مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نگاهی به نیروی انسانی مخابرات

مخابرات ما – ترکیب نیروی انسانی مخابرات نشان می دهد نیمی از نفرات در 6 استان مستقر است.

مخابرات ما- در انتهای سال 1400، از مجموع تعداد 4400 نفر مشمولین طرح بازنشستگی تعداد 2000 نفر فرم بازنشستگی را تکمیل و به جع بازنشستگان اضافه شدند. یعنی 45 درصد از مشمولین بازنشسته شده اند.

از دلایل کاهش استقبال در آخرین لحظات این موارد بوده است:

  • اعلام افزایش حقوق از سوی وزارت کار
  • پرداخت دیرهنگام حقوق (موجب کاهش اطمینان کارکنان به پرداخت پاداش شد)
  • عدم پرداخت خواربار بازنشستگان
  • وضعیت  صندوق بازنشستگی برای محاسبه حقوق

طبق آخرین آماری که در دست داریم تعداد کارکنان رسمی در سطح کشور 12071 نفر بوده است که با درنظر گرفتن بازنشستگان اخیر این تعداد به 10000 نفر رسیده است.

نیمی از این تعداد در شش استان مستقر شده اند: تهران، اصفهان، خراسان رضوی، مازندران، آذربایجان شرقی و فارس. البته آمار خوزستان با آخرین استان اختلاف کمی دارد. نیم از جمعیت کارکنان در 26 استان مستقر بوده و نیمی در 6 استان.

فقط در دو استان تهران و اصفهان به قدر 4 استان دیگر یعنی خراسان رضوی، مازندران، آذربایجان شرقی و فارس کارمند وجود دارد.

تهران با 2039 نفر بیشترین و ایلام با 80 نفر کمترین تعداد شاغلین را دارد.

از آنجا که ما آمار رسمی از شرکت مخابرات ایران نداریم با استفاده از شیوه های دیگر آمار لازم را جمع کرده ایم.

در نوشته های بعدی آمار جالب تری منتشر خواهیم کرد تا شما بدانید بیشترین جمعیت کارکنان رسمی در کدام بخش های شرکت متمرکز شده اند.

1359760cookie-checkنگاهی به نیروی انسانی مخابرات

Please rate this

0 1 2 3 4 5
31 نظرات
  1. مجید. می گوید

    سلام.
    در شهر ما از ۲۰ نفر مشمول بخشنامه بازنشستگی، ۵۵ درصد یعنی ۱۱ نفر بازنشست شدند. نسبت شاغلان اداره ما از قدیم الایام حدود ۱/۲۰۰ یا نیم درصد از کل کشور بوده و الان تعداد شاغلان باقی مانده به ۵۰ نفر رسیده. با این حساب ۱۱ نفر بازنشسته امسال معادل ۲۲۰۰ نفر در کل کشور است بنابر این آمار ۲۰۰۰ نفر در کل کشور معقول و صحیح به نظر میرسد.
    حالا چند نکته هست:
    اگر متوسط حقوق شاعلان در سال گذشته ۱۵ میلیون فرض شود، پاداش هر بازنشسته ۴۵۰ میلیون خواهد شد که با احتساب ذخیره مرخصی بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان خواهد شد. از طرف دیگر با افزایش حقوق ۱۴۰۱ اگر هزینه دستمزد، بیمه و … هر شاغل حدود ۳۰ میلیون تومان فرض شود، طی ۲۰ ماه هزینه پاداش بازنشستگان برای مخابرات جبران میشود مضافا اینکه با هر سال افزایش سابقه پاداش تحت تاثیر ۲ پارامتر افزایش حقوق و نیز سنوات، بیشتر میشود و احتمالا سهامدار عمده از نظر اعضای شورای عالی برای میزان افزایش حقوق ۱۴۰۱، اطلاعات تخمینی و حدودی داشته اند. خلاصه از منظر سهامدار عمده و مدیران عالی، تصمیم درستی گرفته شده. چالش اصلی تامین مالی پاداشها به میزان تقریبی ۱۲۰۰ میلیارد تومان است که ممکن است با وثیقه سهام و انتشار اوراق اجاره تامین شود و اقساط آن معادل حقوق ۲۰۰۰ نفر شاغل یعنی ماهانه ۶۰ میلیارد تومان به مدت حدود ۲۴ ماه پرداخت شود. با این شرایط و با توجه به افزایش حقوق تقریبا ۴۰ درصدی ۱۴۰۱ و نیز سال آینده اگر تعرفه ها تصحیح نشود مخابرات همچنان تحت فشار تامین بودجه و نقدینگی خواهد بود. حالا میرسیم به سوال اصلی و مهم که چرا در حالی که طی این سالها قیمت نان و همه خدمات چندین برابر شده تعرفه خدمات مخابراتی افزایش نمیابد؟ مخالف اصلی کیست یا مانع اساسی چیست؟ آیا اصلا سهامدار عمده مایل به افزایش تعرفه هست یا به دلایلی ترجیح میدهد همین روال را ادامه دهد و به جای تدبیر کارگشا و درست، کارکنان را تحت فشار بیشتر قرار دهد و توسعه را نیز فدای مطامع و مصالح خود کند؟!

  2. ناشناس می گوید

    ما انتظار داشتیم با انجام فرایند خصوصی سازی در مخابرات،انتخاب مدیران بر اساس شایستگی و توانایی در بالا بردن کیفیت خدمات و همچنین سود آوری بیشتر برای سازمان باشد و از دوست و رفیق بازی و یاند بازی و دخالت نمایندگان در انتصابات خبری نباشد.ولی مطلقا این اتفاق نیفتاد.بطور مثال در یکی از مناطق اهواز بیش از سه ماه از قطع حدود ۶۰۰ شماره میگذرد.درشرایطی که همه نیاز به ارتباط دیتا( مدارس و دانشگاه و دورکاری) داشتند،راه اندازی کافو نوری محل نیاز به پرداخت ۲/۳ میلیون تومن حق انشعاب برق داره که هنوز پرداخت نشده.مخابرات روزانه تقریبا همین مبلغ را ضرر میکنه.البته بغیر از تمام مشکلاتی که برای مردم پیش آمده..

    1. Sirboy می گوید

      سلام
      sirboy84@
      این ایدی من هست تو تلگرام لطفت پیام بده کار واجب دارم ممنون

  3. ناشناس می گوید

    مدیرعامل شرکت مخابرات.جنابآقای سلطانی.لطف کنید مطالبات رفاهیات گذشته را به بازنشستگان پرداخت نمائید..بخدا ..به پیر به پیغمبر..به هرکه می پرستی ما بازنشستگان در مضیقه هستیم..پول نداریم خرج و دخل ما با تورم بازار نمیخونه..مریضی ..گرانی .تورم..خواهشمندیم..مطالبات مارا پرداخت کنید.
    مخابرات ایران افزایش ناشی از ۳/۴ خدمت سربازی را در پاداش تشویقی وپاداش سنواتی ومرخصیهای ذخیره شده را کی پرداخت میکند ؟
    سازمان تامین اجتماعی باید اصلاحیه مستمری بازنشستگان مخابرات را از روزی که بازنشسته شده ایم صادر وپرداخت کند.
    چرا مخابرات این چهار گروه را به بازنشستگان تامین اجتماعی نمیدهد
    ۱-گروه جبهه
    ۲-گروه گردان عاشورا (بسیج فعال )
    ۳-گروه ۳/۴ سربازی بازنشستگان (به شاغلین یک مقطع تحصیلی بالاتر دادند )
    ۴-گروه ارزشیابی (۱۰ درصد و۲۰درصد )
    به داد بازنشستگان مخابرات ایران برسید ۱۲ سال است ازمطالبات ما میگذرد تورم ۱۰۰۰ برابر شده است مخابرات ایران مطالبات ۱۲ ساله ما را نمیدهد (تفاوت رفاهیات از سال ۱۳۸۸ تاکنون-گروههای تشویقی (گروه جبهه-گروه ۳/۴ سربازی بازنشستگان -گروه ارزشیابی ۱۰درصد و۲۰ درصد -گروه گردان عاشورا (بسیج فعال )-حق جذب از سال ۱۳۸۸ تاکنون و……..
    اول امید ما به خداست ودوم به دولت آقای رئیسی دولت انقلابی ومردمی وجهادی

  4. همکار می گوید

    با سلام خدمت سردبیر عزیز و گرامی
    آمار منتشر شده حکایت از سیستمی نیمه خصوصی دارد و احتمال زیاد اکثر پرسنل باقیمانده دارای سمت های من درآوردی باشن.
    در درجه اول بایستی خیلی از پست ها حذف بشن و سیستم رو چابک تر کرد وگرنه در آینده ای نچندان دور وضع مالی وخیم تر خواهد شد//

  5. مخابرات ما می گوید

    پرسنل مخابرات کمی گیج کننده است .رسمی؟شرکتی؟قراردادی92؟.خدمات اول.؟شسکام؟.پیمانکار.؟کارکزارروستایی؟.ناک.؟همراه اول.؟غدیرسازه.؟راننده محلی.؟راننده پیمانکار.؟9درصدی؟7درصدی؟درواقع هرجه این گستره گسترده تر باشد زمینه رانت وتخلف بیشتره.طبق اصل ممتازکی بود؟کی بود؟من نبودم؟

  6. علی نجفی می گوید

    سلام ظاهرا شرکت مخابرات برای تبدیل وضعیت ایثارگران قانون جداگانه دارد کارگرانی که بیش از بیست سال سابقه کار دارند و کار خود را به نحو احسن انجام دادند برای تبدیل وضعیت باید مثل کارمندی که تازه میخواد استخدام بشه هفت خوان را رد کند انشاالله مسوولان مخابرات و دیوان عدالت اداری تصمیمی بگیرند تا حق ایثارگران با عدالت رعایت شود آرزوی توفیق برای مدیران دلسوز و انقلابی

    1. ناشناس می گوید

      خوبه همه باید هفت خوان رو رد کنن. و ایثارگری دلیلی برای تفاوت با سایرین نباشه.

    2. فنی می گوید

      ایثارگران با بقیه مردم فرقی ندارن عدالت اینه که همه مثل هم باشند تبعیض نباید باشه

      1. ناشناس می گوید

        صحیح است

    3. امید می گوید

      آره دقیقا حرفتون درسته کم مونده بازنشسته بشن حالا میخوان آزمون بگیرن به بچه بگی خندش میگیره دیگه اینا کار کشته شدن بخدا جای تاسف داره به این مسؤلانی که نمیدونم مردمو چی حساب کردن،مخصوصا این شرکتی های بیچاره رو ،انشاالله به امید خدا همه چی درست میشه

  7. ناشناس می گوید

    سلام چرا شرکت مخابرات ایران از دادن امار به جنابعالی امتناع می کند واقعا این است روش اداره شرکت ؟

    /

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست من
      چرا باید شرکت مخابرات ایران آمارهای رسمی و خاص خودشو به من بده
      من هم خودم دست و پاچلفتی نیستم تمام این آمارها رو دارم
      ولی دلیلی نداره منتشر کنم یعنی انتشار ممکنه برای مخابرات مفید نباشه
      ما هم طوری مینویسیم که مخابراتی ها می فهمن چی می گیم
      ما یک موسسه خصوصی هستیم مخابرات دلیلی نداره اطلاعات مهم خودشو به ما بده

  8. رسمی می گوید

    بنظر من مخابرات باید با بازنشسته کردن کارمندان رسمی در جهت کاهش نیروی رسمی در جهت چابک سازی و کوچک کردن چارتها و واگذاری بخش های مختلف به پیمانکاران محلی گام برداره متاسفانه الان حقوق شسکام و خدمات اول هم با مخابراته این نوع واگذاری اشتباه محضه چون شرکتها به درستی نقش خودشون رو ایفا نمی کنند مثلا شب عید مخابرات حقوق کارمندان رسمی رو نداشت بده حقوق شسکام و خدمات اول رو زودتر پرداخت کرد مگر این نفرات زیر نظر شرکت های خصوصی نیستن؟ چرا باید مخابرات حقوقشون رو بده ؟

    1. ناشناس می گوید

      شرکتی میگوید
      چه خدمات اول چه شستکام چه شما همه برای مخابرات کار میکنند زیرنظر مخابرات هستند از مخابرات حقوق میگیرند. فعلا چرخه مخابرات دردست همین نیروهاست که اگر نباشند مخابرات تعطیله. همین نیروها کار میکنند که حقوق شما درمی آید.همه مخابراتی هستند بنام شرکت مخابرات پس باید ازمخابرات حقوق بگیرند نه اداره برق .

      1. زنبور می گوید

        نه بابا !!!!

  9. حاجی حسنوند می گوید

    هرکس سی سال خدمت کرد دیگه باید بازنَسته شودچه کشور چه لشگری تا جا باز شود باری سیل عظیم بیکاران بلی

    1. همکار مخابراتی می گوید

      شما فکر کنم مخابراتی نباشین که اطلاعات کافی ندارین. تا الان درین چندسال حداقل در قسمتهای فنی که ما هستیم بجای هیچ بازنشسته ای جایگزین نداشتیم چه برسه به استخدام افراد جویای کار.لطفا اول بررسی کنین بعد نظر بدین دوست عزیز

  10. رسمی می گوید

    سردبیر عزیز
    نیروهای شرکتی چند نفر هستند؟

  11. ناشناس می گوید

    آماربدید تا نقشه جالبتری برای ازمیون برداشتنشون اجرا کنند .

  12. ناشناس می گوید

    از تعداد ۲۰۰۰ نفری که بر اساس گزارش مذکور فرم بازنشستگی تکمیل کردند اطلاعات موثقی است که تعداد قابل توجهی از این ۲۰۰۰ نفر از تکمیل فرم بازنشستگی منصرف شده و عملاً بازنشسته نشده اند و در نتیجه تعداد بازنشستگان واقعی عملاً کمتر ۴۰درصد مشمولین خواهد بود و همانطوریکه قبلاً عرض شده بود این بر خلاف نتایج نظرسنجی اخیر می باشد.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اشتباه می کنید این عدد رسمی است

  13. ناشناس می گوید

    کل کشور=100000
    تهران+ اصفهان+خراسان رضوی+ مازندران+ آذربایجان شرقی +فارس =5000
    مازندران+خراسان رضوی+آذربایجان شرقی+ فارس+مازندران = تهران + اصفهان
    تهران =2039
    بزرگوار این که شد یک معادله چند مجهولی.
    در یک جدول اسامی همه استان ها و تعداد نفرات را بنویسد.
    در صورت امکان مخابرات ایران هم درج بفرمائید و اینکه چند کارشناس و ریس اداره و مدیر وجود دارد.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      محدودیت ها نمیذاره داداش

  14. ناشناس می گوید

    با توجه به انتصاب پرحاشیه رئیس شورای عالی هماهنگی تشکل ها به پست معاونت ارتباطات سیار آذربایجان شرقی بدینوسیله از شما سردبیر گرامی خواهشمند است در این زمینه اطلاع رسانی بفرمایید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      پستهای در حد یک معاونت خبر کشوری نیست
      تا بحال هرگز به اینم خبرها نپرداختیم

      1. ناشناس می گوید

        چرا پس قبلا انتصاب رئیس اداره ها را هم منعکس می کردی

  15. ناشناس می گوید

    ۱۱:۵۹ – ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    و این درحالی است که بن خواربار کارکنان رسمی مخابرات هر ماه با حقوق پرداخت می شود
    ولی متاسفانه بن خواربار دی، بهمن و اسفند ماه سال 1400 بازنشستگان مخابرات منطقه تهران به خاطر بی مدیریتی و بی نظمی مدیران و مسئولان شرکت مخابرات تا الان که 1 فروردین 1401 هست هنوز واریز نشده است ما باید چکار کنیم به کجا شکایت کنیم
    چهارشنبه ۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۲
    چقدر بازنشستگان مخابرات بی ارزش شدن هنوز هم بن خواربار دی، بهمن و اسفند ماه سال 1400 واریز نکرده اند شرم آور و تاسف بار است.

  16. اعتراض می گوید

    خواربار دی، بهمن و اسفند ماه بازنشستگان مخابرات منطقه تهران چرا تاکنون پرداخت نشده است؟
    مدیر عامل شرکت مخابرات ایران به همراه مدیرکل، مدیران و مسئولان مخابرات در ایام عیدی به بازنشستگان مخابرات اهانت و خیانت کرد.

  17. بازنشسته مخابرات منطقه تهران می گوید

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ ۲۳:۱۱
    رییس مجلس قانون بودجه ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد
    رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را ابلاغ کرد

    دوشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۱ ۱۰:۱۴:۵۷
    بسم‌الله الرحمن الرحیم
    جناب آقای محمدباقر قالیباف
    رئیس مجلس شورای اسلامی
    باسلام و تعدیم تحیات الهی
    حدود 19 ماه است که از درخواست وام تعاون گذشته است و تاکنون موفق به دریافت وام تعاون از مخابرات منظقه تهران نشده‌ام. برای دریافت این مبلغ اندک بارها به مخابرات منطقه تهران و سایر مسئولان مخابرات مراجعه کرده‌ام که نبود بودجه در این شرکت مخابرات را دلیل عدم پرداخت وام یاد شده بیان کرده‌اند.
    بازنشسته مخابرات منطقه تهران

  18. رساگو می گوید

    سلام سردبیر عزیز ،احسنت به احصا آمار مشروحه.

نظرات بسته شده است.