مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مطلب وارده- کمی درد دل مخابراتی در دوران کرونا

مخابرات ما- یکی از نویسندگان سایت سر درد دلش باز شده و مطلب ویژه ای برایتان تدارک دیده است.

کمی درد  دل مخابراتی در دوران کرونا

نویسنده : انتظار


روزگار کرونا   بر همه فعالیتهای مردم اعم ازآموزشی ،تجاری و خدماتی و … تاثیر گذاشته است!

همانطور که میدانیم  این بیماری بر صنعت ارتباطات  هم تاثیر قابل توجهی داشته  که در این راستا استفاده از  فضای مجازی و انجام بسیاری از امور عامه مردم از بستر دیتا  و کلاسهای  مجازی مدارس و دانشگاهها از اهم این تاثیرات بوده و هست

 

حال این نیاز  چه تاثیری بر عملکرد مخابرات داشته است؟

از وقتی مدارس و دانشگاه ها  تعطیل شد این نیاز چند برابر شد وکلیه  شرکتهای ارائه دهنده خدمات  اینترنت FCPها   مشترکین بیشتری را  سرویس دادند

و اما ….

انتظار از مخابرات ایران که عمده ترین تامین کننده ارتباطات صوتی و دیتایی کشور است  بیشتر شده، چرا  که از یک طرف افزایش میزان مصرف و استفاده روزافزون مشترکین  از خدمات مخابراتی در شهرها ، و از طرف دیگر  بر طرف کردن  نیاز های  مشترکین جدید در روستاها و نقاط مختلف دور از شهر ها ( که توجیه اقتصادی برای شرکتهای fcp   ندارند) به دو دلیل یکی در راستای مسئولیت اجتماعی  ،و دیگر به  دلیل فشار  ارگانهای دولتی ، استانداری و فرمانداری و …. در  دستور کار مخابرات مناطق قرار میگیرند.

این عوامل باعث شده   فشار چند برابری  بر این شرکت بزرگ وارد  آید. جالب اینکه مردم  عزیز ما بواسطه کرونا همه کوتاهی های بوجود امده از سوی هر ارگانی را توجیه میکنند و می پذیرند اما ذره ای از خواسته های ارتباطی شان کوتاه نمی ایند .

 

حال ایا این بیماری برای مخابرات محدودیت ایجاد نکرده ؟

ایا همان توان قبل را برای بستر سازی و ایجاد زیرساختهای ارتباطی داراست؟

کاهش نیروی انسانی  به یک دوم و یک سوم  نیروهای موجود  در شهرهای قرمز و نارنجی  (یعنی تقریبا همه جا)  و  نیروهای با غیبت ۱۴ روزه بابت بیماری  کووید ۱۹ و غیره را نیز در نظر بگیرید.

و اما برای نیروهای باقی مانده  ، کاهش عمومی ساعت کاری  (روزانه یک و نیم ساعت)  را شاهدیم.

در کنار تمام این موارد سرقتهای هر شب کابلها و باتریها و تجهیزات مخابراتی را نیز قرار دهید که در یک سال گذشته جندین برایر شده .

نتیجه این که :

کارکنان موجود  و حاضر، باید چند برابرقبل ، نیرو و انرژی بگذارند تا با جبران کمبود نیروی  انسانی بدلایل فوق  و نیازهای افزون شده ی مشترکین ، مثل همیشه ارتباطات را بطور نرمال و بهینه برقرار نگه دارند .

اصلا کمبودها و تحریمها وعدم وجود نقدینگی  و زیانهای انباشته شرکت را به میان نمی اوریم که مخالفین و موافقان را به میدان اورد ،فقط انچه همگان به ان اذعان دارند را عنوان میکنیم .

در تعطیلی های کرونایی دولت ،بسیاری از   امور ادارات  و سازمانها به حالت تعطیل یا نیمه تعطیلند .

اما مخابرات حتی در وضعیت سیاه کرونایی باز هم جزو شرکتهای خدماتی که باید ارائه خدمات انها  بلا انقطاع در دسترس باشد، باید در خطوط مقدم کاری، خدمت رسان باشد.

 

حال انتظار چیست

اول :

مردم و مسئولین  تاثیرات منفی  این بیماری منحوس  را بر عملکرد  مخابرات هم ببینند و کمی از انتظارات (به حق )خود بکاهند ، هرچند ما دلیلی بر کم کردن انرژی خود در اجرای خواست ملت عزیزمان نمیبینیم اما شرایط کرونایی برای کارکنان خدوم مخابرات هم همان شرایط کرونایی برای عموم  است .

دوم :

 ایا انتظار زیادی است که مسئولین دولت  و وزارت بهداشت  ، جهت انجام واکسیناسیون  اولویتهای اینچنینی را نیز در نظر بگیرندچرا  که وقتی در تعطیلی مراکز و سازمانها، مخابرات جزو گروههای رده یک بوده و هست  و باید خدمت ارایه دهد ،بنابراین در موضوع واکسیناسیون نیزباید دارای  همین رتبه باشد .

 

البته انصاف باید داشت که گروههای خدماتی دیگر پس از کارکنان شبکه بهداشت و درمان،  مثل کارکنان شریف شهرداری و بانکها بر مخابرات مقدم هستند.

اما  بعد از همین گروههای خط مقدم ،مخابرات نیز باید در اولویتهای انجام واکسیناسیون قرار گیرد تا  در روز های اتی که کرونا قصد فروکش کردن ندارد خللی در ارایه خدمت به ملت عزیزمان وارد نشود.

واقعا این توقع بابت سوء استفاده  از واکسنهای وارداتی و کمیاب  نیست، بلکه با توجه به نیاز جامعه به خدمت پیوسته و مداوم و بهینه ارتباطات   مخابراتی ، سلامت کارکنان جامعه ارتباطی  لاجرم باید مورد توجه قرار گیرد.

1292200cookie-checkمطلب وارده- کمی درد دل مخابراتی در دوران کرونا

Please rate this

0 1 2 3 4 5
6 نظرات
  1. کارمند مالی مرکزی می گوید

    سردبیر جان حرفت منطقی ودرست بود اما
    چطور انتظار داشته باشیم حرف منطقی شما اجرا بشه وقتی حرف و بخشنامه خود مخابرات در مخابرات استانها اجرا نمیشه
    استان مرکزی و شهر اراک الان در وضعیت سیاه(ونه قرمز بلکه بدتر از قرمز)هستش و بنا به گفته سخنگوی وزارت بهداشت در خبر رسمی ساعت 14 بدترین امار مبتلا و فوتی را نسبت به جمعیت داره اما
    مدیران مخابرات استان و بالاخص مدیر مالی با لجاجت تمام مانع از اجرای دورکاری میشن وان هم به بهانه هایی خنده دار وغیر واقعی.وقتی در اتاقی سه نفر هستن و دودو نفر میرن دورکاری ویک نفر باقی مانده قبول میکنه تمام کارها را انجام بده،وقتی به دلیل سیاه بودن اوضاع عملا مراجعات به مخابرات هم کم شده،وقتی ما شب و روز در کرونا موندیم تا صورت مالی تهیه بشه چرا اینقدر لجاجت میشه؟؟هدف از این کارها چیه؟؟به مدیریت بگید بر فرض کسی رفت دور کاری و اصلا گرفت خونه اش خوابید باز حداقل ما مانع از گسترش بیماری شده ایم و شاید جان کسی را نجات داده ایم.مدیر محترم منطقه مدیر محترم مالی منطقی باشید لطفا
    سردبیر نمی خواهید این موضوع را پیگیری کنید؟؟؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      چشم
      میتونم بپرسم مدیر منطقه تون الان کیه؟
      اطلاعاتم شاید قدیمی باشه

  2. عباس کرمانشاهی می گوید

    کار زیاد، انتظار زیادو توقع مردم و مسیولین هم در حد اعلا اما نیرو هامون به کار نمیرسند و با فشار داریم کار میکنیم فعلا اجرتون رو اون دنیا مطالبه کنید فعلا رضایت مردم مهم است

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      باس جان
      نیروهامون به کار نمیرسن منظورتون چیه؟
      نکنه مثل همکاران ما متاسفانه کرونا گرفتن؟

  3. zebra می گوید

    سلام تشکر از ورود به بحث کارکنان و موضوع کرونا امیدواریم مدیران مخابرات هم پیگیر موضوع واکسیناسیون بشوند

  4. از،گیلان می گوید

    سلام سردبیر
    خواستـــم بتون خبر بدم که با اینکه طبق رنگ بندی شهرستان و کل استان ما قرمز است
    اما طبق دستور العملی که به استان داده شده و همین طور به شهرستان ابلاغ شده بابت حضور ۳۰% کارمندان
    رییس اداره ما این کار رو انجام نمی ده و داره با جون کارمندا بازی میکنه و بهانه اش هم اینه که میگه کمبود نیزو داریم
    آخه اینم شد حرف؟؟؟؟؟
    کی،جوابگوی ما میشه؟
    استام گیلان شهرستان لاهیجان
    خواهشا پیگیری کنین

نظرات بسته شده است.