مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما بگویید! راه درست کدام است؟

مخابرات ما – گاهی مسائلی پیش می آید که به داوری شما نیاز داریم!

مخابرات ما (نادری) – مسائل ظریفی در محدوده سایت و خوانندگانش رخ می دهد که برای من به عنوان یک نویسنده -و نزدیک به سردبیر- تصمیم گیری خیلی دشوار می شود چه برسد به اینکه خود را جای سردبیر بگذارم و به یک تصمیم برسم تصمیمی که در زندگی دیگران به شدت تاثیر دارد.

بطور مثال در طی این سال ها واقعا و به شدت دیده ام که تلاش سردبیر این بوده است که نیروهای شرکتی از آسیب تاخیر در حقوق ها در امان بمانند.یعنی ابتدا حقوق آنان پرداخت شود.او برای خودش دلایلی دارد از جمله اینکه این دوستان با حقوقشان به سختی به آخر ماه می رسند یکی دو روز تاخیر در حقوق رسمی ها شاید به قدر آنها آزار دهنده نباشد.

سردبیر ار این موضع دفاع کرده و همیشه سعی کرده مدیران را مجاب کند به پرداخت حقوق و معوقات دوستان شرکتی. بطور مثال من خودم شاهد گفتگوی او با مدیران شرکت برای پرداخت سنوات و ذخیره مرخصی پایان سال بوده ام!بدون تعارف بگویم اگر چانه زنی های او نبود معوقات شرکتی ها  -سنوات و ذخیره مرخصی-  هم در کنار معوقات رسمی ها بود! راستش نوشته خواننده ای بنام ژاله باعث شد سردبیر برنامه اش واریز سریع این معوقات باشد! اما او هرگز از این مسائل حرفی نمی زند!

از سوی دیگر! این کارهای سردبیر اثراتی روی دیگران مثلا نیروهای رسمی دارد که آنها را ناراضی می کند.این پیام را بخوانید:

یک نیروی رسمی نوشته است:

سلام. شما با این روند سایت داری کاری میکنی که کارمند رسمی اداره بشدت افول کنه. باعث توقع نیروهای سفارشی شده!!!! ببین چی شده اونا اولویت پرداخت اداره هستند !!!! اکر شرکت میخواد به اونا زودتر پول پرداخت کنه پرداخت کنه،  ولی چرا نه فیش و نه حقوق رسمی ها در روز دوم تیر پرداخت نشده !!!!! خجالت آور است ..

من به ایشان حق می دهم! بخصوص وقتی که مثل این ماه حقوق استانهای بزرگ باقی مانده و هیچ کدام حقوق نگرفته اند! هر چند که اگر کلا شرکتی ها نبودند باز هم او تا امروز حقوق نمی گرفت!

سردبیر – مخابرات ما : 

در پاسخ به مخابرات.

سلام
اگر ما در روند کار مخابرات اینقدر اثرگذار هستیم که باید به خود ببالیم.
اما در این مورد بخصوص خوشبختانه یا متاسفانه حق با شماست . یعنی موجب اصلی این سیاست گذاری ما بوده ایم.
اما مخابرات هم چشم بسته چنین کاری نمی کنه دلایل مختلفی وجود داره برای این کار که یکی اش بنیه ضعیف تر مالی این افراد است.دوم حجم دریافتی رسمی هاست که جمع دریافتی آنها در تاخیر حقوق شما اثری ندارد.

من به عنوان همراه سردبیر، هرگز نمی توانم در این نقاط تصمیم بگیرم و به آن عمل کنم. چون می دانم گروهی دیگر از من ناراضی می شوند اما او به آنچه مصلحت می داند عمل می کند.

حالا من به عنوان نویسنده می خواهم نظر شما را در مورد این عمل سردبیر بدانم.

شما چه می گویید؟

 

1303800cookie-checkشما بگویید! راه درست کدام است؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
25 نظرات
  1. مهدی می گوید

    سلام مخابرات بااین وضعیت پرداخت حقوق ودیگرتبعیضهاهمه کارکنان اعم ازرسمی شرکتی شسکام کارگزاران روستایی همه همه رابجان هم انداخته وسیاست تفرقه بندازوحکومت کن انجانگم میده چون اگرهمه کارکنان متحدبشوندچنان دمارازمخابرات دربیارن که خداداندچی شود…البته سردبیرمحترم بارهاازاین نوع انتقادات من خوشش نیامده وتاییدنکرده!!؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      مهدی جان
      اگر درست بنویسید چرا تایید نکنم؟
      ضمن اینکه من آخرین نفری هستم که کامنتها رو می بینه .
      قبل از من دو نفر دیگه هستن که ببینن میخوام بگم فقط سلیقه من نیست
      لابد یه چیزی داره تایید نمشه دیگه

  2. خدمات اولی می گوید

    اقای سردبیر عزیز قربونت برم پیام قبلیمو لطفا بزار ممنون ازشما خواهشا حذف نکن

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام چشم گذاشتم
      ولی یه کم صبورانه بنویسید تا غلط های اشتباهی وارد متن نشه

  3. خدمات اولی می گوید

    مگه ما با رسمیا چه فرقی میکنیم که این اقای محترم که خودشو سرتر میبینه به عنوان رسمی و ما شرکتی هارو مزاحم و باعث دیر واریز کردن حقوقش میبینه همین نگاه های تبعیض امیزه بین ما و رسمیا تفرقه میندازه مگه شما کی هستی ما کی هستیم همه ما یه هدف رو دنبال میکنیم و کار مشترک داریم تو محیط اداره حالا دست بر قضا شانس شما یه کم بیشتر بود رسمی شدین چرا با کینه و نفرت میزنید تو سرمون حقوق ماها نصف حقوق شماهاست شما بخاطر دو روز دیر شدن دارین دست و پا میزنید پس ماها که نصف حقوق شمارو میگیریم باید جنگ کنیم با مخابرات و مدیرانش خواهشا رسمی خصوصی در نیارید بس کنید این بازی بچه گانه رو چشم دیدن همو داشته باشیم یه روزایی بود شما اقایون رسمی ازمون پنج روز زودتر حقوق میرفتین الان چند ماهی هست ما زودتر ازشما میگیریم دیگه این جنگ و جدل نداره ناراحتی برو حقتو از مدیران بگیر چرا بحث خصوصی و رسمی هارو میکشی وسط مرد حساب

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست خوبم
      فکر می کنم شما اینو خیلی شور کردین دیگه
      منظور نویسنده به اختلاف نبود. از من گله کرده بود.گله اش هم درست بود واقعا من هیچ دفاعی نداشتم
      گله کرده بود که (نوع سایت داری شما باعث میشه رسمی ها دیرتر حقوق بگیرن و شما برای شرکتیها چونه میزنی)
      خب حرفش درست بود دیگه بنده خدا
      در کلیت موضوع هر کسی دیرتر حقوق بگیره ، اگر تا سر برج باشه زیاد ناراحت نمیشه
      ولی وقتی از سر برج چند روز رد میشه پای چک ها و اجازه خونه میاد وسط و …. دیگه هر کسی باشه ناراحت میشه
      حالا به همه دوستان میگم و دلایلم رو قبلا نوشتم.
      اما توجیهی نداره حقوق برای بعد از یکم بیفته . بهتره برای اون راه حلی پیدا کنیم. وگرنه اختلاف و تبعیض در هیچ حالتی خوب نیست چه به نفع من باشه چه به نفع شما

  4. پیمانکار خسته می گوید

    سردبیر یک مورد دیگه هم میخوام اضافه کنم. امروز از یکی از همکاران سن و سال دارد خدماتی که درد و دل میکرد شنیدم که یکی از همکاران قراردادی به ایشان گفتند: شما خدمتگزار و مدیون ما هستید!!!
    میدانید این فقط یک مورد از برخودها و تبعیض هاییست که هر روز در این سیستم بیمار به ما میگذرد.
    تا زمانیکه نیروهای غیر پیمانکار اینطور از بالا به ما نگاه میکنند و خودشان را برتر از ما میدانند نباید انتظار همکاری و همدلی از سمت ما داشته باشند. در صورتیکه اگر این نوع نگاه و تبعیض بین این دو قشر نبود سیستم خیلی بهتر در جهت سرویس دهی به مشتریان عمل میکرد و بازدهی خیلی بهتری داشت و اینقدر حق الناس مشتری ها پایمال نمیشد.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      متاسفانه این دید در بین خیلی ها هست و اصلا بسته به نوع قرارداد هم نیست
      شرکتی یکی لیسانس داره یکی خدماتیه
      قراردادی یکی 92 ایه دیگری 88 ای
      رسمی …….
      من دیگه این کامنتها رو نشون نمیدم

  5. پیمانکار خسته می گوید

    سردبیر عزیز از پاسخ مناسب شما به این همکار رسمی سپاسگزارم. و همچنین از تمامی اطلاع رسانی ها و خدماتی که از طریق این سایت صورت میگیرد. شما صدای ما هستید وقتی که کسی صدای ما را نمیشنود. همیشه سربلند و سلامت باشید.

  6. ساحل می گوید

    سلام
    خدا پدرش را بیامرزد
    تنها مرجعی که ما نیروهای شرکتی می تونیم خبر بگیریم همین سایته
    ان شااله همانطور که در پرداختیهای شرکتیها تاثیر گذار بوده است بتواند در طبقه بندی و سایر احقاق حقوق شرکتیها تاثیر گذار باشد
    دعای خیر همه بدرقه راهتان

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      خصوصی بهتون میگم موثره و حتما عمل میکنه

  7. مهدی می گوید

    باسلام واحترام
    باتوجه به اینکه بنده قراردادی هستم و با بیش از 15سال سابقه کار و2فرزند هنوز مسکن ندارم و چندین قسط نیزدارم که بخش عمده ای از حقوقم را شامل می شود لیکن با اینکه اول حقوق شرکتی ها (که به نظرم بیش از همه به آنها ظلم شده و می شود) را پرداخت کنند موافقم. انشالله مشکلات دنیا و مملکت با ظهور حضرت مهدی (عج) هرچه سریعتر حل شود.

  8. کارشناس می گوید

    من رسمی هستم و کاملاً موافق پرداخت حقوق شرکتی ها قبل خودم هستم
    اولاً اینکه اگر دریافت حقوق با تاخیر برای ما سخت است و آخر ماه مشکل داریم مطمئناً برای شرکتی ها که حقوق پایین تری می گیرند سخت تر است
    دوم اینکه گاهی اوقات که دیرتر از ما گرفته بودند با تاخیر بیشتری بود حتی تا هفتم و نهم یا دوازدهم

  9. آرام می گوید

    سلام مجدد، محرمانه ……….. شرمنده میشه شماره تون را بدید تماس بگیرم راهنمایی کنید شماره به خدا کمکم کنید با ۲۰ سال سابقه احساس میکنم کلاه بزرگی داره سرم میره

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      آرام گرامی
      برایتان پیامک زدم
      تماس بگیرید لطفا

  10. آرام می گوید

    سلام سردبیر عزیز مشکل برام پیش اومده راهنمایی کنید لطفا .بعد از ۸سال که قراردادم پشتیبان مالی و اداری بوده حالا یکدفعه قرارداد باعنوان کارمند اداری برام آوردن امضا کنم فرقش چیه؟ نمیدونم اشتباه کردم امضا کردم یا فرقی نداره؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      در این موارد من اطلاعاتی ندارم اما واقعیت اینه که هیچی هنوز مشخص نیست
      از روی عنوان شغل نمیشه گفت …
      چون تلفنی صحبت کردیم توضیح نمیدم دیگه

  11. بازنشسته اخیر می گوید

    با سلام وتشکر از طرح این موضوع ببینید به نظر میرسه ما از اساس با مشکل مواجهیم و همین امر باعث بوجود آمدن کدورتهایی بین همکاران شده است .مشکل اساسی این است در حالی که همه ما اعم از رسمی و شرکتی و بازنشسته و قراردادی و … همه بر سر یک سفره نشسته ایم و به عبارتی از دسترنج همین جماعت نان این سفره فراهم می شود لیکن ضعف عملکردی مدیران شرکت سدی ما بین اقشار مختلف کارکنان ایجاد و کار به جایی رسیده که هر قشری احساس می کند فقط باید برای سهم خود از این سفره سهم خواهی کند و اینجاست که لحظه ای واقعیت همسفرگی از دیدگان همه محو و یا کمرنگ می شود.البته در این میان دلسوزی و همدردی سردبیر عزیز برای پاسخگویی به نیاز تک تک همکاران غیر قابل انکار است اما به نظر میرسد اگر جملگی ما به عنوان یک خانواده مخابراتی عزم جمعی خود را جزم و با هدف گذاری صحیح و صد البته کمک و یاری رسانه ای سردبیر گرامی فقط در یک مسیر یعنی احیای حقوق قانونی کارکنان فارغ از عناوین بیهوده شغلی گام برداریم شاید اولآ زودتر به نتیجه ومقصود نهایی و دائمی نائل آییم و از طرفی بجای بروز کدورتها از لذت همبستگی و تلاش جمعی و حاصل آن لذت بیشتری ببریم.به امید آنروز.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ممنونم
      عالی بود

  12. میجان می گوید

    بد و بیرا میگیم شما فیلتر میکنید ، خواهش میکنیم فایده نداره ، تیکه میندازیم انگار نه انگار ، پای دین و اسلام رو میاریم وسط فایده نداره ، چی بگیم ؟؟
    خدا کمک کنه انشاالله کل مخابرات دوباره دولتی بشه راحت بشیم ، کجاست اون دست و دل بازی مخابرات از سر رسید و خودکار و لباس و برکت فراوان گرفته تا تجهیزات مخابراتی ، خدا کمک کنه انشاالله.

  13. نیکوکاری می گوید

    سلام سردبیر مهربان خدا قوت .اگر امکانش هست لطفا نظراتی که حاوی درگیری بین گروههای مختلف شرکتی و رسمی رو تو سایت منتشر نکنین .جدایدا هم که بین نیروهای شسکام و خدمات اول هم دیده شده.چون من یکی که با خوندن این مطالب تفرقه انداز واقعن عصبی میشم.اخه نوشتن این مطالب واقعن چه فایده ای داره.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      من چکارش کنم؟
      نذارم منو متهم به سانسور میکنن
      بذارم واقعا خودم ناراحتم
      ضمن اینکه برخی چیزها در دل جامعه هست دیگه
      بین شرکتی و رسمی حرفهایی بود ، دیگه نذاشتیم ادامه بدن
      باز بین شسکام و خدمات اولی
      بعدش بین بازنشسته و شاغل
      بعدش …….
      همه هم از من انتظار دارن حرفشون در سایت بیاد بدون اینکه حرف دیگران بیاد

  14. یاس می گوید

    با درود و ارزوی سلامتی برای کلیه پرسنل خدمتگزار مخابرات و اعضای مخابرات ما.
    متاسفانه افرادی مانند من به دلیل زمان تولدمان که اصلا در اختیارمان نبوده با انبوهی از مشکلات دست و پنجه نرم کرده ایم تاکنون. مانند سیل زیاد جمعیت ایران در آن سالها و ظرفیت کم دانشگاه ها و دستگله های استخدامی و آنچه که نصیب ما شد تغییرات مداوم اموزش و پروش و تولد مقطعی از اموزش ۱۲ ساله به نام پیش دانشگاهی که اگر در امتحان ورودی ان که مانند کنکور بود قبول نمیشدیم به مدرک دبیرستان ما دیپلم ناقص میگفتند. با هزار امید و آرزو روزها گذراندیم. امتحان دانشگاه با سهمیه اندک برای نظام جدید اموزش متوسطه در دانشکاه در میان سیلی از سهمیه های مناطق و خانواده های ایثارگر و … و خدا راشکر سرافراز از نیان تمام انها موفق به اخذ لیسانس از دانشگاه دولتی شدم. پس لز ان ملزم به دادن ازمون استخدام ادواری بودیم جهت ورود به دستکاه هایی که استخدام داشتند و من همچنان در انها حضور داشتم و قبول شدم. جزو نیروهایی بودیم که با نامه از مخابرات بذای انحام تست و مصاحبه و …. رفتیم و به دلیل تعلل و گذز زمان شد انچه نباید میشد. طولانی شدن پروسه های اداری و … به مدت ۲ سال مخابرات را به دست خصوصی سازی سپرد تا اکنون بهانه جدیدی برای انجام نشدن کارها صورت بگیرد. بگذریم. در این عمر ۲۰ ساله ای که در مخابرات حضور دارم صرفا بر اساس تعهد انجام وظیفه نموده ام نه اینکه بگویم فلانی … حقوق دریافت میکند نصف من هم کار انجام نمی دهد چون معتقدم روزی باید حلال باشد. اما انچه در این دوران گذر زمان توجه مرا به خود جلب کرده این بوده است که هرانچه دوستان رسمی در قسمت ستاد شرکت بر ما سخت گرفتند هرچند دیر تر اما با گذر زمان گریبانشان را گرفت. مثالی عرض کنم: زمان دولتی بودن مخابرات چون تمام مرخصی دوستان به هر اندازه ای ذخیره میشد وقتی ما میخواستیم از حق مرخصی خود استفاده نماییم چون فقط ۹ روز آن می ماند مانند جنایتکار به ما نگاه می کردند و اضافه کارمان را صفر می دادند.(من میدانم و شما هم میدانید که در طول یک سال امکان ندارد کسی مرخصی نرود اما خوب دوستانی بودند که کل مرخصی هایشان می ماند چرایش را همه خوب می دانند مه جه طرفندهایی استفاده میشد). روز کارگر که اصلا تعطیل نبودیم و دریافت اضافه ای هم نداشتیم! بعد از خصوصی سازیو الزام به استفاده از مرخصی حالا دیکر دوستان از ترس سوخت شدن مرخصی هایشان اسفند اصلا اداره نمی امدند! تا انجا مه در ۲ سال اخیر امور اداری نامه زده مرخصی ها را به موقع ایتفاده کنید نه اسفندماه!
    تعداد روز مرخصی ما ۲۶ روز در سال شد و گفتند منظور قانون ۱ماه پشت سرهم بوده که ۴ روزش جمعه است و سهم شما ۲۶ روز!! اما برای دوستان رسمی مرخصی ۳۰ روز بود. چند سال گذشت و این مساله هم برای همه ۲۶ روز شد. هر چه از اضافه کارمان کم کردند الان دیگر به راحتی نمیتوانند ماموریت بروند و اضافه کار بگیرند.
    اگر حقوقمان را چندماه یکیار می دادند یا بیمه هایمان رد نمیشد که اصلا به حرفمان توجه نداشتند و میگفتند شنا حق صحبت با ما را ندارید و از پیمانکارتان مطالبه کنید! حالا مهابرات در پرداخت مطالبات کارکنان و بیمه هایشان تعلل میکند!!
    حالا من اینجا و شما و هم اینجا! سمت حرکت شرکت به کدام سو است؟ بهتر شدن یا سخت گیری بیشتر؟
    نه اینکه من و امثال من حوشحال باشیم، نه. اما هر طور که طرز تفمر و دیدگاه ما به دیگران باشد، انگاه دیگرانی هم شمارا انطور میبینند چون شما یادشان می دهید،شما اموزششان می دهید که با انسانهای دیگر چطور میشود رفتار کرد و اخلاقیات را تا چه حد میتوان زیر پا گذاشت!!
    هرچند هنوز هم معتقدم که حقوق ۳ پرسنل شرکتی معادل یمی از همکاران رسمی است که اصلا نه ماموریت نیرود و نه لضافه مار و پاداش دریافت میکند!!!
    از مکافات عمل غافل مشو!!!!
    گندم از گندم بروید جو زجو!!!

  15. شرکتی می گوید

    سلام خدمت نویسنده این متن همه پرسنل مخابرات (رسمی، شرکتی) حق دارند به موقع حقوق ومزایای خود رادریافت کنند اما نیروهای شرکتی واقعا بخاطر پایین بودن حقوق برای یکی دوروز تاخیر خیلی اذیت میشن امیدوارم همکاران رسمی این رودرک کنن وباسردبیر دلسوز ومهربان همدل وهمسو باشن مابرای پرسنل رسمی خیلی خیلی احترام قائلیم. سردبیر همیشه به عنوان بزرگ وپدردلسوز بچهای شرکتی بوده وهست ومن ازخدای مهربون برای ایشان سلامتی و طول عمر باعزت وصبرزیاد میخواهم

  16. لیلی می گوید

    به رسمیها بگید حقوقشونو از سازمان بورس بگیرن . کاری برا مخابرات‌انجام دادن بعد طلب حقوق به موقع داشته باشن

نظرات بسته شده است.