مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

هیئت مدیره مخابرات ایران، امسال در آزمونی دیگر!

مخابرات ما – سود تقسیمی سوالی است در برابر مجمع!

مخابرات ما – سال گذشته هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران تصمیمی بسیار مناسب گرفت سالهاست پیشنهاد می کنیم اما شنونده ای برای اجرایش نبود! در این سال هیئت مدیره تصمیم گرفت  50 درصد از سود حاصله را بین سهامداران توزیع  و  باقی مانده را نیز خرج توسعه کند.

وقتی جلوتر رفتیم و موضوع مطالبات کارکنان مطرح شد، باز هم از این سود نام برده شد تا مطالبات کارکنان از همان محل پرداخت شود اما راستش دیگر ما چیزی ندیدیم.

 

مخابرات مناطق و ایران (سر جمع شرکت مخابرات ایران) در سال 1399 به میزان 1700 میلیارد تومان زیان داده است.گفته می شود  بخش عمده ی از آن مطالبات کارکنان   و پس انداز صندوق ها بوده است. وقتی سود همراه اول به ارزش 3000 میلیارد تومان روی این سود و زیان گذاشته می شود سود سالانه شرکت مخابرات ایران به انضمام همراه اول،  1300 میلیارد تومان می شود.

این توضیح داده شد تا به این نکته برسیم که:

شرکت مخابرات ایران نباید کل سود همراه اول را تحت عنوان سود سالیانه بین سهامداران توزیع کند بلکه ابتدا باید این بدهی ها از سود کم شود.سپس مبلغ مانده به عنوان سود اعلام شود.

از این سود 1300 میلیاردی نیز نباید همه اش توزیع شود بلکه در بهترین حالت30  درصد از آن می تواند توزیع شود.البته پیشنهاد می کنیم از 1300 میلیارد تومان سهم سهامداران جزء بطور کامل پرداخت گردد و   سهم سود سهامداران کلان در حد 20 تا 30 درصد توزیع شود.

 

در طی این سالها همیشه گفته ایم کافی است سهامداران عمده مخابرات فقط سه سال با سیستم همراهی کنند و سود حاصله را از مخابرات خارج نکنند تا مخابرات سر شاخ خود را از بدهی های فعلی پاک کند و به شرایط  توسعه باز گردد. سال 1398 (مجمع 99) شرکت مخابرات ایران این همراهی را انجام داد.چنانچه امسال (1400 و با سود سال 1399) هم از توزیع بی رویه سودهای کاغذی خودداری کنند فقط یک سال دیگر باقی می ماند تا مخابرات به روزهای خوبش بازگردد.

 

مخابرات باید توسط کارکنانش دوباره زنده شود.کارکنانی که خود نا ندارند  چگونه می توانند مخابرات را زنده کنند؟به نیروهای رسمی، شرکتی و … نگاه کنید تا به عمق نگرانی ما پی ببرید.

 

حالا همه چیز در دست هیئت مدیره مخابرات و مجمع  آن است! اگر به عرف سالیان گذشته رفتار کناین گار زندگی خود، کارکنان و سهامداران را نابود خواهد کرد

 

1298030cookie-checkهیئت مدیره مخابرات ایران، امسال در آزمونی دیگر!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
12 نظرات
  1. سوال کننده می گوید

    با سلام. تکلیف سه خبر ناب که قرار بود در روزهای فطر اعلام و همچنین در هفته اول خرداد اجرایی و ابلاغ شود چه شد؟

  2. مینا می گوید

    ای کاش کسی پیدا می شد و راست حسینی بهم می گفت سنوات و مرخصی کی واریز می شه
    بخدا این مسیولین مخابرات شورش رو در آوردن
    انگار مخابراتمال خودشونه که حق و حقوق ما رو نمی دن چقدر ظلم

  3. محمد می گوید

    سر دبیر خیلی دوست دارم عکس پولی بیاد رو صفحهو بنویسید سنوات و حق مرخصی امروز واریز میشود

  4. کارشناس می گوید

    فاتحه
    به چند دلیل روز بازگشایی سهم میتونه به منفی زیاد باز بشه
    1- اخبار منفی سهم به خصوص زیان از بابت مطالبات و شکست رد افزایش تعرفه
    2- اوضاع وحشتناک بورس
    3- جمع آوری در قیمتهای پایین
    4- و نکته مهم تراز همه ریزش دستوری وتلاش ماه اخیر دولت برای رای ندادن مردم که با کمبود برق و گرانی ها ساختگی و افزایش قیمت های رسمی داره اجرا میشه

  5. محمد از همدان می گوید

    با سلام ما هم بدمان نمیاد که سود فقط به سهامداران خرد پرداخت بشه ولی این اولین باردر تاریخ است که پیشنهاد میشه عده ای از سهامداران (خرد) سود را بردارند ولی بعضی(عمده) این سود بهشان تعلق نگیره ولازمه آن دوباره نوشتن قانون تجارته!!!!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خود سهامداران عمده مجمع رو برگزار میکنن و به میل خودشون (نماینده دارن) سودشون میماند در مخابرات)
      این همه سال برداشتن یک سال برندارن

  6. محمد می گوید

    سر دبیر سلام
    یه خبر آخر هفته ای بهمون بده خوشحال خونه بریم

  7. سمین می گوید

    با سلام
    سهامدار چه گناهی کرده که پول داده سهم مخابرات خریده حالا بخاطر پرسنل مخابرات از سود خودش بگذره.در ضمن این مخابراتی که شما میگی زیان ده نیست به اطلاعات کدال مراجعه کنید ببینید چه سودی رو اعلام میکنه.به بورس که دیگه نمیتونه اطلاعات غلط بده. از طرف دیگه اگه یه حساب سر انگشتی بکنید متوجه میشین قیمت املاک و تجهیزات مخابراتی که یه زمانی با دلار کمتر از 1000 تومن خریداری شده الان چنده.واقع بین باشین و فکر زیاندهی مخابرات رو به بقیه القا نکنید و از جیب سهامدار هم خرج نکنید.یه مدت دیگه تقش در میاد پولا کجا رفتن.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سمین؟
      انتظارم از شما خیلی بیشتر از اینا بود.
      نه اینکه نظرت موافق باشه یا مخالف!
      ولی از نوع حرف زدنتون اقناع نشدم

  8. سوشیانس می گوید

    حقوق مارو آقایون بنام سود سالانه به جیب سهامدار عمده می ریزن تا بدون هیچ نظارتی هرکجا خواستن از جیب ما خرج کنن و پوزشو بدن ، جناب مخبر حق الناس و نمیده هرماه از جیب ما بسته های معیشتی پخش میکنه که البته این کار خوبشانه

  9. محمد ذاکری می گوید

    بنام خدا، سلام، چون سهام شرکت در بورس عرضه شده است اگر سودی برای پرداخت (DPS) در مجمع تصویب شود، نمی شود به سهامدار جزء و کل تقسیم کرد، علاوه بر آن سهامدار کل حریص تر است به دریافت سود سالانه.

  10. خدمات اولی از یاسوج می گوید

    شدیم مثل البته ببخشید گداها باید دستامون دراز باشه ببینیم آیا حضرات عالیات چقد میندازند کف دستمون… هشتگ #مخابرات_را_مثل_هفت_تپه_برگردانید در اینستاگرام اعتراضاتمون اعلام کنیم،، زیر پستهای آقای رئیسی و مجلس

نظرات بسته شده است.