مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نارضایتی مردم خاش از طرح عجیب تخلیه کاربری تلفن های ثابت

مخابرات ما – قطع غیر منتظره تلفن های ثابت شهر خاش سبب نارضایتی مردم شد بگونه ای که برای پیگیری موضوع به اداره مخابرات خاش مراجعه می‌کنند.

مخابرات ما (مالکی)-با عنایت به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس شهر خاش استقبال از آموزش های غیر حضوری در مقایسه با ماه های گذشته قوت گرفت است اما تخلیه کاربری تلفن های ثابت دسترسی به اینترنت را در خانه برای دانش آموزان و معلمان مشکل ساخته است.

بنابر دستورالعمل های ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا دریافت هرگونه وجه نقد از سوی اصناف ضروری در شهرها ممنوع اعلام شد برخی از خبازی های خاش با اعلام این که از دریافت پول نقد معذوریم اظهار داشتند که از چند روز گذشته بعلت تخلیه کاربری تلفن ثابت دستگاه هایPoz ثابت با مشکل جدی مواجه شده ایم.

برخی از دفاتر پیشخوان خدمات دولت نیز پس از قطع تلفن های ثابت از ارائه خدمات الکترونیکی به مردم با مشکل مواجه شده اند.

گفتنی است علت قطع و تخلیه کاربری تلفن های ثابت شهر خاش از زبان کارشناس مسوول مخابرات خاش در امور مشترکین وصول نشدن مطالبات و یا عدم استفاده از خطوط بوده است که این کارشناس با اظهار بی مسئولیتی روند پاسخگویی به مردم را به مدیر اداره مخابرات که در خاش حضور نداشت محول کرد.

مدیر مخابرات خاش نیز روند پیگیری مشکل مردم خاش را به اداره کل مخابرات سیستان و بلوچستان محول کرد تا زنجیره‌ خالی کردن بار مسوولیت از شانه در خاش تکمیل شود.

مبالغی که در پی آن خطوط تلفن ثابت تخلیه کاربری و جمع آوری شده است عمدتاً از مبلغ ۵ هزار ریال تا ۱۰۰ هزار ریال متغیر بود.

همچنین تعیین مبالغی برای دایر کردن مجدد امیتاز تلفن ثابت از دیگر اقدامات عجیب و غیر منتظره برای مردم بود که مورد نارضایتی و اعتراض واقع شد زیرا توجیهی مناسب و محکمه پسندی برای خرید دوباره امیتاز تلفنی که قبلاً تمامی حق و هزینه آن توسط مردم پرداخت شده است وجود ندارد.

به گفته یک منبع آگاه تخلیه کاربری بیش از ۵ هزار نفر از مشترکین مخابرات انجام شده است که میتوان گفت بخش عمده این آمار مربوط به مشترکین خانگی و اصناف ضروری شهر است.

اداره کل مخابرات سیستان و بلوچستان می‌توانست با اکتفا به قطع موقت تلفن مشترکین بدهکار نسبت به وصول مطالبات خود اقدام نمایند و با تخلیه کاربری و جمع آوری خطوط سبب نارضایتی مردم خاش نشود.

شایسته بود پیش تخلیه کاربری و سلب امتیاز مشترکین بدهکار از سوی مخابرات خاش اطلاع رسانی لازم صورت می‌گرفت که این عدم آگاه سازی ریشه در ضعف روابط عمومی اداره مذکور و نحوه مدیریت امور دارد.

فرماندار خاش: مشکل تخلیه‌ کاربری در حال پیگیری است

صاحب گل صالحی فرماندار خاش پیرو نارضایتی مردم در خصوص تخلیه و جمع آوری خطوط تلفن ثابت مشترکین به خبرنگار ما گفت: خطوط تلفن ثابت مشترکینی جمع آوری شده است که بیش از ۷ ماه بدهی قبلی خود را پرداخت نکرده اند.

وی افزود: پیگیری های لازم جهت رفع این مشکل در حال انجام است و در تلاشیم که این مشکل با پرداخت بدهی قبلی مرتفع شود.

صالحی اذعان داشت: مردم در مواجه با مشکلات و صبر و حوصله داشته باشند تا روند پیگیری مشکلات انجام شود.

فرماندار خاش تصریح کرد: وصول بموقع مطالبات سبب افزایش کیفیت خدمات رسانی و ارائه خدمات مطلوب تر خواهد شد.

علیرغم قول فرماندار خاش مبنی بر پیگیری مشکل مردم اما همچنان کارشناسان امور مشترکین اداره مخابرات با اظهار بی مسوولیتی نسبت به مشکل مردم خواستار پرداخت مبالغ تعیین شده هستند.

1317110cookie-checkنارضایتی مردم خاش از طرح عجیب تخلیه کاربری تلفن های ثابت

Please rate this

0 1 2 3 4 5
6 نظرات
  1. شرکتی می گوید

    با سلام خدمت سردبير عزیز
    این قضیه مربوط به زمستان ۹۹ بود که به لطف خداوند و نیروهای پر تلاش شرکتی مرتفع گردید.تخلیه کاربری رو شما نوشتید اما منظور بنده تخلیه تلفن ثابت هست. ما هم از مصوبات بی اطلاع نیستیم،اما اگر مصوبات را قبل از اقدام تخلیه مطالعه می کردند با توجه به وضعیت بیماری نارضایتی مردمی ایجاد نمیشد بالاخره باید اطلاع رسانی میشد یا بصورت پیامکی ، اخطار کتبی و تعیین مهلت مقرر جهت پرداخت، تماس با مشترک و باز هم اگر امکان انجام هیچکدام از این اقدامات نبود ارتباط رو قطع میکردن تا مشترک مراجعه و پرداخت می‌نمود. اما بقول شما خطوط یک سال یا دو سال بدهکار بودن و باید تخلیه میشدن. حالا یه سؤال؛ تلفنی که ۲ سال بدهکار هست چرا وصله و ارتباط داره ، خب طبیعیه مشترک هم مراجعه نمیکنه و بعد از اقدام ناگهانی تخلیه تلفن بدون در نظر گرفتن شیوع بیماری نارضایتی ایجاد میشه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      یعنی چی؟
      طبق قانون اول باید یکطرفه کنه بعدش دو طرفه کنه بعدش نامه بزنه بعدش پیامک و …. بعد از اینا (فکر کنم بعد از یک سال) میتونه سلب امتیاز کنه
      حتما باید قطع کنه تا بدهیش زیاد نشه

  2. فریدون می گوید

    ای خددددددا چقدر گفتیم این کار رو نکنید به روال پیش برید که فردا متهم نشید رئیس رؤسای با سابقه و بی سابقه با تجربه و بی تجربه همه گفتن دستور مدیرعامل هست چقدر خوب بود یمقدار گوش به حرف شرکتیهای بدبخت میکردن تجزیه تحلیل میکردن بعد اقدام به انجام تخلیه به آقای مدیر عامل محترم اعلام کردیم گفتن چشم نظراتتون رو در سامانه پیشنهادات بگذارید ما استفاده می‌کنیم اما اعتنا نکردن جالب اینجاست که در سامانه پیشنهادات هم شرکتیهاجایگاهی ندارن و با اسم کارمند رسمی باید وارد شوند. ضمناً این اتفاق در کل استان رخ داد نه فقط در شهرستان خاش. جالب اینجاست که با این اقدام ناعادلانه هنوز هم ………..

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      تخلیه کاربری؟ منظورتون چیه؟
      اگر منظورتون تخلیه تلفنهای بدهکاره که مثلا یک سال دو سال بدهکارن و امکانات رو قفل کردن
      باید بگم این مصوبه است و باید اجرا کنن
      حالا بگو ببینم مردم خاش چه انتظاری دارن و چرا ناراضی شدن؟

      1. A.A می گوید

        باسلام
        برخلاف برخی مطالب ذکر شده حدود 85 درصد خطوط یعنی حدود 4200مورد قطع دوطرفه بوده ومشترک کاملا درجریان قطع ارتباط خویش بوده وهیچ اقدام عملی هم در خصوص پرداخت بدهی صورت نداده اند وبین یک تا سه سال بدهکاروبدهی انها نیز بین ده هزار تومان تا 5میلیون متغیر بوده وتنها حدود 15 درصد خطوط تقریبا معادل حدود 750 موردبین 5هزار تا 10 هزارتومان بوده که برخی از این خطوط نیز بالای 12 دوره بدهکار بوده اند ضمن اینکه پس از تخلیه نیز کمتر از 20درصد مشترکین مجددا اقدام به واریز بدهی کارکرد وواریز هزینه دایری مجدد نموده وخطوط مجددا دایر شده اند وهیچ هزینه غیر متعارفی از مشترک اخذ نشده است .

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          دیگه گاهی چاره ای یست
          شما اگر سه ماه سیم کارت اعتباریت کار نکنه ازت میگیرن
          خب تلفن ثابت هزینه هاش زیاده نمیشه بیخودی بذاری کنار تازه برای مشترک از جیب خودت نگهداری هم بکنی

نظرات بسته شده است.