مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گفتگو با مهندس عیدی به مناسبت تالیف کتاب ipv6

مخابرات ما – گفتگو با مهندس عیدی به مناسبت تالیف کتاب ipv6 که توسط همکاران ما در استان گلستان انجام شده است.

مخابرات ما – منبع خبر : استان گلستان – سرکار خانم استارمی

 

بهرام عیدی متولد سال 1352 و فارغ التحصیل رشته کامپیوتر- نرم فزار در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.
از سوابق علمی ایشان میتوان به تدریس در دانشگاه در سالهای 81 الی 85 ،تاسیس آموزشگاه های فنی و حرفه ای امیرکبیر و توسعه دانش در سالهای 78 الی 85، تدریس در مرکز آموزش مخابرات ایران از سال 81 تاکنون با برگزاری کلاسهای تخصصی از جمله MPLS و BGP، عضویت در تیم طراحی شبکه IPNI مخابرات ایران اعزامی به کره جنوبی ، تالیف کتاب IPv6 اشاره کرد.
وی اکنون مدیریت دیتای مخابرات منطقه گلستان را بر عهده دارد و اخیرا به بهانه چاپ کتاب IPv6 با ایشان در مورد این موفقیت تحقیقی، پژوهشی به گفتگو نشسته ایم که مشاهده میفرمایید:

با عرض تبریک به مناسبت تالیف و چاپ کتاب IPv6 بعنوان سوال اول بفرمایید هدف از تالیف این کتاب که با مشارکت همسر گرامیتان بوده چه می باشد؟

در ابتدای شیوع ویروس کرونا و خانه نشین شدن افراد و داشتن اوقات فراغت بیشتر من و همسرم که ایشان هم مدرس دانشگاه هستند تصمیم گرفتیم که ازین فرصت استفاده کرده و با توجه به اینکه تجربه ها و یافته های من در طول دوران تحصیل ، کار و تدریس نیاز به جمع آوری در قالب یک دست نوشته داشت نسبت به تالیف یک کتاب اقدام کنیم که در نهایت با همراهی همسر که جا داره ازایشان نیز تشکر داشته باشم منجر به تالیف کتاب IPv6شد .

کلیات موضوعی کتاب را تشریح بفرمایید؟

موضوع کتاب در خصوص IPv6 هست که یک پروتکل جدید و نوپایی بوده و در تعداد اندکی از کشورها پیاده سازی شده و با توجه به اینکه تکنولوژیIOT بهIPV6 وابسته است آشنایی با اصول و مبانی آن لازم و ضروری است.

مخاطبان این کتاب چه قشری هستند؟

این کتاب برای تمام کسانی که در حوزه شبکه و فناوری اطلاعات فعالیت میکنند مفید خواهد بود و حتی کسانی که این مبحث برایشان نا آشناست میتوانند برای درک این پروتکل آنرا مطالعه کنند.

یافته های شما از تالیف کتاب IPv6چه بوده؟

اینکه با منابع اینترنتی متعددی آشنا شدم و فرصتی برای دانش اندوزی بیشتر برایم فراهم شد. همینطور
با دوستان خوبی آشنا شدم و با مطالب کاربردی خوبی در کنار مطالعه و تالیف کتاب برخورد کردم. همچنین با مراحل نشر یک کتاب و سختی های آن آشنا شدم.

نقاط قوت کتاب را در چه می بینید؟

تکنولوژی IPv6جدید و در ابتدای راه است و تکنولوژی های مختلفی از جمله IOT
که در حال توسعه می باشد نیاز مبرمی به اجرای این پروتکل دارد. بنابراین محتوی جدید کتاب نقطه قوت مهم آن است.
همینطور نوشتار صریح و روان آن کمک می کند تا حتی اگر با این تکنولوژی آشنا نباشیم راحت مطالعه کرده و بهره ببریم‌ .
پوشش مطالب بصورت کامل انجام شده و تکنولوژی IPv6از مرحله شروع تا اجرا و configبصورت مبسوط توضیح داده شده است که کاملا برای خواننده قابل درک و یادگیری است.

و در پایان با توجه به اینکه متاسفانه سرانه مطالعه در کشور اصلا نمره رضایت بخشی نداشته در این زمینه چه راهکاری پیشنها میدهید تا کتابخوانی و مطالعه کتاب در اوقات روزانه جای نمایی شود؟

مهمترین عامل در کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه ، علاقمندی به مطالعه و کتاب هست. البته که باید شرایط قرار گرفتن کتاب در دسترس همگان فراهم شده و فرهنگ سازی لازم جهت مطالعه بیشتر هم انجام شود‌ . متاسفانه قیمت بالای کتابها موجب شده از سبد خانوار حذف شود و مسولان مرتبط میتوانند با مکانیزمهای تخفیفی و تشویقی ، ارایه بن های کتاب به مناسبتهای مختلف نسبت به ترغیب مردم به کتابخوانی فعالیت داشته باشند.

 

در اینجا جا دارد از همکاران خوبم در مجموعه دیتای استان گلستان نیز که همگی جوان و پرشور و علاقه مند به کار هستند و مشوق من در تالیف این کتاب بودند هم تشکر ویژه ای داشته باشم و برای همه این عزیزان آرزوی بهروزی و توفیق روز افزون دارم.
با آرزوی موفقیت برای همکار عزیزمان مهندس بهرام عیدی،امیدواریم شاهد چاپ کتابهای بیشتر از ایشان بوده و از توان علمی ، پژوهشی ایشان بهره مند شویم.

1327430cookie-checkگفتگو با مهندس عیدی به مناسبت تالیف کتاب ipv6

Please rate this

0 1 2 3 4 5
3 نظرات
  1. احمدیه می گوید

    درود بر همکار گرامی مهندس عیدی . مخابرات هرمزگان

  2. Vahid می گوید

    آقای مهندس بهرام عیدی از اساتید برجسته و مسلط حوزه شبکه دیتا هستند. آرزوی توفیق بیشتر برای ایشان

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خدا توان بیشتری به ایشون بده

نظرات بسته شده است.