مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

یک هفته پر اضطراب در مخابرات منطقه گیلان، شسکامی ها بدنبال طبقه بندی مشاغل

مخابرات ما- هفته جاری که امروز در پایان آن هستیم، برای مخابراتی های گیلان هفته ای پر کار و پر اعتراض بوده است.گزارش فعلی بخشی از ماجرای این یک هفته است.
مخابرات ما- مخابرات گیلان در یکی از استانهای شمالی کشور، درست مثل مابقی استانها هفته پرتلاطمی را گذرانده است.آن هم در استانی که مدیر جدیدی به خود دیده است.
انجمن صنفی کارگری بخش خصوصی مخابرات منطقه گیلان شامل نیروهای شرکتی در سه شرکت خدمات اول، برانوش و شسکام  مدتهاست به دنبال خواسته های صنفی در حال بحث و گفتگو با مخابرات و شرکتهای موثر از جمله با مدیر عامل شسکام بوده اند.پیش از این نیز بارها برای رسیدن به خواسته ای خود تجمع داشته اند.گیلانی ها می گویند در آخرین گفتگو با  مدیر عامل شسکام، ایشان  قول می دهد پیش از پایان ماه جاری (بهمن) طبقه بندی مشاغل را به اجرا برساند و تاثیر آن را در حقوق ها نشان بدهد.
آنچه سردبیر خود در طی این ماهها شاهد آن بوده است اینکه مهندس چنگائی در ماه های اخیر به شدت دنبال اجرای طرح اصلاح گروهها بوده است و می خواست قبل از پایان مامورتیش در شسکام این اقدام مناسب را انجام دهد .ایشان طبق گفتگوهای قبلی با مخابرات ما خود می دانست که این امر را به شدت پیگیری کرده و تقریبا در انتهای کار است .مخابرات ما نیز شاهد این تلاش ها و درخواست جلسه های مکرر از مخابرات ایران از سوی شسکام بوده است.تا اینکه به گام آخر، تصویب طرح در هیئت مدیره، ابلاغ طرح به شسکام رسیدیم.
آخرین جلسه هیئت مدیره  با تاخیر  برگزار کرد پس از آن نیز باید  مخابرات ایران بخشنامه اجرایی را به شسکام بصورت رسمی اعلام می کرد.
اما این اعلام ها به تاخیر خورد و تاکنون اجرا نشده یعنی گام آخر که با اعلام تمامی هزینه ها باید باشد تاخیر می شود.
در طی تمامی این سالها، آنقدر دیوار بی اعتمادی بین کارکنان و مخابرات محکم  شده است که هیچ گفته ای از سوی مدیر عامل شسکام و یا مخابرات ایران خللی در دیوار ایجاد نمی کند و تجمع ها به شدت ادامه پیدا می کند.
از سوی دیگر گیلانی ها می دانند که اگر طرح در انتهای بهمن اجرا نشود و روی فیش ها نرود ، محاسبه پرداختی های پایان سال بر اساس آن نخواهد بود و به شدت ضرر خواهند کرد. از سوی دیگر نگران هزینه های پایان سال خود هستند لذا انتظارشان همراهی مخابرات ایران و شسکام بوده است، در حقیقت وقتی امری مصوب می شود تاخیرش ایجاد شبهه می کند.
شسکامی های گیلان به شدت عصبانی می شوند و مدعی می شوند مخابرات ایران زیرقولش زده است.پس به دنبال برگزاری تجمع در مخابرات و در مقابل استانداری می شوند.
روز دوشنبه در مقابل مخابرات منطقه گیلان تجمع دارند.اما خودشان می گویند پاسخی در خور نگرفته اند.
بخشی از درخواست تجمع گیلانی ها را بخوانید:
از اینرو با توجه به درخواست عده کثیری از همکاران و فشار به حق اعضاء ، از تمام همکاران شرکت شسکام ، خدمات اول و برانوش صنعت در ادارات سطح استان و شهرستان ها درخواست می شود، روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۰۲ روبروی ساختمان مرکزی اداره کل مخابرات منطقه گیلان حضور داشته تا به وضعیت مطالبات همکاران رسیدگی شود.
فردایش به سمت استانداری متمایل می شوند تا شاید استاندار پاسخی از مخابرات بگیرد.در همان یادداشت درخواست تجمع می نویسند:
(چنانچه پاسخی نگیریم) حضور همکاران در روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۰۳ روبروی استانداری گیلان و با محوریت همین موضوع ادامه خواهد داشت.
دو تجمع نیروهای بخش خصوصی در گیلان برگزار می شود و در هر دو مسئولان با آنان گفتگو می کنند.
برای ما که نتیجه گرا هستیم پیوسته دنبال مشاهده آخرین مرحله و اعلام خبر آن هستیم وگرنه در تمامی این ماهها که از اجرای طرح خبر داشتیم می توانستیم آن را رسانه ای کنیم.اما اعلام طرح خودبخود ارزشی ندارد بلکه زمان اجرا خبر واقعی است.اما به آن نرسیدیم تا اینکه امروز مجبور شدیم همه را علنی کنیم.
1351230cookie-checkیک هفته پر اضطراب در مخابرات منطقه گیلان، شسکامی ها بدنبال طبقه بندی مشاغل

Please rate this

0 1 2 3 4 5
3 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    توجه!
    توجه!
    توجه!
    علامتی که هم اکنون می شنوید.مارش زرد است
    معنا ومفههوم آن اینست که مخابرات از بی پولی وخجالتی رنگش زردشده .لطفا تقاضای عیدی پاداش نکنید.😁😀☺😈😕😊

  2. هیچ یک شسکامی می گوید

    با اینکه همکاران شسکام از دوستان خدمات اول با سابقه کار تر هستند اما همیشه خدمات اولی ها فرزند محبوب مخابرات ایران و (با پوزش از همکاران)شسکامی ها فرزند سر راهی بودند
    از بیمه و سنوات و حقوق و عیدی گرفته تا… همیشه هم بیشتر هم بهتر بهشون میرسن
    نمی خوام دو دستگی ایجاد کنم ولی این دوتا شرکت ظلم که می کنن بین این دوتا با حمایت مدیران مخابرات ایران شسکام هم بیشتر
    دیگه خسته شدیم از تبعیض

  3. فرهاد می گوید

    توجه ،توجه،توجه توجه
    طبقه بندی مشاغل شسکام یکی از خواسته های تجمع کنندگان بود،،،،،اقای سردبیر براش نمیصرفه تو تیتر بنویسه که همشهریان من دنبال تبدیل وضعیت به رسمی نیز هستند،،،
    خیلی از بنرها دست همکاران ،خواستار قرارداد مستقیم بودند

نظرات بسته شده است.