مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

دکتر محمودزاده در جلسه ستادی بخشی از واقعیات را گفت

مخابرات ما- اعتقادی به انتخاب بهترین جملات از یک سخنرانی نداریم.باید محتوای سخن سخنران را درک کرد و بر اساس آن گزارش نوشت.ما سعی کرده ایم چنین کنیم.

مخابرات ما – دکتر محمودزاده رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در جلسه ستادی این شرکت دو روز پیش به نکات بسیار مهمی اشاره کرد. بخشی از گفته های ایشان را بخوانید:

پیش از اینکه به مخابرات بیایم فکر می کردم که محیطی شیک و لاکچری با صندلی و مبل های آنچنانی است بطوری که به لحاظ امکانات و پشتیبانی دستور نداده کار اجرا می شود.پول هم فراوان است.  من به جهت سابقه خیلی از سازمانها را دیده ام و صنایع را ارزیابی کرده ام از برق و مخابرات و ….  در اینجا  از ماه اول متوجه شدم مشکلات زیادی داریم.  باید مخابرات را مشکل دارترین سازمان اعلام کنم که همه کیس های مشکلات  را می توانید در آن  ببینید  .

رئیس هیئت مدیره مخابرات ایران با اشاره به مشکلات منابع انسانی گفت:

شما در مجموعه ای قرار گرفته اید که 80 درصد هزینه های ما روی نیروی انسانی است پرداختها و مطالبات زیاد است اما رضایت شغلی وجود ندارد..

 

دکتر محمودزاده مشکل بعدی را تکنولوژی می داند و می گوید:

در بخش تکنولوژی هم مشکل داریم. . تکنولوژی خودش به مشتری پاسخ میدهد خودش اشکال زدایی  (دیباگ) میکند و پاسخ میدهد.هنر ما باید این باشد که کار مشتری را  با تکنولوژی راه بیاندازیم.باید تکنولوژی تغییر یابد تا مردم را بتوانیم به سمت خود بکشیم گاهی تکنولوژی  ما مربوط به  40 سال پیش است و شما باید بسختی تکنولوژی قدیمی را نگه دارید.تا به حال تلاش ها برای حفظ سیستم بوده است.

رئیس هیئت مدیره با مقایسه شرایط جغرافیایی استانها و پراکندگی آنها به مشکلات خاص آنها اشاره کرد و کار همه را قابل تفدیر دانست.اما در عین حال نیاز به اصلاحات داریم. بخوانید:

فعالیت ها قابل تقدیر است اما   باید اصلاحاتی انجام دهیم تا  همه درصدها بالاتر بیاید.هر چه فاصله ها را کمتر کنیم نشان می دهد مجموعه هارمونی دارد .مرکز باید با سیاست هایش بتواند همه استانها را بالا بیاورداگر نتواند  نشان از مشکلات ستادی است.

 

ایشان نیاز به تغییرات را ضروری دانست اما راه حل را به این سه راه حل محدود کرد

  • یا باید همین تکنولوژی موجود را نگه داریم و فقط کمی  بهینه اش کنیم.
  • یا باید یک فاینانس خارجی مثلا چینی بیاوریم  تا با پول بیاید.  یعنی یک وندور بیاید هزینه کند.سپس در سود شریک باشد.
  • یا یک و نیم میلیارد دلار خرچ کنیم خودمان را به روز کنیم. این مبلغ هم مثلا باید با یک وام بزرگ تامین شود.

 

در منابع انسانی چه کنیم؟

دکتر محمودزاده با ذکر اینکه در منابع انسانی مشکلات زیادی داریم گفت:

برای حل مشکلات نیروی انسانی، یا باید برای ایجاد شرایط بهتر  توسعه بدهیم که پول میخواهد یا باید به همین شکل نگه داریم که  ممکن نیست یا نیرو را تعدیل کنیم که خدا را خوش نمی آید یا بخش بازار بیرون،   را بهتر کنیم تا   هسته های غیر استانی را هم سرویس بدهیم تا شرایط بهتر شود. کار سختی است. اما باید حتما تصمیمات جدید و مهم را گرفت.

 

اگر همه مسئولیت با مناطق است چرا اختیار با آنان نیست؟

دکتر محمودزاده تنها و اولین راه حل را  برای نجات شرکت، تفویض اختیار به مناطق  می داند و معتقد است  در هر حالتی .باید مدیران خود تصمیم اول و آخر را بگیرند.

 

برای حل مشکل منابع انسانی هم ایشان معتقد است باید منابع انسانی به ارزیابی پیوند بخورد. ایشان مطالبه گری را نشانه اشکال در سیستم منابع انسانی می داند اما معتقد است دوره بستن و زنجیر انداختن دم در تمام شده.بجای مطالبه گری باید پاسخگویی دقیق جایگزین شود.

 

موضوع آخر . ما همه جیز را باید در استان ببینیم.

گفته های نهایی دکتر محمودزاده بسیار مه بود. ایشان کفت:

ارزیابی بجای سنجش فرد، مدیر  منطقه را می سنجد ما در استانها رئیس منطقه را ارزیابی میکنیم اما باید مدیران مناطق  افراد را تا انتها بسنجند باید همه باید گزارش می دادند و پاسخگو می شدندهر آدمی باید در  سیستم آخر ماه یک ورقه ارزیابی داشته باشد و این ارزیابی  باید وصل به عملکرد کل باشد.  در حالت فعلی فقط مدیر منطقه ارزیابی می شود و اگر مشکلی باشد همان فرد تغییر می یابد در حالی که بقیه هم باید بدانند اگر مدیر منطقه برود خیلی ها هم باید با او بروند.این ارزیابی مفید است.

********************

نظر شما چیست؟

آیا در شرایط فعلی اتصال ارزیابی به عملکرد و سپس دریافتنی های مالی مفید است یا خیر؟

 

1328130cookie-checkدکتر محمودزاده در جلسه ستادی بخشی از واقعیات را گفت

Please rate this

0 1 2 3 4 5
22 نظرات
  1. ناصر می گوید

    سلام مخابرات از دست صاحبان اصلی اش در رفته با این حرفها که عملیاتی هم نمیشه نمی شود کاری کرد جهت رهایی مخابرات از این معضل و جلوگیری از فروپاشی و ورشکستگی فنی و مالی و پرسنلی اختصاص درصد مقبولی از درآمد شرکت مخابرات از تمام حوزه ها برای هرگونه نیازهای فعلی و آتی می باشد حتی اگر در چند سال در بیلان سال مالی با کاهش سود و یا حتی دادن ضرر باشیم در غیر اینصورت تجمعات و اعتراضات و اعتصابات و عقب ماندگی از تکنولوژیهای روز و از دست دادن کیفیت سرویس دهی سیستمهای فعلی گریبانگیر مخابرات و سهامداران عمده خواهد شد

  2. ناشناس می گوید

    الهی توکلت علیک
    به نظرم تمام مشکلات نیروی انسانی در شرکت مخابرات . مخصوصاً نیروهای شرکتی و بازنشستگان این است که مسئولین رده بالای شرکت مخابرات اصلاً حال و روز کارگر را درک نمیکنند محال است که یک مدیر حال و روز ز یر د ستان رادرک کند. وآنوقت این قدر بی خیال باشد.

  3. مهدی می گوید

    با سلام
    آقای محمود زاده مشکل از مدیریت شما و امثال شما در قبل بوده!!!
    خیلی ساده است اگه قبل خصوصی سازی رو با بعد از خصوصی سازی مقایسه کنیم متوجه میشیم تمام این مشکلات بعد از خصوصی سازی بوده پس یعنی مشکل از مدیریت بخش خصوصی و سهامدار عمده است!!!
    وگرنه مگه قبل خصوصی سازی تعدا د نیروها کمتر از این بوده بلکه بیشتر هم بوده!!!
    یکی باید به مسئولین بفهمونه تو ایران خصوصی سازی جواب نمیده!!!
    چرا چون وقتی پای منفعت به میون میاد پای یه عده وسط میاد که غیر منافعشون هیچی براشون مهم نیست!!!
    منتظر سرگذشت پتروشیمی گل تپه برای مخابرات هم باشید !!!

  4. نیروی شسکام می گوید

    با سلام .جناب اقای محمود زاده وقتی که اسم مخابرات که میاد همه مثل شما فکر میکنند فقط شما نیستید !اما متاسفانه بلایی به سر مخابرات و نیروهای شرکتی اوردن که خدا میداند.الان کارگر شهرداری رابا خودم مقایسه میکنم که یک کارگر شهرداری با سابقه کم وکارش هم که هیچگونه تخصصی نمیخاد تقریبا دو برابر من حقوق میگیره ولی من با 25 سال سابقه ومثلا با شغل فنی نصف یه کارگر شهرداری حقوق میگیرم وبه خاطر همینه که نه نیروی انسانی در مخابرات پیشرفت میکنه نه خود مخابرات به پیشرفت میرسه.

  5. حسین می گوید

    با سلام خدمت همکاران گرامی

    ببخشید این مشکلات که از هوا نیومده اند این مشکلات حاصل تصمیمات غلط شما عزیزان بوده که هر کدوم تون به نوبت گند زدین بر پیکره این شرکت و اعصاب همه کارکنان رو به هم ریختین، تمام تصمیمات عزیزان در راستای منافع شخصی و سهامداران بوده تا منافع کلی شرکت مخابرات که اگر غیر از این بود وضعیت اینگونه نبود.

    ای کاش آقای محمودزاده توضیح میدادند چرا توی حوزه منابع انسانی شرکت هیچ برنامه ای وجود نداره ، چرا نیروی شرکت نباید هیچگونه آینده شغلی برای خودش توی مخابرات متصور باشه ؟؟؟؟

    آقای سردبیر مشکل اصلی مخابرات صداقته صداقت
    وقتی با نیروهای شرکت با صداقت حرف زده نشه و با صداقت عمل نشه بهترین تجهیزات و فناوری ها هم وارد شرکت بشه عملا هیچ نتیجه ای نخواهد داشت ،ای کاش قبل از اینکه کشتی مخابرات غرق بشه یک عده اهمیت موضوع رو درک کنند .
    یا علی

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      حسین جان
      مشکل مخابرات همین تصمیم گیری های غیر حرفه ای است!
      در شرکتی که کار ریخته، باید بریم از بیرون شغل ایجاد کنیم برای کارکنان؟
      من حاضرم تمام کارهای مخابرات بصورت کنتراتی به خود کارکنان رسمی و شرکتی داده بشه.
      مثلا بهش ام دی اف در یک مرکز چقدر هزینه داره؟ پولشو به همونا بدن!

  6. یاحقی می گوید

    سلام سردبیر عزیز.واقعیت طلب همکاران شاغل بازنشسته است.ما که از رو رفتیم خجالت می کشیم که دراین سایت کامنت می گذاریم ومزاحم شما می شویم بابت پس انداز ۶درصد که پول خودمان است.چه پوستی دارن این مدیران مالی من نمی دانم۹ماه از بازنشستگی گذشت خبری از صندوق وسپرده نیست.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست من
      اعلام های شما به ما وکالت میده پیگیرش باشیم
      ضمن اینکه اگر نگویید یادشون میره همچه طلبی بوده مثل بهره وری!!!
      ما پیگیریم

      1. یاحقی می گوید

        زنده باشی وسا یه ات برسر خانواده محترم وما مخابراتیها باشه .انشالله در پناه حق سالم وسرحال باشید.ممنون از پیگیریهای شما برادر عزیز.

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          مخلصیم
          خدا میدونه دلم میخواد بدون وقفه کار کنم اما چه کنم کارمند این سیستم هستم و ساعت اداری براش کار میکنم

  7. ناشناس می گوید

    مشکل اول مدیریت است .مدیریت شرکت را به این روز رسانده است .مدیریت کهنه .

  8. کامران می گوید

    راست میگه تعدیل نیرو کنن همین طور هم تعداد نیروها کم هست نمی دونم چطوری به این نتیجه رسیدن

  9. تبریزی می گوید

    شما حتی جسارت تغییر یک فرد درجه ۲ را ندارید
    همه به یک جایی متصل هستند و تغییر در این شرایط جسارت میخواهد

  10. پرنده آبی می گوید

    سلام
    جالب است که خود دکتر محمودزاده مشکلات رو سه بخش کرد اما فقط در نهایت برای بخش نیروی انسانی نسخه پیچید.
    دکتر جان اگر راست میگویید شما به عنوان رئیس هیئت مدیره اون دو مشکل رو حل کن و مطالبات ما رو بده ما هم تا جایی که میتوانیم سعی خود را برای ارتقا شرکت می کنیم.
    این شرکت با زحمات همین پرسنل به درجه شکوفایی رسید اما از زمانی که بی مهری شما مدیران رو دید کم کم انگیزه اش رو از دست داد
    اون زمان بین تمامی استانها رقابت بود برای بهتر شدن همه چیز استاندارد اجرا میشد اما حالا هیچ استانداردی علی رغم میل باطنی پرسنل اجرا نمیشود برای صرفه جویی در ماموریت ها PM رو تعطیل کردن همینجور نظارت ها رو خوب با این وضع چه انتظاری میشود داشت.
    جناب دکتر تا این وضعیت وجود دارد ارزیابی های شما به هیچ جایی نمی رسد یعنی باعث ارتقا شرکت نمیشود چون مشکل از نیروی انسانی نیست مشکل جای دیگریست شاید با ارزیابی هایتان بتوانید بهانه ای برای کم کردن حقوق پرسنل پیدا کنید اما باز هم باعث بی انگیزگی بیشتری خواهید شد . لطفا سعی کنید مشکلات اصلی رو حل کنید اینقدر به دنبال ارزیابی های بی مورد نباشید ارزیابی های نفرات زمانی جواب میدهد که همه ابزارهای لازم رو در اختیار آنها بگذارید بعد اگر کم کاری کردند آنها را مواخذه کنید نه اینکه از ابتدا به دنبال بهانه ای برای مواخذه کردن باشید ( کم کردن حقوق پرسنل)

  11. ناشناس می گوید

    بهترین راه اعتراضات برای شاعلین رسمی وبازنشستگان جهت احقاق حقوق 12 ساله (از زمان خصوصی سازی تا کنون ) تجمع در ستاد اجرائی فرمان امام (ره)در تهران میباشد وگرنه هیچ راهی ندارد .

  12. ناشناس می گوید

    من‌بامدرک زیر‌دیپلم‌۱۰سال‌پیش‌‌این‌چیزارو میگفتم

  13. ناشناس می گوید

    با توجه به فرمایش ایشان میتوان فهمید که ایشان از قبل فردی کاملا اگاه به شرایط سازمان بوده و با برنامه مدیریتی مدون و دقیق به این سازمان امده اند…. و برای همین کارها اینقدر عالی پیش میرودو شرکت به سرعت رو به تعالی پیش میرود…

  14. طهورا می گوید

    سلام مدیر منطقه ای که هیچ اختیاری حتی در جابجایی پرسنل نداره و نمیتونه برا پیشبرد کارهای منطقه نیرو از داخل خود سازمان جایگزین کنه و همه چی به تهران محدود میشه ایا واقعا کار دیگه ای میتونه انجام بده

  15. امیری می گوید

    با سلام
    دکتر محمود زاده به نکته مهمی اشاره کردند تعدیل نیروی انسانی . با زنشسته کردن تعدادی از کارمندان رسمی بالای 30سال این امر امکان پذیر است وتشویق کارکنان باقیمانده به کار بیشتر

  16. رسمی می گوید

    سلام برسردبیرمحترم وهمکاران مخابرات جناب آقای محمودزاده عزیزتمامی مطالب صحیح میباشددرمرحله اول برای تمیزکردن پله بایستی کارازطبقه بالا شروع شوددرکجای دنیا برای مدیریت شرکت های فنی ومهندسی ازافرادبازنشسته وفرسوده که عمرمفیدشان راکرده انداستفاده میکنندمخصوصا مخابرات که هرپنج سالی تکنولوژلی جدیدی ازراه میرسدوسیستم قبلی منسوخ شده وجدیدبایستی جایگزین شودتمام تفکرات سیستم درمخابرات به ۲۰سال پیش برمیگردد تمامی مدیران بالای ۲۷ سال بایستی مخابرات راترک یاکارشناس شوندچون یک مدیردریافتی ۷ کارشناس رادارد وحاضرنیست مخابرات راترک کنداز حوزه مالی گرفته تا فنی که به اندازه یک کارشناس هم برای سیستم مفید نیست تااین مسئله حل نشودودخالت های سازمانها وارگانها ونمایندگان مجلس درانتصاب مخابرات بی صاحب فطع نشودازمخابرات چیزی باقی نخواهد مان.

  17. بازنشسته اخیر می گوید

    با سلام اگر کلاهمان را قاضی کنیم اتصال ارزیابی عملکرد به دریافتی های مالی در واقع همان شاه کلید اصلی پیشرفت و ایجاد انگیزش و پویایی در میان کارکنان و نهایتأ ارتقاء کمی و کیفی محصول است اما شرط دستیابی به چنین نتیجه ای چیزی نیست جز ارزیابی عالمانه و سیستماتیک به گونه ای که در جریان فرآیند آن اولأ حق کسی ضایع نگردد و ثانیأ عدالت به معنای واقعی آن رعایت گردد چرا که در غیر اینصورت ضرر آن بیش از منافع آن خواهد بود.

  18. کارشناس فعلی و ارشد زمان دولتی می گوید

    سلام
    حرف های جدیدی زدن باید ببینیم در عمل چه اتفاقی می افتد، دوستان هم خود را عقل کل میدانند، تکلیف چیه، خدا میداند.

نظرات بسته شده است.