مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

خلاصه شده بسیار جالب! گفتگوی مدیر عامل مخابرات ایران با پیوست

مخابرات ما – مدیر عامل شرکت مخابرات ایران که گفته بود زیاد اهل رسانه نیست مصاحبه مفصلی با پیوست داشته است.ما بخش های عادی آن را کنار گذاشته و لب مطلب را همراه با سوالات منتشر می کنیم.بخوانید. بزودی بحث مفصلی در مورد آن خواهیم داشت اما تا آن زمان نظر خود را صریح بنویسید.

 

 مهمترین چالش شما در شرکت مخابرات ایران چیست؟

چالش خاصی نداریم.

از طیف سهامداران عمده مخابرات آمده‌اید.پ

به نظرم تفاوتی در عملکردها وجود ندارد. این تقسیم‌بندی را خیلی قبول ندارم و قائل به آن نیستم.

 این تضاد را چطور تعریف می‌کنید؟

به نظرم تضادی وجود ندارد. …شرکت مخابرات به دلایلی که ناشی از عدم موافقت برخی از مدیران نسبت به نحوه واگذاری آن بوده، از همان ابتدا با چالش‌هایی مواجه شد.

سیاست‌گذار به شما اجازه افزایش تعرف‌ها را نمی‌دهد

توازنی بین هزینه‌ها و درآمدهایمان نداریم … ما این حق را داریم که این چالش را اعلام کنیم.

سیاستگذار معتقد است  .. سهامداران مخابرات بیشتر از آنکه به سودآفرینی شرکت فکر کنند تمایل به بیرون بردن منافع  دارند.

نسبت این درآمد (دولت)  به درآمد سهامداران ۶ برابر بیشتر است. اینکه می‌گویند سهامداران برای توسعه شرکت سرمایه‌گذاری نمی‌کنند هم به نظرم دقیق نیست. وسعت شبکه همراه ، چند نسل ارتقای تکنولوژی در شبکه همراه،  افزایش‌ها را در تعداد سایت‌ها، توسعه کیفی شبکه و گستردگی مناطق جغرافیایی و… داشته‌ایم.

اما شبکه تلفن ثابت دچار مشکل جدی است اما نصب ۸ میلیون پورت اینترنت پرسرعت، ایجاد حدود ۱.۵ میلیون پورت در حوزه FTTH ، سرمایه‌گذاری در حوزه VDSL ، انجام تعهد مخابرات در زمینه ۱۰ تا ۱۵ هزار دفتر اینترنت روستایی، افزایش سالانه ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار مشتری جدید در تلفن ثابت

این تعداد به تناسب درآمدها و سرمایه‌گذاری‌ها، قابل قبول است.

پیشنهاد مشخص شما برای تغییر تعرفه‌ها چیست؟

در همین حد که بتواند هزینه‌هایش را جبران کند،  یکی فرمول «فلت» است، فرمول دیگر  یک کف ثابت  به اضافه کارکردی که از آن کف ثابت بیشتر می‌شود.

عدد مورد نظر شما چقدر بوده؟
ماهیانه حدود ۲۱ هزار تومان .  این افزایش برای روستاها، شهر‌ها و کلان‌شهرها متفاوت است. کیفیت خدمات شرکت مخابرات آنچنان افت کرده که گاهی اصلا قابل استفاده نیست. کیفیت حاصل بازسازی، نوسازی و نگهداری خوب است. خدمات نوسازی ما با افزایش هزینه‌ها  برای خرید تجهیزات، کند شده است.

از وقتی PAPها آمدند با مخابرات مشکل دارند. چرا ؟

شکل گرفته؛ اما آن شدت و سرعت لازم را ندارد. سعی می‌کنیم مشکلاتشان را حل کنیم.

اما شرکت‌های FCP همچنان می‌گویند مخابرات همکاری نمی‌کند.

هیچ گاردی در برابر آنها نداریم.

با این وجود نامه‌های اخیر مخابرات درباره رانژه خطوط؟

به طور متوسط ۷۴ هزار ۵۰۰ تومان هزینه رانژه‌کشی و ۴۰ هزارتومان هزینه جمع‌آوری است؛ اما در مصوبه سال ۹۵ مبلغ ۱۲ هزار تومان برای این کار تعیین شده.

یکی از نگرانی‌های شرکت‌های FCP این است که مخابرات این هزینه را از مشترکان خودش نگیرد که این امر توازن بازار را به هم می‌زند.
نه اینطور نیست.

به نظر می‌آید همه این اتفاقات و چالش‌ها  از همان عدم توافق و تفاهم بین سهامداران ناشی می‌شود‌.

شرکت مخابرات متناسب با درآمدی که به دست آورده در دو بخش سیار و ثابت، سرمایه‌گذاری کرده است. وقتی هزینه نیروهای انسانی ما در این ۱۲ سال به گونه‌ای رشد کرده که ۷۵ درصد هزینه‌های مخابرات را شامل می‌شود و در مقابل درآمدهای ما افزایش نداشته، چگونه می‌توانیم به بخش سرمایه‌گذاری و توسعه بپردازیم؟

وقتی درباره سرمایه‌گذاری صحبت می‌شود، شما کل ثابت و سیار را با هم می‌بینید؛ اما زمانی که به تعرفه‌ها و درآمد می‌رسد، سیار را از ثابت جدا می‌کنید. الان مشکل اصلی در بخش ثابت است.؟

….(هیچ)

در همین زمینه هم البته یکسری مطالبات بازنشسته‌ها وجود دارد که پرداخت نشده. 

در آخرین جلسه هم مقرر شد مطالبات بازنشسته‌ها را در بدترین شرایط تا آبان‌ماه تسویه کنیم مناطق برای وصول  این مطالبات تلاش و اقدام کنند تا بخشی از آنها به واریز مطالبات بازنشسته‌ها اختصاص پیدا کند.

انتزاع داکت و فیبرنوری از شرکت مخابرات؟

از زمان واگذاری با همین زیرساخت بوده نمی‌توان آن را جدا کرد.

 بخش ثابت و سود عملیاتی  ؟

در سال ۹۹ شرکت اصلی ۱۷۶۰ میلیارد تومان زیان داشته است که اولین سال زیان‌دهی در مخابرات است.

همراهی دولت بعدی؟

ما برای سال ۱۴۰۰ منتظر تایید تعرفه‌ها نمانده‌ایم. در هیات مدیره تصمیم به سرمایه‌‌گذاری ۴ هزار و ۵۰۰ میلیاردی گرفته‌ایم طرح‌های ما برای توسعه ۲ میلیون پورت استانی آماده شده وزارتخانه و مخصوصا سازمان تنظیم کمک کنند تا شرکت مخابرات به دور طبیعی خودش برگردد.

*************************

 

 

 

 

1297660cookie-checkخلاصه شده بسیار جالب! گفتگوی مدیر عامل مخابرات ایران با پیوست

Please rate this

0 1 2 3 4 5
23 نظرات
  1. یاس می گوید

    ممنون بزرگوار.خسته نباشی بابت همه زحماتت.من که جای شما بودم از این همه کم لطفی و نامهربانی و قضاوت‌های نابجای بچه ها دلخور میشدم و سایت تعطیل میکردم.ولی خدا شاهده شما روح بزرگی دارید.مرسی از مهربانیتون

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      یاس عزیز
      مخلصیم
      سلامت باشید
      در خدمتیم

  2. یاس می گوید

    سلام سر دبیر محترم،خسته نباشی.من برنده مسابقه خبر خوب نشدم ، که جایزم بدید؟!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اعلام میکنم چشم امروز

  3. مهدی می گوید

    سلام
    اصلا چالشی نداریم!!جالبه بعد خودش حرف خودش رو چند جا نقض می کنه کل متن فقط چالش رو بیان می کنه بعد میگه نداریم ؟؟
    سراسر این گفتگو دارای تضاد است .
    بنظرم ایشونم رفتنی با این وضع حرف زدنش
    چالش از این بالاتر که حقوق 2 برابری قراردادی ها پرداخت میشه اما سنوات چندرقازی پیمانکارها خیر !! اگه ندارید چطور اونها پرداخت میشه ؟؟ چطور حق بیمه ها پرداخت نمیشه که الان نشه یه دکتر رفت بنظرم تمام اینکارها در مخابرات از روی عمده تا یه اتفاقایی به نفع یه عده بوجود بیاد

  4. مراد می گوید

    ای جونم سر دبیر
    چطور فهمیدی شوخی کردم
    گفتم الانه که دو سه تا حرف حسابی بارم کنی ولی متوجه شدی
    همیشه شنیده بودم شنونده باید عاقل باشه که به عینه دیدم
    Love

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ای قربونت
      گاهی اوقات حوصله داشته باشم منم خوش اخلاق میشم
      همیشه که بداخلاق نیستم

  5. واله می گوید

    سر دبیر سلام به مناسبت آزاد سازی خرمشهر سنوات و حق مرخصی ما رو بگید بدن اینم مناسبت

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      چشم
      یه چیزی از ما نگیرن
      بقیه اش پیشکش

  6. باران بهاری می گوید

    ما قربون شکل شما بشیم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ممنونم
      محبت شما مایه افتخار منه

  7. باران بهاری می گوید

    سر دبیر سلام وقتی آنلاینی وقتی جواب کامنت رو میدی یه خورده امیدوار می شیم
    ممنونم از خدا که شما هستید ممنونم که با وجود تمام مشغله ها جواب میدین
    دوستون داریم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      باران بهاری
      دلم میخواد همه اش بشینم کنار شما و بتونم حرفهایی بزنم که به فردا امیدوار بشیم
      دوستتون دارم و با همه وجود خوشبختی شما رو میخوام
      خبری به من برسه به دو شماره میدم بهتون

  8. ژاله می گوید

    یعنی خبر خوب هست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    یعنی سنوات رو میدن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    یعنی !!!!!!!!!!!!
    ای خدا بخدا هر روز با سر درد میرم خونه
    نمی دونم چطور مشکلمون حل می شه
    نمی دونم تا کی منتظر بمونیم نمی شه قولم بدیم

  9. مهند می گوید

    سلام سر دبیر
    از بس مخابرات برامون حال و حوصله نذاشته دیگه حتی نمی تونیم اخبار رو بخونیم
    سری مبزنیم به سایت به امید یه خبری که خستگی کار و گرما و اخبار بد رو از تنومون بیرون کنه دریغ از خبر خوب

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      خبر خوب تا به ته ته ته نرسه نمیشه گفت
      بدتر موجب عصبیت میشه

  10. حسن می گوید

    با سلام
    اگر واقعا” می خواهید مشکل مخابرات حل شود مطالبات کارمندان پرداخت کنید شاید اه ناله کارمندان مانع گشایش مشکل مخابرات است اگر اعتقاد قلبی به حق الناس داشته باشیم و عمل کنیم مطمئن با شید از جایی که شرکت مخابرات گمان نمی کند در مشکلات شرکت مخابرات خداوند تبارک و تعالی گشایش ایجاد خواهد کرد یا فتاح

  11. میثاق می گوید

    سر دبیر عزیز سلام
    نمی دونم چرا ولی منتظریم خبر واریز سنوات و حق مرخصی رو بمون بدید
    خبری نشده یعنی نمی گن کی واریز می شه
    یعنی از خبرای خوش حذف شد
    مجمع تموم شد ولی ندادن

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      مجمع مخابرات تموم بشه امیدوارم بسیار امیدوارم

  12. ناشناس می گوید

    با سلام وعرض ادب
    چرا تفاوت رفاهیات از سال 1388 تاکنون برای بازنشستگان واریز نمیشود ؟
    چرا 3/4 خدمت سربازی بازنشستگان در مستمری تامین اجتماعی تاثیر نگذاشته است ؟ نکنه کسورات را تا کنون به تامین اجتماعی واریز نکرده اند ؟
    چرا تفاوت 3/4 سربازی در پاداش تشویقی وپاداش سنواتی ومرخصیهای ذخیره شده را نمیدهند ؟

  13. رحمان بلوچ می گوید

    ۳۰ ویژگی مدیران پخمه از دید رفتار سازمانی
    ۱- تمایل به دیده شدن ؛ ۲- تمایل به تاییدشدن توسط دیگران ؛. ۳- در بین کارمندان و کارکنان خود مخبر می گمارند. ۴- چنانچه اختلافی بین کارکنان با کارکنان و یا ارباب رجوع رخ دهد ، کدخدا منشی ورود می کند. ۵- علاقه ای به نشست با کارکنان و جلسات پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه ندارند. ۶- از رویارویی با مدیر رده بالا به هنگام بحران هراسانند. ۷- در هنگام بازدید از منطقه مسئولیت خود ، کارناوال راه می اندازند. ۸- به حاشیه بیشتر از متن اهمیت قائلند. ۹- مسئولیت کار خود را به عهده نمی گیرند و پیوسته در پی یافتن مقصر هستند. ۱۰ – شخصاً در جزئی ترین امور ورود می کنند. ۱۱ – در استفاده از امکانات دولتی به نفع خود کوتاه نمی آیند . ۱۲ – ازاینکه همواره عده ای در کنارشان باشند و آنها را تمجید کنند خوشحال می شوند. ۱۳ – حضورشان در یک مجموعه توانمند آزاردهنده است. ۱۴ – تلاش می کنند افراد خوش نام ، کاردان و مجرب را از مجموعه تحت امر خود با ترفندی بیرون کنند. ۱۵ – از داشتن افرادی سخن چین و چاپلوس پیرامون خود مسرورند. ۱۶ – در حرافی یدطولایی دارند اما در اجرا ناتوان ؛ ۱۷ – تحمل کارکنان شجاع و دلیر را ندارند و با ترفندهایی آنها را از سر خود باز می کنند. ۱۸ – در برخورد با کارکنان زیرکار در رو مماشات می کنند ( قاطعیت ندارند ) ۱۹ – از کارکنان مطیع و نجیب کار می کشد . ۲۰ – همواره ذلیل کارکنان کاربلد و زیرک هستند و به نوعی به آنها باج می دهند . ۲۱ – زمینه رشد وبالندگی کارکنان توانمند را مسدود می کنند . ۲۲- برای پرونده سازی و خراب کردن پرونده کارکنان شاخص ، وقت می گذارند . ۲۳ – با اعطای امتیاز همواره خود را به کانون های قدرت وصل می کنند. ۲۴ – پیوسته در پی رنگ کردن و اغفال بازرسان و ارزیابان هستند. ۲۵ – دریافت امتیاز ، موقعیت و‌پست بالاتر برای خود را به رشد و توسعه مجموعه تحت امر رجحان می دهد . ۲۶ – مصلحت گرا هستند . ۲۷ – بیشتر از کارکنان و کارمندان کار می کشند تا از منابع؛ ۲۸ – در رویارویی با مدیران بالا دستی ، بله قربان گو هستند. ۲۹ – لحنی خواهشی دارند تا لحنی آمرانه؛ ۳۰ – با از دست دادن پست و جایگاه شغلی، از نظر شخصیتی به شدت سقوط میکنند.

  14. مراد می گوید

    برادر من اینا برای ما نون و اب نمی شه

    سنوات و مرخصی ما چی شد ؟؟؟؟
    ای بابا

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      جالبه!
      اون همه زحمت برای خلاصه کردن یک مصاحبه که چند صفحه بوده
      و میدونستیم حوصله خوندنشو ندارین
      تبدیل شده به یک خبط برای هر سوال!
      بازم نمیخونی؟
      اگر بخونی خودت جواب سوالاتو میدی خی قربون شکلت

نظرات بسته شده است.