نگهداری را در یابید!
نگهداری از کوچکترین مسائلش تا جمع و جور کردن کابل ها از وسط سال سوییچ یا ام دی اف گرفته تا باطری های مورد نیاز، همه و همه از یاد رفته است.
برای حرفمان دو شاهد می آوریم! ابتدا یک دیدگاه (کامنت) از خوانندگان سایت!
حمید
1400/02/10 در 6:51 ق.ظ
من به عتوان کسی که ۱۷ سال در واحد تغذیه نیرو مشغول به کارم دارم میبینم که چطور زیر ساختهای مخابرات در حال نابودی کامل است مراکز بالای ۱۰۰۰ شماره که چندین ماه نیاز به باطری داره وباهر قطع برق کل مرکز قطع میشه و این خودش باعث نارضایتی بین مردم میشه این یکی از چند نمونه دیگه است.
قبل از اینکه سراغ شاهد دوم برویم باید بگوییم مراکزی با 100 هزار شماره تلفن هم همین شرایط را دارند! دستگاه های جایگزین برق شهری و باتری، هر دو وجود ندارند!
اما …. شاهد دوم یک عکس است! عکسی از سیم و فیبرو کابل در سالنها!
سلام و عرض ادب دوستان ومدیران ارشد مخابراتی در طی چابک سازی مخابرات فقط در فکر کاهش هزینه های پرسنلی آنهم در بخشهای فنی شدند نهایتا با تفکر کاهش هزینه و سریع زیر بار رفتن تجهیزات منصوبه معاونت نگهداری و توسعه را ادغام و معاونت شبکه را ایجاد کردند و به این روش کلیه نواقصی که بر اساس ضوابط موجود توسط نگهداری مورد ایراد قرار می گرفت روز بروز بر روی هم انباشته شدند و تقریبا گزارشات بازدیدهای پیشگیرانه دوره ای بایگانی و کار بجایی رسیده است که ظرف چند ماه آینده حتی در مراکز پر ظرفیت در صورت قطعی برق کل مرکز با قطع ارتباط مواجه خواهد شد این در مورد تغذیه نیرو بود و اگر آقای مهندس خلیلی معاونت محترم شبکه یک وقت ملاقات یک ساعته عنایت فرمایند با هزینه خود از تبریز به خدمتشان می رسم و مشکلات عدیده ای که در آینده نه چندان دور از نطر فنی گریبانگیر مخابرات خواهد شد را حضوری عرض می کنم فقط در این گیر و دار تنها پیمانکار مخابرات هستند که با هر نحوه مشکل دار در بخش نگهداری و توسعه متنعم می شود درست است که مخابرات در تامین هزینه ها مشکل دارد و مدیران ارشد شاید کم بودن درآمد را موجب بروز چنین وضعیتی بیان کنند ولی باید خود را به سیل مشکلات زد و از آن گذشت و چاره این کار مکتوب نمودن مشکلات درآمدی موجود بدلیل عدم افزایش تعرفه ها و بروز مشکلات احتمالی فنی در رسانه های پر تیراز کشور می باشد و هرگز نباید بخاطر مناصب دو ساله مخابرات را به باد هوا داد و کشور را در آینده نه چندان دور با مشکلات ارتباطی مواجه نمود
ناصر جان
مطمئن باش از همه چی خبر دارن
در همین مورد خاص دهها بار بهشون گفته شده
جناب سردبیر من کارگزار یک مرکز 1400 شماره هستم که 1100 خط کارکن داره تا سال قبل همین منوال بود باطریها نهایتا مرکز رو 2 ساعت سرپا نگه میداشت بعد اون سوییچ و دی اسلم میخوابید ناگفته نماند که برج 6 پارسال اوردن و نو انداختن از قزوین پیام میدم
سلام
خیلی خوبه. باید از معاون شبکه تون تشکر کنیم که به فکر بوده
واقعا این مشکل در استانها بیداد میکنه
احتمالا تصمیم گرفته اند با نابودی زیر ساخت های قدیم مخصوصا تلفن ثابت سیستم های جدیدی جایگزین کنند و صد البته کیست که نداند چه شرکت های رقیب مخابراتی برای آن روز و تکه تکه شدن مخابرات دندان تیز کرده اند و صد البته خواهیم دید با گروهی که ایجاد خواهند چگونه تعرفه های مخابراتی را به میل خود بالا خواهند برد
واقعا از روزی که نگهداری ادغام شد، وضعیت شبکه و mdf و مابقی سالنهای مراکز رو به نابودیست..
سر دبیر جان اینایی که گفتی فقط یه مخابراتی درک میکنه متاسفانه کادر مدیریت جدید و لشکر مشاوران آنها که از خانواده مخابرات نیستند بعید است معنی و مفهوم این گفته ها را درک کنند .