مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سن بازنشستگی دو سال زیاد می‌شود

مخابرات ما – از سال آینده حداقل و حداکثر سن بازنشستگی دو سال افزایش خواهد یافت. این پیش‌بینی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ است.

مخابرات ما- بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در تبصره ۲۰ لایحه بودجه سال آینده به منظور پایدارسازی منابع صندوق‌های بازنشستگی چند تغییر مورد تاکید قرار گرفته است.

بر این اساس حداقل و حداکثر بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن به هر میزان سابقه خدمت در صندوق سازمان تامین اجتماعی دو سال افزایش می‌یابد، البته احکام قطعی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری برای بازنشستگی از این حکم مستثنی هستند.

همچنین سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در تمامی صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری و لشگری و سازمان تامین اجتماعی دو سال افزایش خواهد یافت.

محاسبه حقوق بازنشستگی در تمامی صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری، لشگری، سازمان تامین اجتماعی بر اساس متوسط حقوق سه سال آخر زمان اشتغال خواهد بود.

آیین‌نامه اجرایی مورد نیاز این قانون که در مواردی که مدت خاصی پیش‌بینی نشده است حداکثر سه ماه پس از ابلاغ قانون بودجه به تصویب هیات وزیران رسیده و برای سال آینده اجرایی می‌شود.

 

1334850cookie-checkسن بازنشستگی دو سال زیاد می‌شود

Please rate this

0 1 2 3 4 5
10 نظرات
  1. رضا ممقانی می گوید

    شایع شده تا ۵ سال میانگین میخواهند ادامه دهند .

  2. ناشناس می گوید

    باز هم به نفع دولت و به ضرر ما مردم ،چرا هیچ کس از ما دفاع نمیکنه

  3. ناشناس می گوید

    ماندن به امید آینده بهتر در مخابراتی که همین حالا ورشکسته است خیالی باطل است.بطور حتم دیر یا زود حضرات نسبت به قطع یا شرطی نمودن برخی مزایا بخصوص حق جذب تصمیم خواهند گرفت آنوقت برای کسانی که مانده اند نه راه پیش می ماند نه راه پس حالا تو می مانی و میانگین سه سالی که همه اش افت مستمریست.

  4. همکار می گوید

    پس 30ساله ها مجبورند برای جبران کاهش حقوق تا35سال بمانند.

  5. عبدا... می گوید

    باسلام
    بعید است این لایحه تصویب گردد.چون باشعارهای دولت ومجلس که بدنبال افزایش قدرت خرید وکاهش فاصله طبقاتی قشر بازنشستگان است مغایرت کامل دارد .مگر اینکه عملشان باشعارشان مغایر باشد.

  6. همکار 30 ساله می گوید

    با این طرح امسال همه 30 به بالا ها بازنشسته میشوند چون میانگین سه سال بشدت حقوق کم میشود، مسخره است یعنی اونایی که پارسال بازنشسته شدن از اونایی که سال دیگه بازنشسته میشن بیشتر میگیرند؟

  7. ناشناس می گوید

    سردبیر محترم لطفا برنامه لایو چهارشنبه را در این مورد برگزار فرمایید.تشکر

  8. ناشناس می گوید

    خب این یعنی کسانی که امسال شرایط بازنشستگی دارند بنفعشان است که باز نشست شوند.
    دوستان لطفا در این مورد همفکری نمایند.

  9. رساگو می گوید

    سلام میانگین ۳ سال ،مستمری را حداقل ۲میلیون کم میکند مثال مستمری ۱۲ میشود ۱۰ میلیون تومان البته این برای فردیست که به سن وسابقه بازنشستگی تااخرسال برسد

    1. همکار می گوید

      سلام جناب رساگو
      این قانون در صورت تصویب از سال 1401 اجرا خواهد شد و شامل حال کسانی که امسال بازنشسته میگردند نمی شود و همان میانگین دو سال برای آنها اجرایی خواهد شد.

نظرات بسته شده است.