مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

با انتصاب جدید ریاست سازمان تنظیم، سیاست های انقباضی با مخابرات پایان خواهد یافت؟

مخابرات ما -عباسی شاهکوه انتصاب جدید ریاست سازمان تنظیم است.او اینک با مخابرات چه خواهد کرد؟ آیا سیاست های انقباضی با مخابرات پایان خواهد یافت؟

«صادق عباسی شاهکوه» رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات شد

مخابرات ما (سردبیر) – بالاخره موتور تعویض وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روشن شد و اینک نفرات مورد نظر خود را بر مسندهای مهم می گمارد.بر صحت آن کاری نداریم اما از نگاه یک مخابراتی از این تغییرات استقبال می کنیم تا شاید این سیاست های محدود کننده بر مخابرات پایان یابد.

این سیاست ها فقط مخصوص سازمان تنظیم نیست در خود شرکت ارتباطات زیرساخت هم هست.اینجا با ذکر نمونه ها نمی خواهیم وقت را هدر دهیم.مهم تغییر سیاست است که امیدواریم رخ دهد هر چند با گفته های اخیر وزیر ارتباطات چندان به آن امیدی نداریم آنجا که نقل می کنند در مقابل درخواست 12 ساله مخابرات برای تغییر و تعدیل تعرفه گفته است:”شما نباید هزینه کارکنانتان را از جیب مردم بپردازید!”

کاش یکی از مدیران مخابرات به ایشان می گفت که در حال حاضر حقوق کارکنان به جیب مردم و سهامداران می رود! در حالی که ماست بندی محل بارها در طی همین 100 روز  قیمتش را بالا برده است شرکت مخابرات در طی 12 سال نتوانسته یک ریال قیمتش را جابجا کند.این یعنی ماست بند محل دست در جیب مردم تواند کرد اما برای کاهش فشار به مردم، مخابرات و کارکنانش باید قربانی سیاست های افزایشی ماست بند محل باشد!

به نظر می رسد وزیر قدیم به عنوان ادامه دوران کارمندیش و ماندن در وزارتخانه، سیاست هایش را از طرق مختلف پی می گیرد.این عادلانه نیست.

 

رئیس جدید سازمان تنظیم مقررات کیست؟

عباسی شاهکوه دارای مدرک دکتری مهندسی مخابرات از دانشگاه بریستول انگلستان و کارشناسی ارشد مهندسی مخابرات از دانشگاه صنعتی شریف است.

  • «مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت»،
  • «معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی»،
  • «معاون فنی و امور بین‌الملل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی»،
  • «رئیس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات»
  • «رئیس پژوهشکده فناوری ارتباطات»

از جمله مهمترین سوابق و مسئولیت‌های وی در بیش از ۲۸ سال فعالیت در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

 

ماموریت او در سازمان چیست؟

در سایت وزارت ارتباطات می خوانیم:

یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های رئیس جدید رگولاتوری را می‌توان ارتقای کیفیت اینترنت دانست. موضوعی که طی یکی دو ماه اخیر با اعتراضات مردم در فضای مجازی همراه شده است.

 

آیا موفق خواهد شد؟

ارتقای کیفیت اینترنت بدون توجه به مشکلات اینترنت دهندگان چگونه ممکن است؟ fcp  ها می خواهند مخابرات را قربانی کنند.بویژه شاتل! تا خود بر این بستر حاکم باشند.اما آیا اگر مخابرات را با 50 سال سابقه و هزاران میلیارد سرمایه، فرش سبز fcp  ها کنیم همه چیز درست می شود؟

کدام fcp  قدرت و توان مخابرات را دارد؟  حتی همین مخابرات تضعیف شده!

وزرای گذشته اولین اشتباه را کردند: خصوصی سازی مخابرات!
وزیر دوره گذشته دومین اشتباه را کرد: قربانی سازی مخابرات!
وزیر فعلی می تواند مراسم قربانی را کامل کند، یا حداقل جلوی اشتباه دوم را بگیرد. او سیاست هایش را در گوش رئیس سازمان تنظیم مقررات خوانده است! بزودی خواهیم فهمید!

 

1329100cookie-checkبا انتصاب جدید ریاست سازمان تنظیم، سیاست های انقباضی با مخابرات پایان خواهد یافت؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
2 نظرات
  1. حسین می گوید

    مخابرات که به سود پرسنل بحش خصوصی نمیچرخه .بزار اصلا نچرخه .اینا وضعشون که خوب هست خوب تر هم بشه فرقی برای پرسنل نداره

  2. ناشناس می گوید

    وقتی‌مخابرات‌برای‌مخابرات‌نیست‌‌هر مدیری‌ باشه‌ هیچ‌ توفیری‌ نمیکنه

نظرات بسته شده است.