مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تحلیل و نظر – آنچه مخابرات ایران را ساکن کرده است چهار چیز است

مخابرات ما- به نظر می رسد برخی تصمیمات اساسی و مهم در مخابرات به تاخیر افتاده است یا کسی به آن اهمیت نمی دهد.چرا؟

مخابرات ما- از ورود مدیران جدید یک سال گذشته است.حالا انتظار داریم مسائل اصلی مخابرات بدون راه حل نباشد.اما به نظر می رسد عزم قوی برای گذاشتن راه حل نهایی روی میز وجود ندارد.چرا؟

 

مشکلاتی که تا امروز باید راه حل می داشت!

از جمله مسائلی که انتظار داشتم تا این لحظه به راه حل منتهی شده باشد پرداخت نامنظم حقوق آن هم با وام ها و استراتژی های بکر معاونین است که حالا پس از یک سال انتظار می رفت منظم شود.

مورد بعدی بازنشستگی است که طی دو سال گذشته هیچ طرحی اجرا نشد.افرادی که به مرز بازنشستگی رسیده اند منتظر طرحی معتدل هستند تا تکلیف خود و مخابرات را روشن کنند.اما نه تنها هیچ طرح جدیدی رو نشد بلکه هیچ حرفی هم زده نشد.این سکوت مخابرات، موجب سکوت کارکنان و تاخیر در بازنشستگی شد.

طرح های همسان سازی الگوی نیروی انسانی و الگوی پرداخت حقوق برای دو شرکت شسکام و خدمات اول از نان شب هم واجب تر است.مگر می شود دو نفر نیروی شرکتی از دو شرکت تامین نیرو، با یک کار، دو حقوق بگیرند!

از این موارد بسیار است.پرداخت مطالبات شاغلین و بازنشستگان، سامان دادن به نیروهای شرکتی و …..

 

اما چرا عزمی قطعی برای گذاشتن راه حل روی میز دیده نمی شود؟

چهار دلیل عمده برای تاخیر در تصمیم گیری وجود دارد.

اول اختلافات مدیریتی در مخابرات است. گروه های مدیریتی بجای هم سویی، طرح های یکدیگر را خنثی می کنند. در این میان نفراتی که یاد گرفته اند چگونه از این اختلافات برای خود کیسه ای بدوزند، اجازه نمی دهند مشکلات رابطه ای حل شود.

دوم تغییرات کلان در ستاد فرماندهی اعتماد مبین است.پس از خروج دکتر مخبر از ستاد، به سرعت جانشینش معرفی نشد حتی در کمال ناباوری از سرپرست به سرپرست رفتیم.یعنی جای سرپرستی که جانشین مخبر شده بود، یک سرپرست دیگر گذاشته شد.این تغییر معنی و مفهوم مثبتی به ذهن متبادر نمی کند بلکه نشان از اختلافات احتمالی درون گروهی است.شایع شده این سرپرست نیز بزودی جای خود را به دیگری خواهد داد.

سوم کمبود پول در مخابرات است.مخابرات هنوز در اندیشه افزایش تعرفه برای پر کردن چاله های مالی است.امروز در این باب جستجویی کردیم و امیدواریم طی دو سه هفته آینده نتایجی حاصل گردد.

چهارم طرح و نقشه پولی مخابرات است.هر روز یکی از راه می رسد و چیزی را از پرداختی ها می زند.یک روز رفاهیات بازنشستگان در طرح قرار می گیرد روز دیگر رفاهیات کل شاغلین. یک روز حکم دیوان عدالت اداری را روی میز می گذارند و همه پرداختی های بخش خصوصی را زیر سوال می برند و روز دیگر قوانین دولتی را اجرا می کنند.

این بی تکلیفی همه چیز را در هاله ای از ابهام فرو برده است.

 

مهمترینش کدام است؟

مهمترین عاملی که مدیران را در تردید نگه داشته است احکامی است که یک ماه است باید صادر می شد.جابجایی مدیران در هیئت مدیره شاید بتواند به یک دستی محیط کمک کند.

 

آیا لازم است راه حل مشکلات را نیز روی میز بگذاریم؟

راه حل  در دل همین مشکلات نهفته است.وقتی مشکلات را باور کردیم راه حل در ذات خودش نهفته است.لذا بیش از این حرفی نمی زنیم.

فقط یک درخواست داریم از سهامداران اعظم مخابرات! از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات -دارنده 40 درصد از سهام مخابرات –  و اعتماد مبین – دارنده 50 درصد از سهام بعلاوه یک سهم- می خواهیم هر چه می کنند بکنند فقط آدم های غیرمخابراتی وارد نکنند.

مشکل اصلی ما این است که مدیران غیرمخابراتی،  عرق مخابراتی ندارند و برای زنده ماندن مخابرات حاضر نمی شوند از خود و علاقه مندی هایشان بگذرند!

همین!

 

1335090cookie-checkتحلیل و نظر – آنچه مخابرات ایران را ساکن کرده است چهار چیز است

Please rate this

0 1 2 3 4 5
22 نظرات
  1. مهدی می گوید

    چرا نشه ما توی mdf با دو نیرو خدمات اول و یک رسمی کار میکنیم فاصله حقوقمون از زمین تا آسمونه هر ۳نفر هم برای مخابرات کار میکنیم
    سابقه خدمت ما دو نفر خدمات اول هم بیشتر است

  2. قاسم کریمی کیا می گوید

    سلام سردبیر یه سوال داشتم انصافا پیش وجدان خودت بهش جواب بده اول اینو بدون که قلم و قلم زدن حرمت داره به حدی که خدا تو قرانش یاد کرده وجدانا نیروهای شرکتی چه ظلمی به تو و امثال تو کردن که اینجوری مینویسی حالا که اتحاد نیروها رو میبینید بحث تفاوت حقوق خدمات اول و شسکام رو پیش میکشی بلکم فرجی بشه برادر من بدون فتنه و فتنه گر رو خدا لعنت کرده نکن اینکار رو اگه تفاوت حقوق هم هست بین نیروی رسمی و خصوصی هست که باید بهش پرداخته بشه یا اینکه نوشتی ساماندهی نیروهای شرکتی میمردی بجاش بنویسی حذف پیمانکاران که الان دولت و مجلس دنبالشن خدا بهت رحم کنه که داری آخرت خودتو میسوزونی و نفرین ۲۳۰۰۰ نفر و خانواده هاشون رو برا خودت میخری

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام کردی سلام می کنم خدمت شما
      اصولا به دنبال جواب نیستید صرفا توهین می کنید.
      خدا شاهد خوبی است پس توضیح دیگری نمیدم

  3. ناشناس می گوید

    حقوق این ماه را سروقت پرداخت کنند بقیه اش پیشکش!!!

  4. بی طرف می گوید

    رح های همسان سازی الگوی نیروی انسانی و الگوی پرداخت حقوق برای دو شرکت شسکام و خدمات اول از نان شب هم واجب تر است.مگر می شود دو نفر نیروی شرکتی از دو شرکت تامین نیرو، با یک کار، دو حقوق بگیرند!

    چه خوب به بدترینصورت حق هردوگروه رو زیر پا گذاشتید

  5. بلزنشسته بدبخت قبل 88 می گوید

    سلام
    خب این خیلی نامردیه که کسایی که سی سال سابقه دارن و قبل 88 بازنشسته شدن خواربار براشون حذف بشه!!!!!!!!!!!!!!
    وجدانشون کجاست اون بدبخت ها چرا باید تاوان انکه جوونی شون رو تو این ارگان گذاشتن بعد حالا از 89 خصوصی شده!!!!!
    اقای سردبیر ای افرین نداره
    شما صدای ماها هستید لطفا برامون مسئله رو باز بفرمایید.

  6. بازنشسته ۹۷ می گوید

    سلام
    بعضی از این دوستان نشستن بیرون از گودوحرف های بیهوده میزنم مخابرات بر چه اساسی حق و حقوق بازنشسته رو داره پایمال می‌کنه کدوم جلسه و اطلاع رسانی و کدوم مستند شفاف قانونی؟بعد شما ناراحت از این هستید که جلسه ای برا احقاق حق گرفته شده و به تمسخر صحبت میکنید تا این نوع رفتار در ما هست هرروز مان بدتر از دیروز میشه

  7. ناشناس می گوید

    سلام، چرا پاتوق باز نشستگان باز نمیشه؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ما که امتحان کردیم باز شد
      واقعا مشکای مشاهده نشد
      میتونید یه عکس بگیرین برام بفرستین از صفحه و پیامی که میده

      1. ناشناس می گوید

        برای من باز نمیکنه،پیام میده دسترسی به سایت امکانپذیر نیست، بقیه پاتوقها باز میشه،

  8. احمد می گوید

    با سلام و احترام خدمت همکاران گرامی
    مشکل اصلی شرکت مخابرات نداشتن آینده نگری و عدم توجه به پیشرفت روزافزون فناوری های ارتباطی می باشد. زیرا اگر حداقل توجهی به این مقوله داشتند، با برنامه ریزی دقیق چابک سازی سازمان (چه از لحاظ چارت سازمانی و چه نیروی انسانی)، استخدام نیروی های فنی و متخصص فناوری های جدید علوم کامپیوتر و مخابرات می توانست آینده ای روشن را برای شرکت مثلا خصوصی مخابرات متصور شد.
    ولی متاسفانه نه تنها به فکر چابک سازی و اصلاح چارت فعلی که به صورت پلکانی و عمودی ترسیم شده است، و روشی منسوخ در دنیای امروز است؛ با تصمیمات عجیب و غریب در بکار گیری و استخدام افراد، تنها به صرف داشتن یک شرط خاص مثلا ایثارگری (و نداشتن شرط سنی، مدرک تحصیلی معتبر، سابقه کار کارشناسی و… ) هیچ آینده ای را برای این شرکت و نیروهای آن نمی توان در نظر گرفت.
    تصور بفرمایید فردی با حدود 50 سال سن و بدون مدرک تحصیلی حتی دیپلم قرار است که در این شرکت شروع به کار کند در حالیکه بسیاری از جوانان کشور به لطف انبوه دانشگاه های موجود با مدارک معتبر از چرخه رقابت برای ورود به جمع نیروی های مخابرات خارج می شوند.

    1. کاربر می گوید

      اصلا این طوری که شما می فرمایید نیست منابع انسانی هم فیلتر های خاص خودش رو برای جذب داره یکیش مدرک لیسانس به بالا و ….

  9. ناشناس می گوید

    کو عمل همیشه از این وعده ها داده میشود ولی در عمل انجام نمیگیرد ؟
    حق جذب بایستی از سال 1389 اجرائی گردد.

  10. پرنده آبی می گوید

    سلام سردبیر جان خدا قوت
    قرار بود یا بهتر است بگویم شایعه شده بود تا بیستم مقداری از مطالبات را میدهند ( متن خبر در سایت هست )
    چه شد؟ همه چیز در هاله ای از ابهام فرو رفت. مشکل کجاست اگر پول نداشتند چرا گفتن میدیم؟ میخواستند فقط تجمع را لغو کنند؟
    آقایان تشکل ها دیدید اختلاف بین شما نتیجه اش چه شد؟

  11. همکار بازنشسته می گوید

    🥀 گزارش جلسه ۲۲آذر 🥀

    با عرض سلام ودرود بردلاور مردان و شیر زنان مطالبه گر صنفی شرکت مخابرات ایران استحضارآ نتیجه جلسه کار
    گروه امروز مورخ۲۲آذر تحت عنوان گزارش جلسه بشرح ذیل تقدیم میگردد :
    ۱_ تلاش بعضی از مدیران در
    مورد متوقف نمودن پرداخت رفاهیات ومناسبتهاوگذاشتن نامه های تنش زاوحاشیه دار
    اداره محترم حقوقی در کلیه گروههای صنفی باانتقاد شدید
    مطرح وپس ازشنیدن موارد
    قانونی ذکر شده ؛ معاونت محترم نیروی انسانی شرکت و نماینده معاونت محترم مالی و حقوقی بر این مساله متقاعد گردیدند که پرداخت مناسبتها و رفاهیات دقیقا بر مبنای مصوبات هیئت مدیره و آئین نامه و بند ۶ هیئت وزیران بوده و دریافت آن حق قانونی تمامی بازنشستگان عزیز میباشد. فلذا مقررگردید ظرف چند روز آینده مبلغ خواربار آبان ماه هر چند با تاخیر طولانی مدت به حساب بازنشستگان معزز مخابرات واریز گردد .
    ۲_طبق توافقات بعمل آمده
    درجلسه۲۲ آبان ؛ قرار بر این شدکه مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان (قسط دوم)ظرف هفته آینده بحساب تمامی عزیزان واریز گردد .
    ۳_ تمامی ریز معوقات مغفول مانده سال ۸۹ تا پایان سال ۹۶ در جلسه ریز به ریز مطرح وقراربر این شد؛توسط نماینده منتخب شورای محترم کانونها و معاونت محترم مالی شرکت مورد بازبینی مجدد و دقیق قرار گرفته و با مشخص شدن
    رقم دقیق معوقات مغفول مانده جهت پرداخت به هئیت
    مدیره محترم مخابرات ارائه گردد .
    ۴_ مقرر گردید ماده ۶۵(سرانه ورزشی)و ماده ۲۲ م ( خرید کتاب) به ترتیب۳۵ و۴۰درصد حقوق مصوب هر سال ( ۱۳۸۹
    لغایت ۱۴۰۰ ) که تا به امروز پرداخت نگردیده بود؛محاسبه
    و پرداخت گردد. فلذا لازم به
    توضیح است که مبلغ متعلقه سرانه ورزشی برای شاغلین و بازنشستگان و مبلغ پول کتاب فقط برای شاغلین ( طبق آئین نامه ) محاسبه و پرداخت میگردد “””” از سال ۸۹ تا زمان بازنشستگی پول کتاب تمامی بازنشستگان عزیز محاسبه و پرداخت خواهد گردید””””
    ۵_ در مورد پرداخت (ماده ۶۹ ) مابه التفاوت کمک هزینه فوت و ازدواج از اول سال ۸۹ تا پایان سال ۹۶ بحثهای جدی صورت پذیرفت و آن شاءالله در مورد پرداخت مابه التفاوت موارد ذکر شده بزودی خبرهای مسرت بخشی تقدیم عزیزان خواهد گردید .
    ۶_ مقرر گردید توسط مدیر
    محترم اداره حقوقی شرکت
    با همراهی نماینده محترم شورای عالی کانونها درمورد
    تغییر صندوق ویاتغییر رویه صندوق ( ۹٪به ۷٪ ) از اول سال خصوصی شدن مخابرات ( سال ۸۹) اقدامات مقتضی و
    رایزنیهای لازم بادیوان عدالت
    اداری و سازمان بازنشستگی در اولویت کاری قرار گیرد .
    ۷ _ در مورد اجرای حق جذب از اول زمان خصوصی سازی ( سال ۸۹ ) چون در حیطه وظایف معاونت محترم مالی و مدیریت محترم نیروی انسانی نبود ، مقرر گردید در اولین جلسه با هیئت مدیره محترم شرکت مخابرات مساله بصورت جدی مطرح و نسبت به عملیاتی شدن آن اقدامات لازم صورت پذیرد .

    🥀🥀🥀🥀لیدران همگام با شورای محترم عالی کانونها و کانونهای مخابرات سراسر ایران اسلامی

    1. اندیشه و تفکر می گوید

      این جلسه با چه کسانی از مخابرات برگزار شده است؟
      صورتجلسه آن کجاست و توسط چه کسانی امضا شده است؟
      تازه حالا رسیدند به حساب و کتاب مجدد طلب شاغلین و بازنشستگان جهت بردن چندین باره به هیئت مدیره!!.
      دست مریزاد

    2. ناشناس می گوید

      سردبیرعزیز مخابرات هم شده مثل گروههای شبه نظامی خاورمیانه!!!هرروز یک گروه یک گزارش جلسه میده معلوم نیست کی به کیه

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        چی بگم خب
        هنوز امیدوارم این گروهها و تشکل ها به خودشون بیان

    3. ناشناس می گوید

      ضمانت اجرایی این تصمیمات چیست مگر از این نوع جلسات کم داشتیم کدام اجرایی شد.

    4. رضا ممقانی می گوید

      این پول را مخابرات از کدام منبع میخواهد پرداخت بکند. فعلا در پرداخت مابه‌التفاوت ۲ سال جذب مانده یا نخواسته پرداخت بکنه. بیخودی به مردم وعده ندهید. تنها چیزی که مشخص است سال به سال اوضاع شرکت بدتر می‌شود. احیای مخابرات شده مثل احیای بورس .

    5. همکار می گوید

      نوشتن این نوع داستان ها و ارسال در گروه ها و شبکه های اجتماعی قدیمی شده دیگه کسی این داستان ها را باور نمیکنه. هر چند وقت یکبار، تعدادی از این حضرات به اصلاح نماینده کارکنان بلند می شوند می روند یک داستان مشترک با مدیران مخابرات می نویسند و امضا می کنند بعد اون را به عنوان رویا باور نکردنی برای بقیه تعریف می کنن(بخوانید می فرستند). دیگه اینقدر این کارها نخ نما شده که کسی این حرف ها را باور نمی کنه .خدایش بیخیال این رویاپردازی ها شوید.

  12. ناشناس می گوید

    حرف شما متین و حق اما کو گوش شنوا

نظرات بسته شده است.