مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شرکتی که هنوز چارت مشخصی ندار د چگونه می تواند مشکلات نیروی انسانیش را حل کند؟

مخابرات ما- مطلب رسیده از خوانندگان سایت است.توصیه می کنم حتما بخوانید.در این نوشته الگوی نیروی انسانی و مدیریت نیروی انسانی در مطلبی کوتاه تحلیل شده است.

مخابرات ما (سجاد – خواننده سایت)- ما در شرکتی کار میکنیم که هنوز یک چارت مشخص نداره! چطور ممکنه شرکتی که هنوز حتی در زمینه نیروی انسانی، چارت مشخصی نداره، بتونه مشکلات نیروی انسانیش رو مدیریت و حل کنه!؟ هر کس در منابع انسانی، چه در معاونت و چه در مناطق، گفت که من اشنباه عرض میکنم و چارت داریم، ازش بخواهید در یک نمودار درختی، که سر نمودار مدیرعامل و هیئت مدیره هستند، فقط پست های سازمانی شرکت مخابرات ایران رو بیاره! اگر تونست با این آشفتگی و هرج و مرج در پست ها، چنین کار غیر ممکنی رو انجام بده، واقعاً تشویق داره!
تو شرکت نه جایگاه و وظایف ستاد مشخصه و نه مناطق! یک تعداد پست با جایگاه سازمانیه مبهم در ستاد داریم، یک تعداد پست مختص مناطق داریم! جالبه مناطق هم استانداردهای متفاوتی برای بعضاً یک جایگاه مشخص دارند و در نتیجه پست های اختصاصی و متناقض دارند! یک پست با وظایف و تعریف کاملاً مشابه، در منطقه تهران میشه مدیر کل، در منطقه اصفهان یا خراسان رضوی میشه مدیر!
در ستاد کارشناس ارشد 2 و 3 داریم که اصلاً مشخص نیست چه کاره هستند! در یک منطقه مدیر منطقه معاون داره و زیر مجموعه معاون هاش چندین مدیر کل داره! در حالیکه در معارفه مدیران مناطق ازشون خواسته میشه که رهنودهای مدیران کل ستادی رو به کار بگیرند!!! یعنی از پستی که دو سطح از خودش پایینتره رهنمود بگیره! در یک منطقه دیگه اصلاً پستی تحت عنوان مدیر کل نداریم!
این آشفتگی و هرج مرج تا سطوح کارشناسی هم به وضوح دیده میشه، دقیقاً جایی که دلیل حضور کارشناس و اداره های عملیاتی در ستاد مشخص نیست! دلیل عدم وجود کارشناس مسئول در ستاد و حذف اون از خیلی از مناطق نامشخصه! چنین سطحی از به هم ریختگی در حوزه منابع انسانی کاملاً نشون میده که مشکلات شرکت حل نخواهد شد!
سردبیر جان، هر موقع فرصت کردید، به تفصیل به این موضوع بپردازید، ببینیم اصلاً در معاونت توسعه سرمایه انسانی، جناب فرقانی و مدیران کل ستادی، از این آشفتگی خبر دارند! اگر دارند چه توضیحی برای اون وجود داره!؟

با خود گفتیم اگر در شیوه نگارش نویسنده دست ببریم  و به روند نوشتاری نزدیک کنیم مطلب از تب و تاب نویسنده خارج می شود لذا به همان شکل منتشر کردیم.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا گمان می کنید چارت سازمانی محل کار شما مناسب است؟

 

 

1313330cookie-checkشرکتی که هنوز چارت مشخصی ندار د چگونه می تواند مشکلات نیروی انسانیش را حل کند؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
9 نظرات
  1. Majid می گوید

    سلام
    البت امکان داره ی چارتی رو نشون بدن بگن ایناهاش
    کما اینه ستاد و ادارات این چارت رو دارن ولی کاملن مغایر با اصول کاربردی فعلی شرکته و خیلی سمت ها هَ که نباد باشه و خیلی سمت ها نی که باد باشه

    خانه از پایبست ویران است

  2. رضا می گوید

    ابزار پیاده‌سازی سفارشات و تسویه حساب های شخصی در انتصاب افراد نیز اون کمیته انتصابات است که معمولا فقط یک یا دو نفر که اصلأ تخصصی در مخابرات ندارند تصمیم گیرنده هستند.

  3. حاج حسین می گوید

    زمان دکتر سرائیان و مهندس دیانی داشت یه حرکتهایی زده میشد که چون با منافع برخی در تضاد بود بساط اش برچیده شد.

  4. ناشناس می گوید

    چون یک مشت بی سواد داره مخابرات و می چرخونه

  5. مرتضی می گوید

    باسلام و احترام
    براساس فریمورک معماری سازمانی TOGAF ابتدا باید تمام سرویس های خدماتی و پشتیبانی داخلی شرکت مشخص شود و بر اساس بهروش ها فرآیندهای مربوط به آن تهیه شود و از روی فرآیند وظایف و تعداد نفرات مورد نیاز آن وظیفه مشخص می شود و در نهایت ساختار سازمانی در می اید آیا در مخابرات از این روش استفاده می شود.من اطلاع دقیقی ندارم.اما تا زمانیکه از این روش استفاده نکنیم ما طراحی ساختار سازمانی خوبی نخواهیم داشت .
    باتشکر

  6. مخابرات ایرانی می گوید

    سلام، من هم با این وضعیت ناپایدار مخابرات ایران در موضوع چارت سازمانی به شدت مخالفم، مدیران مناطق هم سلیقه ایی عمل میکنند، باید زودتر تعیین تکلیف شود، در غیر اینصورت شخصا” به سازمان بازرسی کل کشور شکایت خواهم کرد.

  7. همکار می گوید

    به نظر می رسد چارت فعلی در جهت کسب رضایت افرادی است که در آن پست ها حضور دارند و محال است به این آسانی در جهت بهبود وضعیت شرکت تغییر کند . مشت نمونه خروار است : در ستاد مخابرات ایران کارشناس مسئول وجود ندارد و آن را حذف کردند ولی به جای آن به صورت قارچ گونه ای معاونت، اداره کل و اداره تاسیس شده است. شرکتی که هدفش داشتن ساختار فلت بود چنان ساختاری یافته که با هیچ مدلی جز مدل سفارش های پی در پی جهت تولید پست و مقام تفسیر نمی شود. بنده سوالی دارم آیا ایجاد این همه معاونت و زیر مجموعه درستاد مخابرات ایران باعث شده کسب درامد و بهبود وضعیت شرکت شده است؟ جواب مشخص است .خیر!!! ولی قطعا باعث بهبود وضع بسیاری از افراد سفارش شده که در حد کارشناس هم نیستند ولی امروز در جای مدیرکل و ریس اداره نشسته اند شده است.جناب سردبیر و همکاران مطلع بفرمایند در ابتدای خصوصی سازی چند معاونت و زیر مجموعه در ستاد مخابرات ایران داشتیم و الان چند تا؟ آیا بزرگواران هیت مدیره فکر نمی کنند به جای ایجاد زمزمه متغییر سازی یک سوم حقوق همه کارکنان باید اقدامی اساسی کنند و ساختار شرکت را یکبار برای همیسه فلت کنند البته اگر هجمه و فشار سفارشی و اذناب آنها اجازه دهد.

  8. سپیده می گوید

    اصلا چارت مناسبی وجود ندارد …اگر هم مثلا یک قسمتی رییس دارد مدیر هم دارد باز هم کارشناسان بدبخت در بین این دو گیر هستند چون مدیران و روسا نیروها را جز جهازشان میدانند …مرخصی با مدیر کار با رییس جلسه با مدیر اضافه کار با مدیر کار با رییس ….خلاصه که بلوشووووو

  9. همکار می گوید

    سلام ضمن آرزوی سلامتی برای همه عزیزان چه سرجاش هست الا روزمرگی واقعا هیچ‌برنامه هفتگی در مخابرات جاری است که اجزاء آن پیش بینی شده باشد تصمیم گیرندگان صبح از خواب بیدار می شود و خواب شب گذشته خودش را می خواهد اجرایی کند.

نظرات بسته شده است.