مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گفته های مهم وزیر ارتباطات در افتتاح پروژه های مخابراتی

مخابرات ما- داکتر زارع پور وزیر ارتباطات در جلسه افتتاح پروژه های مخابراتی به نکات بسیار مهمی اشاره کرد که تا کنون نشنیده بودیم.

مخابرات ما- عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم در جلسه افتتاح هزارات پروژه مخابراتی در دهه فجر انقلاب اسلامی شرکت کرد. ایشان در بخشی از سخنانش به نکات بسیار مهمی اشاره کرد که تاکنون از ایشان نشنیده بودیم.

به جهت اهمیت این گفته ها، خبر را بطور کلی به این سخنرانی اختصاص داده ایم.ایشان گفت:

 

شبکه ملی اطلاعات دو بال دارد و همراه با آن الزامات زیادی هم دارد اما یک بال اصلیآن  شبکه پرسرعت وامن در سراسر کشور است.

باید شبکه پرسرعت و مستقلی در داخل کشور داشته باشیم که اطلاعات در داخل مرزهای کشور بچرخد. نباید مرزهای خارج از کشور را طی کند.این کار لایه های مختلفی دارد  کارهای  بزرگی در پیش داریم تاکنون البته تلاش زیادی شده ولی به نقطه مطلوبی نرسیدیم.

یکی از حوزه های که ما بصورت هفتگی رصد می کنیم وضعیت و پیشرفت شبکه اینترنت پرسرعت است. به همین دلیل برنامه داریم 20 میلیون پورت فیبر نوری راه اندازی شود .

بال دوم شبکه ملی اطلاعات، خدمات و محتواهای داخلی است.مجموعه ای از خدمات کاربردی را باید در این بستر راه اندازی کنیم. برای این امر تکالیف بسیار متنوعی برای دستگاه های مختلف دیده ایم. در این بال هر چه مردم نیاز دارند باید فراهم شود.

سه دسته خدمات نیاز  داریم. یکی خدمات دولتی استکه می خواهیم  تمام خدمات دولت بصورت هوشمند در این شبکه ارائه شود برای آن نیاز به ابزار و خدمات هوشمند داریم.

حوزه دوم خدمات عمومی است که از ما جلوتر بوده اند.در جایی که حتی در کشورهای پیشرفته از پلتفرم های امریکایی استفاده می کنند ما  از پلتفرم های داخلی استفاده می کنیم.این جزو افتخارات ماست.

محور سوم، خدمات پایه است مثل رسانه های اجتماعی.

باید طعم استفاده از فناوری را در حکمرانی به مردم بچشانیم. البته الزاماتی هم دارد اما در بال اول باید بسرعت تصمیم گیری شود تا به شبکه پرسرعت برسیم. مردم در کشورهای دیگر وقتی به منزل می رسند از ارتباطات ثابت استفاده کنند ولی در کشور ما بر عکس است.توسعه ارتباطات ثابت باید در دستور کار ما باشد.

در این پروژه مخابرات نقش کلیدی دارد.به عنوان یک سرمایه ملی باید نقش خود را ایفا کند.

لازمه آن این است که اتفاقاتی در مخابرات بیفتد.در دهه گذشته شاهد این اتفاقات بزرگ نبوده ایم شاهد آن هم رتبه ما در بخش ثابت در دنیاست رتبه 140 نشان میدهد مسیر را در 10 -15 سال گذشته اشتباه رفته ایم.

به اعتقاد من مخابرات میتواند در این میان  نقش کلیدی ایفا کند مشروط بر اینکه مشکلات گذشته را تکرار نکنیم. یکی از دهها نمونه ای که جاری نشده همین  استفاده از امکانات شرکتهای دیگر است.به کمک شرکتهای دیگر باید سبد خدمات مخابرات متنوع کرد.

نکته بعدی این است که سهامداران باید مخابرات را آسیب شناسی کنند تا اشتباهات گذشته تکرار نشود.

ما هم هر چه از دست ما برآید برای تقویت مخابرات انجام میدهیم به شرطی که معطوف به نتیجه باشد امروز که ما 2000 میلیارد تومان پروژه افتتاح می کنیم مردم باید شاهد بالا رفتن رنکینگ باشند وگرنه اگر منتج به نتیجه نشود فقط زحمتی است که کشیده شده.لذا باید از امروز با این پروژه ها شاهد وجود  شبکه بهتری برای مردم باشیم.مخابرات با سرمایه کارکنانش و اعتماد مردم می تواند چنین کند.

از مجلس شورای اسلامی هم میخواهم در بررسی بودجه اتفاقات سال 1400 از جمله امکان عدم اصلاح تعرفه نیفتد ، تنها حوزه ای که اجازه افزایش تعرفه ندارد حوزه ارتباطات است. هزینه ها به شدت افزایش پیدا کرده وقتی درآمد کاهش پیدا کند برای توسعه مشکل پیدا می کنند.

از رئیس مجلس خواستم در لایجه بودجه 1401 چنین نشود.تا ما شرمنده مردم نشویم.

در برخی کشورها شاهد هستیم که تا چند ده سال دولت در توسعه ارتباطات مبتنی بر فیبر نوری سرمایه گذاری کرده اما ما نه تنها این کار را انجام نمی دهیم از آن طرف سیاست گذاری های ما باعث می شود چند سال یک حوزه عقب بیفتد.

از همه تشکر میکنم بابت رسیدن این پروژه ها به افتتاح. از خانواده های شما هم تشکر میکنم …

در باب این خبر یک توضیح لازم است.مخابرات ما مقید به ادبیات سخت در خبرنویسی نیست.زبان محاوره تا حدی که به اصالت خبر لطمه وارد نکند هیچ اشکالی ندارد.لذا بهتر دیدیم به زبان و کلمات خوب وزیر ارتباطات بسنده کنیم و محتوای خبر را به مقصد برسانیم.از این لحاظ امیدوارم بر ما خرده نگیرید.

 

1347370cookie-checkگفته های مهم وزیر ارتباطات در افتتاح پروژه های مخابراتی

Please rate this

0 1 2 3 4 5
5 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    این همه پول میخواد وزیر حقوق کارکنان شرکتی زیر فقر است
    علی برکت اله

  2. محمود می گوید

    با عرض سلام و شب به خیر حضور محترم سردبیر عزیز و گرامی چرا این بزرگوران اصلا به روی خودشان نمیارند که هم اکنون مدت 10 ماهه مبلغ بیمه تکمیلی از روی فیش بازنشستگان کسر میشود ولی فاکتورهای درمانی ابدا پرداخت نشده است چرا اینقدر عرصه را به بازنشستگان تنگ کرده اند خدایش بازنشسته از کجا باید بیاره هزینه درمان کنه و پس از 10 ماه هنوز به او پرداخت نکنند لطفا پیگیری کنید تا مشکل حل بشه ممنون و متشکرم از زحمات شما

  3. حامد 400 می گوید

    “امروز که ما 2000 میلیارد تومان پروژه افتتاح می کنیم مردم باید شاهد بالا رفتن رنکینگ باشند وگرنه اگر منتج به نتیجه نشود فقط زحمتی است که کشیده شده”
    اين نکته بسيار مهمه
    به خصوص براي خود مخابرات .
    به هرحال حتي به مقدار کم هم در طول سال طرح هايي اجرا ميشه و سوال کليدي اينه که “آيا افزايش درآمدي هم داريم؟”
    افزايش درآمد قابل انتظار بوده . آيا مي توان اسم “سرمايه گذاري” روي طرح ها گذاشت؟

  4. همکار می گوید

    سلام
    پس اینجور میتوان از حرف های جناب وزیر استباط کرد که افزایش تعرفه فیکس فعلا منتفی است،ولی برای توسعه و ارتقای ثابت باید افزایش تعرفه اتفاق بیافتد

  5. ناشناس می گوید

    قشنگ صحبت کردن را که همه بلدند
    به عمل کار براید نه به ……..

نظرات بسته شده است.