معاونت تجاری و هزار راه نرفته
مخابرات ما– فن آوری های مخابراتی در حال رشد و تغییر است اما تحریم ها کار توسعه شبکه مخابرات را با مشکل روبرو کرده است بطوری که مخابرات نمی تواند جواب گوی مشترکین فعلی خود باشد. مشترکینی که پشت در های مخابرات جهت توسعه تلفن ثابت و سرویس اینترنت جدید صفی طولانی ساخته اند.
سوال این است که :
- معاونت تجاری در طی سالهای اخیر چه کارهایی می توانست انجام دهد؟
- چگونه می توانست تغییر و تحول و خلاقیت را در مخابرات ایجاد کند؟
- چه محصولات و خدمات جدیدی ، در سالهای اخیر ایجاد شده است؟
درآمد مخابرات به معاونت تجاری وابسته است. راه هایی که معاونت تجاری مخابرات برای کسب رضایت مشترکین،کارکنان، ذینفعان داخلی و خارجی باید برود:
- ۱. در سرویس های اینترنت ADSL و VDSL و FTTH تجدید نظر کرده و طرح ها را بر اساس نیاز و خواسته مشتریان طراحی نماید.
- ۲. به استان ها اختیار برگزاری کمپین با سرویس های اینترنتی دلخواه بدهد بلکه از آنها بخواهد بنابر ویژگی های منطقه ای در سال چند کمپین برگزار نمایند.
- ۳. اگرچه تجهیز منابع مخابراتی به عهده معاونت های فنی و شبکه می باشد ولی حضور فعال در تامین منابع داشته باشد.
- ۴. با توجه به اهمیت پرسنل معاونت تجاری در سطح کشور بر میزان و چگونگی ارائه خدمات، نسبت به غربالگری و ارزیابی پرسنل اقدام کند.
- ۵. نسبت به تدوین نقشه راه برای رشد تعداد و نوع خدمات و محصولات خود برای چند سال آینده اقدام کند.
- ۶. از تمرکز گرایی در معاونت تجاری مخابرات ایران پرهیز و امور به معاونت های تجاری استان ها واگذار گردد.
و هزاران راه نرفته دیگر.
معاونت تجاری باید به سایر بخش های مخابراتی انگیزه بدهد تا با خدمات جدید روح تغییر را در سازمان بدمد.
به نظر شما چگونه؟
مخابرات باید برای مشترکین تاره ثبت نام شده و همچنین برای مشترکینی که برای بار اول تقاضای ADSL دارند طرح ویژه در نظر بگیرید که ترغیب شوند
سلام
ما چند سال پیش در رابطه با مدیریت ضعیف و باندی معاونت تجاری گفیم و گفتم افسوس که گوش شنوائی نبود.
الان که همه چیز مثل روز مشخص شد به فکر این افتاده اند که باید چاره ای بیندیشند.(بگیر و ببند و عزل و …)
این همه خسارت به مخابرات را چه کسی جبران می کند؟
سلام
شرمنده که اینا میگم چرا هستش ولی…چی بگم
متاسفانه بود و نبودش فرقی نمیکنه…چون اون رئیسی که طراحی و توسعه داره خودش یه اُستایی هست برای خودش به جای مهندس بودن…
به نطر من باید مدیران فرسوده دولتی کناربروند و جوان های جدید با فکر جدید جایگزین بشوند تا شرایط فرق کنه اینکه همه پست های مهم به ادم های بازنشسته که هیچ کارایی ندارند می دهند مشکلات زیاد میشه کم نمیشه ….مخابرات باید دگرگون بشه نسل جدید وارد بشن تا پیشرفت کنند…متاسفانه این ادما به افراد جوان اصلا بها نمیدهند و باعث عدم انگیزه جوانان میشوند
اختیار دارین!
باید جوونا از اونا یادبگیرن که به هیچ وجه میز رو به کسی تحویل ندن!
اتفاقا ً یکی از سخت ترین عمل جراحی که که تا کنون در دنیا انجام شد تو ایران بود.
که آنهم جدا کردن یک مدیر از میز و صندلی اش بود !!!!
سلام سردبیر محترم
به نظر بنده مخابرات یه شرکته دولت نیست که تا رئیس جمهور عوض شد همه چی از اول شروع بشه . بایستی بیان یه برنامه مدون چند ساله تهیه کنن و هر کی هم اومد اون برنامه را ادامه بدهد.نمونش 25زوج از این کافو به اون کافو ،تقویت مرکزی کافو به صورت کابل هوایی مستقیم از مرکز،امروز کابل نوری 2کر پر شد فردا جمع اوری4 کر همینجوری تا…یکی هم نیست بگه توکه زوج بیشتر داشتی از اول اونا نصب کن بره دیگه آخه چرا اموال شرکت را پایمال میکنی.شاید هم نمیدانم سود برخیها در این است؟!
طراحی مگه نیست؟
اونا همه شرایط رو در نظر میگیرن معمولا
والا سردبیر من حیطه کاریم ربطی به بازاریابی و توسعه نداره، اما خداوکیل میتونم آمار دایری مرکزی که در آن کار میکنم را خدمتتون ارائه بدم و با شماره همراه مشترکین تماس بگیرید و از آنها بپرسید که چه کسی شمارا تشویق به ثبت نام تلفن و adsl مینماید حتی در بحث شبکه تا الان چندین طرح و با کمترین هزینه را به مرحله اجرا درآوردم که درآن محدوده چندین دایری جدید داشتیم، اما بخاطر همکارم هیچوقت نخواستم همه چیزو بگم که کار حقیره…شما همین طرح غربال گری نیروها را پیشنهاد بدید تا حداقل کسانیکه برای احیا و ارتقا شرکت قدمی برمیدارند را تشویق کنند تا مابقی نیروها هم برای رقابت هم که باشه تلاش بیشتری از خود نشان بدهند
سلام ممنون از نظرتون
مخابرات؟….تشویق.؟…محاله محاله…مدیران مخابرات اگر برروی اقیانونس ارام اتوبان چندین بانده بسازند شاید ،…اما اما از آن تشویق محاله محال….
خاطرات شمال محال یادم بره !!!!!
آن همه خاطرات شمال محاله یادم بره!!!
خواهش