مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

چرا وزیر با افزایش تعرفه مخالف است

مخابرات ما- امکان جدید کلاب هاوس توانسته ارتباط خوبی با مردم برقرار کند.مدیران  و دولتی ها نیز از آن استفاده می کنند.

به مناسبت روز جهانی ارتباطات وزیر ارتباط در کلاب هاوس حاضر شد و حرفهای مهمی زد.بخشی از گفته های او در مورد تعرفه و دلایلش برای عدم افزایش تعرفه بود.حرفهای بسیار مهم او را بخوانید.

 

آذری جهرمی در کلاب هاوس:

در حوزه اقتصاد مسائلی مثل بحث تعرفه‌ها مطرح است که همه درباره آن  شاکی هستند انتظار دارند تعرفه‌ها بالا می‌رفت تا در واقع با توجه به افزایش هزینه ها سرمایه گذاری توجیه پذیر شود اصل این حرف درست است من آن را رد نمی کنم در رابطه با موضوع تعرفه و سیاستگذاری تعرفه جا دارد مقداری به سمت بخش خدماتی و بخش تولیدی نگاه بازتری داشته باشید اما واقعیت این است که در سیاست گذاری بالادست ما محدودیت هایی قرار داده شده که باید آن را ببینیم به ما گفتند در بخش توسعه اقتصادی باید در برنامه ششم توسعه و پیشرفت اقتصادی آن دو و نیم برابر شود   در طول سال‌های اجرا این اتفاق افتاد. اما راه‌حل من تثبیت قیمت بود  چون یک سند و سیاستی دیگری هم در شبکه ملی اطلاعات وجود داشت که هزینه‌ های آی سی تی در سبد خانوار نباید بیش از دو و نیم برابر شود یعنی ما باید این را تصویب می‌کردیم بازار را هم دو و نیم برابر می‌کردیم. راه حل آن این است که تعداد مشترکین را بالا ببریم. این به تثبیت قیمت کمک می‌کرد تعداد شهروندان بیشتری در فضا باشند دسترسی بیشتر ایجاد شود تا بتوانند از فن آوری اطلاعات استفاده کنند ما جهش در تعداد مشترکین داشتیم و این جهش با تثبیت قیمت توانست اقتصاد دو و  نیم برابری را رقم بزند اما نویزی در اقتصاد ما وارد شد که نرخ ارز بود. وقتی نرخ ارز گران شد  و همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داد همه چیز گران شد اما اینترنت و ارتباطات گران نشد..نرخ تورم بخش ما در چند سال اخیر بنا به گزارش بانک مرکزی ۱۱ درصد برای مصرف کننده نهایی است که در مقابل  نرخ تورم بخش های دیگر چیزی در حد صفر است. اگر ما خدمات را گران می کردیم بخشی از مردم نمی توانستند متصل شوند و آن سیاست دو و نیم برابری را نمی توانستیم پوشش دهیم.

سیاست ما برگرفته از اقتصاد دیجیتال این بود که مشترکین افزایش پیدا کنند به نوعی برای کاهش هزینه ها  در واقع از ظرفیت بکارگیری اقتصاد اشتراکی استفاده کنیم. امروز در رابطه با هزینه های بخش جای بهینه کردن بسیار زیادی دارد.   شما فرض کنید مخابرات و همراه اول به سمت  FMC  می‌رفتند چقدر هزینه هایشان کاهش پیدا می‌کرد مثلا برای تجمیع دکل‌های مخابراتی باید گفت در تهران ۷ هزار دکل مخابراتی وجود دارد که هم به زیبایی شهر صدمه زده هم نوعی صف فرکانسی برای سلامت شهروندان ایجاد می‌کند البته استاندارد است اما عقل به ما می گوید حداقل سیگنال را باید توزیع کنیم. این ۷ هزار تا قابل تقلیل به ۳ هزار تا است اگر اپراتورهای ما باهم مینشستند و برای اشتراک سایت ها توافق می‌کردند تا هزینه‌های آن کاهش پیدا کند این برای بخش ما بسیار تاثیرگذار بود در اف ام سی یک شبکه مخابراتی را برای ثابت و  همراه اول توسعه می‌ده الان هر دو  کر شبکه  دارند دو کال سنتر جدا دارند دو سیستم بیلینگ دارند سایر خدمات شان هم به همین صورت است.

….

موضوع  دوم این است که شما در نظر بگیرید من مسئول حفظ منافع مردم هستم. مسئول توسعه بخش هم هستم   مسئله مهمی که در اینجا وجود دارد  دارایی است که در سمت همراه اول از مردم وجود دارد. روزی که موبایل یک میلیون تومان فروخته می شد فرض کنید دلار ۱۰۰۰ تومان بود یعنی هر کدام از مشترکین موبایل هزار دلار در این شرکت نگه داشتند سرمایه بزرگی بوده است این سرمایه بزرگ را زمان خصوصی سازی تعیین تکلیف نکردند اگر ما حرف از تعرفه می‌زنیم باید اینها را هم ببینیم نمی‌توانیم فقط برای توسعه و عدم بهبود فرآیندهای اجرایی صرفاً تعرفه را بالا ببریم تا مردم در واقع هزینه توسعه را بدهند.

ما  به این  قائل بودیم و به همه در همه بخش‌های گفته‌ایم شما خدمات بهتری ارائه کنید الان در بخش ftth و  vdsl تعرفه‌گذاری نکردیم سمت تعرفه را باز گذاشتیم که اگر کسی خدمت ارائه کرد بتواند تعرفه متناسب با کشش بازار و  توسعه پیدا کند.

.

1296770cookie-checkچرا وزیر با افزایش تعرفه مخالف است

Please rate this

0 1 2 3 4 5
8 نظرات
  1. بازنشسته می گوید

    چرا چون میخاد رای ملت رو برای ریاست جمهوری جمع کنه این وزیره با سلطانی مدیرش دست به یکی کرده فقط زورش به بازنشستگان میرسه پرداخت یه میلیون و خرده ای اینقدر سخته که هنوز که هنوز دوم اردیبهشت داره تموم میشه از رفاهیات بازنشستگان خبری نیست چرا آق وزیر

  2. ناصر می گوید

    سلام دوستان این آقای وزیر گوشت نیاورده کوفته می خواد یکی بهش برسانه آقای محترم دسترسی دو و نیم برابری حتی خواسته خود مخابراته تا درآمدش بالا برود در حالیکه مخابرات در امر تامین هزینه های پرسنلی و جاری مانده است چطور و از کجا در مسیر توسعه هزینه کند شما پارچه ای به خیاط نداده اید میروید به خیاط می گوئید آقا کت شلوار منو دوختید ؟ شما اگر دانسته با افزایش تعرفه مخابرات مخالفت می کنید یک فرد ضد مردی و معاند تشریف دارید و اگر نمی دانید گناه شما نیست گناه کسانی است که شما را وزیر کرده اند

  3. ناشناس می گوید

    وزیر جوان، دیگه از دوران وزارت تو 2 ماه بیشتر باقی نمانده است. می توانستی خاطره ای خوش در دل کارکنان و سهامداران مخابرات به جا بگذاری، ولی نکردی،
    اگر به صورت های مالی شرکت مخابرات ایران در سامانه کدال نگاه کنید، ضرر نشان می دهد و در سامانه بورس، مبلغ ضرر برای هر سهم اخابر 294- ریال درج شده است. تعرفه تلفن ثابت، 16 سال است که افزایش نیافته است ولی هزینه ها 100 برابر شده است، نمونه اش هزینه برق مصرفی و قطعات یدکی و حقوق کارکنان وغیره.

  4. علیرضا می گوید

    خیلی جالبه بین این همه وزیر فقط وزیر مخابرات دلسوز مردمه منتها این وزیر جوان دولت نمی دونم چرا عملکردش چیزه دیگه ای رو نشون میده نسبت به اطرافیان درجه یک خودش

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      هیچکدوم از اینها بدون انتقاد نیستن
      بدون تعارف به هیچکدوم و عملکرد هیچیک خوشبین نیستیم
      چون اولا خیلی ها منفعت طلب شدن
      دوما آدم سالم دیگه واقعا کم پیدا میشه
      یعنی همه ما بدبین شدیم

  5. مخابرات ایرانی می گوید

    با پبشنهاد FMC موافقم، یکی از راه حل های برون رفت از وضعیت موجود هست.

  6. کارمند می گوید

    با سلام
    سر دبیر جان خسته نباشید

    • چرا باید وزیر مخالف افزایش تعرفه ها باشه . مخابرات پول اداره برق رو نمیتونه پرداخت کنه. اداره برق دیروز روستاهای توابع شهرستان رو قطع کرده . وتمامی خط تلفن ها قطع شده. تو این وضعیت بیماری تو این وسط گناه مشترک چی هستش .
  7. متفکر می گوید

    بازی با کلمات وزیر و این درحالی است کلیه تعرفه های مربوط به سازمان تنظیم مقررات که بودحه ای دولتی دارد تعرفه های خود را به روز نگه میدارد جالب نیست ؟ مرگ خوب است اما برای همسایه !!

نظرات بسته شده است.