وظایف رسانه ها در ایام انتخابات و شیوه کار آنان از نظر وزارت ارشاد
مخابرات ما – اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی طی اطلاعیه ای شکل کار خبرگزاری ها را در ایام انتخابات مشخص کرده است.از آنجا که کاندیداها و یا طرفداران آنان در انتشار کامنتها و نظرات خود نسبت به کاندیداهای خود یا رقبا بخاطر کم اطلاعی انتظارات ناممکنی از رسانه ها دارند با انتشار این اطلاعیه که بصورت رسمی برای مخابرات ما نیز ارسال شده از خوانندگان خود دعوت می کنیم این قوانین را رعایت کنند.
مدیر مسئول محترم
با سلام
به اطلاع می رساند، به منظور بهره گیری بیشتر از فرصت های رسانه ای و افزایش مشارکت مردمی در امر خطیر انتخابات ریاست جمهوری، ضمن دعوت از آن رسانه محترم برای پوشش دادن تبلیغات انتخاباتی، توجه و عنایت هرچه تمام تر آن رسانه محترم را به رعایت دقیق ماده ۷۴ قانون انتخابات ریاست جمهوری جلب می نماید. این ماده قانونی اشعار می دارد: “کلیه رسانه های دیداری و شنیداری و مکتوب و الکترونیک و سایر شبکه های مجازی، حق ندارند آگهی یا مطلبی علیه نامزد های انتخاباتی درج کنند و یا مطالبی بنویسند که دال بر انصراف گروه یا اشخاصی از نامزدهای معین باشد. در صورت وقوع این تخلف، نامزدهای مزبور حق دارند پاسخ خود را ظرف هجده(۱۸) ساعت پس از انتشار، به وسیله وزارت کشور به رسانه مزبور بدهند و رسانه مکلف به نشر فوری آن در اولین زمان ممکن است. در صورتی که رسانه مزبور قبل از ساعات ممنوعیت تبلیغاتی اطلاع رسانی نکند یا منتشر نشود، مدیر مسئول آن باید با هزینه خود پاسخ نامزد را به روزنامه یا مجله همطرازی که قبل از ممنوعیت تبلیغات چاپ می شود، ارسال نماید و آن نشریه مکلف به درج آن در اولین چاپ نشریه است.”اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی
نظرات بسته شده است.