مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آنچه خدمات اولی ها باید بدانند در طرح جدید

مخابرات ما- تقریبا نصف روز طول کشید تا متوجه شویم با طرح های جدید تغییرات مالی برای کارکنان خدمات اول چگونه محاسبه می شود.

مخابرات ما-– بر اساس مصوبه هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران 2 تغییر جدید در حقوق کارکنان شرکت خدمات اول رخ خواهد داد:

  • 1- احتساب ضریب ریالی مخابرات بجای ضریب ریالی خدمات اول در محاسبه حقوق کارکنان خدمات اول
  • 2- اجرای طرح کارشناسی برای مشاغل مربوطه (بجز ستاد مخابرات ایران و اردبیل و سمنان)
  • …. محاسبه مجدد ضریب ریالی مخابرات

همین ابتدا توضیح دهیم که در اجرای طرح کارشناسی ممکن است افرادی به لیست سمنان اردبیل و ستاد مخابرات ایران اضافه شود.یعنی افراد جدیدی مشمول شوند.لذا این افراد با بی میلی خبر را نخوانند برای آنان نیز اتفاقاتی در راه است.

 

وضعیت امروز

تا امروز افرادی از شرکت خدمات اول در مشاغل کارشناسی، مسئول واحد و رئیس اداره گذاشته شده اند بدون اینکه از مزایایش استفاده کنند.این طرح کارشناسی زحمت آنان را جبران می کند و از گروه 6 به گروه بالاتری می روند.

حالا اجازه بدهید سراغ حساب و کتاب مالی برویم.

فرض کنید شما با گروه 6 در حال حاضر در خدمات اول کار می کنید. ابتداضریب مخابرات روی حقوق شما اعمال می شود.بر اساس جدول زیر.

اگر در حال حاضر گروه 6 هستید ضریب مخابرات حقوق شما را این مقدار بالاتر می برد.(کمی بیش از 423 هزار تومان)

در گروه 12 ضریب جدید چنین است:

به زبان ساده در گروه 12، با تغییر ضریب افزایش حدود 258 هزار تومان به حقوق شما اضافه می شود. (افرادی که قبلا در طرح کارشناسی بوده اند شامل این ردیف هستند)

این فاز از کار در اینجا تمام می شود.

 

طرح کارشناسی چیست؟

به ما گفته اند اسامی دیگری که استفاده کرده ایم مایه سردرگمی افراد می شود لذا از این پس به طرح جدید فقط می گوییم طرح کارشناسی.

اگر شما در جایی کار می کنید که کارش کارشناسی است، مدرک کارشناسی دارید  و طبق قاعده و قانون باید یک نفر لیسانس آن کار را اداره کند مشمول طرح کارشناسی هستید.مرجع تشخیص ان نیز فقط استان خودتان است.البته تعریف هایی هم دارد اما در ظاهر به سادگی می توان قضاوت کرد و طرح را کارشناسی ، فوق دیپلم و یا دیپلم ارزیابی کرد (بر اساس شاغلین فعلی مخابراتی در آن مشاغل ).

بنابراین اگر از ما بپرسید فرضا در فلان بخش شبکه یا سالن کار می کنم آیا مشمول طرح هستم یا خیر، فقط شما را احاله می دهیم به شرایط استان و همکاران رسمی آنجا.

گروهی از افراد نیروهای خدمات اول در سال 1399 و 1400 در مشاغل مسئول واحد یا رئیس اداره مشغول کار شده اند.باید این افراد در طرح کارشناسی به سامان برسند.

 

طرح کارشناسی چه مزایای مالی دارد؟

این طرح در سه نقطه اجرا شده است.ستاد مخابرات ایران، اردبیل و سمنان. می توانید از همکاران خود در این سه نقطه اطلاعات کافی بگیرید.اما بر اساس بررسی های ما افزایش حقوق نیروهای کارشناس بین یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار تومان تا یک میلیون و پانصد هزار تومان خواهد بود.تفاوت به دلیل آیتم های حقوقی است.

 

پس از طرح کارشناسی، ضریب مخابرات دوباره اعمال می شود.

تا گروه 10، ضریب مخابرات با خدمات اول اختلاف زیادی دارد اما در گروه 11 و 12 این اختلاف خیلی کم می شود.به همین دلیل پس از اعمال طرح کارشناسی دوباره با ضریب مخابرات افزایشی خواهید داشت. مثلا اگر از گروه 6 به  گروه 10 تبدیل  بشوید (برای فوق دیپلم)  اختلاف بین افزایش گروه 6 و گروه 10 مجددا به حقوق شما اضافه می شود.

یعنی تفاوت بین 922 تومان و 423 تومان (حدود 500 هزار تومان) به ضریب حقوقی شما و به حقوق شما اضافه می شود.

اما اگر گروه شما 6 بوده ولی به گروه 12 منتقل شده اید، ضریب 12 از 6 کمتر است اینجا چه اتفاقی می افتد؟ گفته شده در محاسبه دوم هیچ کاهش و یا افزایش ندارد بلکه همان ضریب قبلی (ضریب مخابرات) که بیشتر است باقی می ماند.

 

امیدوارم توضیحات کافی باشد.

اگر توضیحات بیشتری می خواهید کامنت بگذارید تا از مدیران خدمات اول دعوت کنم در اینستاگرام به سوالات شما پاسخ بدهند.اما ما سعی کرده ایم هیچ سوالی را بدون جواب نگذاریم لذا پاسخ ها کافی به نظر می رسد.

 

1302160cookie-checkآنچه خدمات اولی ها باید بدانند در طرح جدید

Please rate this

0 1 2 3 4 5
89 نظرات
  1. زهراایمانپور می گوید

    سلام من کارشناس پاسخگو در ۲۰۲۰ میباشم ودارای مدرک کاردانی وسابقه ۱۴ سال ،ایا طرح کارشناسی برا ماهم اعمال میشود واینکه ردیف شغلی ما شش محاسبه میشود

  2. زهراایمانپور می گوید

    من فوق دیپلم هستم دارای سابقه بالای چهارده سال شاغل در مخابرات ۲۰۲۰ به عنوان کارشناس پشتیبان آیا طرح کارشناسی شامل من هم میشود البته گروه شغلی ما درردیف شش محاسبه میشود متشکر از راهنمایی شما

  3. sana می گوید

    سلام من دیپلم هستم و قرارداد معین دارم و کارشناس فنی هستم و بیست سال هم سابقه کاری دارم ایا این طرح کارشناسی شامل من میشه؟ اگر بله چقدر افزایش حقوق دارم گروه کاری بنده هم ۶ ممنون

  4. sana می گوید

    سلام من دیپلم هستم و قرارداد معین کارشناس فنی هستم و بیست سال تم سابقه کار دارم ایا این طرح شامل من ک دیپلمم با این قرارداد میشه؟ حدود چقذر افزایش حقوق دارم؟ ممنون

  5. محسن می گوید

    سلام من کارشناس پاسخگویی هستم با مدرک کارشناسی و انواع مدارک تخصصی دیگر که گروه 6 هستم اما اومد برای بخشی از همکاران که واحد فنی یا کیفی کار میکردند طرح کارشناسی زدند برای اینجانب یا امثال من نزدند الان من باید به کجا نامه بنویسم یا پیگیر باشم یا اصلا امیدی هست طرح ما رو هم بگیره ؟؟؟؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      برای مدیر نیروی انسانی خدمات اول
      برای پاسخگویی نیستش
      اگر پاسخگو هستین فایده نداره

  6. شرکتی غرب کشور می گوید

    سلام خدمت سردبیر عزیز من کاردانی حسابداری دارم هم مسئولیت مالی وهم مسئولیت مشترکین رابرعهده دارم ولی درقرارداد باخدمات اول عنوانم کارمند اداری است لطفا بگویید چه طرحی شامل من میشود بجز ضریب ریالی باتشکر لطفا جواب بدهید

  7. کارمند مظلوم می گوید

    سلام چند ساله که میخواید طرح رو اجرا کنید هر دفعه میگید درحال جمع آوری اطلاعات هستیم شما که اطلاعات همه رو دارید چندین بار تاحالا مدارک گرفتید هر سری برای همه از تهران حساب باز میکنید اگه بخواستید این طرح رو لحاظ کنید تاحالا انجام داده بودید

  8. محسن می گوید

    دقیقا چه واحد و قسمت‌هایی شامل این طرح خواهند شد؟! و اینکه خدمات و دبیرخانه و… از این طرح محروم هستند واقعیت داره یا خیر؟!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      من اطلاعات کامل و مستندی ندارم که بدم
      نباید هم بدم
      خودشون باید بیان خبرها رو بدن.برای ما دردسر درست نکنید

  9. شرکتی می گوید

    مدرک کاردانی دارم ولی گروه 6 هستم چی کار باید بکنم تا 8 شوم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خب شما در شغلی نشسته ای که گروه 6 بهش تعلق میگیره
      باید در شغلی باشی که گروه 8 رو قبول میکنه

      1. aseman می گوید

        سلام
        من کارشناسی ارشد آمار دارم در پست کارشناس آمار و اطلاعات ولی گروه 6 هستم .
        از این مرتبط تر دارین؟؟؟؟؟

      2. صبریه می گوید

        خب دست خودشون نیست رییس جایگاه میده کجا باشیم وگرنه از خدامونه جاهای بالا باشیم

نظرات بسته شده است.