مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شورای عالی به محدود کردن نمره دهی در محاسبه حق جذب اعتراض کرد

مخابرات ما- شورای عالی هماهنگی تشکل های کارگری به شیوه نمره دهی برای تعیین حق جذب اعتراض کرد.

 

شورای عالی هماهنگی تشکل های کارگری مخابرات با ارسال نامه ای به مدیر عامل این شرکت به محدود کردن نمره دهی حق جذب اعتراض کرد. در نامه این شورا تعیین محدوده نمره دهی جذب  برای مدیران و سرپرستان  به صورت اجباری آسیب هایی دارد که ذکر شده است.

متن کامل نامه را می خوانید:

پیرو نامه قبلی ضمن تاکید بر لزوم برگزاری جلسات مطابق نظر ابرازی جنابعالی در سال گذشته به دلیل اقدام اخیر صورت گرفته از سوی برخی از افراد در حوزه معاونت سرمایه انسانی بر خلاف آیین نامه استخدامی و پرسنلی و اصول مدیریتی و به ویژه بر خلاف توافقات سه جانبه به عرض می رساند اقدام تعیین محدوده نمره دهی جذب  برای مدیران و سرپرستان  به صورت اجباری :

۱-دخالت مستقیم در حدود اختیارات و مسئولیتهای سرپرستان و مدیران و نافی اصل مسئولیت و اختیار است

۲-اثرگذاری نمره ارزیابی عملکرد پرسنل در فرمول حق جذب به جای خود صورت گرفته و نمی‌توان دوبار محاسبه کرد

۳-تخطی از آیین نامه استخدامی و پرسنلی مصوب به هیچ وجه نمی‌تواند مورد پذیرش باشد و هر گونه تغییر در اجرای آیین نامه و دستورالعمل های مرتبط باید پس از طی مراحل قانونی و توافق طرف دوم و تایید طرف سوم صورت گیرد

۴-از نظر تشکل ها اقدامات بدون عمق کارشناسی از این قبیل  که بدون دلیل منطقی حق و حقوق قانونی سرمایه انسانی شرکت را مورد تحدیذ قرار می دهد و در قالب خیرخواهی برای شرکت به مجموعه مدیریتی پیشنهاد می شود علامه بر آنکه تاثیر چندانی بر هزینه های مشهود ندارد در درازمدت و بصورت پنهان بر هزینه های سازمان می افزاید.

 

با عنایت به موارد یاد شده بالا و از آنجا که جنابعالی همواره بر اهمیت حفظ و ارتقاء سرمایه انسانی بعنوان سرمایه اصلی شرکت تاکید دارد خواهشمندیم دستور فرمائید اقدام صورت گرفته لغو گردد.

رئیس شورای عالی تشکل های کارگری مخابرات 

رضا پایست

.

1288510cookie-checkشورای عالی به محدود کردن نمره دهی در محاسبه حق جذب اعتراض کرد

Please rate this

0 1 2 3 4 5
16 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    خیلی جالب ارزیابی عملکرد شش ماه روی امتیاز حق جذب هم اثر گذار کردن. مثلن داریم طرف کارشناسه از 12 شده 10.19 یا 11.46 .حداقل بگن چه فرمولی داره
    نمره ارزیابی یکبار خودش اثر داده شد بود حالا دوباره دارن اثرش می دن
    سردبیر جان ببن می تونی فرمولش را کشف از این اساتید تیغ زنی

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سعی می کنیم

  2. شرق گیلان می گوید

    قبلا ریس اداره 18 بود الان شده حداکثر 14 وبه همه 11 یا 12 داد ه شدهاست

  3. 92 می گوید

    آقا تبدیل وضعیت کسانیکه در آزمون شرکت کرده و طبق آیین نامه باید این کار انجام میشد تا کجا پیش رفت

  4. حکمت می گوید

    بیا گیلان ببین چه خبر

  5. صنوبر می گوید

    این شورا شده درخواست رسمی ها. قراردادی های ۹۲ خیلی هاشان چقدر دارند برای شرکت زحمت میکشن ولی هنوز که هنوزه قرارداد یکساله. خجالت آوره واقعا. مگه تو نماینده بقیه نیستی چرا هیچکس از رسمی شدن حرف نمیزند

  6. رشت می گوید

    سلام
    اقا می دانید مخابرات گیلان برای جذب امسال چه گلی به سرهمکاران ریخته از همه ۳الی ۴ امتیاز کم کرده یعنی افزایش سال ۱۴۰۰ برابر صفر درصد شده یعنی اقایان امسال کار نکنیدنوع مانع جلوی تولید وپیشرفت قراردادن است مبارزه با پیشرفت وجلوگیری از ایجاد انگیزه در کار. با این عمل می خواهند چی را نشان دهند

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      یعنی چی؟ امتیازی که به شما داده شده بین چه عددی در نظر گرفته شده؟
      قبلا کارشناس ۱۴ بود کارشناس مسئول ۱۶
      حالا چند بوده؟

      1. همکار می گوید

        جناب سردبیر سلام
        بر اساس آیین نامه حق جذب، نمره در اختیار مدیر کارشناس 12 و کارشناس مسئول 14 می باشد .
        اما نکته اصلی اینجاست که آقای فرقانی معاون نیروی انسانی شرکت ( که همه کار بلد است البته از نوع ……. الّا توسعه نیروی انسانی ) و مدیران زیر مجموعه جهت خوش رقصی نزد مدیر عامل از خود سیاستی تدوین کرده و نمره در اختیار مدیر را به نمره مدیریت عملکرد متصل نموده اند ( همانطوریکه آقای پایست به آن اشاره کرده است ) که خود به عنوان یک عامل در آیین نامه دارای نمره مخصوص خود می باشد . این سیاست بکار گرفنه شده باعث می شود که از همان ابتدا دامنه نمره در اختیار مدیر کاهش یافته و مدیر مربوطه صرفاً می تواند در آن دامنه نمره دهد. به عنوان مثال نمره در اختیار مدیر کارشناس 12 می باشد و در دوره قبل مدیر می توانست از صفر تا 12 به کارشناس خود نمره دهد. امّا در این دوره با توجه به سیاست اعمال شده این نمره با توجه به نمره مدیریت عملکرد هر فرد متغیر بوده و قاعدتاً به سقف نمی رسد و به همین گونه کارمندان از ابتدا یک قسمتی از نمره را از دست داده اند. حالا این را نیز در نظر بگیرید که مدیران ارزیابی کننده نیز مقداری از نمره را کاهش دهند آن وقت متوجه خواهید شد که چه مبلغ بالایی خواهد شد.
        بر اساس فرمولی که در زیر می آید هر فرد می تواند محاسبه کند که چه مقدار از نمره مربوطه در ابتدا توسط سیستم کاهش پیدا نموده است:
        متوسط نمرات عملکرد سال 99 تقسیم بر 100 ضرب در نمره مربوط به شغل در جدول شماره 3 آیین نامه.
        برای مثال اگر امتیاز شما در سال 99 در شش ماهه اول 94 و شش ماهه دوم 96باشد متوسط آن 95 خواهد بود، حال با توجه به جدول شماره 3 و فرمول ذکر شده امتیاز جهت یک کارشناس اینگونه به دست خواهد آمد:
        11.4=12×100÷95
        یعنی به همین راحتی نمره شما از 12 به 11.4 کاهش یافته است. حال اگر می خواهید بدانید مدیرتان به شما چه امتیازی داده است در سیستم hris به بخش اطلاعات پرسنلی _ شخصی وارد شوید و در قسمت سوابق حین خدمت سوابق ارزشیابی را ملاحظه نمایید. با مشاهده امتیاز مربوطه و مقایسه آن با عدد به دست آمده از طریق فرمول متوجه خواهید شد که چه مقدار نمره نیز مدیر به شما نداده است.
        موفق و پایدار باشید البته همکاران و نه افرادی که چنین تصمیماتی برای کارمندان اتخاذ می کنند در حالیکه خود از امتیاز تبصره یک جدول شماره 3 آیین نامه ( در مورد برخی مشاغل تخصصی و مدیران با موافقت مدیر عامل تا دو برابر مزد شغل ماهانه مربوطه قابل پرداخت می باشد) حداکثر استفاده را می نمایند.

      2. حمید می گوید

        من کارشناس مسول هستم نمره 12گرفتم

      3. ناشناس می گوید

        سلام سردبیر عزیز سیستان و بلوچستان هم نمرات قبلا واسه کارشناس 12 بود الان نمره ها رو بین 8 تا 9 دادن!!! این چه عدالتی هست!!!

  7. ناشناس می گوید

    تازه چه عقده ها که دراین نمره و امتیاز بندی اعمال نشده

    1. حمید می گوید

      گیلان سر میبرند عقده که خوبه

    2. مریم می گوید

      نه فکر کنم کارشناس 12 و کارشناس مسئول 14 و رییس اداره 18

  8. Vahid می گوید

    ای کاش برای همه اقدام میکرد فقط برای رسمی ها صحبت میکنه

    1. ناشناس می گوید

      آخه شما تو این صفحه چی میخوای !!!!! ماهم چیزیکه برای مدیران منتشر شه دخالتی نمی کنیم

نظرات بسته شده است.