مخابرات به گدایی پول نیامده! قیمت تمام شده محصولش را می خواهد!
این سوال پیوسته تکرار می شد و مهندس سلطانی صبورانه پاسخ می داد.گاهی نیز پاسخها به نظرم بسیار ماخوذ به حیا می شد!
آنچه دوستان خبرنگار و مدیران خبرگزاری ها باید مورد توجه قرار دهند این است که:
تغییر یا افزایش تعرفه، یک لطف نیست بلکه اصلی اساسی در دنیای تجارت است.مخابرات هرگز نمی خواهد جیب مردم را خالی کند بلکه می خواهد بخشی از قیمت تمام شده محصول (می تواندسرویس باشد می تواند نگهداری خط تلفن باشد) را از آنان بگیرد.مثلا وقتی نگهداری خط تلفن بیش از 21 هزار تومان هزینه دارد فقط ده هزار تومانش را از مردم بگیرد. این ده هزار تومان یعنی پول دو عدد آب معدنی کوچک هیچ ملتی را فقیر نمی کند!
نکته اساسی این است که مخابرات برای صدقه و درخواست کمک به دیدار رسانه ها نیامده است! بلکه میخواهد برای آنچه که حق اوست (توانایی اعلام قیمت تمام شده) کمکش کنند!
هیچکس امروز به ایران خودرو و سایپا نمی گوید چون سیستم شما قدیمی است و هزینه زاست لذا نباید پولش را از مردم بگیرید.
هیچکسی امروز به شرکتهای تولید شیر نمی گوید چرا یک لیتر شیر به قیمت دو ماه مصرف تلفن ثابت است؟
کسی از کارخانجات تولید محصولات منزل و … سوال نمی کند چرا پس از اعلام ممنوعیت ورود محصولات کره ای، 5 تا 10 درصد قیمت محصولاتشان را افزایش دادند؟
مخابرات به گدایی پول نزد هیچ سازمانی نرفته است!سالها مردم و دولت از قبل مخابرات استفاده مجانی کرده اند تا امروز فرسوده و غیراستاندارد شود! اینها هزینه هایی است که مردم و دولت به مخابرات تحمیل کرده اند اما هرگز مخابرات این هزینه ها را نخواسته است بلکه قیمت تمام شده محصولش را می خواهد روی فیش تلفن مردم بنویسد!
در کجای دنیا از شرکتی خصوصی می خواهند قوانین دولتی را اجرا کند؟ قانون عرضه و تقاضا به کجا رسید؟
اگر دولت در طی این سالها نتوانسته انحصار مخابرات را بشکند (که من قبول ندارم) آیا باید تاوانش را ما کارکنان مخابرات بدهیم؟
دیگر کافی است!
قیمت گذاری محصول با شرکت تولید کننده است! تمام! طوری رفتار نکنید که انگار ما پول زور از کسی میخواهیم!
این انتظاری است که از هیئت مدیره و مدیر عامل داریم تا بتواند این موضوع را جا بیندازد!
چطور برای یک تیم فوتبال مربی از خارج می آورند بنده واقعا پیشنهاد میکنم برای برون رفت از این وضعیت مدیر از خارج بیاورند.
سلام برسردبیرمحترم وهمکاران مخابرات ازقدیم گفته اندازآب گل آلودماهی گرفتن راهرچی که مدیرعامل محترم وهمکاران گفتندصحیح است ولی دراین واگذاری مخابرات وجداکردن ثابت وهمراه ازهمدیگرو انتصاب مدیران ناکارآمدوفشار برکارکنان متخصص هم بگوییدکه دست دردست هم داده ومخابرات رانابود میکندشما دریک استان یک مدیرمنطقه ۳ معاون ۸مدیرو۲۱ رئیس اداره داری که توسعه تعطیل ودرنگهداری مخابرات یک درصدهم نقشی ندارندودریافتی اینهاهرکدام بصورت ماهانه ۴۵ میلیون تومان بوده واکثراسابقه بالای ۳۰ سال دارندوتعدادی هم بعدازبازنشستگی دوباره آمده اندشما انتظارداریداین شرکت سودبدهد.حتی اگرتعرفه ۵برابرهم شودبازکسانی که چرخ مخابرات رامیچرخانندنارضی بوده وضعیت ازاین هم بدتر خواهدشد
با سلام
جناب سردبیر از هیئت مدیره و مدیر عامل دست نشانده چرا توقع بیش از این دارید؟
هدف سیستم فعلی مخابرات کسب درآمد یا توسعه نیست!!
هدف چاپیدن است و تمام چه اموال و درآمد های مخابرات چه حق نیروها همین آخر هم نعشش رو رو دوش کارکنان میزارن و میرن!!
آنچه مشخص و مبرهن است اینکه مدیران ادوار گذشته در افزایش تعرفه متناسب با تورم جاری کشورمذاکرات مثمر ثمری با حاکمیت نداشته اند تا اینکه وضعیت تورم سالهای اخیر مدیریت جدید را به رایزنی مضاعف وامی دارد.لذا از وزیر و معاونین وی می خواهیم جبران مافات نمایند و بخشی از هزینه های شرکت را برگردانند تا قطار توسعه شتاب گیرد. لازم به یادآوری تیم های کارشناسی سازمان بازرسی کل کشور گزارشاتی را در زمینه احتمال ورشکستگی شرکت مخابرات ایران تهیه نموده اند که در صورت عدم توجه جدی دولت ممکن است این اتفاق در آینده ای نه چندان دور صورت عمل به خود گیرد.
تنها راه افزایش درآمد ، افزایش تعرفه نیست. ارائه خدمات ارزش افزوده از جمله سریسهای ADSL/VDSL/Gnet، میتواند درآمد و سود کلانی را نصیب مخابرات کند.در نوشتار بالا تنها به هزینه و درآمد خط تلفن از طریق مکالمه اشاره شده است ولی به در]مد حاصل از ADSL و … اشاره نشده است. از بیش از 29 میلیون تلفن دایری تنها جهار میلیون و پانصد هزار شماره از سرویسهای X-DSL برخوردار هسند. بعارت دیگر تنها 15% مشترکین از دیتای شرکت مخابرات استفاده می کنند. از طریق بازاریابی مناسب و نیز فراهم نمودن امکانات مسیر انتقال میتوان تعداد کاربران را بسیار بالا برد و از این طریق درآمد خوبی نصیب مخابرات شود.