دردسر جدید مستاجران در جابهجایی/ خط تلفن ثابت دیگر منتقل نمیشود؟
مخابرات ما- خبرگزاری فارس- همیشه امکان انتقال خط تلفن ثابت از یک محل به محل دیگر در همان نزدیکی و در سطح همان مرکز مخابراتی وجود داشت، به این صورت که اگر مخابرات در خیابان مقصد مورد نظر مشترک، امکانات داشت خط را به آدرس جدید منتقل می کرد.
این امکان توسط مستاجران که اغلب در یک محل مشخص جابه جا می شوند مورد استفاده قرار می گرفت و همچنین افرادی که باوجود تغییر جزئی آدرس عادت به سکونت در یک محل مشخص دارند، اغلب شماره تلفن خود را به آدرس جدید در همان محل منتقل می کردند.
خط تلفن ثابت دیگر منتقل نمی شود؟
به تازگی گزارش هایی از مشترکان تلفن ثابت دریافت شده که می گویند برای انتقال خط تلفن ثابت خود به مرکز مخابراتی دیگری اقدام کرده اند اما مخابرات این درخواست را نپذیرفته است.
این مشترک تلفن ثابت توضیح می دهد که با این مشکل را در یک مرکز مخابراتی در شرق تهران مواجه شده است و مخابرات به او پیشنهاد کرده که خط تلفن ثابت جدیدی را خریداری کند.
این مشترک در دلایل خود برای درخواست انتقال خط، اعلام می کند که روی خط تلفن ثابت خود مشترک یک سرویس اینترنت از یک شرکت خصوصی است و از این رو خواستار انتقال خط است تا بتواند همچنان از اینترنت آن شرکت استفاده کند.
اما چرا مخابرات اخیرا این درخواست را نمی پذیرد. آیا انتقال خط تلفن ثابت دیگر انجام نمی شود؟
فعلا درخواست انتقال خط تلفن ثابت انجام نمی شود
پاسخ مخابرات چیست؟
خبرنگار فارس موضوع را از شرکت مخابرات پیگیری کرد.
مخابرات عدم انتقال خط تلفن ثابت از یک آدرس به آدرس دیگر در شرایط فعلی را تایید کرد و توضیح داد که علت این امر، عدم تناسب تعرفه موجود تغییر مکان با قیمت تمام شده آن است.
بنابر توضیح مخابرات، در این باره این شرکت درخواست تعیین تعرفه مناسب برای این خدمت متناسب با قیمت تمام شده را دارد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید تعرفه مربوط به این خدمت را تعیین کند که به دلیل عدم تعیین تکلیف تعرفه مناسب، مخابرات خطی را منتقل نمی کند و این امکان فعلا مقدور نیست.
بنابراین فعلا تا اطلاع ثانوی، مخابرات درخواست انتقال خط تلفن ثابت را انجام نمی دهد.
خواهش میکنم وظیفه هست اگه بتونم کمکی بکنم
اولین مرحله اینکه شرکت میگه بهای تمام شده جابجایی یک خط تلفن باهزینه قبلی بصرفه نیست این کاملا منطقی ست
شرکت جابجایی تلفن ثابت را فعلا کنار گذاشته ولی با توجه اینکه برخی از مشترکین یا مستاجرن یا بهر نحوی همان شماره خودشان را در منزل جدید میخواهند راه حل به اینصورت میباشد که مشترک درخواست تلفن جدید در دفاتر پیشخوان نموده وپس از بررسی امکانات و تایید شبکه بابت دایری در آدرس جدید . پرونده قبلی مشترک تخلیه ومسستردد میگردد وپس از این مرحله شماره تلفن پرونده قدیم به پرونده جدید منتقل داده میشود .با دریافت هزینه اتصال یاهمان هزینه ثبت نام در دفاتر پیشخوان دولت
اگر شماره رند باشه چه اتفاقی میفته؟
با سلام : بنده بعنوان همکار امور مشترکین بابت انتقال تلفن ثابت جابجایی همان پرونده با توجه به توضیحات شرکت در مورد قیمت تمام شده انتقال یک خط تلفن کاملا منتقی ست .لذا شرکت جهت انتقال وجابجایی سرشماره مشترک موانع قبلی رو برطرف نمودده و شماره مشترک در پرونده جدید باتوجه به درخواست مشترک انجام میشود .
میشه موضوع رو باز کنید
کاملا
خواهش میکنم