تشکل ها و انجمن های کارگری مخابرات شیوه های پیگیری را تغییر دهند
مخابرات ما- کارکنان و همکاران انتظار دارند تشکل ها و انجمن ها و کانون های کارگری پیش از آنکه مخابرات نظراتش را به قانون تبدیل کند، با شکایت و یا گرفتن وکیل مانع از اجرای منویاتش باشند.
بطور مثال اخیرا دو طرح علنی ، با نامه کتبی مطرح شده است:
- 1- 30 در صد از پرداختی های کارکنان (دقت کنید فقط حقوق مورد نظر نیست بلکه کل پرداختی مورد نظر است) متکی به کارائی واحد اداری شخص شود.(اینجا)
- 2- محدود کردن پرداختی های مصوب یک به یک (ابتدا بهره وری از 4 ماه به دو ماه تبدیل شد.سپس به امتیازات محدود شد.حالا هم حق جذب و نقشه هایی که برای کاهش آن می کشند)
به عنوان سردبیر این رسانه و محل مراجعه هزاران همکار از اقشار مختلف از تشکل ها و انجمن ها سوالی اساسی دارم:
- آیا این بار هم میخواهید صبر کنید تا پس از اجرای این مصوبات، فقط اعتراض کنید؟
- آیا با این همه مدارک و مستندات قانونی برای اقدام به کاهش اصل حقوق، زمان آن نرسیده با گرفتن وکیل اقدام به طرح قانونی شکایت کارکنان کنید؟
به نظر من زمان آن رسیده که تغییر شیوه بدهیم.
شکل اعتراضات قبلی مربوط بود به زمانی که به صداقت مدیران قبلی قدری اعتقاد داشتیم و چنین می پنداشتیم که اگر حق را برای مدیران تشریح کنیم اقدام شایسته ای انجام می شود.
چنین هم شد.
و درست فکر می کردیم.مدیران و حتی سهامداران تا سال گذشته بخوبی همراهی کردند که این امر جای سپاس دارد. اما حالا این صداقت احساس نمی شود و بنظر می رسد باید تغییر شیوه بدهیم. شورای عالی تشکل ها و انجمن صنفی مخابرات منطقه تهران و انجمن فعال صنفی بازنشستگان طرف صحبت من هستند و انتظا ر دارم اعلام نظر کنند.
نظرات من بطور واقعی تغییر کرده است حتی در مورد نیروهای شرکتی هم معتقدم باید از طریق قانونی پیگیری شودو
سلام دوستان فشار از طریق نمایندگان مجلس شهرتون تجمع مقابل ستاد اجرایی تشکیل یک صنف کشوری با رییسان قوی و با سواد که از عهده ی حقوقی مخابرات بر بیان میدانید که نمایندگان به وزرا تذکر میدهند یا استیضاح میکنند پس فشار از طریق نمایندگان مجلس خیلی مهم هست دوستان مخابرات باید از جهات مختلف تحت فشار قرار بگیره و اگر نه اب در هاون کوبیدن میشه
فیش بازنشستگان مخابرات منطقه تهران در دسترس است خبری از مطالبات سال 92 نیست !!!!!!
امروز سه شنبه پنج مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۲ است متاسفانه هنوز هم فیش خوارباربازنشستگان مخابرات منطقه تهران را صادر نکرده چرا؟؟؟؟
سلام ، فقط با تجمع میتوانیم حق مان را بگیریم وگرنه قانون ضدماوضع میکنند.الله اکبر.الله اکبر
نزدیک 50 هزارنفر پرسنل داره این شرکت با حتی بیشتر
بعد اینهمه محافطه کاری برای چیه؟
از قدیم گفتند اگه رو بدی به بدهکار .. طلبکار میشه
یکبار برای همیشه باید یک اعتراض سنگین بشه حساب کار میاد دستشون
آیین چراغ ، خاموشی نیست
سلام آقای سردبیر عزیز مسیر قانون میشه مسئله نماینده مجلس و پاسبان زمان شاه که جواب نمیده بهترین راه دست از کار کشیدن به نوبه کارکنان هر منطقه در یک روز و انعکاس آن در رسانه های داخلی می باشد باور کن چند تا استان اینکار را بکنند کار به تمام استانها نمی کشه متولیان امر فوری تسلبم حقایق شده و از تصویب قوانین من درآوردی دست کشید و فورا حق و حقوق کارکنان را می دهند نیازی هم به تجمع کلی در این اوضاع کرونایی در تهران نیست
ناصر جان
قربون شکلت
واقعا راه های رسیدن به هدف به قدر آدم های کره زمینه.
من هم در جایگاهی که بخاطر سایت هستم صرفا باید انعکاس دهنده نظر دیگران باشم نمی تونم به صراحت ایده ها و نظرات خودمو بگم
راستش نظرات من آنقدر شدیدتر از نظرات همکاراست که اگر حرف بزنم دو روزه خودم و سایت و مخابرات روی هواست
ببینید
هر کسی باید کار خودشو بکنه- مثلا تشکل ها حرف بزنه چانه زنی کنه کارکنان سر و صدا کنن برن مخابرات ایران هر روز یه گروه از یه استانی برن مخابرات ایران …
اوه اوه … باز حرف زدن. دیدی من چقدر عقایدم تندانه تر از بقیه است ولش کن! همون کار خودتونو بکنین سالم تر می مانید
سلام هیچ راه جز اعتراض خیابانی جواب نمی دهد .نیازی هم به مجوز نیست طبق قانون
تجمع جلوی ستاد اجرایی هر ماه یک تجمع بخدا از هر روشی بهتر جواب میده این روش بهترین کاره
من هم موافقم
سلام
جناب سردبیر از شما سپاسگزارم
ارادت
ممنونم
1- تشکیل انجمن صنفی برای تمام استانها ( رسمی و شرکتی و…)
2- انعقاد قرارداد با وکیل مجرب و یا شرکت حقوقی برای طرح شکایت
3- همدلی و همکاری کلیه نیروها برای احقاق مطالبات ( رسمی ، قراردادی ، شرکتی و.
سلام بر سردبیر
آقا جان حالا شد یک حرف حساب
وقتی که این نیروهای مظلوم و زحمت کش (رسمی ، قراردادی، شرکتی و…) بار این شرکت زوار در رفته رو به دوش میکشند و جوابشون میشه بی اعتنایی و تهدید و تحقیر و….
راه قانونی که همون شکایت هست رو باید ذر پیش گرفت.
آقا جان
ما شکایت کردیم و بر حق هم هستیم و اگر مخابرات زیر بار اجرای تعهدات نرود آن وقت برای اجرای حکم اقدام میشه و .. کارگزاران با شکایت به حقشون رسیدند
بعضی از استانها با طرح شکایت دارن کار رو پیش میبرند
حالا رسمی ها که از همه قدرتمندتر هستند و بهتر میتونند احقاق حق کنند هم باید شکایت کنند.
راه پیروزی فقط راه شکایت است و بس
سلام
از این حرفهای حساب زیاد داریم ما!
طنز و مزاح بود خواستم یه ذره بخندین در این اوضاع افتضاح
سلام عزیز کارگزاران به کمک نمایندگان مجلس به حق و حقوق خود رسیدند البته نمایندگان هم برای جمع آوری رای در دوره بعدی تن به اینکار دادند و الا شکایت با پروسه طولانی روبرو می شود راهکاار دست از کار کشیدن دسته جمعی می باشد
سلام ، کاملاً حق با شماست
باید اقدام اساسی کرد ، وقتی از طریق قانونی می توان کاری کرد اعتراضات آب در هاونگ کوبیدنه و تابحال هم نتیجه ای گرفته نشده .
اینجوری نه ما حرف اونارو می فهمیم نه اونا حرف مارو چراکه نه آنه زبان آدمیزاد بلدند و نه ما حضرت سلیمانیم
امروز دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۱ متاسفانه هنوز هم فیش خوارباربازنشستگان مخابرات منطقه تهران را صادر نکرده چرا؟؟؟؟
جدا کردن شرکت مخابرات و ارتباطات سیار از همدیگه بزرگترین خیانت و ضربه به همه مخابرات و پرسنل شرکت بود که در زمان جناب استاد اعظم آقای صدری اتفاق افتاد و جالبه ایشون بعدشم شدن هئیت مدیره سیار. عملکرد مخابرات و مدیران باید بره به مجلس و مورد بررسی قرار بگیره یک سری منافع این وسط برای بعضیها هست که دست گذاشته روی گلوی کارمندای و بازنسشته های شرکت.سهامداران و مدیران شرکت ریشه کارمندهاشون رو خشکوندن با این تصمیماتشون .اینکه توی شرکت نیروی رسمی ناراضیه نیروی شرکتی رو نابود کردن بازنشسته ها یجور دیگه بخاک سیاه نشوندن واین همه نارضایتی که برای همه درست کردن واقعا اسمش رو چی میشه گذاشت نمیدونم!
جناب سردبیربه تجربه میگویم در این هیئت مدیره هم جای دفاع خواهد داشت . همان طوماری از امضا که گفتم ازتمام مناطق . این مسئله فقط به پایین دستی ها ضررمیرساند وگرنه دادن امتیاز که دست خودشان است و برای خود صد در نظر میگیرند . تازه خیلی از ما به کسی هم که کار ساده تری انجام میدهد امتیاز بالا میدهیم وخلاصه آنکه دراین شلوغ بازار تا تعریف کارائی چه باشد معلوم نیست .
من با شما موافقم. اصولا حداقل باید یه کاری بکنیم دیگه
ولی چه کسی باید شروع کنه؟
سلام و درود بر سردبیر محترم
درد و دل یک هموطن شرکتی
درسته که ما تو کشوری زندگی میکنیم که حال هیچ کداممان خوب نیست
اما کمی که فکر میکنم میبینم دلیلش فقط خود ماییم ما کی اینقدر بی وجدان شدیم به جای داشتن وجدان سجاده اب میکشیم و از هر بازیگری بازیگرتر شده ایم
بادی به هر جهت بوزد به همان جهت میرویم وااای برما
بر همه ما
من سال 91 وارد شرکت شدم و از اونجایی که قبلاً در شرکتهای خصوصی داخل شهر مشغول به کار بودم چیزهای عجیبی رو در مخابرات دیدم که هیچ جا مثلش رو ندیده بودم
حتی الان که فکر میکنم میبینم ریسیلر فروش اینترنت با توجه به کارایی و تلاشش ارتقا پیدا میکنه اما ما نه ..
نمیدونم چی تو ذهن بیمار صاحب منصبان میگذره اما این جمله که از یه بزرگی تو کتاب خوندم رو هیچ موقع فراموش نمیکنم : ذهن بیمار تصمیمات بیمارگونه ای میگیره
دقیقا مشکل جامعه ماست
هر روزی که میگذره بیشتر متوجه میشم که بیشتر کارکردن و دل سوزوندن برای این شرکت و حتی این جامعه کاری عبث و بیهوده است و بیشتر موجب انزوا و افسردگی میشه
اشتباها توقع داشتم که اگر خوب کار کنم اگر تلاشم رو دوچندان کنم اگر بدرخشم حداقل جایگاهم تو شرکت بهتر میشه حقوق پیشکش
اما هر روز بدتر از دیروز …
هر روز نگاههای همکاران رسمی و قراردادی ما بیشتر شبیه برده داری میشه شاید تو حوزه ها و اداراتی که نیروی رسمی و قراردادی کمتری دارن کمرنگ تر باشه اما اینجا ..
پس تصمیم میگیرم که فقط به اندازه کار کنم به اندازه پیشنهاد مفید بدم در واقع خیلی از اوقات حرف نزنم
متاسفم که عمرم رو تو شغلی گذروندم که ارزش انسانها و نیروی انسانی خوب رو نمیدونن
سلام
همانطوری که گفتین حال هیچ کسی خوب نیست
لذا این شرایط حتما تغییر میکنه
من فکر میکنم یک گشایش مالی پیش بیاد و درآمد شرکتها بیشتر بشه همه چی فرق میکنه
الان همه چی قفل شده
آقای مدیر فکر می کنید خیلی شاهکار کردین حق و حقوق کارمندان را ان هم به زور محکمه های مختلف و ان هم ناقص می خواهید پرداخت کنید سالیان سال جوانی و تخصص همکاران در این مجموعه با حداقل حقوق نسبت به سایر ارگانها که خود درامد زا بودن طی شده تمام همت جنابعالی گرفتن مجوز افزایش نرخ پالس هست البته همه چی به طور وحشتناک گرون شده تقاضای این افزایش منطقی است ولی آیا هیچ مدیریتی برای کنترل و افزایش درآمد نباید داشته باشیم فقط کوچک کردن سفره کارمندان دقیقا مثل داستان دامداران که به جای حل مشکل و مدیریت بحران قیمت شیر را بالا می برن که جیب مردم خالی تر و بدبختی شون بیشتر بشه دقیقا مثل داستان خشکسالی و مشکل آب و مدیریت آن که نتیجه شو این روزها در جنوب کشور دارید می بینید خوب طبیعی است مدیریت مخابرات جز کوچکی از مدیریت کلان مملکت هست وجود این همه مشکل و بی کفایتی و بی مدیریتی در این مجموعه طبیعی است . ختم کلام تا توان نیروی متخصص و کارمندان دیده نشوند و برای آنها ارزشی قایل نگردند و پا روی خواسته و حقوق کارکنان گذاشته شود انتظار بهره وری و ارتقا کیفیت خدمات مخابرات را نباید انتظار داشت این کارمندان هستند که امورات را به پیش می برند خواه مدیر بالاسری باشد یا نباشد نوع نگاه مدیران ارشد باید تغییر کند حال این روزهای مخابرات خیلی خرابه ، خیلی ، این حال را دریابید تا بیشتر در حق کارمندان و تجهیزات و مشترک ظلم نشود
بخداوندی خدا مخابرات رو به اتیش میکشیم..هیهات من الذله
سلام
چرا خب/ اینقدر خشن؟
محل ارتزاقمان است.راهش اتحادهمکاران میباشد