دارند که باعث می‌شود بیشترین قطعی را داشته باشیم که امیدواریم با تعامل و هماهنگی‌های بیش‌از قبل باعث قطعی اینترنت نشوند.

شمسی‌فر با اشاره به این که سال‌های گذشته برای ایجاد هماهنگی بیشتر یک شماره تماس چهاررقمی تحت‌عنوان ۳۱۰۰ در استان راه‌اندازی کردیم، عنوان کرد: همه دستگاه‌های حفار و اجرایی و مردم استان می‌توانند با تماس با این شماره جهت جلوگیری از قطع اینترنت با ما هماهنگی کنند.

1283970cookie-checkوجود بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری در لرستان

Please rate this

0 1 2 3 4 5
2 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    وضعیت رفع خرابی و دایری تلفن ها در این استان به حد بحران رسیده است! متاسفانه ث کاهی روزها طول میکشد تا رفع خرابی یک تلفن انجام شود و تعداد زیادی تقاضای تلفن وجود دارد که هنوز دایر نشده لطفا در این مورد هم توضیح بفرمایند
    وضعیت کیفی اینترنت لرستان هم اصلا خوب نیست

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      استان لرستان!
      اگر آماری از تقاضا دارید اعلام بفرمایید

نظرات بسته شده است.